Zrodzony z fantastyki

 
Gendo
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 24
Rejestracja: czw lut 16, 2006 4:47 pm

Re: Najlepsza wg was gra karciana

pt sie 12, 2011 7:24 am

Ależ oczywiście , że ma organizowane. W tym roku w Polsce odbyły się 2 Koteie (takie duze turnieje odbywające się na całym swiecie, zazwyczaj po 1 na dany kraj/region) oraz odbędą się 2 turnieje Winner's Choice (troszkę mniejsza impreza niż kotej, ale też bezpośrednio wspierana przez AEG). Ponadto lokalne turnieje organizowane wokół sklepów zazwyczaj.

Edit: Dodam jeszcze , że w Polsce jest zarejestrowanych 95 graczy w L5R, ilu jest dodatkowo nie zarejestrowanych , nie wiem. Być może przy M:tG nie jest to jakaś zatrważająca grupa, ale jest wystarczająco duża, bo móc powiedzieć ,że gra żyje i ma się dobrze.
Ostatnio zmieniony pt sie 12, 2011 7:34 am przez Gendo, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Ryoga
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 598
Rejestracja: ndz maja 09, 2004 10:56 pm

Re: Najlepsza wg was gra karciana

pt sie 12, 2011 8:53 am

Ja myślałem że w Magicu są brokeny, ale mi minęło jak trochę pograłem w L5K, ta gra była całkowicie nie zbalansowana.
Co od Inwazji to kupiłem wszystko do Marszu Potępionych, ale raz że graczy lokalnie dla mnie poza mną znalazłem jednego, a dwa że mam wrażenie że gra ma zero testingu, bo wychodzą tam mega potworki jak imperialny quest. Więc przestałem kupować.
 
Gendo
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 24
Rejestracja: czw lut 16, 2006 4:47 pm

Re: Najlepsza wg was gra karciana

pt sie 12, 2011 5:43 pm

Całkowicie niezbalansowana to raczej lekka przesada, ale tak , zawsze były 3-4 frakcje lepsze od innych. Ostatnimi czasy balans się poprawił , ale sama gra stała się przez to bardziej przewidywalna. Z resztą co dokładnie masz na mysli piszac ,że była mega niezbalansowana?
 
Awatar użytkownika
Ryoga
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 598
Rejestracja: ndz maja 09, 2004 10:56 pm

Re: Najlepsza wg was gra karciana

pt sie 12, 2011 7:17 pm

Osobiste odczucia w porównaniu z innymi tytułami. Nie grałem za długo, gra mnie szybko odstraszyła brakiem wyważenia.
 
Qura
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 7
Rejestracja: śr sie 31, 2011 6:19 pm

Re: Najlepsza wg was gra karciana

śr sie 31, 2011 6:30 pm

Moje osobiste zestawienie (choć nie grałem w te karcianki od jakiegoś czasu)

1 Doom Trooper
stara lecz genialna gra , to dzięki niej poznałem co to karcianki i nauczyłem się czytać ( tak tak karcianki uczą)

2 Wow
 
Awatar użytkownika
Khelben
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 146
Rejestracja: śr mar 12, 2008 8:19 pm

Najlepsza wg was gra karciana

śr wrz 07, 2011 9:33 pm

Ostatnio zagrałem z kolegami w Munchkina, bardzo fajna gra. Karty są humorystyczne, można sobie nawzajem poprzeszkadzać :D i mieć z tego niezłą frajdę. Jeśli ktoś ma z kim grać to naprawdę polecam, najlepsza zabawa jest chyba w zestawie czteroosobowym. Gra jest niekolekcjonerska, a więc każdy ma równe szanse, naprawdę polecam :) .

Pozdrawiam!
 
Awatar użytkownika
Specu
Moderator
Moderator
Posty: 3304
Rejestracja: sob maja 03, 2008 4:11 pm

Najlepsza wg was gra karciana

pn wrz 12, 2011 9:05 pm

Qura pisze:
1 Doom Trooper stara lecz genialna gra , to dzięki niej poznałem co to karcianki i nauczyłem się czytać ( tak tak karcianki uczą)


DT był (i jest) fajny, ale niestety niezbalansowany. Mishima ma bardzo dużą przewagę nad innymi frakcjami i jak ktoś umie grać, to tą frakcją przegrywa tylko kiedy przeciwnik też gra tą frakcją
 
Awatar użytkownika
Adam Jansen
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 55
Rejestracja: śr sie 04, 2010 1:41 pm

Re: Najlepsza wg was gra karciana

wt wrz 27, 2011 10:31 am

Ciekawa dyskusja, akurat grywam w kilka karcianek. W sumie wszystko sprowadza się do:
Gizmoo pisze:
kempy napisał(a):I nic nie stoi na przeszkodzie, żeby się bawić grami martwymi,


Nic poza DOSTĘPNOŚCIĄ i... BRAKIEM KOMPANÓW DO GRY.


Nie ma problemu jeśli to jest karcianka zamknięta typu Dominion, Munchkin czy Zombiaki. Spotyka sie z kumplami wyciąga i gra na zasadzie planszówki.

Drugim zagadnieniem jest koszt:
Specu pisze:
Dobry deck do T2 to wydatek rzędu 2000zł


Może akurat 2000 to przejaskrawienie, ale w Magicu trzeba liczyć się z wydatkiem powyżej 500zł na deck, po czym modernizować go na bieżąco.

Z braku czasu i funduszy zrezygnowałem z mtga i przerzuciłem się na bardziej lightowe karcianki kolekcjonerskie, osobiście polecam:
    1) Warhammera Inwazję ok 20 graczy w 3mieście, regularne comiesięczne turnieje w Gdańsku, wysokie nagrody w rebelu (niespotykane na trójmiejskich turniejach mtg). Najlepiej zacząć przez zakupienie czyjejś kolekcji kart z forum inwazji koszt to ok 300zł, pozwala na w miarę równy start na turnieju i zorientowanie się jak porządnie złożyć deck.
    2) The Spoils ok 15 graczy w 3mieście, regularne cotygodniowe spotkania ligowe w Gdańsku. Karty promo na turniejach, jak DCI w mtg. Talię również najlepiej zmontować przez zakup kart od innych graczy/z ogłoszenia (chyba najbardziej opłacalna opcja w każdej karciance). Koszt talii turniejowej to ok 150zł. Fajnie jest zagrać sobie na luzie w pubie przy browarku w turniej ccg.

Obie posiadają ranking online, wsparcie od producenta, zasady podobne do magica, do opanowania w kilka minut i mieszczą się w budżecie dobrej planszówki.
Ostatnio zmieniony wt wrz 27, 2011 10:37 am przez Adam Jansen, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
th4
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 4
Rejestracja: czw paź 06, 2011 5:15 pm

Re: Najlepsza wg was gra karciana

czw paź 06, 2011 6:26 pm

Specu pisze:
Qura pisze:
1 Doom Trooper stara lecz genialna gra , to dzięki niej poznałem co to karcianki i nauczyłem się czytać ( tak tak karcianki uczą)


DT był (i jest) fajny, ale niestety niezbalansowany. Mishima ma bardzo dużą przewagę nad innymi frakcjami i jak ktoś umie grać, to tą frakcją przegrywa tylko kiedy przeciwnik też gra tą frakcją


DOOM TROOPER wbrew pozorom żyje, regularnie są organizowane turnieje.

Co do Twojego poglądu, że Mishimia jest niezbalansowana to nie mogę się z tym zgodzić. Wystarczy przejrzeć talie które wygrywały ostatnie turnieje: Capitol, Bractwo, Legion a i Imperial się zdarzy. Jeśli się gra zgodnie z zasadami turniejowymi (zawierającymi indeks kart zakazanych, ograniczonych do 1 sztuki na kolekcje itd.) to gra nieźle zbalansowana.

Zapraszam wszystkich na oficjalną polską stronę społeczności DOOM TROOPER-a:
http://www.doomtrooper.pl
 
Awatar użytkownika
kempy
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 99
Rejestracja: pn wrz 19, 2005 10:06 am

Najlepsza wg was gra karciana

czw gru 15, 2011 9:17 pm

Ryoga pisze:
Ja myślałem że w Magicu są brokeny, ale mi minęło jak trochę pograłem w L5K, ta gra była całkowicie nie zbalansowana


Można wiedzieć, kiedy dokładnie grałeś w L5R? Ostatnią zupełnie rozstrojoną edycją było Lotus Edition w latach 2006/2007 gdzie kompletnie dominowały 2/3 klany oraz druga połowa Samurai Edition w 2009 gdzie dominował jeden klan. Od tamtego czasu wiele się zmieniło (też od strony graficznej).

http://kolatinformant.blogspot.com/2011 ... stics.html

Podsumowanie Kotei Season 2011. Kotei to seria kilkudziesięciu sankcjonowanych turniejów rozgrywanych na całym świecie. Najważniejszy moim zdaniem współczynnikiem jest procentowy rozkład poszczególnych klanów w topach - waha się od 8 do 14%. Tak zbalansowaną ta gra nie była nigdy wcześniej.

L5R CCG żyje od 16-stu lat i ma się dobrze a w styczniu rusza kolejna edycja - Emperor Edition. Warto odwiedzić któryś ze sklepów współpracujących z AEG (np. Bard) i popytać o demo-decki, które mają się w nich lada chwila pojawić. Co do kondycji gry w naszym kraju to warto się zastanowić nad faktem, że AEG (wydawca) zezwolił na zorganizowaniem dwóch Kotei w Polsce co nigdy wcześniej nie miało miejsca. Tak samo mieliśmy po raz pierwszy w 2011 dwa przyznane turnieje klasy Winner's Choice. Największe plejgrupy to Bydgoszcz, Bielsko-Biała, Katowice/Gliwice, Kraków i okolice.

P.S. I w jakiej karciance możecie trafić podczas turnieju na kogoś takiego jak Crab Clan Shugenja. :)
Ostatnio zmieniony czw gru 15, 2011 9:41 pm przez kempy, łącznie zmieniany 2 razy.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Ryoga
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 598
Rejestracja: ndz maja 09, 2004 10:56 pm

Re: Najlepsza wg was gra karciana

pt gru 16, 2011 10:37 am

Grałem jakieś 5 lat temu chyba. Zresztą od dawna w Warszawie nie widziałem ani nigdzie kogokolwiek grającego, ani nawet kart w sprzedaży.
 
Awatar użytkownika
kempy
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 99
Rejestracja: pn wrz 19, 2005 10:06 am

Re: Najlepsza wg was gra karciana

ndz sty 29, 2012 3:06 am

Ryoga pisze:
Grałem jakieś 5 lat temu chyba. Zresztą od dawna w Warszawie nie widziałem ani nigdzie kogokolwiek grającego, ani nawet kart w sprzedaży.


Z tego co słyszałem, drugim dystrybutorem L5R CCG w Polsce ma być ISA. Docelowo ma rozkręcić "krążki" tam, gdzie ich nie ma czyli w miastach bez sklepów Barda czy Stronghold Stores np. w stolicy.
 
Awatar użytkownika
wezuwiusz
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 3
Rejestracja: pn lis 19, 2012 1:06 am

Najlepsza wg was gra karciana

czw lis 21, 2013 12:02 am

Ktoś tu szukał Illuminati NWO a.k.a. "najlepszej gry karcianej" sto lat temu? oto jest




http://allegro.pl/illuminati-nwo-pl-kar ... 00863.html

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości