Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
Kotsa
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 14
Rejestracja: wt gru 17, 2013 7:57 pm

Krytyczna Porażka 95-00 system Propozycja

czw gru 26, 2013 12:16 am

To mój mały systemik który stosujemy pod czas walki (zarówno BG jak i BN )

Rzut 95-00 na k100 oznacza krytyczna porażkę

95. -Potykasz się i tracisz równowagę impet (tracisz resztę ataków/akcji w tej rundzie [seria ataków]
-nie możesz parować/unikać do czasu twojej następnej rundy

96. -To samo co w 95
50% robisz T(test) ZR albo wypada ci Broń z ręki , jak daleko ?rzut 2k6 metrów , Kierunek rzut K12 (zegar)
albo 50% utyka ci broń w Przeszkodzie/drzewie desce etc rzut Test : S (siły/krzepy) na wyciągnięcie albo zostaje w przeszkodzie

(można stosować tylko pierwszą opcje albo drugą zależnie od sytuacji albo określić losowo zależnie od sytuacji używanej broni i uznania ) ( tak samo można w kolejnych rundach próbować wyrwać broń z przeszkody z mod +10% z każdym kolejnym podejściem .

97. -To samo co w 95
- 50% na to co w 96
albo 50% trafiłeś siebie w nogę, albo zraniłeś się przykładowo i dostajesz obrażenia na czysto K6-1ed/K10-2ed

98. -To samo co w 95
- 50% Broń uderza w pancerz/tarcze/przeszkodę odbija się , rykoszetuję i wypada ci z ręki jeśli T:ZR nie udany
dodatkowo 1 na K10 zniszczenie/uszkodzenie Broni (niezależnie od T:ZR)
albo 50% Trafiasz w się w nogę(albo kaleczysz się) z pełnym impetem (Obrażenia liczone normalnie tak jak trafienie w przeciwnika

99. - Tracisz Równowagę , potykasz się i przewracasz T:ZR albo upuszczasz przedmioty z Ręki (rzut na każda rękę tarcza się nie liczy *bo Chyba niema możliwości wypuścić tarczy z ręki) . Przeciwnicy mają +10WW do trafienia (parowanie i uniki z -30 jeśli masz broń do parowania leżąc )(albo nie można w ogóle unikać parować)
dodatkowo test ryzyka 50% albo upadek gruchota kości przykładowo ( 50%/50% dostajesz k3 obr na czysto (test ryzyka z 1ed) albo przez ból pogruchotane kości tracisz 10% wszystkich cech procentowych (otumanienie na k4 rundy 1ed)

100. - Przewracasz się i jesteś celem statycznym . Wypuszczasz wszystko z rąk (tarczy nie)
w następnej rundzie możesz się podnieść (1akcja) i test ZR żeby wyciągnąć broń przy podnoszeniu się gdyż jesteś zdezorientowany
dodatkowo test ryzyka 50% albo upadek gruchota kości przykładowo ( 50%/50% dostajesz k3 obr na czysto (test
ryzyka z 1ed) albo przez ból pogruchotane kości tracisz 10% wszystkich cech procentowych (otumanienie na k4 rundy 1ed)

ogólnie zasady są zrobione na 1ed ale raczej nie powinno być problemu przerobić troszeczkę pod 2ed

Jeśli macie jakieś propozycje co zmienić co dodać żeby było ciekawie bardziej realistycznie cóż niektóre punkty mogą nie realistyczne (No cóż kolega kiedyś robił jak ja nie prowadziłem i grali beze mnie że na 100. przewracasz się i przebijasz się mieczem ale to już legenda :D)
 
Awatar użytkownika
gacoperz
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1397
Rejestracja: sob paź 01, 2011 8:44 am

Krytyczna Porażka 95-00 system Propozycja

czw gru 26, 2013 12:44 pm

Skoro broń "odlatuje" 2k6 metrów to co z szansą, że kogoś trafi i ewentualnymi obrażeniami od tego?

I tak w ogóle, czemu można się trafić akurat w nogę. Przecież jeśli broń "rykoszetuje" to równie dobrze można odnieść obrażenia głowy, tułowia, ręki, ewentualnie rękojeść mogłaby zadać obrażenia dłoni walczącego... Oczyma wyobraźni widzę bandę zrzędliwych byłych awanturników z poobcinanymi kulasami, którzy z tylko sobie wiadomych przyczyn nie chcą nikomu opowiadać, w jakiej bitwie i który przeciwnik zadał im te rany.

Ponadto często używasz słów "ogólnie", "przykładowo", "chyba". Kiedy czytam zasady (lub ich propozycje) to mogę się odnieść do konkretów. Tutaj sam je usuwasz, przez co tekst jest tak miękki, że aż zniechęca do jego używania.

Co do "realizmu" to proponuję podjąć kurs walki bronią białą (dowolną, podstawy są te same), żebyś mógł poczuć co konkretnie chcesz odwzorowywać. Weź też pod uwagę, że obecnie ciężko o ludzi, którzy uczą się technik walki bronią dawną w celach innych niż sportowe lub inscenizacyjne, a to samo w sobie wpływa na percepcję i dobór technik. Może po prostu kieruj się tym co jest ciekawe? Na razie mamy tabelkę rzucania na samookaleczenie postaci, co może być zabawne, ale poza możliwością zadania sobie samemu losowych obrażeń nie wnosi wiele do systemu walki, jako takiego. Walka w WFRP i bez tego jest dość nieprzewidywalna i śmiertelna, no chyba że MG z premedytacją gra na przegraną.

Chciałbym zauważyć, że o wiele zabawniejsze jest przegrać walkę z przeciwnikiem, który okazał się lepszy, niż dawać popis swojej skrajnej niekompetencji i zabić się zanim wróg dobędzie swej broni. Zauważyłem też, że szansa na takie "nieprzyjemne wydarzenia" pozostaje niezależna od umiejętności postaci we władaniu bronią. W skrajnym przypadku wysoce doświadczony awanturnik albo trafia przeciwnika, albo siebie i nie ma prawie nic pomiędzy. Może warto byłoby uzależnić to np. od poziomu porażki ataku?
 
Awatar użytkownika
Kotsa
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 14
Rejestracja: wt gru 17, 2013 7:57 pm

Krytyczna Porażka 95-00 system Propozycja

czw gru 26, 2013 3:35 pm

gacoperz pisze:
Skoro broń "odlatuje" 2k6 metrów to co z szansą, że kogoś trafi i ewentualnymi obrażeniami od tego?


jak najbardziej można (na przykład test I czy się uchyli a potem obr (hmm może test ryzyka 50% k3obr na czysto)albo S+k6obr no ale kiedy wypada broń to niekoniecznie jest cios z pełna silą?

gacoperz pisze:
I tak w ogóle, czemu można się trafić akurat w nogę. Przecież jeśli broń "rykoszetuje" to równie dobrze można odnieść obrażenia głowy, tułowia, ręki, ewentualnie rękojeść mogłaby zadać obrażenia dłoni walczącego... Oczyma wyobraźni widzę bandę zrzędliwych byłych awanturników z poobcinanymi kulasami, którzy z tylko sobie wiadomych przyczyn nie chcą nikomu opowiadać, w jakiej bitwie i który przeciwnik zadał im te rany.


tu chodzi o to że 50%(rzut k100 i od 1-50) jest na rykoszet czy walniecie w kamień jako pretekst do możliwego uszkodzenia broni albo 50%(rzut k100 i od 51-00 albo to albo to) zamiast rykoszetu i uszkodzenia broni uderzasz się w nogę czy kaleczysz się (No jak najbardziej mistrz gry może opisać ze twój miecz odbił się od tarczy wroga czy pancerza i trafi się w głowę)

gacoperz pisze:
onadto często używasz słów "ogólnie", "przykładowo", "chyba". Kiedy czytam zasady (lub ich propozycje) to mogę się odnieść do konkretów. Tutaj sam je usuwasz, przez co tekst jest tak miękki, że aż zniechęca do jego używania.


Chodzi o to ze ja tu z góry nie narzucam nic , tu chodzi o efekt i interpretacje mistrza bo tak jak Sam napisałeś czemu niemożna trafić się w głowę zamiast w nogę jak broń rykoszetuje ... wszystko zależy od wyobraźni i jak opisze mistrz gry dana sytuacje (trzeba improwizować , warhammer jest niezwykle plastyczny to zależy już ktoś woli suche czytanie z kartki i trzymanie z góry narzuconych zasad )

gacoperz pisze:
Chciałbym zauważyć, że o wiele zabawniejsze jest przegrać walkę z przeciwnikiem, który okazał się lepszy, niż dawać popis swojej skrajnej niekompetencji i zabić się zanim wróg dobędzie swej broni. Zauważyłem też, że szansa na takie "nieprzyjemne wydarzenia" pozostaje niezależna od umiejętności postaci we władaniu bronią. W skrajnym przypadku wysoce doświadczony awanturnik albo trafia przeciwnika, albo siebie i nie ma prawie nic pomiędzy. Może warto byłoby uzależnić to np. od poziomu porażki ataku?


To zależy ja nie zapomnę okrzyków radości i podekscytowania drużyny kiedy to poteżny Wódz Orków szarżując rzucił 00 na teście WW przewrócił się zrobił kilka koziołków i wylądował tuż pod nogami Gracza jako cel statyczny ( obrażenia x2 i automatyczne trafienie 1ed) "jest jest teraz tylko dobić" te okrzyki :D , albo gdy atakującemu graczowi wypadnie 100 i to spojrzenie na mistrza gry pytające" czy mam jeszcze punkty szczęścia ?(z 1ed umiej. szczęście daje k6 punktów na dzień których ilość zna tylko MG i pozwalają dodać albo odjąć -10/+10 -1/+1 w rzucie i albo MG" niestety szczęście cie właśnie opuściło :P" albo tak masz ,( 100+10=10 czyli 01 w głowę ) I trafiasz przeciwnika w głowę (U mnie jest tak ze w głowę obrażenia x2) . Taka losowość jest niezła do końca trzyma w niepewności , walka ze słabym przeciwnikiem nieraz staje się koszmarem a pojedynek niemożliwy do wygrania kończy się po jednym ciosie czy rzucie )

Ktoś woli sucho opisać (bez żadnych rzutów) jak niewyszkolony młody strażnik rzuca się szaleńczo
na minotaura i ginie od jednego ciosu (po porostu bo tak na napisane w notatkach tak mówi fabuła czy jego zdaniem jakiś chłop nie ma szans ) ja wole zdać się na kości i z interpretować ich wole :
- Minotaur popełnij straszliwy błąd za który zapłacił życiem
- czy to szczęście a może wola niebios? Pika przebiła szyję minotaura który padł od tego jednego ciosu a strażnik sam nie dowierza jeszcze swojemu czynowi
- czy rzeczywiście młodzieniec nie miał szans w starciu

gacoperz pisze:
Chciałbym zauważyć, że o wiele zabawniejsze jest przegrać walkę z przeciwnikiem, który okazał się lepszy, niż dawać popis swojej skrajnej niekompetencji i zabić się zanim wróg dobędzie swej broni. Zauważyłem też, że szansa na takie "nieprzyjemne wydarzenia" pozostaje niezależna od umiejętności postaci we władaniu bronią. W skrajnym przypadku wysoce doświadczony awanturnik albo trafia przeciwnika, albo siebie i nie ma prawie nic pomiędzy. Może warto byłoby uzależnić to np. od poziomu porażki ataku?


hmm chodzi o to żeby taki Mistrz Miecz z 100WW mógł zawieść i nie czuł się niepokonany
wydaje mi się ze ktoś z mniejszym WW po prostu nie trafi dużo częściej i to wystarczy za kare.
Nie wiem czy jest sens uzależniać to od poziomu porażki (nieudany o -10 -20 -30) to może wygenerować dodatkowe niepotrzebne rzuty i dużo tabelek no ale to już kwestia MG jak on uważa i to widzi swoim okiem :P. System jest plastyczny i jak najbardziej można modyfikować ulepszać czy bawić się mechanika
 
Awatar użytkownika
Petros
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 242
Rejestracja: wt lis 01, 2011 6:21 pm

Krytyczna Porażka 95-00 system Propozycja

czw gru 26, 2013 4:52 pm

hmm chodzi o to żeby taki Mistrz Miecz z 100WW mógł zawieść i nie czuł się niepokonany

Ale mając WW100, to test jest zdany z automatu, więc można tylko dać jakieś mody ujemne, jeśli się uprzeć. Czyli, tak z grubsza, taki pan jest niepokonany, jeśli chodzi o machanie bronią. :)

Jeśli zaś chodzi o same zasady, to są moim zdaniem zbędne i przekombinowane ale jak się nimi jarasz i działają w Twojej grupie, to nie widzę przeciwwskazań. :wink:
 
Awatar użytkownika
Kotsa
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 14
Rejestracja: wt gru 17, 2013 7:57 pm

Krytyczna Porażka 95-00 system Propozycja

czw gru 26, 2013 6:05 pm

Petros pisze:
Ale mając WW100, to test jest zdany z automatu, więc można tylko dać jakieś mody ujemne, jeśli się uprzeć. Czyli, tak z grubsza, taki pan jest niepokonany, jeśli chodzi o machanie bronią.


No ale chyba tak czy siak przy 100WW trzeba rzucić i odwrócić na lokalizacje trafienia bo to ma znaczenie gdzie pada cios?:p wiec nawet jeśli ma 100WW i padnie 95+ to jest niestety porażka

Petros pisze:
eśli zaś chodzi o same zasady, to są moim zdaniem zbędne i przekombinowane ale jak się nimi jarasz i działają w Twojej grupie, to nie widzę przeciwwskazań. :wink:


No racja co kto lubi :P my się skupiamy przeważnie na walkach wiec wszystko poszło głownie w tym kierunku żeby ją urozmaicić

Rzut 95-00 na teście WW oznacza krytyczna porażkę (Wersja uproszczona)

95. -Potykasz się i tracisz równowagę impet (tracisz resztę ataków/akcji w tej rundzie [seria ataków]
- możesz parować/unikać

96. -Potykasz się i tracisz równowagę impet (tracisz resztę ataków/akcji w tej rundzie [seria ataków]
-nie możesz parować/unikać do czasu twojej następnej rundy chyba ze udany test na I (Inicjatywę)

97. -Potykasz się i tracisz równowagę impet (tracisz resztę ataków/akcji w tej rundzie [seria ataków]
-nie możesz parować/unikać do czasu twojej następnej rundy

98. - Tracisz Równowagę , potykasz się i przewracasz albo T:I żeby uniknąć upadku
- reszta tak jak na 99.

99. - Tracisz Równowagę , potykasz się i przewracasz T:ZR albo upuszczasz przedmioty z Ręki (rzut na każda rękę tarcza się nie liczy . Przeciwnicy mają +20WW do trafienia (parowanie i uniki z -30 jeśli masz broń do parowania albo tarcze)

100. - Przewracasz się i jesteś celem statycznym . Wypuszczasz wszystko z rąk (tarczy nie)
w następnej rundzie możesz się podnieść (1akcja)
Ostatnio zmieniony czw gru 26, 2013 6:15 pm przez Kotsa, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Petros
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 242
Rejestracja: wt lis 01, 2011 6:21 pm

Krytyczna Porażka 95-00 system Propozycja

czw gru 26, 2013 7:42 pm

No ale chyba tak czy siak przy 100WW trzeba rzucić i odwrócić na lokalizacje trafienia bo to ma znaczenie gdzie pada cios?:p wiec nawet jeśli ma 100WW i padnie 95+ to jest niestety porażka

Yyy...nie? Sam napisałeś - rzucasz na LOKACJĘ TRAFIENIA. Trafiasz z automatu, kwestia w co. Amen. :)

my się skupiamy przeważnie na walkach wiec wszystko poszło głownie w tym kierunku żeby ją urozmaicić

Proponuję zajrzeć do zasad Runequesta 6th w kwestii walk. To też mecha procentowa, a masz tam wszystko - efekty specjalne, zasady zmęczenia, krwawienie itd.
 
Awatar użytkownika
Kotsa
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 14
Rejestracja: wt gru 17, 2013 7:57 pm

Krytyczna Porażka 95-00 system Propozycja

czw gru 26, 2013 8:58 pm

Petros pisze:
No ale chyba tak czy siak przy 100WW trzeba rzucić i odwrócić na lokalizacje trafienia bo to ma znaczenie gdzie pada cios?:p wiec nawet jeśli ma 100WW i padnie 95+ to jest niestety porażka


Yyy...nie? Sam napisałeś - rzucasz na LOKACJĘ TRAFIENIA. Trafiasz z automatu, kwestia w co. Amen. :)


W sumie to nie wiem o co chodzi :P ale zgodnie z zasadami 1 edycji warhammera żeby określić lokalizacje trafienia należy "w liczbie wyrzuconej podczas ataku odwróć cyfry( na przykład gracz wyrzucił 27 , odwrócenie da 72) i porównaj z poniższa tabelką."

Wiec zasady wymuszają jako tako na nas rzut kostka na atak czyli na WW a następne odwrócenie jego wyniku by określić lokalizacje trafienia (czyli właściwie niema czego takiego jak rzut na lokalizacje trafienia jest to wynikiem innego testu na WW)

i jeżeli patrzeć na umiejętność szczęście dzięki któremu dodajemy albo odejmujemy 10 do rzutu kostka to przy rzucie (teście na WW) równym 25 możemy zmienić na 15 co daje trafienie w 51(lewe ramię) po odwróceniu albo 35 co daje 53 (lewę ramię)

a jeżeli by wykonać osobny rzut na lokalizacje trafienia i wypada 25 to otrzymujemy 15 (trafienie w głowę ) albo 35 trafienie (prawe ramię) po użyciu umiejętności szczęście (Wiec różnica temperatury jest już większa :D ) Co niekoniecznie się godzi :D

Nie wiem o co ci chodzi właściwie i do czego zmierzasz postać z 100 ww przy normalnym ataku musi wykonać rzut co innego gdy atakuje cel statyczny wtedy trafia automatycznie i sam może sobie wybrać gdzie trafia głowa ręka... (niema to znaczenia )bo i tak zadaje podwójne obrażenia (tak to wygląda według podręcznika) i niema tu miejsca na krytyczna porażkę jeśli chodzi o cel statyczny
Ostatnio zmieniony czw gru 26, 2013 9:11 pm przez Kotsa, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Petros
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 242
Rejestracja: wt lis 01, 2011 6:21 pm

Krytyczna Porażka 95-00 system Propozycja

czw gru 26, 2013 11:42 pm

Ech...spróbuję Ci to wyłuszczyć. Jak to nie pomoże, to Ci normalnie rozrysuję w paintcie! :)

Cyferki, które masz przy każdej statystyce, to procentowa szansa na zdanie testu, si? Czyli jak masz WW27, to masz 27% szans na zdanie testu. Jak masz WW100, to masz 100% szans zdania testu i jak to bywa ze 100% szansą na zrobienie czegokolwiek - czy w RPG, czy w prawdziwym życiu - to udaje Ci się i koniec. Dobrze mówisz, że na lokację nie rzuca się oddzielnie, tylko odwraca wynik rzutu na trafienie, czyli rzucamy 50 i trafiamy w lokację 05, czyli główka, o ile dobrze pamiętam. W przypadku, kiedy masz WW100 zdajesz test na trafienie z miejsca i masz dwie opcje do wyboru:

a) Rzucasz sobie wg. zasad na trafienie (ile byś nie wyrzucił, to zdajesz) i odwracasz wynik - zbędna zabawa moim zdaniem,
b) rzucasz od razu na lokację i uznajesz ten wynik, jako lokację, bez odwracania.

O co się rozchodzi? A no o to, że napisałeś w jednym z postów wyżej, że:
wiec nawet jeśli ma 100WW i padnie 95+ to jest niestety porażk

Co jest nieprawdą, bo przy 100% szans na powodzenie testu WW, interesuje Cię TYLKO to, w co trafiłeś - oczywiście cały czas zakładamy, że jedziemy na modach 0%.

Nie wiem o co ci chodzi właściwie i do czego zmierzasz postać z 100 ww przy normalnym ataku musi wykonać rzut co innego gdy atakuje cel statyczny wtedy trafia automatycznie i sam może sobie wybrać gdzie trafia głowa ręka... (niema to znaczenia )bo i tak zadaje podwójne obrażenia (tak to wygląda według podręcznika) i niema tu miejsca na krytyczna porażkę jeśli chodzi o cel statyczny

Postać ze WW100 nie musi wykonywać rzutu na trafienie. Natomiast postać atakowana musi, a raczej powinna, wykonać rzut na parowanie lub uniki, jeśli nie chce oberwać. Z celem statycznym się zgodzę - automatyczne trafienie i wybrana lokacja. Przy WW100 (i braku modów ujemnych) różnica między atakowaniem celu statycznego, a niestatycznego jest prosta: ten pierwszy trafiasz automatycznie, ale losujesz lokację, a ponadto atakowany może parować/unikać. Natomiast w drugim przypadku jest bum i po sprawie. Czaisz?
 
Awatar użytkownika
Kotsa
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 14
Rejestracja: wt gru 17, 2013 7:57 pm

Krytyczna Porażka 95-00 system Propozycja

pt gru 27, 2013 12:12 am

Wracamy do punktu wyjścia , mi chodzi o to ze tą tabelkę(krytycznej porażki 95-00) stosuje się nawet jeśli posiadasz 100% cechy , taki jest mój zamysł i tak to stosuje ....

Jak to uzasadnić no cóż nawet mistrz miecza może się potknąć czy przewrócić na kamieniu , trudnej nawierzchni czy może go strzyknąć w plecach czy w kolanie itd

Zakładam ze może także zgubić broń z ręki na przykład (no cóż skoro to mistrz miecza to może sporo latek już ma i stawy siadają? zwapnienie stawów , zdrętwiałą ręka , brak chwilowej uwagi czy inne bóle pourazowe , naciągnięte ścięgno czy pogruchotane palce , spocone dłonie i śliska brudna broń w smarze oleju .( Można wymyślać żeby uzasadnić taka porażkę nawet kiedy koleś ma 100ww

no ale to już kwestia MG jak chce stosować owy system i czy w ogóle chce (tak jak mówisz można go ignorować przy 100WW jak się tak podoba
 
Awatar użytkownika
Petros
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 242
Rejestracja: wt lis 01, 2011 6:21 pm

Krytyczna Porażka 95-00 system Propozycja

pt gru 27, 2013 12:34 am

Ach, bo Ty się odnosisz do SWOJEJ tabelki, a nie do zasad oryginalnych w kwestii tego nieszczęsnego trafiania itd. To w takim układzie mea maxima culpa. Ja zrozumiałem, że Ty się odnosisz do zasad z podręcznika, dlatego mi to zupełnie nie pasiło.

Co prawda wciąż uważam, że nie ma potrzeby dopisywać tu zasad ale skoro Tobie to służy i jest Ci tak wygodnie, to nic do tego nie mam.

Dlatego z procentówek wolę zdecydowanie RQ. Nie jest dziurawy, jak mechanika Młotka i przewiduje mnóstwo różnych sytuacji - również takie, kiedy gość ma 120% szans na trafienie, a jego przeciwnik tylko 50.

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość