Szablon: Cztery jaźni
Rzadko, ale jednak, zdarzają się diabły czy demony, które rezygnują z walki w Wojnie Krwi. Ci renegaci stają się wyrzutkami piekielnych społeczności. Nałożona zostaje na nie anatema władców piekielnych, którzy nie znoszą tego typu buntu swoich podwładnych i ich niesubordynacji. Cztery jaźni to nazwa, która odwzorowuje klątwę, jaka spotyka takie osobniki, a jest nią pozbawienie większości specjalnych zdolności oraz zniszczenie dotychczasowej osobowości i przemiana w szaleńca o czterech, kompletnie różnych psychikach. Wyrzutki te lękają się także od wtedy każdego objawu charakteru napotkanych istot, poza prawdziwie neutralnym.
Każda z jaźni renegata ma inne usposobienie i fobię. Pomimo, iż ogólny charakter stworzenia jest neutralny, wszystkie jego cztery aspekty są odrobinę chaotyczne/dobre/prawe/złe, a fobia to przeciwny aspekt każdej psychiki. Osobniki te są zatem skazane na lęk przed otoczeniem, a nawet sobą samym, a ich działania bardzo rzadko można zaliczyć do sensownych i mających jakieś konkretne znaczenie. Cztery jaźni to po prostu skłócony ze światem i z sobą samym - twór, jaki nie może się zdecydować na którąkolwiek z wyrazistych i określonych ścieżek.
Wszystkie aspekty osobowości Czterech jaźni biorą na jakiś czas prym w zachowaniu tego stworzenia (mniej więcej 8 godzin, po których następuje zmiana na kolejny aspekt). Najczęściej jest to cykliczne, np. dobro -> prawo -> chaos -> zło itd. Należy jednak pamiętać, że obecność prawa lub zła w charakterze tej istoty nie jest na tyle silna, by wydzielać konkretną aurę, lub zastępować neutralność. Cztery jaźni najczęściej wtedy rozmyśla nad danym aspektem, co może mieć jakiś wpływ na jego niektóre wypowiedzi czy zachowania, jednak cały czas traktuje się go mimo wszystko jako stworzenie o charakterze prawdziwie neutralnym.
Tworzenie Czterech jaźni
Cztery jaźni to szablon, który można dodać do dowolnego diabła lub demona o wartości Intelektu przynajmniej 4 (zwanego dalej stworzeniem bazowym). Typ stwora nie ulega wtedy zmianie.
Kości Wytrzymałości: Jak stworzenie bazowe.
Szybkość: Jak stworzenie bazowe.
KP: Jak stworzenie bazowe.
Specjalne ataki i specjalne cechy: Dzięki nałożeniu szablonu diabeł/demon traci wszystkie dotychczas przypisane mu specjalne zdolności czaropodobne i nadnaturalne, zyskując następujące specjalne ataki i cechy:
• Zdolności czaropodobne:
- Ochrona przed chaosem/dobrem/prawem/złem (4x na dzień)
- Magiczny krąg ochrony przed chaosem/dobrem/prawem/złem (1x na dzień)
Poziom czarującego = KW.
Rzuty obronne: Jak stworzenie bazowe
Atrybuty: Jak stworzenie bazowe
Umiejętności: Jak stworzenie bazowe
Atuty: Jak stworzenie bazowe
Klimat/Teren: Jak stworzenie bazowe
Występowanie: Jak stworzenie bazowe
Skala Wyzwania: KW 3 lub mniej – jak stworzenie bazowe; KW od 4 do 7 – jak stworzenie bazowe -1; KW 8 i więcej – jak stworzenie bazowe -2.
Skarb: Jak stworzenie bazowe
Charakter: Jeśli dana istota była diabłem, w pierwszej fazie (rok) staje się praworządna neutralna, jeśli demonem - chaotyczna neutralna. Po upływie tego czasu charakter zmienia się na prawdziwie neutralny.
Rozwój: Jak stworzenie bazowe