Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
Ruffle
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 481
Rejestracja: pt lip 13, 2007 10:21 am

Słyszenie prawdy

czw lip 18, 2013 9:34 pm

Słyszenie prawdy
Poznanie
Poziom: Kap 4, Pal 4
Komponenty: W, S, M
Czas rzucania: 1 akcja standardowa
Zasięg: Dotykowy
Cel: Dotknięta istota
Czas działania: Koncentracja
Rzut obronny: Wola neguje (nieszkodliwy)
Odporność na czary: Tak (nieszkodliwy)

Istota, na którą wpływa słyszenie prawdy potrafi w trakcie pojedynczej rozmowy co rundę wykrywać kłamstwo, prawdę lub półprawdę. Zaklęcie ujawnia zatem to, że ktoś mówi prawdę czy kłamie, lecz potrzeba do tego nieustannej koncentracji. Ponadto - nie wszystkie wypowiedzi można jednoznacznie określić jako prawdę lub fałsz, a do takiego określenia używa się testu na Spostrzegawczość (nie Wyczucia pobudek), spornego z testem umiejętności istoty, z jaką się rozmawia. Mniejsza premia do testu zależy od stopnia zakłamania/sfałszowania wypowiedzi.

Prawda - premia z usprawnienia +20 do testu na Spostrzegawczość, brak spornego testu, ST wynosi 15;
Półprawda, a także: zmyślanie/fantazjowanie (obojętnie w jakim celu) - +10 do testu na Spostrzegawczość spornego z testem Blefowania lub Występów badanej istoty. W przypadku półprawdy można analizować pojedyncze zdania czy fragmenty wypowiedzi, aż dojdzie się do prawdy lub fałszu - wymaga to jednak czasu, zakończonego powodzeniem testu Koncentracji (ST takie, jak na czar) i braku zaangażowania w dalszą rozmowę;
Kłamstwo - +0 do testu na Spostrzegawczość, spornego z testem Blefowania lub Fałszerstwa (w zależności od wyższej wartości tychże).

Testy te można powtarzać, jednak za każdym razem podmiot czaru musi się koncentrować na fragmentach wypowiedzi, co uniemożliwia dalszą rozmowę.

Poza tym - prawdę podmiot czaru usłyszy nawet będąc pod wpływem głuchoty (wywołanej magicznie, czy też nie).

Zaklęcie to można utrwalić na podmiocie za pomocą czaru utrwalenie. Kosztuje to 2000 PD.

Komponent materialny: Maść, którą wypełnia się małżowiny uszne, wykonana ze sproszkowanej perły oraz kilku jadalnych grzybów.
Ostatnio zmieniony wt lip 23, 2013 5:19 pm przez Ruffle, łącznie zmieniany 5 razy.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Kamulec
Administrator, Koordynator społeczności
Administrator, Koordynator społeczności
Posty: 2237
Rejestracja: sob lip 09, 2005 12:32 pm

Słyszenie prawdy

ndz lip 21, 2013 11:33 am

To domena kapłana i paladyna, więc pozostałe klasy nie powinny mieć zaklęcia.

Utrwalenie standardowego czaru kosztuje 500 pd * poziom zaklęcia.

Pozostałe zaklęcia wykrywające kłamstwo mogą być powstrzymane przez udany RO na Wolę. To jest zbyt skuteczne, będzie psuło świat gry i przygody.
 
Awatar użytkownika
Ruffle
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 481
Rejestracja: pt lip 13, 2007 10:21 am

Re: Słyszenie prawdy

ndz lip 21, 2013 6:35 pm

Ruffle pisze:
Słyszenie prawdy
Poznanie
Poziom: Kap 4, Pal 4
Komponenty: W, S, M
Czas rzucania: 1 akcja standardowa
Zasięg: Dotykowy
Cel: Dotknięta istota
Czas działania: Koncentracja
Rzut obronny: Wola neguje (nieszkodliwy)
Odporność na czary: Tak (nieszkodliwy)

Istota, na którą wpływa słyszenie prawdy potrafi w trakcie pojedynczej rozmowy co rundę wykrywać kłamstwo, prawdę lub półprawdę. Zaklęcie ujawnia zatem to, że ktoś mówi prawdę czy kłamie, lecz potrzeba do tego nieustannej koncentracji. Ponadto - nie wszystkie wypowiedzi można jednoznacznie określić jako prawdę lub fałsz, a do takiego określenia używa się testu na Spostrzegawczość (nie Wyczucia pobudek), spornego z testem umiejętności istoty, z jaką się rozmawia. Mniejsza premia do testu zależy od stopnia zakłamania/sfałszowania wypowiedzi.

Prawda - premia z usprawnienia +20 do testu na Spostrzegawczość, brak spornego testu, ST wynosi 15;
Półprawda, a także: zmyślanie/fantazjowanie (obojętnie w jakim celu) - +10 do testu na Spostrzegawczość spornego z testem Blefowania badanej istoty. W przypadku półprawdy można analizować pojedyncze zdania czy fragmenty wypowiedzi, aż dojdzie się do prawdy lub fałszu - wymaga to jednak czasu, zakończonego powodzeniem testu Koncentracji (ST takie, jak na czar) i braku zaangażowania w dalszą rozmowę;
Kłamstwo - +0 do testu na Spostrzegawczość[/b], spornego z testem [i]Blefowania lub Fałszerstwa (w zależności od wyższej wartości tychże).

Testy te można powtarzać, jednak za każdym razem podmiot czaru musi się koncentrować na fragmentach wypowiedzi, co uniemożliwia dalszą rozmowę.

Poza tym - prawdę podmiot czaru usłyszy nawet będąc pod wpływem głuchoty (wywołanej magicznie, czy też nie).

Zaklęcie to można utrwalić na podmiocie za pomocą czaru utrwalenie. Kosztuje to 2000 PD.

Komponent materialny: Maść, którą wypełnia się małżowiny uszne, wykonana ze sproszkowanej perły oraz kilku jadalnych grzybów.

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości