Kiedyś przeglądając srd natrafiłem na taki oto atut. Całkiem klimatyczna zabawka dla postaci w rodzaju berserkera/barbarzyńskiego wojownika. Niestety bezużyteczny w starciu z jakimkolwiek zbrojnym. Postanowiłem nieco go "podciągnąć". Oto efekt:
Nowe akcje w walce:
Walka ofensywna w akcji standardowej: Atakując, możesz skupić się na ofensywie, zaniedbując obronę. W takim przypadku podlegasz karze –4 do KP do swojej następnej rundy, a w zamian zyskujesz na czas jej trwania premię +2 do wszystkich testów ataku.
Walka ofensywna w akcji całorundowej: Wykonując akcję całkowitego ataku, możesz skupić się na ofensywie, zaniedbując obronę. W takim przypadku podlegasz karze –4 do KP do swojej następnej rundy, a w zamian zyskujesz na czas jej trwania premię +2 do wszystkich testów ataku.
Nowy atut:
Doświadczony agresor (ogólny)
Wymagania: Bazowa premia do ataku +1.
Korzyści: Kiedy w walce wręcz wykorzystujesz akcję ataku lub akcję całkowitego ataku, możesz zdecydować się na karę w wysokości maksymalnie –5 do Klasy Pancerza i tej samej liczby (do +5) użyć jako premii do testów ataku. Wartość, o której mowa, nie może przekroczyć twojej bazowej premii do ataku. Zmiany dotyczące testów ataków oraz Klasy Pancerza utrzymują się aż do twojej następnej akcji.
Normalnie: Bohater pozbawiony tego atutu może walczyć ofensywnie, lecz w akcji ataku oraz akcji całkowitego ataku za karę –4 do Klasy Pancerza otrzymuje premię +2 do testów ataku.
Zasady specjalne: Wojownik może wybrać atut Doświadczony agresor jako jeden z atutów premiowych.