Zrodzony z fantastyki

 
Mazowszanka
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 3
Rejestracja: śr sie 21, 2013 2:03 pm

Turniej Flames of War na Polconie

śr sie 21, 2013 3:04 pm

Mam zaszczyt zaprosić Państwa na turniej Flames of War „W pustyni i w puszczy, czyli early war”

Gdzie: Konwent Polcon, Politechnika Warszawska

Kiedy: 1 września 2013

wpisowe: 20 zł

Zapisy: 9:15 – 9:30
Początek turnieju : 9:45

Sędziuje: Jakub „Kubbek” Charmo
Zgłoszenia zawierające imię, nazwisko, ksywkę gracza, rozpiskę/rozpiskii oraz ewentualną historię kompanii w formacie .doc, .xls, .txt i inne do odczytania przez pakiet Microsoft Office prosimy o przysłanie do dnia 18.08, na adres e-mail: [email protected] . Tylko zgłoszenie wysłane drogą mailową stanowi oficjalną formę zgłoszenie na turniej.
Turniej zaliczony jest do Ligi Ogólnopolskiej Flames of War w randze turnieju lokalnego


I. Kompozycja armii:
1. Gracze wystawiają armię na 1600 pkt na okres early.
2. Obowiązują wszystkie listy armii do trzeciej edycji Flames of War zarówno z podręczników jak i pdfów umieszczonych na stronie http://www.flamesofwar.com
3. Gracz wystawiający kompanię na podstawie listy armii z pdfu zobowiązany jest posiadać jego wydruk do wglądu sędziego oraz przeciwników.
4. Za wskazane uznaje się posiadanie rozpisek swojej armii dla wszystkich przeciwników.
5. Należy posiadać jedną kopię rozpiski do wglądu przez sędziego


II. Rozgrywka:

1. Gramy 3 bitwy po dwie godziny i 15 minut każda
2. Grafik turnieju
Zapisy – 9:15-9:30
Bitwa pierwsza – scenariusz Cauldron – 9:45-12:00
Bitwa druga – scenariusz No Retreat – 12:15-14:30
Bitwa trzecia – scenariusz Free-for-all – 15:15-17:30

III. Punktacja
O wyniku rozgrywki decyduje scenariusz a punkty zwycięstwa są liczone następująco:

* Wartość punktów do zdobycia wynosi 20VP(w tym 10VP za scenariusz).
* Wartość punktowa armii przeciwnika na stole to 100%. Zabite jednostki przeciwnika to odpowiedni procent i za wygraną dodajemy do wyniku 100%. Następnie liczymy różnicę wyniku w procentach i porównujemy z tabelką.

0-19,99% 10-10
20-39,99% 11-9
40-59,99% 12-8
60-79,99% 13-7
80-99,99% 14-6
100-119,99% 15-5
120-139,99% 16-4
140-159,99% 17-3
160-179,99% 18-2
180-194,99% 19-1
195-200% 20-0

* „Procent” strat jest liczony na zasadzie wliczenia wszystkich pkt wystawionych podczas bitwy na stół. Tzn. jeśli na stole mamy całą armię to nasze 100% to łączny koszt wszystkich plutonów na stole (tak lotnictwo się nie wlicza). Jeśli natomiast zaczynamy z połową armii na stole a połową w rezerwach to koszt punktowy jednostek zaczynających oraz tych które weszły z rezerw jest naszym 100%, to oznacza ze jednostki które nie zdążyły się pojawić na stole nie są liczone do tego. Do strat wliczamy tylko pełne stracone plutony oraz takie które zostały zredukowane poniżej połowy ("sole survivor" jak się uda to jest to strata połowy oddziału). Także wliczamy jeśli zniszczono całe HQ, warrior teamy, leaderless platoons lub inne dodatki do HQ będące w plutonach. Przykład: Gracz gra scenariusz obronny gdzie do rezerw musi przenieść przynajmniej połowę swoich plutonów, do tego posiada wsparcie lotnicze i snajpera. Na stole stawia 3 plutony o koszcie 340pkt a w rezerwach ma 4 plutony. Przed zakończeniem gry udało mu się na stół wprowadzić kolejne dwa plutony o koszcie 360pkt, ale z powodu gry przeciwko armii pancernej nie pojawił się na stole jego snajper. Łączny koszt punktowy armii która była na stole to 700pkt i to jest jego 100% odpowiadające 10 VP. W czasie bitwy zginęły mu dwa pełne plutony o łącznym koszcie 240pkt oraz dwa z jego plutonów zostały społowione i łączny koszt tych plutonów był 340pkt ale że tylko połowa to 170pkt. Oznacza to że stracił on w rozgrywce 240+170pkt= 410pkt z 700pkt które miał na stole. Daje to nam 410/700 czyli 58,6%. Jest to wartość, którą odejmuje przeciwnik od swego procentu zabitych nam jednostek. Przykładowo przegraliśmy z takimi stratami zadanymi przeciwnikowi, on natomiast zadał nam 44% strat. To znaczy że on za wygraną dodaje 100% i ma 144% od tego wyniku odejmuje straty zadane mu przez nas czyli 58,6% co daje nam 144-58,6= 85,4. Patrząc na tabele mamy wynik końcowy bitwy 14-6 a przypadku remisu było by 58,6-44=14,6 czyli 10-10.

Z bitew można łącznie uzyskać 60 VP
Z oceny hobbystycznej łączeni można uzyskać 15 VP (wliczając przesłanie rozpiski w terminie)

Za przesądnie rozpiski w terminie – 5 VP

Hobbystyka

Malowanie:
- armia niepomalowana - 0VP
- armia pomalowana w 0,1%-24% - 1-2 VP
- armia pomalowana w 25%-49% - 3-4 VP
- armia pomalowana w 50%-74% - 5-6 VP
- armia pomalowana w 75%-99% - 7-8 VP
- armia pomalowana w 100% – 9-10 VP


O przyznaniu poszczególnych ocen decyduje sędzia w oparciu o kategorie obiektywne (% pomalowanej armii).



IV. Przepisy porządkowe:
• W skrajnych przypadkach (oszustwo, notoryczne przekleństwa, nagminne utrudnianie gry przeciwnikom, itp.) gracze mogą zostać zdyskwalifikowani i usunięci z turnieju. Dyskwalifikacja gracza jest równoznaczna ze zweryfikowaniem wszystkich jego wyników na 0.

Organizatorzy zastrzegają sobie prawo do zmiany obowiązującego regulaminu.

W przypadku nieparzystej liczby graczy sędzia grać będzie następująca rozpiską:
(wkrótce)


Więcej informacji i dyskusja: http://wargamer.pl/forum/viewtopic.php?f=77&t=13184

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość