Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
Qendi
Wydawnictwo Imaginator
Wydawnictwo Imaginator
Posty: 281
Rejestracja: śr paź 26, 2005 10:52 pm

Bard - Fechmistrz

wt sty 07, 2014 8:52 pm

Ostatnio po dłuuugiej przerwie wróciłem do prowadzenia D&D. Ponieważ moja luba nie zna się super na mechanice to w jej imieniu proszę o pomoc przy optymalizacji postaci.

Założenia: Gramy w Zapomnianych Krainach, na mechanice D&D 3.5, dostepne są wszystkie podręczniki wydane po polsku lub angielsku. Postać przeznaczona jest do gry solo, sporadycznie w drużynie.
Koncept postaci: Bard - pojedynkowicz, typ postaci społecznej z umiejętnościami walki. Mniej zależy nam na rozwijaniu magii czy złodziejstwa bardziej kwestii społeczno-walkowych, z nastawieniem raczej na walkę 1 vs 1 niż mordowanie potworków.
Charakter: Chaotyrczny Dobry
Rasa: Fey'ri (Rasy Faerunu)
Statystyki: ( tak, ona naprawdę to wyturlała przy mnie, premie rasowe uwzględnione)
S 13
Zr 18
Bd 13
Int 18
Rzt 14
Cha 17

Umiejętności (wstępnie, choć myślę że moja lepsza połówka nie będzie zbyt chętna do zmian): Blefowanie 4, Ciche Poruszanie 2, Dyplomacja 4, Nasłuchiwanie 2, Odcyfrowywanie zapisów 3, Szacowanie 1, Ukrywanie się 2, Wiedza: Tajemna 2, Wiedza: historia 3, Wiedza: Genealogia 3, Wyczucie Pobudek 4, Występy 4*, Zachowanie Równowagi 1, Zbieranie Informacji 4, Zręczna Dłoń 4
Atuty: Finezja w walce (Rapier)
Zdolności specjalne i czaropodobne: Odpornośc na ogień 10, Sugestia 1/dzień, Wykrycie myśli 1/dzień, Zauroczenie Osoby 1/dzień + standard Fey'ri
Znane Czary Barda: Dłoń Maga, Kuglarstwo, Wykrycie Magii, Widmowy Odgłos

Broń podstawowa: Mistrzowski Rapier
Pancerz: Skórzany Ćwiekowany

Myśleliśmy o rozwijaniu postaci na Szermierza (Miecz i Pięść) i ew. dorzuceniu poziomu wojownika żeby przyspieszyć wskoczenie na prestiżówkę ale jestem otwarty na wszelkie propozycje co z tym zrobić
 
Awatar użytkownika
Demoon
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 1295
Rejestracja: sob sty 29, 2005 4:34 pm

Bard - Fechmistrz

pn sty 13, 2014 2:36 pm

Jeśli mówisz o Mieczu i Pięści, to jest to 3.0 :) Tam Szermierz wymiata, ale Duelist z 3.5 jest niewiele gorszy.

Jesteście pewni co do rasy? Fey'ri jest spoko, ale ma LA+2 i wcale nie takie fajne atrybuty. Spell-like'i to fajna opcja, ale jeśli gra się bardem, to po co? Moje propozycje do lesser tiefling z PGtF (+2 dex +2 int -2 cha, ale za to LA+0) który dzięki umiejętnościom mógłby dalej być dobry w skillach społecznych, za to nie ma kary do budowy. W wersji zwykłej LA+1, ale za to Outsider ;). Dobrym wyborem jest też coś małego - jako szermierz nie przykładasz takiej wagi do kostki obrażeń z broni, za to ruchliwość, kp i inne bajery małych stworzeń są w cenie. Propozycja - Svirfneblin vel Whisper Gnome. LA+2, ale jest przemocny. +3 do kp na start bodajże, constant nondetection i niezłe skille.
Jeśli chodzi o atrybuty, to troszkę bym je zamieszał:

STR: 14 DEX: 18 CON: 14 INT: 17 WIS: 13 CHA: 17

Co do klasy - bard jest fajny, nawet bardzo (szczególnie, jak się gra solo) ale jeśli chcecie naprawdę fajnego szermierza, to pomyślałbym o takich klasach jak:

  • Swashbuckler (Complete Warrior) - kość życia k10, najwyższa premia do ataku. Weapon Finesse na 1lvl i premia z Int do obrażeń tejże broni na poziomie 3. Więcej nie warto :P
  • Scout (Complete Adventurer) - Tylko jeśli planujecie bardzo ruchliwego szermierza. Scout ma skirmish, który jest podobny w założeniu do Sneak Attack, tylko że dodajesz obrażenia w każdej rundzie, w której poruszysz się ileśtam. W połączeniu ze zdolnościami Duelista (lub Dervisha - też warto spojrzeć, z tym że kolo walczy slashing weapon a nie piercing) daje to fajne i ciekawe możliwości szermierza, który przez całą walkę ciągle się porusza i sam jest nie do trafienia.
  • Swordsage (Tome of Battle) - Zdecydowanie najciekawsza klasa, lecz trzeba się nieźle doedukować :) zyskujesz manewry i stance'y które czynią każdą walkę dużo ciekawszą. Jeśli zdecydowałbyś się na Dervisha, to zaleciłbym ładowanie w dyscyplinę Shadow Hand i walczenie 2xkukri - dzięki fajnemu atutowi dodawałbyś premię z Dex do obrażeń, sam Swordsage zaś wspomaga to jeszcze premią z Wis. Dzięki wielu manewrom możesz dokonywać naprawdę ciekawych rzeczy i jesteś bardzo wszechstronny. 6+int skilli na level, tylko niestety kość życia k8.

Prestiżówki będą zależeć od podstawowych klas, ale najlepiej przyjrzyj się dobrze Duelistowi 3.5 oraz Dervishowi (chyba że odrzucasz slashing weapons). Fajną klasą (jeśli zostaniecie przy Fey'ri) byłby Campion of Corellon Larethian (Races of the Wild) - trochę przepak, no i zmieniłby nieco koncept postaci, no ale kto by nie chciał walczyć w pełnej płytówce tak jak w lekkiej zbroi? :P Do tego Dex do obrażeń i mnóstwo innych bajerów.

Pomyśl nad powyższymi, jak coś się spodoba to mogę spróbować wysmażyć jakiegoś przyjemnego builda. Bardzo lubię szermierzy :P
 
OsA_88
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 10
Rejestracja: czw sie 26, 2010 6:20 pm

Bard - Fechmistrz

wt sty 14, 2014 8:24 pm

A może bard z atutem Snowflake Wardance (Frostburn p.50) [Cha do BAB]. Potem może Dervish (Complete Warrior p.25). Do tego Walka 2 broniami i Dragonfire Inspiration.

Co prawda taki bulid jest bardziej na klasyczną sesje w kilka osób... ale zadziałać w jednoosobowej też da radę.

Można też spróbować klasycznego builda "szermierczego": łotrzyk 4/swashbuckler 16 z Daring Outlaw

Lub Warblade z skoncentrowany na manewrach z Diamond Mind i Iron Heart.

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość