Zrodzony z fantastyki

 
polskistalker
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 24
Rejestracja: sob cze 08, 2013 6:40 pm

HELP

śr lip 10, 2013 10:00 pm

Witam!
Chciałbym się dowiedzieć trochę o systemach uniwersalnych, szukam po polsku i nie za drogich. Słyszałem o Savage Worlds, ale walka mi nie pasuje... Chyba że jest dodatek opisujący inne zasady walki? Proszę o pomoc!
 
Awatar użytkownika
Erpegion
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 10
Rejestracja: sob sty 17, 2009 5:56 pm

HELP

czw lip 11, 2013 8:06 am

Według mojego rozeznania to jako mechanikę uniwersalną traktuje się też czasem zasady do Świata Mroku. Podręcznik można kupić już za ok 50zł.
 
Awatar użytkownika
Zuhar
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 668
Rejestracja: pn paź 20, 2003 2:11 pm

HELP

czw lip 11, 2013 11:25 am

Uniwersalna, nie Savage Worlds, po polsku i nie za droga? Szukaj tłumaczeń fanowskich wolnodostępnych systemów anglojęzycznych lub mechanik autorskich. Polecałbym jednak zaprzyjaźnić się z językiem angielskim - tam jest z czego wybierać.

Możesz też poszukać d20 Modern (uniwersalna, ale do światów współczesnych i ew. future) - powinna kosztować ok. 100 zł, ale to dobry podręcznik (nie zamierzam wchodzić w dyskusję, czy to dobra gra - podręcznik jest za to naprawdę dobrze napisany).
 
Awatar użytkownika
Mactator
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 33
Rejestracja: ndz lis 13, 2011 6:24 pm

HELP

czw lip 11, 2013 12:19 pm

Jeżeli chcesz się dowiedzieć czegoś o systemach uniwersalnych to najlepiej żebyś je przeczytał i poznał. Mogę powiedzieć Savage są super ale nic nie będzie to znaczyło.

Byłoby dobrze byś zastanowił się po co Ci system uniwersalny. Świat i tak musisz mieć konkretny np. mroczne średniowiecze, piraci z karaibów, dawno temu w odległej galaktyce. Mechanikę możesz mieć uniwersalną, ale dobrze by było by została skonkretyzowana by wspomóc styl rozgrywki.

Mechanika uniwersalna ma to do siebie że będąc do wszystkiego jest do niczego. Na pewno nie wspomoże rozgrywki np. wyeksponowując strzelanie z pistoletów, pościgi statków, pokazując złe oblicze magii. Natomiast jak weźmiesz mechanikę skonkretyzowaną to zobaczysz, że pomijając zbędne fragmenty oferuje ona znacznie więcej dla ciebie przy takiej samej ilości zasad.
Chcesz grać w mroczne fantasy ukradnij mechanikę z Warhammera, chcesz heroiczne z D&D, chcesz przetrwanie w postapokalipsie weź Neurochimę, itp. itd.
 
Awatar użytkownika
Rukasu
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 737
Rejestracja: wt kwie 26, 2011 10:24 pm

HELP

pt lip 12, 2013 9:41 pm

@polskistalker

Absolutnie NIE zgadzam się mactatorem - uważam że dobra mechanika uniwersalna jest jednym z najlepszych rozwiązań w RPG. Tylko w wyjątkowych przypadkach mechanika *naprawdę* wspiera setting - ale w takich przypadkach "z definicji" nie da się jej łatwo przenieść do innego settingu.

Z drugiej strony, nie jest możliwe polecenie mechaniki, jeżeli nie napiszesz, czego od niej oczekujesz. Nawet, jeżeli uniwersalna mechanika nie jest tworzona "pod setting", tworzona jest zwykle z jakimś założeniem (przykładowo Savage są stosunkowo epickie, w myśl hasła 3xF).

I kolejna rzecz: proponuję dokładniej zapoznać się z netykietą oraz regulaminem Forum, a także nieco więcej wysiłku włożyć w ich przestrzeganie. Jeżeli to możliwe - ZMIEŃ TYTUŁ WĄTKU! :x

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości