Zrodzony z fantastyki

 
Qabrix
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 4
Rejestracja: czw sie 30, 2012 8:40 pm

[ed.2] Walka- kilka pytań.

czw sie 30, 2012 8:55 pm

Witam mam kilka pytań odnośnie walki wręcz, mianowicie:
- Czy mogę zastosować zasadę nagłej śmierci bez względu na obrażenia, gdy skrytobójcy uda się zakraść za np. mieszczanina i po wykonaniu testu zręczności uda mu się podsunąć sztylet do gardła wroga?
-Czy jeżeli zejdzie wrogowi żywotność do 0, to czy muszę ciągle rzucać kryty tak długo aż efekt go zabije? (bo to trochę bez sensu)
-Macie jakieś pomysły na to by wsadzić wrogowi kryta bez potrzeby do zejścia zera żywotności? (np. tak by go zabić za hitem lub dwoma)
Ostatnio zmieniony czw sie 30, 2012 9:05 pm przez Qabrix, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
gacoperz
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1397
Rejestracja: sob paź 01, 2011 8:44 am

[ed.2] Walka- kilka pytań.

czw sie 30, 2012 9:55 pm

Nie, zasady WFRP nie uwzględniają możliwości natychmiastowego zabijania. I w sumie dobrze, pomyśl co taki NPC mógłby zrobić postaciom graczy :P.
 
Rozti
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 82
Rejestracja: pn cze 07, 2010 8:14 pm

[ed.2] Walka- kilka pytań.

czw sie 30, 2012 10:11 pm

Po pierwsze to jest twój warhammer więc jeśli coś ci nie odpowiada -zmień to
Oprócz tego gdzieś na polterze był chyba artykuł (ale niestety nie mogę go znaleźć) o innym sposobie rozstrzygania obrażeń -w formie ran, co znacznie urealnia rozgrywkę (bo gracze nie zaczynają się bać, dopiero gdy im tarcza energetyczna w formie HPków zacznie zanikać)
Poza tym, skoro nie ma opisanej akcji - precyzyjne wycelowanie - jako MG masz raczej obowiązek załatwić to na własną rękę (np. Duuży bonus do obrażeń)
 
Qabrix
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 4
Rejestracja: czw sie 30, 2012 8:40 pm

[ed.2] Walka- kilka pytań.

pt sie 31, 2012 8:38 am

Dzięki Rozti :)
Znalazłem ten system: http://wfrp.polter.pl/Jak-skrzywdzic-bez-krytyka-c3587
Ale interesuje mnie jeszcze jedna rzecz, gdy postać jest ogłuszone, to mogę ją dobić jednym trafieniem?
Ostatnio zmieniony pt sie 31, 2012 9:34 am przez Qabrix, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
wysłannik
Moderator
Moderator
Posty: 668
Rejestracja: śr cze 09, 2010 10:54 am

Re: [ed.2] Walka- kilka pytań.

pt sie 31, 2012 10:43 am

Jeżeli ktoś atakuje ogłuszoną postać to ma modyfikator +20 do WW. Nie może go tak po prostu dobić.
 
Awatar użytkownika
Siriel
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2022
Rejestracja: śr cze 22, 2005 10:42 am

Re: [ed.2] Walka- kilka pytań.

pt sie 31, 2012 10:47 am

Qabrix pisze:
Ale interesuje mnie jeszcze jedna rzecz, gdy postać jest ogłuszone, to mogę ją dobić jednym trafieniem?
Czy jak twoja postać jest ogłuszona, można ją dobić jednym trafieniem? Chciałbyś tego?
 
Awatar użytkownika
gacoperz
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1397
Rejestracja: sob paź 01, 2011 8:44 am

[ed.2] Walka- kilka pytań.

pt sie 31, 2012 1:24 pm

Ogłuszona != Nieprzytomna. Proponuję przeczytać rozdział o walce w podręczniku podstawowym.
 
Awatar użytkownika
Tequila Slammer
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 584
Rejestracja: śr cze 22, 2011 10:27 pm

[ed.2] Walka- kilka pytań.

pt sie 31, 2012 2:59 pm

Aye przeczytaj;) Wysłannik ma rację.

"Ogłuszona: Postać nie może wykonywać żadnych akcji (nawet natychmiastowych), ani uników. W walce wręcz, atakujący ją przeciwnicy otrzymują modyfikator +20 do walki wręcz przy rzucie na trafienie."
- Podręcznik Główny 138 strona.

Zatem ogłuszenie nie jest równe temu, iż postać jest nieprzytomna. Ten stan obrazuje inna przypadłość:

"Bezbronna: Postać nie może się bronić. Jest związana, nieprzytomna lub śmiertelnie ranna. Wszystkie wymierzone w nią ataki trafiają automatycznie (nie wymagają rzutu na trafienie) i zadają dodatkowo 1k10 obrażeń.
- Podręcznik Główny 138 strona.
 
Qabrix
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 4
Rejestracja: czw sie 30, 2012 8:40 pm

[ed.2] Walka- kilka pytań.

pt sie 31, 2012 6:29 pm

Kto powiedział, że nie czytałem?....
Tylko trochę wydaje mi się to nierealistyczne.
 
Rozti
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 82
Rejestracja: pn cze 07, 2010 8:14 pm

[ed.2] Walka- kilka pytań.

pt sie 31, 2012 6:55 pm

nierealistyczne?
Jeżeli rozpatrywać obie postaci jako dobrze walczących (z profesją bojową) to znacznie łatwiej ci go zabić, jak jest ogłuszony. Masz +20 do trafienia(czyli dosyć duża szansa, że go trafisz) i przeciwnik nie może się bronić(parować, unikać), więc w swojej turze możesz wykonać atak wielokrotny, co nieźle człowieka załatwi...(chyba ze ma dobrą zbroję)

A poza tym nie można było przekoksować umiejętności ogłuszanie(którą ma część profesji podstawowych)
 
Awatar użytkownika
gacoperz
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1397
Rejestracja: sob paź 01, 2011 8:44 am

Re: [ed.2] Walka- kilka pytań.

pt sie 31, 2012 7:15 pm

Qabrix pisze:
Kto powiedział, że nie czytałem?....
Tylko trochę wydaje mi się to nierealistyczne.

Rozumiem, że jesteś ekspertem od neurologii, chirurgi urazowej, walki bronią białą itp? Bo jeśli swoje pojęcie "realizmu" wywodzisz z kina i telewizji to możesz się w wielu elementach srogo zawieść.
 
Qabrix
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 4
Rejestracja: czw sie 30, 2012 8:40 pm

[ed.2] Walka- kilka pytań.

pt sie 31, 2012 7:32 pm

Nie oto chodzi....
Chodzi o krytyki...
Muszę walić je tak długo, aż przeciwnik zginie... (to znaczy nie muszę, ale pozostawiać go ogłuszonego, gdy robimy zasadzkę, jest niebezpieczne...)
 
Awatar użytkownika
Tequila Slammer
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 584
Rejestracja: śr cze 22, 2011 10:27 pm

[ed.2] Walka- kilka pytań.

pt sie 31, 2012 7:36 pm

Ogłuszona postać ma moim zdaniem symulować pewnego rodzaju stan zamroczenia. Znokautował Cię ktoś kiedyś? To właśnie stan ogłuszenia, który odczuwasz zaraz po nokaucie (jeśli nie stracisz przytomności oczywiście). Niby jesteś przytomny ale tak naprawdę niezbyt możesz cokolwiek zrobić, nie bardzo wiesz gdzie jesteś i co się dzieje, że już o skoordynowanym poruszaniu się nie wspomnę;) Jakoś to mechanicznie musiało zostać odzwierciedlone. Może nie jest to najlepsze wyjście ale obrazuje stan faktyczny w jakiś sposób. Znacznie łatwiej jest trafić ogłuszoną postać, która może liczyć tylko na łut szczęścia.
Ja osobiście stosuje w walce wiele modyfikatorów (nie w każdej oczywiście) zależnie od tego co akurat robią gracze gdyż prowadzimy walkę narracyjną a nie opartą o te akcje Warhammerowe, które mi się nie podobają.
Przeczytałem też linkę, którą wrzuciłeś. Ciekawe nawet chociaż wymaga dodatkowego liczenia, patrzenia, notowania, które przerabia walkę z dynamicznej w statyczną opartą o ciągłe przeliczanie niepotrzebnych tabelek. Całą tą tabelkową modyfikację można śmiało przeprowadzić "na oko" i gra tylko na tym zyska. Ale co kto lubi.

EDIT:

Tak, krytyki walisz tak długo aż koleś wreszcie zginie. Aczkolwiek zauważ, że jeśli jakiś krytyk nie będzie śmiertelny ale w jego opisie będziesz miał napisane, że postać pada i nie może się ruszać (czyli jest bezbronna) to właściwie jest mała szansa, że przeżyje kolejny cios, który trafi automatycznie i zada dodatkowe 1K10 obrażeń zgodnie z zasadą BEZBRONNA. Zresztą nie wiem czy jesteś graczem czy MG, ale ja w takich sytuacjach pozwalam na wbicie komuś miecza w głowę czy co tam chcę i traktuje sprawę za zakończoną jeśli atakuje się ciężko ranną postać, która nie może się ruszyć z powodu upływu ran. Wiele w młotku zależy od MG i jego interpretacji/wizji zasad.
Ostatnio zmieniony pt sie 31, 2012 7:39 pm przez Tequila Slammer, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Albiorix
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2265
Rejestracja: pn gru 20, 2010 10:10 pm

[ed.2] Walka- kilka pytań.

sob wrz 01, 2012 6:07 pm

Przeciez w Warhammerze ludzie maja dosc malo hapekow, padaja po paru ciosach wiec nie robi naprawde wielkiej roznicy brak zasady zabijania jednym ciosem. To sa sekundy - gosc pada, wbijasz w niego kilka razy dla pewnosci noz i tyle.
 
quashin
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 6
Rejestracja: pn sty 16, 2012 1:29 pm

Re: [ed.2] Walka- kilka pytań.

ndz cze 30, 2013 11:43 am

Pytanie odnośnie walki na wierzchowcu, a w szczególności szarży konnej na piechura. Jeżeli do przeciwnika, mam połowę maksymalnego dystansu jaki mogę pokonać (np. koń w szarży ma zasięg 32m - przeciwnik, zaś jest odległy o 16m), czy kończąc atak zatrzymuję się w miejscu gdzie jest przeciwnik, czy też mogę poruszyć się o pozostały dystans. Pytam, bo wydaje się, że szarża konna mogłaby zezwalać na dalsze poruszanie się..tak wyobrażałbym sobie impet kawalerii, w przypadku odzwierciedlania bitwy w systemie. Ale i tak ciekawi mnie czy są jakieś oficjalne zasady na to?
 
Awatar użytkownika
Siriel
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2022
Rejestracja: śr cze 22, 2005 10:42 am

Re: [ed.2] Walka- kilka pytań.

ndz cze 30, 2013 12:47 pm

Kiedyś na to odpowiadałem: -vp1007636.html#p1007636

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości