Zrodzony z fantastyki

 
xxxgeneksatanistaxxx
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 17
Rejestracja: czw paź 24, 2013 7:29 pm

Pomoc w złożeniu pierwszej talii spirity lifegain

czw paź 24, 2013 7:43 pm

gram raptem niecały miesiąc i chcaiłbym złożyć talię pod spirity i lifegain, narazie myślałem o czymś takim:

drogskol captain - x4 core
doomed traveler - x4 pierwsza tura
mindshrieker - x3 drugo tura
angel of flight alabaster- x2 ciężęj będzie ubić spirity, bo będą wracały
dungeon geists - x 2 tapowanie problematycznych kreatur
azorius herald x4 unblockable oraz lifegain
drogskol reaver x2 finisher z lifelinkiem
Felidar Sovereign x1 ten, przez którego chcę wygrać (1 chyba nie wystarczy)
OGÓŁEM 22 KREATUR

spelle

spectral procession x3 tokeny
favorable winds x2 statystyki
journey to nowhere x2 exile
render silent x4 kontry
rest for the weary x2 mocny heal
Genju of the Fields x2 łatwa obrona

15

landy

island x 11
plains x 11
moorland haunt x2 tooookenyyy :)

24 landy

co byście zminili, o byście dodali? btw posiadam kartę od kolegi serra avatar, wrzucić???
pzdr Geno
 
Awatar użytkownika
Specu
Moderator
Moderator
Posty: 3303
Rejestracja: sob maja 03, 2008 4:11 pm

Pomoc w złożeniu pierwszej talii spirity lifegain

pt paź 25, 2013 7:27 pm

Ciekawy pomysł na talię, jednak trzeba pamiętać o jednej rzeczy - nasz MVC decku (Drogskol Captain) jest jednocześnie kreaturą w którą poleci większość removalu przeciwnika. W chwili zagrania musimy mieć podparcie kontry, a jeden komplet takowej (mimo że dobry) nie jest tani, ani nie mamy dużej szansy na dobranie go w odpowiednim momencie.
Talia jest zbyt słaba w kategorii lifegain żeby Felidar Sovereign mógł wygrać grę. Pamiętaj, że w grze przeciw aggro nie dobijesz się do takiej ilości życia (optymistyczna wersja że będziesz w okolicach 15-20), a przeciw kontroli nie przepchniesz go przez kontry i removal przeciwnika.

Na Twoim miejscu próbowałbym robić monokolorowy deck z minimalnym splashem niebieskiego. Masz bardzo dobry outfit do gainowania życia poprzez:

Ajani Goldmane
Ajani's Mantra - samonapędzacz w połączeniu z Drogskol Reaver który daje gigantyczny card advantage wtedy kiedy tego potrzebujesz, czyli pod koniec gry.
Ajani's Pridemate - mega fajna zabawka przy każdym lifelinku. Niby niegroźny, ale prędzej czy później przeciwnik pośle removal w niego bo urośnie za duży. Generalnie można spokojnie czekać te 2 tury nim zaatakujesz.
 
xxxgeneksatanistaxxx
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 17
Rejestracja: czw paź 24, 2013 7:29 pm

Pomoc w złożeniu pierwszej talii spirity lifegain

sob paź 26, 2013 12:21 am

Więc napiszę tak: (podalem mało informacji o wymaganiach :?)
Nie chcę bawić sie w planeswalkerów, ponieważ są dośc drodzy a nikt z kolegów też ich nie ma (budżet)
Swoją drogą mój budrzet wynosi 150-180 zł z chakiem.

Z niebieskiego nie chce zrezygnować, ponieważ tym kolorem zdecydowanie najlepiej mi się gra, czyli zdecyduję się na opcję 50:50 (można naciągnąć) ale nie chcę na siłę wyrzucać tego niebieskiego. Mam dużo niebieskich kard i jakoś szkoda by mi go było wyrzucić

Poważnie zastanowię się nad Ajani's Mantra na 99% wrzucę ale nie chce mi się dzisiaj kombinować bo jest już po pólnocy, swoją drogą może jest jakiś lepszy zamiennik? Co do kontr zastanawiam się nad counterspell, jest bardzo dobry ale drogi (zł) Jaki lifegain dożucić jeszcze bo nie mam pomysłu +,+

No to podsumowywując:
jakieś jeszcze propozycje dobrego lifegainu, głównie z czarów bo kiedy zacznę wciskać jakieśkotki, humany to talia SPIRIT lifegain straci sens i przejdzie na LIFEGAIN
Chciałbym jednak aby ta talia była spiritowa :P

Pzdr GeN0 :razz:
 
Awatar użytkownika
Specu
Moderator
Moderator
Posty: 3303
Rejestracja: sob maja 03, 2008 4:11 pm

Pomoc w złożeniu pierwszej talii spirity lifegain

sob paź 26, 2013 4:55 pm

Ajani Goldmane kosztuje ~15zł, a nie potrzebujesz go w większej ilości niż 1-2 sztuki. Planeswalkerzy mają swoje wady i zalety, ale nie są aż tacy przegięci, żeby na nich nie grać.

Grając niebieskim z kontrami musisz brać pod uwagę jeden aspekt. Mając w talii counterspelle za :u: :u: musisz mieć opcję ich rzucenia od drugiej tury. W innym przypadku jest to karta bezużyteczna. Taki wymóg definiuje potrzebę posiadania dość stabilnego manabase, który jest zwyczajnie drogi.

Counterspell wcale nie jest drogi. Białoramkowe ze starych edycji kosztują w okolicy 3zł za sztukę, a cały czas jest to jedna z najlepszych kontr w historii MTG.

Mantra jest o tyle dobra, że jest tam opcja "możesz" przez co nie musisz się obawiać dziwnych efektów które odpalą się przeciwnikowi jak zdobywasz życie. Musisz tylko o tym pamiętać, bo jak zapomnisz sobie dodać - trudno, czasu nie cofniesz :)

Pamiętaj o jednym, - lifegainem nie wygrywasz gry. Jest to tylko środek do tego, żeby ochraniać się przed aggro czy spalarką, ale sam z siebie lifegain nie wygra. Możesz mieć win condition w oparciu o niego (Test of Endurance, czy Felidar Sovereign) ale bardzo często tym nie wygrasz.

Jeśli za wszelką cenę chcesz połączyć lifegain ze spiritami to jest jedno bardzo skuteczne rozwiązanie - Iname, Death Aspect w połączeniu z Mortal combat. Mając dodatek czarnego w miejsce niebieskiego zyskujesz bardzo dużo - wystarczą Ci po dwie sztuki Iname/Mortal Combat bo masz bardzo dobre tutorowanie się w postaci 4xDiabolic Tutor. Dodatkowo masz mnóstwo niszczenia kreatur, dziurawienia ręki przeciwnika i ton bardzo fajnych spiritów z nierzadko potężnymi abilitkami.
 
xxxgeneksatanistaxxx
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 17
Rejestracja: czw paź 24, 2013 7:29 pm

Pomoc w złożeniu pierwszej talii spirity lifegain

sob paź 26, 2013 7:13 pm

Czy ja wiem :/ Nie chcę rezygnować z blue.
Myślisz, że gryząc przeciwnika azorius heraldem mógłbym powoli dążyć do zwycięstwa? Chodzi mi o kreatury unblackable, zastanawiałem się nad latch seekerem, gryzienie było by skuteczniejsze.

Sry, ten planeswalker wydawał się droższy, a nie mogłem tego sprawdzić bo mi neta muliło.

To co myślisz o takiej grze pasywnej, gryzieniu przeciwnika a przy okazji dążenia do zyskania 40+ hp. Takie 2 cele, aby removalne poszły w jedno albo w drugie, bo herald lub niepewny jeszcze latch seeker z kapitanem mogą namieszać u wroga.

Pzdr i czekam na odpowiedzi Geno
 
Awatar użytkownika
Specu
Moderator
Moderator
Posty: 3303
Rejestracja: sob maja 03, 2008 4:11 pm

Pomoc w złożeniu pierwszej talii spirity lifegain

ndz paź 27, 2013 8:03 am

problemem są kwestie:

1) grając z aggro deckiem masz licznik ustawiony na max 5-6 tur (co turę wystawia co najmniej jednego mocnego stwora). Nawet dodając sobie hp odwleczesz swoją śmierć o turę max dwie

2) Grając ze spalarką możesz trafić na bardzo popularną kartę jaką jest Everlasting Torment i zegar masz ustawiony na max 4-5 tur życia.

3) grając z kontrolą nie wstawisz nic sensownego do gry. Nawet jeśli przeciwnik da Ci się rozbudować, pójdzie Wrath of God czy inny mass removal i pozamiatane.

W talii musisz mieć silny win condition, który pozwoli Ci wygrać w skrajnie nieprzyjaznych sytuacjach. Siła talii jest mierzona właśnie w oparciu o jakość stołu (czyli jakość kart które masz na stole), ilości możliwych sposobów na wygraną oraz stabilności prowadzenia gry.
 
xxxgeneksatanistaxxx
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 17
Rejestracja: czw paź 24, 2013 7:29 pm

Pomoc w złożeniu pierwszej talii spirity lifegain

ndz paź 27, 2013 6:26 pm

No to jak myślisz, jak zaradzić na te problemy. Mam 4 kontry a everlasting torment nie ma nikt z okolicy, więc o to się raczej nie boje. Na aggro mogę mocno bronic genju of the fields, myślałem o beacon of immortality, bardzo przydatna karta. mam 4 kontry, na wrath of god i tak nie da się zaradzić. Do sideboardu na ten enchantmet zabraniając gainować życie możę keening apparition skoro podobno tak strasznie mnie będą męczyć removale to może wrzuce tego szalenie mocnego spirita kira, great glass-spinner w 2 sztukach? Myślę, że po dodaniu kira great glass-spinera i bekonu nieśmiertelności :) będę miał duże szanse na dojście do dużej ilości zdrowia i na pewne kontry przeciwko removalom. Do sidu na te enchantmenty keening apparition i te denerwujące aury nie są mi straszne. Co o tym sądzisz? Wydaje mi się to dobrym rozwiązaniem.

EDIT: co sądzisz o Recumbent Bliss?
EDIT: Przed chwilą znalazłem kartę chyba lepszą niż beacon of immortality, chodzi ocelestial mantle chociaż nie wiem.
Ostatnio zmieniony pn paź 28, 2013 5:38 pm przez xxxgeneksatanistaxxx, łącznie zmieniany 4 razy.
Powód:
 
xxxgeneksatanistaxxx
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 17
Rejestracja: czw paź 24, 2013 7:29 pm

Pomoc w złożeniu pierwszej talii spirity lifegain

pn paź 28, 2013 9:27 pm

Postanowiłem zrobić spis zedytowanego decku, aby wszystko było bardziej przejrzyste:

Planeswalkerzy

Ajani Goldmane x2

Kreatury

drogskol captain - x4 core
doomed traveler - x4 pierwsza tura
mindshrieker - x3 drugo tura
angel of flight alabaster - x2 ciężęj będzie ubić spirity, bo będą wracały
dungeon geists - x 2 tapowanie problematycznych kreatur
azorius herald x4 unblockable oraz lifegain
drogskol reaver x2 finisher z lifelinkiem
Felidar Sovereign x1 ten, przez którego chcę wygrać (1 chyba nie wystarczy)
kira, great glass-spinner x2 ochrona przed czarami

OGÓŁEM 24 KREATUR

spelle

spectral procession x3 tokeny
favorable winds x2 statystyki
journey to nowherex2 exile
render silent x4 kontry
rest for the weary x2 mocny heal
Genju of the Fields x2 łatwa obrona
Beacon of immortalityx2
Ajani's mantra x2 / Recumbent bliss x2

19

landy

island x 11
plains x 11
moorland haunt x2 tooookenyyy (nie chcę przepłacać mana base, nikt z okolicy też nie kupuje drogich landów, a mi to też do szczęścia nie potrzebne)

24

Recumbent bliiss zamiast Ajani's mantra??? Oczywiście nic nie wywaliłem, czekam na twoje porady co by z tond wyrzucić. Muszę pozbyś się 8-9 kart.
 
Awatar użytkownika
Specu
Moderator
Moderator
Posty: 3303
Rejestracja: sob maja 03, 2008 4:11 pm

Pomoc w złożeniu pierwszej talii spirity lifegain

pn paź 28, 2013 10:11 pm

Beacon jest tutaj słaby - pod tę kartę trzeba robić deck, żeby wyjmować ją tyle razy żeby wygrać za pomocą ilości hp albo niwelować efekty kontrowania ze strony przeciwnika.

xxxgeneksatanistaxxx pisze:
favorable winds x2 statystyki


lepsze - glorious anthem. Nie potrzebujesz evasion żeby dodać plusy

xxxgeneksatanistaxxx pisze:
angel of flight alabaster - x2 ciężęj będzie ubić spirity, bo będą wracały


Nie 2x trudniej, lecz mniej skutecznie. Removal pójdzie pierwej w Alabastra, potem w resztę spiritów (choć to zależy od sytuacji na stole). Poza tym nie jest to rekursja na stół, tylko na rękę. Potrzebujesz znów korzystać z zasobów, żeby wstawić spirity do gry. Mimo pozornych korzyści, może się okazać, że grasz tak jak przeciwnik Ci zagra, bo będzie Ci zdejmował kluczową w danym momencie kreaturę, uniemożliwiając zrobienie czegokolwiek.

xxxgeneksatanistaxxx pisze:
Felidar Sovereign x1 ten, przez którego chcę wygrać (1 chyba nie wystarczy)


Nie masz tutorów w decku, więc możesz czekać na niego za długo, przez co przegrasz.

xxxgeneksatanistaxxx pisze:
kira, great glass-spinner x2 ochrona przed czarami


Z tym że nie ma tu czego bronić. Zdecydowana większość Twoich kreatur jest mała. Masz trochę gainowania życia, ale w grze przeciw szybkiemu aggro sobie nie poradzisz. Twoje dwa finishery kosztują 6+ mana, co sprawia, że:
1) musisz dożyć do tej tury
2) sensownie zaczynasz atakować dopiero w 6 turze.
Przeciwnik nie siedzi bezczynnie robiąc tylko land dropa.
Dam Ci przykład - dobrze złożone gobliny mogą w 5 turze wbić ponad 300 obrażeń. Spalarce jak podejdzie w 3 turze wbija 23 obrażenia, a w 4 25-30 - w zależności od buildu. W grze przeciw kontroli karta za 3zł w postaci Day of Judgment Cię powstrzymuje, a kontrola ma zazwyczaj kontry do podparcia takiego spella.

xxxgeneksatanistaxxx pisze:
Na aggro mogę mocno bronic genju of the fields,


Nie zyskując praktycznie nic. Potrzebujesz 2 mana na aktywację go. Jeśli przez kolejne tury będziesz go uruchamiać tylko do bloku, tracisz zasoby mana, podczas gdy aggro zaciera ręce z zadowolenia, bo masz tylko słabego blokera dającego 2hp co turę a przeciwnik dostawia tylko kolejne kreatury które prędzej czy później Cię zajadą.

Jakiś pomysł na talię masz. Jest całkiem spoko i do zrealizowania, ale w tych kolorach Ci nie pomogę. Bez przebudowania talii zględem kolorów bardzo mało da się zrobić bez potężnych wydatków na naprawdę dobre karty (nawet komplet Cryptic Command zmieniłby deck nie do poznania, ale kosztuje on min 50zł za sztukę). Ten Tribal jest bardzo specyficzny, ponieważ dobrych spiritów masz jak na lekarstwo. Jeśli tak jest, potrzebujesz albo dobrej mechaniki na wygranie, albo trzeba wybrać bardzo dobry zestaw reszty kart, żeby zwyciężtwo było możliwe.

Teraz jest to talia, która będzie nieprzyjemna dla przeciwnika, ale sensownej opcji na wygranie niestety nie ma.
Ostatnio zmieniony pn paź 28, 2013 10:15 pm przez Specu, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
xxxgeneksatanistaxxx
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 17
Rejestracja: czw paź 24, 2013 7:29 pm

Pomoc w złożeniu pierwszej talii spirity lifegain

wt paź 29, 2013 7:03 am

A może by się to wbiło w 3 kolory??? Blue-White-Black? A przy flight alabasterze chodziło mi o 2 sztuki.
Ostatnio zmieniony wt paź 29, 2013 7:12 am przez xxxgeneksatanistaxxx, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
xxxgeneksatanistaxxx
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 17
Rejestracja: czw paź 24, 2013 7:29 pm

Pomoc w złożeniu pierwszej talii spirity lifegain

wt paź 29, 2013 10:59 pm

Dobra teraz mam czas, to spróbuję na nowo ułożyć talię 3 kolorowo. ZREZYGNOWAŁEM Z LIFELINKU Pewnie znowu będzie jakiś fail zonk :P. No to zaczynam, nie chcę się zamykać na twoje propozycje więc nie będę uparty:

Kreaturki

kami of false hope x4 - 1 tura :W:

Mindshrieker - x2 2 tura :1: :U:
tidehollow sculler x2 wiedza o ręce przeciwnika i taki prawie removal w jednym^^ 2 tura :U: :U:

Drogskol captain x4 - hexproof i statystyki dla spiritów, a na obronę jego samego mam: 3 tura :1: :U: :W:
Kira, great glass-spinner x2 - Obrona przed removalami przeciwnika w drogskole, captainy, :1: :U: :U: finisher za 6 many wyrzucający spirity do cmentarza itp3 tura
dimir cutpurse x2 draw zawsze się przyda 3 tura :1: :U: :B:

dungeon geists x2 :2: :U: :U: Tapowanie 4 tura :2: :U: :U:

Obzedat, ghost council x2 za 5 many :1: :B: :B: :W: :W:
godhead of awe x2 Łatwiejsze bronienie za 5 many :4: :W:

Iname, death aspcet x2 wiadomo :4: :B: :B:

24

Instant/sorcery

Render silent x3 counter :W: :U: :U:

Spectral procession x3 tokeny :W: :W: :W: lub :2: :2: :2:
Diabolic tutor x2 :2: :B: :B: bardzo mi się przyda w szukaniu kluczowych kard
lingering souls x3 :2: :W: + flashback :1: :B:

11

Enchantmenty

detention sphere x2 exile :1: :W: :U:
Mortal combat x2 wiadomo :2: :B: :B:

4

Landy

Temple of scilence x2 dodaje :B: :W:
glacial fortress x4 dodaje :W: :U:
isolated chapel x2 dodaje :W: :B:
watery grave x3 dodaje :B: :U:
island x5 dodaje :U:
plains x5 dodaje :W:
swamp x3 dodaje :B:

24

Ufff... 3 karty do usunięcia. 5 godzin łącznie siedziałem nad tym czymś, co i tak będzie złe :D
Pzdr i czekam na odpowiedźi, Geno
Ostatnio zmieniony sob lis 02, 2013 10:59 pm przez xxxgeneksatanistaxxx, łącznie zmieniany 6 razy.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Specu
Moderator
Moderator
Posty: 3303
Rejestracja: sob maja 03, 2008 4:11 pm

Pomoc w złożeniu pierwszej talii spirity lifegain

śr paź 30, 2013 7:15 pm

xxxgeneksatanistaxxx pisze:
Kami of the Crescent Moon x2 draw i defend 2 tura


Bardzo niebezpieczna karta. Jest spoko, póki dobierasz lepiej niż przeciwnik, jednak może być ona Twoją zgubą (zwłaszcza jak grasz przeciw aggro, któremu dostarczysz kreatur.

Generalnie jest tylko jedna rzecz, która w tym momencie boli - mało spiritów. Zawsze trzeba mieć z tyłu głowy, że warunek do wygrania dla Mortal Combat to minimum 20 kreatur w Twoim grave. 24 kreatur masz w decku, więc bardzo mały masz zapas na to co możesz mieć na open hand + draw.
 
xxxgeneksatanistaxxx
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 17
Rejestracja: czw paź 24, 2013 7:29 pm

Pomoc w złożeniu pierwszej talii spirity lifegain

śr paź 30, 2013 7:16 pm

A tokeny się liczą??? będzie ich duuuuużo! one też schodzą do cmentarza więc nie jest źle. Na drugą turę zamiast tego księżycowego koleżki mogę wbić możę... ruin ghost? tylko nie jestem pewien co on robi. No to nie wiem co z tym księżycowym ludkiem zrobić :/
Ostatnio zmieniony śr paź 30, 2013 8:36 pm przez xxxgeneksatanistaxxx, łącznie zmieniany 3 razy.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Specu
Moderator
Moderator
Posty: 3303
Rejestracja: sob maja 03, 2008 4:11 pm

Pomoc w złożeniu pierwszej talii spirity lifegain

śr paź 30, 2013 10:02 pm

Token jest kreaturą powstałą w wyniku działania spella bądź umiejętności permamentu. Jeśli token w jaki kolwiek sposób zmieni obszar gry - znika bezpowrotnie. Jeśli token ginie - zahacza o grave (zostaną uruchomione efekty "when creature die..."), ale nie zostaje w nim, więc nie liczy się do umiejętności mortal combat.

Umiejętność Ruin Ghost'a polega na tym, że na chwilę land który kontrolujesz wędruje do strefy exile i za moment znów wraca na battlefield. Jest to karta bardzo specyficzna i potrzebujesz landów robiących coś więcej niż dawanie 1 mana (np. Serra's Sanctum w talii na enchantmentach potrafi dać chore ilości mana. Tapujesz raz, potem z jednej many uruchamiasz Ducha i za chwilę Sanctum daje jeszcze raz mnóstwo mana)
 
xxxgeneksatanistaxxx
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 17
Rejestracja: czw paź 24, 2013 7:29 pm

Pomoc w złożeniu pierwszej talii spirity lifegain

czw paź 31, 2013 3:32 pm

tak myslałem, no to z mam już tylko kilka pytań
1. co byś zmienił? Dodał-wyrzucił czy już jest OK i raczej byś nie kombinował
2. Dobra ci "głupi" drugoturowcy już mnie dobjają. Proponuję kilka rozwiązań, w miarę możliwości wybeierz najlepsze albo dodaj własne. Zaczynam:
1 rozwiązanie - 4 minschriekery, ale oni słabo bronią więc...
2 rozwiązanie - 2 mindchirkery 2 dimir infiltrator dobry def i unblockable
3 rozwiązanie - mindshireker 2 tidehollow Sculler 2 możenie jest nie spiritem ale pozbywa się kart przeciwnika + wiedza o ręce

I myślę o zmianie 1 turowca na:
kami of false hope - mogę go poświęcić i zpreventować dmg, take lekka ochrona przed aggro

Myślałem też o zmianie 1 obzedata, ponieważ jest drogi na:
Godhead of Ave - Dlaczego? Ponieważ w 5 turze opponent mnie już ciśnie i będzie mi się ciężej bronić. Natomiast kiedy godhead będzie na battlefieldzie to będzie luźno, atakując za 1 będzie łatwiutko. Oczywiście liczę na szczęście w doborze lub na diabolic tutor.

Co do problemem z cmentarzem wydaje mi się, że nie będzie zbyt trudno. Instanty - do cmentarza sorcery - do cmentarza krity - do cmentarza. Uzbiera się a z iname, death aspect wyrzucę sporo spiritów.

Czyli wyglądało by to tak:

1 turowiec

1Kami of false hope

2 turowiec

2 mindschrieker
2 tidehollow sculler/dimir infiltrator

5 tura

1/2 obzedat, ghost council
1/2 godhead of awe
2/0 angel of flight alabaster

EDIT wybrałem opcje z tidehollow sculler i wywaleniem alabastrów, ponieważ i tak w ilości spiritów nic się nie zmieni, a łącznie mam 33 karty, które mogą zejść do cmentarza (instanty, sorcery, spirity) nie wliczając tych 2 zombie i enchantmentów. Zrezygnowałem z doomed travelerów na rzecz kami of the false hope, aby łatwiej było mi się bronić, bo doomed traveler będzie nieprzydatny w późniejszej fazie gry, a kamiego będę mógł poświęcić i preventować - bo umówmy się, humanem 1/1 w 3 turze nie będę robił kariery,.. zaraz zaraz...to nawet spirit nie jest kurna hatka!!!To pomogło mi podjąć decyzję o oucie travelerów, i to bardzo!!! O-M-G -,-

pzdr geno
Ostatnio zmieniony pt lis 01, 2013 7:42 pm przez xxxgeneksatanistaxxx, łącznie zmieniany 7 razy.
Powód:

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości