Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
Nefarius
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3957
Rejestracja: śr mar 08, 2006 6:39 pm

Re: [2 ed.] Mechanika - pytania

ndz wrz 09, 2012 6:42 pm

Chciałem spytać o rozdzielanie ataków. Czy postać posiadająca 3 ataki może atakować w jednej turze dwóch przeciwników rozdzielając ataki na 2 i 1? Nigdzie w podręczniku tego znaleźć nie mogę i nie bardzo wiem gdzie szukać.
 
Awatar użytkownika
>Theodorus<
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 120
Rejestracja: pt sie 07, 2009 2:06 am

Re: [2 ed.] Mechanika - pytania

ndz wrz 09, 2012 7:15 pm

Może.
W temacie o nekromancji ta kwestia się pojawiła:

Amdir pisze:
Z tego co pamiętam to kiedyś Siriel na forum CC wspominał że sami autorzy z BI nie byli do końca zdecydowali jak to ma być. Pierwotnie było, że można tylko w jednego później że "atak wielokrotny" można rozdzielić pomiędzy wielu przeciwników

Siriel pisze:
I na tym zostało.
 
tr000tyl
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 16
Rejestracja: ndz sty 29, 2012 10:37 pm

umiejętności przy pierwszej profesji

pn paź 08, 2012 8:15 pm

witam mam pytanko - czy przy pierwszej profesji (złodziej) mam umiejętność przeszukiwanie to czy mogę ją rozwinąć na +10? czy mogę to zrobić dopiero przy następnej profesji, która również będzie miała tą umiejętność?
pozdro
 
Awatar użytkownika
KRed
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1136
Rejestracja: pt lip 01, 2005 9:12 pm

umiejętności przy pierwszej profesji

pn paź 08, 2012 8:49 pm

Jak to opisano na str. 91 podręcznika, rozwiniecie +10 możesz wykupić dopiero przy kolejnej profesji.
 
tr000tyl
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 16
Rejestracja: ndz sty 29, 2012 10:37 pm

umiejętności przy pierwszej profesji

pn paź 08, 2012 8:51 pm

a resztę podstawowych umiejętności mogę wykupić zawsze za 100 pd w każdym momencie tak?
 
Awatar użytkownika
Dracorix
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 28
Rejestracja: sob wrz 01, 2007 6:49 pm

Re: umiejętności przy pierwszej profesji

pn paź 08, 2012 9:25 pm

Przy pierwszej profesji, dostajesz wszystkie umiejętności które są wypisane pod tabelką.

Jeśli masz np. tropienie lub jeździectwo dostajesz jedną, a drugą w takim wypadku możesz wykupić jeśli MG się zgadza na takie zasady że można dokupywać. Ze zdolnościami jest tak samo.

Umiejętności które są na karcie postaci jako podstawowe możesz używać ale na połowę cechy.

Czyli resztę podstawowych umiejętności, możesz wykupić jedynie kiedy masz w schemacie rozwoju.
 
tr000tyl
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 16
Rejestracja: ndz sty 29, 2012 10:37 pm

umiejętności przy pierwszej profesji

pn paź 08, 2012 9:33 pm

ok wszytko już jasne wielkie dzięki:)
 
Awatar użytkownika
wysłannik
Moderator
Moderator
Posty: 668
Rejestracja: śr cze 09, 2010 10:54 am

Re: [2 ed.] Mechanika - pytania

pn paź 08, 2012 11:09 pm

Przeniesione do odpowiedniego działu.
tr000tyl, już kiedyś dostałeś ostrzeżenie by zadawać pytania w wyznaczonym do tego wątku i byś zaczynał zdania z dużej litery. Masz się do tego zastosować, bo posty mogą naprawdę wylecieć bez kolejnych ostrzeżeń.
 
Frytas
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 2
Rejestracja: ndz mar 31, 2013 6:44 pm

Re: [2 ed.] Mechanika - pytania

ndz mar 31, 2013 6:51 pm

Witam,
mam problem ze zrozumieniem na czym polegają schematy rozwoju.
Czy takie +10 przy ww oznacza że mogę rozwinąć ta cechę o 10?
I czy aby awansować na klasę wyżej, muszę rozwinąć wszystkie cechy do wartości podanych w schemacie rozwoju poprzedniej profesji?
 
Awatar użytkownika
wysłannik
Moderator
Moderator
Posty: 668
Rejestracja: śr cze 09, 2010 10:54 am

Re: [2 ed.] Mechanika - pytania

pn kwie 01, 2013 1:47 pm

Tak, +10 oznacza że możesz rozwinąć daną cechę o 10. Za 100 PD możesz podnieść np. WW o 5, za kolejne 100 PD o kolejne 5.

Wszystkie cechy musisz rozwinąć na klasie podstawowej. Na klasach zaawansowanych już niekoniecznie.
 
Azaghal Dagorath
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 46
Rejestracja: ndz sty 20, 2013 8:22 pm

[2 ed.] Mechanika - pytania

pn kwie 01, 2013 1:51 pm

Frytas pisze:
Czy takie +10 przy ww oznacza że mogę rozwinąć ta cechę o 10?


Tak, jeśli pisze to przy profesji. Za każde +5 płacisz 100 PD. Ale te plusy nie kumulują się jak przechodzisz na profesję. Np. jeśli najemnikiem rozwiniesz sobie WW na +10 to jak przejdziesz na weterana, to na nim da się rozwinąć na +20. Wtedy brakuje Ci do tego +20 tylko 10 i tyle rozwijasz.

Frytas pisze:
I czy aby awansować na klasę wyżej, muszę rozwinąć wszystkie cechy do wartości podanych w schemacie rozwoju poprzedniej profesji?


Tak, przynajmniej powinieneś. Za zgodą Mg możesz przejść wcześniej.
 
Awatar użytkownika
Drengi
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 119
Rejestracja: ndz cze 07, 2009 2:23 pm

Re: [2 ed.] Mechanika - pytania

wt kwie 02, 2013 11:36 pm

wysłannik pisze:
Wszystkie cechy musisz rozwinąć na klasie podstawowej. Na klasach zaawansowanych już niekoniecznie.


Zaciekawiło mnie ostatnie zdanie. Mógłbyś podać przykład na jakiej zasadzie to działa, bo chyba umknęła mi ta zasada podczas studiowania podręczników.
 
Awatar użytkownika
wysłannik
Moderator
Moderator
Posty: 668
Rejestracja: śr cze 09, 2010 10:54 am

[2 ed.] Mechanika - pytania

czw kwie 04, 2013 3:13 pm

Drengi pisze:
Zaciekawiło mnie ostatnie zdanie. Mógłbyś podać przykład na jakiej zasadzie to działa, bo chyba umknęła mi ta zasada podczas studiowania podręczników.

Chyba ci nie umknęła, bo chyba jej nie ma. Pamiętam że u nas mieliśmy taką zasadę i nigdy nie zastanawiałem się nad nią i wydawało mi się że jest to gdzieś w podręczniku napisane nawet, ale nie mogę znaleźć, więc pewnie to taka domowa zasada.
 
Awatar użytkownika
Dracorix
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 28
Rejestracja: sob wrz 01, 2007 6:49 pm

Re: [2 ed.] Mechanika - pytania

śr maja 29, 2013 12:06 pm

Dodatek rycerze graala -> cnota męstwa
Czy ktoś może podać aktualny opis tego po faq jakimś? Bo gdzieś czytałem że jest to okrojone, jak nie to mamy mega zabójce wszystkiego.
 
Awatar użytkownika
Khemlish Val'Drach
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1055
Rejestracja: czw gru 01, 2005 6:00 pm

[2 ed.] Mechanika - pytania

czw lip 04, 2013 3:02 pm

Siema. Nawiedziło mnie dziś takie pytanie a sam nie mam jak sprawdzić, bo moje Królestwa Magii wyjechały i nie mam jak sprawdzić. Co oficjalne zasady mówią o korzystaniu z magii rytualnej jeśli nie zna się rytuału? Czy można korzystając ze ściągi (np. z księgi w której opisano sposób odprawienia rytuału) odprawić go? Jeśli tak czego to wymaga pod względem fabularnym i mechaniczny?
Z góry dziękuje za odpowiedz.
 
Awatar użytkownika
Tequila Slammer
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 584
Rejestracja: śr cze 22, 2011 10:27 pm

[2 ed.] Mechanika - pytania

pt lip 12, 2013 3:13 pm

Siema. Przejrzałem, chociaż dość pobieżnie Królestwo Magii i nie znalazłem w zasadzie żadnego opisu na temat magii rytualnej (w sensie, że miałaby być mechanicznie inna niż jakikolwiek inny rodzaj magii). Rozumiem, że należy ją traktować tak jak rzucanie innego rodzaju zaklęć (z tym, że rytuał może być bardziej czasochłonny itp itd).

Rozumiem, że korzystanie z księgi podczas odprawiania rytuały jest raczej niemożliwe. Zapewne rytuał należy odprawić w ściśle określony sposób, wykonując wszelkie niezbędne czynności w dokładnie odpowiednim czasie, co wydaje się być niemożliwe przy jednoczesnej próbie czytania ze ściągi:P Doczytałem się jedynie wzmianki o tym, że magia rytualna "jest trudniejsza od pozostałych rodzajów magii" blablabla. Żaden rytuał nie jest również opisany więc, nie wiadomo jak dokładnie wygląda. Strzelałbym, że oprócz słów należy wykonać również szereg czynności gestów lub innych bzdur. Patrzyłem także na czasy odprawiania (zwykle kilka godzin), zatem rytuał jest długi. Cóż być może księga ze spisanym rytuałem jest możliwa jako tak zwana "pomoc", do której odprawiający rytuał zerknie od czasu do czasu, gdy akurat może (powiedzmy że jest taka możliwość), ale z pewnością nie może to być tak, że sobie odczytuje rytuał z książki. Np jeśli dany Rytuał trwa 12 godzin (czyli dość długo) to zapewne odprawiając go przy użyciu książki potrwa dłużej, czyli znacznie zwiększy się prawdopodobieństwo, iż się nie uda.

Ja bym oczywiście pozwolił odprawić rytuał z księgi jakby ktoś próbował i nawet pozwoliłbym rzucić kostki i powiedzmy przy jakimś rewelacyjnym wyniku (1 na k100? :P) może nawet cudem by się udało, w pozostałych przypadkach pewnie odprawiający zetknął by się z nieprzyjemnymi konsekwencjami;)

EDIT: zatem wymagałbym wydania PD i nauczenia się rytuału w celu jego poprawnego odprawienia. Ewentualnie dopuściłbym możliwość wspomagania się "ściągą", która mogłaby zapewnić niewielki bonus podczas odprawiania. Bez znajomości rytuału był by on u mnie praktycznie niemożliwy do odprawienia.
Ostatnio zmieniony pt lip 12, 2013 3:17 pm przez Tequila Slammer, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Siriel
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2022
Rejestracja: śr cze 22, 2005 10:42 am

Re: [2 ed.] Mechanika - pytania

pn lip 15, 2013 12:23 am

Khemlish Val'Drach pisze:
Nawiedziło mnie dziś takie pytanie a sam nie mam jak sprawdzić, bo moje Królestwa Magii wyjechały i nie mam jak sprawdzić.
Zasady dotyczące magii rytualnej są w podstawce. Nie podam strony, ale pod koniec rozdziału o magii.

Czy można korzystając ze ściągi (np. z księgi w której opisano sposób odprawienia rytuału) odprawić go?
Nawet trzeba. Bez księgi, w której jest opis rytuału, nie da się go odprawić.

Jeśli tak czego to wymaga pod względem fabularnym i mechaniczny?
Trzeba:
1. Mieć księgę z opisem rytuału.
2. Znać język, w którym został spisany.
3. Mieć odpowiednie składniki.
4. Spełnić inne konieczne warunki (czas, miejsce, okoliczności).
5. Uważać i mieć dużo szczęścia. ;)

Tequila Slammer pisze:
Żaden rytuał nie jest również opisany więc, nie wiadomo jak dokładnie wygląda.
Dwa rytuały są w podstawce. W innych dodatkach są też inne. Chyba w "Wieżach Altdorfu" jest kolejny. Musiałbym poszukać.

Pozostałe informacje z powyższego postu są niezgodne z oficjalnymi zasadami. ;)
Ostatnio zmieniony pn lip 15, 2013 12:26 am przez Siriel, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
wysłannik
Moderator
Moderator
Posty: 668
Rejestracja: śr cze 09, 2010 10:54 am

[2 ed.] Mechanika - pytania

pn lip 15, 2013 9:07 am

Uzupełnię Siriela
Siriel pisze:
Nie podam strony

Strona 176.

W Księdze Spaczenia są opisane też rytuały i w Królestwie Magii, no i w Wieżach.
 
Voltron89
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 70
Rejestracja: wt cze 29, 2010 3:04 pm

[2 ed.] Mechanika - pytania

ndz lip 28, 2013 6:03 pm

Witam. Mam pytanie do Magów Ognia, konkretnie o efekt stania w ogniu i o zaklęcie Ignite (zpłon) z dodatku. Na stronie 141 głównego podręcznika są zasady stanie w ogniu (1k10 obrażeń co rundą plus Siła ognia, testy na Zręczność). Jak to się ma np do Pożogi Zakłady, albo do Ognistego Dechu?

Po za tym czar Ignite. W opisie pisze, że jest to zaklęcie które można rzucić na dowolną "flammable" istotę. Czyli zgaduję, że każda istota oprócz np. konstruktu/golema może się pod tą kategorią zaliczać?

I jeszcze pytanie: Jak sobie wasi magowie (Ognia, Światła, Niebios) radzą z "przepakami" np. Wybrańcami Chaosu, którzy mają 5 PZ i Odp od 5-7. Redukcja obrażeń wynosi tutaj od 10 do 12. Czyli de facto nawet najpotężniejszy rzut (S8 plus k10=18, S7 plus k10=17) zadadzą mu najwyżej (przy maks rzucie) 8-6 lub 5-7 obrażeń. Jako, że przeciętny rzut na k10 to jakieś 5-8, obrażenie wynoszą jakieś 1-4 lub 0-3. Trochę to czasem męczące.

A jak stosujecie mechanikę w przypadku np. Ognistych Podmuchów gdy wszystkie są wycelowane w takiego przepaka jak wyżej? Np. 8 podmuchów S4 plus 1k10. Rzucie k10 na każdy z 8 podmuchów i osobno odejmujecie redukcję PZ plus Odp, czy rzucacie raz k10 do wszystkich podmuchów. Czy może sumujecie obrażenia od wszystkich podmuchów i dopiero odejmujecie redukcję? To samo w przypadku Pożoga Zagłady- otrzymuje tyle trafień ile wynosi magia czarodzieja z Siłą4 (czyli otrzymuje je jednocześnie). Znów pytanie- rzucacie na każde trafienie i odejmujecie redukcję od każdego z osobna (maks 14 obrażeń wtedy, koleś może sobie z niej po prostu wyjść, może mu 30% PŻ zabierze) czy sumujecie?

Ostatnio była o tym dyskusja z drużyną i musiałem im przyznać, że jak taki koks w płycie i wysokiej Odp ma taką redukcję to oprócz czarów ignorujących zbroję, to takie Podmuchy a nawet Pożoga, jak nie stoi jak Cieć w niej, mogą mu coś osmalić.
Ostatnio zmieniony ndz lip 28, 2013 6:04 pm przez Voltron89, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
>Theodorus<
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 120
Rejestracja: pt sie 07, 2009 2:06 am

Re: [2 ed.] Mechanika - pytania

pn sie 05, 2013 3:59 am

Witam. Mam pytanie do Magów Ognia, konkretnie o efekt stania w ogniu i o zaklęcie Ignite (zpłon) z dodatku. Na stronie 141 głównego podręcznika są zasady stanie w ogniu (1k10 obrażeń co rundą plus Siła ognia, testy na Zręczność). Jak to się ma np do Pożogi Zakłady, albo do Ognistego Dechu?

Było tu już podobne pytanie, nawet kilka razy.
Ofensywne zaklęcia magii ognia, jeśli w opisie wyraźnie nie jest zaznaczone inaczej, nie podpalają celu. Tak samo Błyskawica z Tradycji Niebios nie jest wyładowaniem elektrycznym, które można skierować przez jakiś przewodnik lub użyć jako defibrylatora (a były tu takie próby).
Zaklęcia te są po prostu magiczną energią, która w świecie materialnym przyjmuje widzialną formę płomieni lub błyskawicy.

Więc nie, ani Ognisty Dech ani Pożoga Zagłady nie podpalają celu.

Po za tym czar Ignite. W opisie pisze, że jest to zaklęcie które można rzucić na dowolną "flammable" istotę. Czyli zgaduję, że każda istota oprócz np. konstruktu/golema może się pod tą kategorią zaliczać?

Każdy kto ma na sobie ubranie, włosy, futro lub inną dość łatwopalną substancję. Moim zdaniem ciężko będzie podpalić kamiennego trolla czy jakąś istotę w całości pokrytą zrogowaciałą skórą. Sporo zależy tu od MG, który może też czasem po prostu stwierdzić, że test Zręczności dla celu będzie łatwiejszy.

I jeszcze pytanie: Jak sobie wasi magowie (Ognia, Światła, Niebios) radzą z "przepakami" np. Wybrańcami Chaosu, którzy mają 5 PZ i Odp od 5-7. Redukcja obrażeń wynosi tutaj od 10 do 12. Czyli de facto nawet najpotężniejszy rzut (S8 plus k10=18, S7 plus k10=17) zadadzą mu najwyżej (przy maks rzucie) 8-6 lub 5-7 obrażeń. Jako, że przeciętny rzut na k10 to jakieś 5-8, obrażenie wynoszą jakieś 1-4 lub 0-3. Trochę to czasem męczące.

Przede wszystkim zdajesz się zapominać o fakcie, że do zaklęć ofensywnych tak jak do walki bronią stosuje się zasady Furii Ulryka (żeby ją potwierdzić należy zdać test Splatania magii).
Poza tym bądź co bądź Wybrańcy nie są byle chłystkami, cieszą się w końcu odrobiną kapryśnej przychylności bogów Chaosu, znajduje się taki jeden na milion. Nic dziwnego, że są przepakami.

Znów pytanie- rzucacie na każde trafienie i odejmujecie redukcję od każdego z osobna (maks 14 obrażeń wtedy, koleś może sobie z niej po prostu wyjść, może mu 30% PŻ zabierze) czy sumujecie?

Jeśli trafień jest kilka, to odejmuje się redukcję od każdego z osobna.

//Homerule
Jeśli Twoim zdaniem magowie są zbyt słabi możesz bardziej dosłownie interpretować opis zdolności Morderczy pocisk, która mówi, że gracz otrzymuje modyfikator +1 do rzutów na obrażenia. Czyli jeśli na kostce wypadnie 9, według tej interpretacji dodajemy 1 i wynik rzutu wynosi 10, co gwarantuje Furię Ulryka. W ten sposób mamy Furię i przy 9 i 10 na kostce, co nie zmienia dramatycznie rozgrywki, ale daje magom odrobinę przewagi.
 
Awatar użytkownika
Drengi
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 119
Rejestracja: ndz cze 07, 2009 2:23 pm

Re: [2 ed.] Mechanika - pytania

pn sie 05, 2013 6:35 pm

Najlepszą taktyką dla maga na poziomie wędrownego czarodzieja, walczącego z wybrańcem, czy wojownikiem chaosu jest ucieczka
 
Voltron89
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 70
Rejestracja: wt cze 29, 2010 3:04 pm

Re: [2 ed.] Mechanika - pytania

śr sie 07, 2013 7:28 pm

Dzięki za odpowiedź, ale z tego co wiem to stojąc w Pożodze Zagłady (kumpel MG mi to wytłumaczył) jednak po tych dwóch rundach dochodzi 1k10 obrażeń od ognia, tak jak w przypadku stania w Płomienistej Zasłonie.

Drengi pisze:
Najlepszą taktyką dla maga na poziomie wędrownego czarodzieja, walczącego z wybrańcem, czy wojownikiem chaosu jest ucieczka


em, hmmm, fabularnie się zgadzam, ale mechanicznie to wcale nie tak do końca. Np. Odrętwienie maga Śmierci w każdej rundzie a potem pozostaje dobić (wiem, że zaklęcie przepak, ale mówię o czystej mechanice). Magiem Bestii przemiana w kruka i odlatujemy na dach/drzewo/wzniesienie i bijemy póki nie padnie, Magiem Niebios Niebiańskie Skrzydła plus błyskawice na wysokości 36 metrów. Cienia- Niewidzialność i Złudzenie Śmierci/Dusieciel, a Światła np. Świetlisty Bastion i z granicy sfery Gorejący Wzrok. Jedni mają łatwiej lub mniej ale z chowańcem u boku i odpowiednim kombem jest duża szansa zarąbać takiego. Oczywiście chyba, że on wpadnie na maga pierwszy jak ten jest bez Eteru i OHK, ale mechanicznie magowie 1v1 są bardzo dobrzy na bossów. Albo małe pomieszczenie, ale to już nie mechanika jest :).
 
Awatar użytkownika
>Theodorus<
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 120
Rejestracja: pt sie 07, 2009 2:06 am

Re: [2 ed.] Mechanika - pytania

czw sie 08, 2013 4:00 am

Dzięki za odpowiedź, ale z tego co wiem to stojąc w Pożodze Zagłady (kumpel MG mi to wytłumaczył) jednak po tych dwóch rundach dochodzi 1k10 obrażeń od ognia, tak jak w przypadku stania w Płomienistej Zasłonie.


Nie żebym podważał autorytet Twojego kumpla, ale żadnych "k10 obrażeń od ognia" nie ma ani w opisie Pożogi Zagłady, ani Płomienistej Zasłony. Pożoga nie rozpala ognia, tylko zadaje magiczne obrażenia (tyle trafień dla wszystkich na obszarze z Siłą 4 ile wynosi Magia rzucającego, i potem drugie tyle jeśli ofiara nie zda testu SW). Nie da się stać w niej dwie rundy, bo obrażenia są zadawane od razu, kiedy tylko czarodziej skończy rzucać zaklęcie.

Ale to tylko podręczniki, a jak wiadomo MG ma zawsze rację :)
 
Awatar użytkownika
wysłannik
Moderator
Moderator
Posty: 668
Rejestracja: śr cze 09, 2010 10:54 am

Re: [2 ed.] Mechanika - pytania

czw sie 08, 2013 8:14 am

Voltron89, to o czym mówisz faktycznie istnieje, jest taka zasada. Ale odnosi się ona tylko do obrażeń od naturalnego ognia (ogniska, pożaru lasu) i wtedy są naliczane obrażenie 1k10 + obrażenia w zależności od wielkości ognia. Pożoga zagłady nie zadaje takich dodatkowych obrażeń mechanicznie.
 
Voltron89
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 70
Rejestracja: wt cze 29, 2010 3:04 pm

Re: [2 ed.] Mechanika - pytania

pt sie 09, 2013 12:18 am

Znaczy my to zinterpretowaliśmy tak:
1. Zaklęcia takie jak Ognista Kula, Podmuchy, Ognisty Dech są "magiczną energią" przybierającą postać ognia (choć ja osobiście uważam to za ogień, ale mechanicznie po prostu są ograniczenia, które respektuję, żeby magowie nie byli totalnie przepakowani, takie moje zdanie tylko) i walącą na zasadzie "BUM!" i "ŁUP"
2. Zaklęcia typu Zapłon są stwierdzone, że jest to wywołanie ognia naturalnego, albo inaczej taka manipulacja wiatrem żeby cel zapłonął nim, więc traktujemy to jako zwykły ogień
3. W przypadku zaklęć ognia "podtrzymujących efekt" traktujemy to jako wywołanie stałego ognistego efektu który się utrzymuje. Owszem nie ma napisane, ze SAMA W SOBIE Pożoga Zagłady zadaje dodatkowe obrażenia, ale jako, że jest to zaklęcie trwające (trwa do czasu śmierci celów) to cele są wystawione na działanie potężnego skupiska ognia (magicznego czy nie). Stąd też osobiście po dwóch rundach stosuję zasadę ze strony 141 Podręcznika 2ed w rozdziale "obrażenia od czynników naturalnych", że kiedy postać jest wystawione dłużej niż 2 rundy na stałe działanie płomieni to wykonuje rzut na zręczność, inaczej otrzymuje 1k10 obrażeń + Siła płomieni (z czego Siła to już kwestia jak to wygląda, w przypadku pożogi to po prostu spalanie, więc nie dodaję Siły żadnej) ignorujące Wytrzymałość i Zbroję.

Tylko piszę o co mi chodziło, jak my to zinterpretowaliśmy, czyli połączyliśmy dwie istniejące mechaniki, nie wymyśliliśmy jej sami, tylko doszliśmy do wniosku, że to się logicznie zgodnie z podręcznikiem łączy. Nie wiem czy będziemy tego używać, Pożoga już dość dobrze nawet przepaki w płycie potrafi zabić (szczególnie jak się zrobi kombo Hold+Pożoga), więc tak tylko chciałem zobaczyć co wyjadacze o tym sądzą z poltera ;).

Osobiście uważam stwierdzenia, że magiczny ogień nie jest ogniem a błyskawica nie jest błyskawicą za bzdurne (pod względem klimatu), ale logiczne rozwiązanie MECHANICZNIE po to, żeby magowie nie zabijali Wojowników Chaosu na strzała (a już to się zdarza ;) ), bo i tak są już potężni. Osobiście uważam, że jak ogień to ogień, żeby gracz czuł klimat tego maga ognia, ale mechanicznie obrażenia są jak w podręczniku, żeby nie było przepaka.

To tak samo jak broń palna. Teoretycznie powinna ignorować wszelki pancerz na logiczną odległość, ale byłby to przepak, więc respektuję mechanikę, żeby nie było, że wszyscy latają z bronią palną, bo OHK :)).

Kwestia Pożogi to taka próba wyciągania po tylu latach czegoś nowego z podręcznika ;).
Ostatnio zmieniony pt sie 09, 2013 12:24 am przez Voltron89, łącznie zmieniany 2 razy.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Drengi
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 119
Rejestracja: ndz cze 07, 2009 2:23 pm

Re: [2 ed.] Mechanika - pytania

sob sie 10, 2013 5:21 pm

Uznajmy że zaklęcia z arsenału aqshy są prawdziwym ogniem. A skoro tak, to czy nie powinniśmy uznać, że obrażenia w opisie zaklęcia właśnie to uwzględniają, zamiast na siłę modyfikować.
 
Awatar użytkownika
wysłannik
Moderator
Moderator
Posty: 668
Rejestracja: śr cze 09, 2010 10:54 am

Re: [2 ed.] Mechanika - pytania

ndz sie 11, 2013 12:36 am

Chyba powinno to być uwzględnione, bo w przeciwnym razie inne tradycje mogłyby wyglądać nieco blado przy ognia.

Voltron89 pisze:
To tak samo jak broń palna. Teoretycznie powinna ignorować wszelki pancerz na logiczną odległość, ale byłby to przepak, więc respektuję mechanikę, żeby nie było, że wszyscy latają z bronią palną, bo OHK :)).

Wszyscy nie mogą latać z bronią palną. Używanie ich wymaga specjalnych zdolności no i na dodatek są cholernie drogie.
 
Voltron89
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 70
Rejestracja: wt cze 29, 2010 3:04 pm

Re: [2 ed.] Mechanika - pytania

pn sie 12, 2013 3:30 pm

wysłannik pisze:
Wszyscy nie mogą latać z bronią palną. Używanie ich wymaga specjalnych zdolności no i na dodatek są cholernie drogie.


Fabularnie się zgadzam, mechanicznie już nie. Raczej każdy gracz na 3 profesji mógłby sobie taką sprawić, no chyba, że MG skąpi, żeby im pokazać jaki to "mhok" jest wszędzie i chlebek i woda tylko ;). Chodzi mi tylko o to, że nielogiczność i uproszczeń jest wiele, ale ma to podstawy po to, żeby nie było głupich przepaków :)

Ok, ja mam pytanie kolejne. Załóżmy, że mamy czarodzieja z SW 60 i walimy czar który wymaga przeciwstawnego rzutu SW z celem. Cel ma 40 SW. I teraz co jeżeli i gracz i przeciwnik wyrzucą "nieudany" test, np 83 gracz, 78 cel. Co robicie wtedy jako MG, porównujecie "poziom porażki" i sprawdzacie który mniejszy, przerzucacie k100 aż do sukcesów i standardowy "poziom sukcesu" czy przerzucacie aż do jasnego wyniku porażki lub sukcesu. Pytam, bo balansuje różne zaklęcie i chcę dokładnie się dowiedzieć jak się przeprowadza przeciwstawne testy tej samej cechy. Dzięki!

EDIT: aha i jeszcze pytanie do Ignite. Czy to zaklęcie zadziała np. na rycerze w zbroi płytowej? Albo na Hydrę? Smoka? Smoczego Ogra? Nie wiem jak interpretować to zaklęcie. A to jedyne oprócz Wrzącej Krwi co Mag ognia może wnieść do walki z ciężko opancerzonymi celami.
Ostatnio zmieniony pn sie 12, 2013 10:22 pm przez Voltron89, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Drengi
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 119
Rejestracja: ndz cze 07, 2009 2:23 pm

Re: [2 ed.] Mechanika - pytania

wt sie 13, 2013 1:09 pm

Zasada z podręcznika głównego 2ed. str.91. wydaje się sensowna.
"Jeśli testy obu postaci były udane, o zwycięstwie decyduje porównanie poziomów skuteczności. Jeśli i w tym przypadku jest remis, decyduje niższy wynik rzutu. Jeśli oba testy okażą się nieudane, decyzja należy do MG:
-remis
-przerzut

Przez lata gry nikomu z mojej ekipy nie przeszkadzała takie rozwiązanie testów przeciwstawnych.
 
Voltron89
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 70
Rejestracja: wt cze 29, 2010 3:04 pm

[2 ed.] Mechanika - pytania

wt sie 13, 2013 6:43 pm

Hmmm, dzięki za odpowiedź :)

Pytanie kolejne, jak mechanicznie oddać Kosy Magistrów Kolegium Śmierci? Osobiście myślałem, żeby jak zda na Magistra gracz otrzymał zdolność bron specjalna (Kosa), ale mechanicznie jaka by to była broń? Bo w Królestwie Magii pisze, że nie jest to żadne chłopskie narzędzie, a elegancko zdobiona broń reprezentująca status magistra. Teraz nie wiem, czy dać jej statsy jak broni dwuręcznej, z tym, że zamiast druzgoczący dać "szybki" czy inaczej. Ktoś nad tym myślał?

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości