Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
Królik
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 201
Rejestracja: ndz maja 25, 2008 8:42 am

Rozwój postaci

pt wrz 06, 2013 11:30 pm

Pracuje nad autorką już spory czas. Świat jest już przemyślany i częściowo spisany. Pozostaje ważna dla mnie kwestia mechaniki. Obecnie jest to hybryda TCG i typowego RPG. Łącząc te dwa elementy trafiłem na bardzo niemiłą sprawę dla tego rozwiązania - brak możliwości rozwoju postaci.
Postać jest opisywana:
  • Stylami - wady i zalety
  • Technikami, Sigilami, Wzorcami - karty
  • 7 Żywiołami - zasoby
Test polega na rzucie 3k6 i zdobyciu więcej niż 10 w sumie. Zależnie od żywiołu testu i żywiołu rzutu mogą być dodawane modyfikatory (+/- 1k6).

Bracia i siostry w erpegie, może macie jakieś pomysły na rozwiązanie tego problemu? Większy dostęp do kart? Kolejne style? Więcej zasobów? A może coś innego?
 
Awatar użytkownika
Mactator
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 33
Rejestracja: ndz lis 13, 2011 6:24 pm

Rozwój postaci

sob wrz 07, 2013 8:51 pm

Zależnie co chcesz osiągnąć poprzez rozwój postaci musiałbyś taką ścieżkę wybrać. Mogę zaproponować kilka ukradzionych patentów

1. Rozwijanie postaci 0 to hero
Więcej stylów, technik, kart, wszystkiego + unikatowe style, cechy do zdobycia tylko po przekroczeniu jakiegoś progu

2. Postać bardziej znana
Czyli albo ma więcej reputacji fabularnie i nie wpływa to na mechanikę, lub coś w stylu osiągnięć w Wolsungu czyli dodatkowe korzyści za znalezienie się w podobnej sytuacji.

3. zmiana siebie w czasie
Postacie nie rozwijają się lecz mogą zmieniać. Początkowo mają tylko jeden żywioł do wyboru, po czasie mogą wymienić jedną z 5 kul ognia na inny żywioł. Specjalne techniki dla wielożywiołowców, możliwość customizacji postaci podczas kampanii.
Dodatkowo można by wprowadzić możliwość plugawienia postaci (za większe bonusu i kary) a kolejną kampanię odplugawiania postaci.


Powiedz co chciałbyś by było osiągnięte poprzez rozwój postaci a znajdzie się pewnie wiele dobrych pomysłów. Jeżeli chcesz uniknąć munchkinizmu to będzie trudne.
 
Awatar użytkownika
Królik
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 201
Rejestracja: ndz maja 25, 2008 8:42 am

Rozwój postaci

sob wrz 07, 2013 9:29 pm

Dwójka i trójka chyba najlepiej by pasowały. Ograniczenie munchkinizmu jest niemożliwe gdy do RPG wkładamy TCG - w końcu to drugie polega na jak najefektywniejszym pokonaniu przeciwnika (plus zbieraniu kart).

Dałeś też dwa fajne koncepty - monożywiołowa postać (aktualnie są po prostu bardziej ukierunkowane) oraz splugawienie. O co właśnie ci chodziło z tym pomysłem na kampanie? :)
 
Awatar użytkownika
Mactator
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 33
Rejestracja: ndz lis 13, 2011 6:24 pm

Rozwój postaci

ndz wrz 08, 2013 11:08 am

Jeżeli w twojej mechanice podczas rozgrywki gracze dostają nowe karty to już jest jakiś rozwój.

Pomysł z żywiołami wziąłem z MtG, gdzie na początku istnienia gry większość talii była jednożywiołowa, potem dwużywiołowa a teraz to chyba trzeba mieć wszystko i dwa więcej. Splugawienie może być osobno do żywiołów a wykorzystanie fajne znajdziesz np. w Warhammerze 40k lub Klanarchii.

Teraz będzie ciężko bo nie chcę namieszać. Z kampanią chodziło mi o rozwój postaci podczas grania, nim dłużej gra się postacią tym bardziej chce się ją poprawić, a taka możliwość powolnej zmiany postaci (staje się bardziej ognista) wydaje mi się fajnym pomysłem. Identycznie ze splugawieniem, jedną kampanię postać zdobywa potęgę ale kosztem bycia splugawionym, po czym otrząsa się jak z alkoholizmu i kolejną kampanię próbuje się oczyścić.
Tym samym w grze już masz zawarty pomysł na przygody wspierane przez grę.

PS ewentualnie odezwij się na PW to spróbuję to jakoś inaczej wytłumaczyć, bo wiem że mogę być niezrozumiałym człowiekiem.

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość