Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
Demoon
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 1295
Rejestracja: sob sty 29, 2005 4:34 pm

Pytania o mechanikę

pn kwie 14, 2014 2:31 pm

Czy nie ma żadnych przeszkód, aby w jednym miejscu istniały trzy czary - Stinking Cloud, Solid Fog i Black Tentacles? Chodzi mi o to, czy dwie chmury mogą się nakładać (albo czy takie - Solid Fog - mogą). Poza tym czy macki z czaru Black Tentacles dostaną kary wynikające z Solid Fog (-2 attack and damage rolls)?
 
Aramil_S
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 91
Rejestracja: śr sie 12, 2009 5:37 pm

Re: Pytania o mechanikę

pn kwie 14, 2014 5:06 pm

Mgły mają inne efekty, więc nic nie zabrania ich współistnienia. Natomiast macki mają wyraźny zapis, że są odporne na czary nie zadające obrażeń, więc mogą działać spokojnie. No chyba że potraktujesz je Zabójczą chmurą, wtedy trzeba by ustalić czy to istoty, czy przedmioty ;)
Ostatnio zmieniony pn kwie 14, 2014 5:06 pm przez Aramil_S, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Demoon
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 1295
Rejestracja: sob sty 29, 2005 4:34 pm

Pytania o mechanikę

pn kwie 14, 2014 10:32 pm

nie nakładają się w efektach, ale fabularnie to już jest trochę problem. solid fog to (wynika z opisu) gęsty dym utrudniający - i to bardzo - poruszanie, czy w takim czymś rozchodzą się zapachy?

ale jeśli czysto mechanicznie to jest dozwolone, to w takim razie uau, naprawdę niezły kombos dostępny od 9. poziomu :D ~15 ludzi można całkowicie wyłączyć z walki i pozwolić im spokojnie być rozszarpywanym przez macki :P
Ostatnio zmieniony pn kwie 14, 2014 10:33 pm przez Demoon, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Nabuchodonozor
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 66
Rejestracja: pn lis 11, 2013 1:18 pm

Pytania o mechanikę

pn kwie 14, 2014 10:47 pm

Poczytałem sobie trochę opis zaklinacza i zainteresował mnie jeden wątek:
jak działa przekazywanie czarów dotykowych poprzez chowańca? Opis jest bardzo ubogi i nie ma nic na temat jak to się technicznie odbywa.
Załóżmy, że chcę użyć na Orku, który właśnie walczy z moim towarzyszem Dotyku Zmęczenia. Użycie tej sztuczki to akcja standardowa. Zużywam więc ją na przygotowanie tego czaru. I co dalej? Muszę dotknąć mojego chowańca (dajmy na to nietoperza), który następnie musi podlecieć do orka i go dotknąć? A może to działa tak jak zaklęcia osobiste w przypadku chowańca i wystarczy, że jest półtora metra ode mnie bym mógł przekazać dotykowe zaklęcie? I wtedy ma podlecieć do wroga? A jeśli tak czy dopiero w swojej akcji ruchu, czy też w mojej bo to element rzucania zaklęcia? A może w momencie rzucania zaklecia już musi dotykać owego Orka bym mógł przekazać zaklęcie dotykowe?
 
Awatar użytkownika
Suldarr'essalar
Arcypsion
Arcypsion
Posty: 13173
Rejestracja: sob maja 28, 2005 9:27 pm

Pytania o mechanikę

wt kwie 15, 2014 8:20 am

Demoon, mechanicznie jest to dozwolone. Fabularnie Solid fog nie spowalnia dlatego, że fizycznie blokuje poruszanie (zwiększa tarcie), ale dlatego, że po prostu nic nie widać (w D&D jak nic nie widzisz również poruszasz się wolniej).
Nabuchodonozor pisze:
Poczytałem sobie trochę opis zaklinacza i zainteresował mnie jeden wątek:
jak działa przekazywanie czarów dotykowych poprzez chowańca? Opis jest bardzo ubogi i nie ma nic na temat jak to się technicznie odbywa.
Podczas rzucania czaru, chowaniec musi być przy postaci, która wskazuje go jako osobę "dzierżącą" czar ;) Po tym, chowaniec może oddalić się i spróbować zaatakować przeciwnika wywołując efekt czaru.
 
Nabuchodonozor
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 66
Rejestracja: pn lis 11, 2013 1:18 pm

Pytania o mechanikę

wt kwie 15, 2014 10:24 am

Suldarr'essalar pisze:
Po tym, chowaniec może oddalić się i spróbować zaatakować przeciwnika wywołując efekt czaru.

I chowaniec jak rozumiem robi to w swojej turze a nie w turze zaklinacza rzucającego czar? I rozumiem, że jeśli karzę chowańcowi atakować wroga, to atak odbywa się jednocześnie z wyzowleniem czaru? Czy wtedy chowaniec musi wykonać test ataku osobno na wyzwolenie czaru? Czy w razie niepowodzenia testu ataku zaklęcie się marnuje, czy czeka na okazję? A może z góry się zakłada, że udaje się dotknąć wroga? Czy wystarczy dotknąć ekwipunku wroga (tarczy/zbroi/broni) czy teżodkrytej części ciała?
 
Awatar użytkownika
Suldarr'essalar
Arcypsion
Arcypsion
Posty: 13173
Rejestracja: sob maja 28, 2005 9:27 pm

Pytania o mechanikę

wt kwie 15, 2014 11:21 am

Chowaniec działa w swojej turze, używając swoich akcji. Musi wykonać normalny atak dotykowy. Czar zachowuje się dokładnie tak samo, jakby to czarodziej musiał "dotknąć" wroga. W tym, że jeśli spudłuje, to czar nadal jest aktywny.
 
Nabuchodonozor
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 66
Rejestracja: pn lis 11, 2013 1:18 pm

Pytania o mechanikę

wt kwie 15, 2014 6:33 pm

Czyli teoretycznie mogę przekazać mojemu chowańcowi dowolną liczbę czarów dotykowych i wszystkie zostaną aktywowane dopiero gdy trafi wroga? o_O To byłaby śmierć na miejscu. Idąc dalej tym tropem mógłbym w dni gdy nie jestem w podróży "obdarzać" mojego chowańca czarami dotykowymi ze szkoły nekromancji i potem gdy trafimy na potężne bydle dostanie dajmy na to 10x Dotyk Ghula :P
 
Awatar użytkownika
Zireael
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3534
Rejestracja: wt maja 24, 2005 3:11 pm

Re: Pytania o mechanikę

wt kwie 15, 2014 9:10 pm

Wydaje mi się, że aktywny może być tylko jeden czar :P
 
Awatar użytkownika
Aramin.
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 58
Rejestracja: pt lis 13, 2009 9:24 pm

Pytania o mechanikę

sob kwie 19, 2014 12:23 pm

Jeżeli mam oburęczność, czyli dodatkowy atak to w takiej sytuacji:
Atak pierwszy - pudło
rzucam na drugi atak, czy seria ciosów się urywa?
 
Awatar użytkownika
Demoon
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 1295
Rejestracja: sob sty 29, 2005 4:34 pm

Pytania o mechanikę

sob kwie 19, 2014 1:20 pm

Walisz do końca ;)
 
Awatar użytkownika
Aramin.
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 58
Rejestracja: pt lis 13, 2009 9:24 pm

Pytania o mechanikę

ndz kwie 20, 2014 10:23 am

Atak ukradkowy nie sumuje się z żadnymi zwykłymi premiami, tj. jeżeli mam ulubionego wroga, to do 2k6 nie dodaję tego +1?
 
Awatar użytkownika
Dark_Archon_
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 692
Rejestracja: sob gru 29, 2007 2:29 pm

Pytania o mechanikę

ndz kwie 20, 2014 12:56 pm

Chyba inaczej, obrażenia od ataku ukradkowego nie są mnożone przez żadne efekty, np. trafienie krytyczne. Ale wszystkie inne modyfikatory, jakie możesz mieć i w danej sytuacji mogą być zaaplikowane, dodajesz normalnie. Dodajesz premię za ulubionego wroga tak samo, jak np. byś trafił mieczem +1. Wtedy miałbyś te Xk6+1 obrażeń, przykładowo.
 
Nabuchodonozor
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 66
Rejestracja: pn lis 11, 2013 1:18 pm

Pytania o mechanikę

pt maja 02, 2014 2:42 pm

W podręczniku gracza czytamy:
Kiedy czarodziej rozpoczyna grę, posiada w księdze wszystkie 0-poziomowe zaklęcia czarodzieja (z wyjątkiem tych należących do zakazanej szkoły lub szkół, jeśli takowe są; patrz dalej, “Szkoły specjalizacji”) oraz trzy 1-poziomowe czary, które sam wybiera.[b] Za każdy posiadany punkt premii z Intelektu może wybrać jedno dodatkowe zaklęcie 1. poziomu[/b]. Awansując na każdy poziom w tej klasie, zyskuje dwa nowe zaklęcia dowolnego dostępnego mu poziomu czarów (zależnego od nowego poziomu, na jaki właśnie awansował), które trafiają do jego księgi. 

Chciałbym się upewnić czy modyfikator do intelektu liczy się także do ilości wpisywanych do księgi czarów podczas zdobywania levelu, czy też ma on znaczenie tylko na początku gry (1 level), a potem liczba kolejnych do wpisania czarów jest stała i wynosi zawsze dwa (z czego jeden ze specjalizacji maga)?

Drugie moje pytanie:
Wyczytałem, że wpisanie zaklęcia do księgi kosztuje 100sz (specjalny atrament itp). Rozumiem, że koszt ten muszę ponieść w każdej sytuacji, także wówczas gdy awansuję o poziom zdobywając w sposób naturalny nowe czary? Jeśli tak to ogromna suma dla kogoś kto awansuje z 1 poziomu na 2.

Trzecie pytanie:
Czy można wpisać do księgi (np przepisując ze zwoju bądź innej księgi) zaklęcie, którego nie potrafię jeszcze rzucić?
Ostatnio zmieniony pt maja 02, 2014 4:06 pm przez Nabuchodonozor, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Aramil_S
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 91
Rejestracja: śr sie 12, 2009 5:37 pm

Re: Pytania o mechanikę

pt maja 02, 2014 5:35 pm

1. Na początku dostajesz trzy czary + premia intelektu. Przy awansie tylko i wyłącznie dwa dowolne czary z możliwych do rzucenia przez twoją postać (według nowego poziomu).

2. Przepisanie zaklęcia do księgi kosztuje 100sz. za 1 stronę. Natomiast każdy czar w księdze zajmuje dwie strony na swój poziom. Jednak ten koszt płacisz tylko, gdy wpisujesz do księgi "nadmiarowe" czary. Przy czarach związanych z awansem uznaje się, że odpowiednie komponenty uzyskujesz w międzyczasie i nic za to nie płacisz.

3. Wedle zasad nic nie stoi na przeszkodzie, <homerule> choć ja jako sadystyczny MG kazałbym graczowi najpierw zrozumieć przepisywane zaklęcie (łatwy test intelektu, powiedzmy 5 + poziom czaru - poziom zaklęć dostępnych dla czarodzieja), aby nie popełnił jakiegoś subtelnego błędu ;) </homerule>
 
Awatar użytkownika
Lord Xan
Administrator
Administrator
Posty: 592
Rejestracja: ndz gru 07, 2008 7:09 pm

Pytania o mechanikę

pt maja 02, 2014 10:31 pm

2. Każde zaklęcie zajmuje stronę na poziom, Aramil_S, nie wprowadzaj kolegi w niepotrzebny błąd :P
3. Z tego co ja rozumiem, 179 strona PG mówi, że czarodziej musi zaklęcie zrozumieć, aby wpisać je do księgi. A do tego potrzeba odpowiedniego poziomu. Ale głowy nie dam, i faktycznie nigdzie wprost nie jest to stwierdzone.
 
Aramil_S
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 91
Rejestracja: śr sie 12, 2009 5:37 pm

Re: Pytania o mechanikę

pt maja 02, 2014 11:53 pm

Dobra, to teraz czas na strategiczne pytanie, w jakiej edycji gra Nabuchodonozor? ;)
W edycji 3.0 jest tak, jak ja napisałem, natomiast w 3.5 - jak napisał Lord Xan, choć z jednym wyjątkiem. "Standardowy" test na zrozumienie zaklęcia nie ma ograniczeń poziomu w żadnej z edycji, za każdym razem jest to po prostu test czarostwa, więc z odrobiną szczęścia można zrozumieć zaklęcia 9 poziomu już na pierwszym poziomie (ST 24).
Ostatnio zmieniony pt maja 02, 2014 11:53 pm przez Aramil_S, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Nabuchodonozor
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 66
Rejestracja: pn lis 11, 2013 1:18 pm

Pytania o mechanikę

sob maja 03, 2014 3:33 pm

3.5+faerun
 
Awatar użytkownika
Aramin.
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 58
Rejestracja: pt lis 13, 2009 9:24 pm

Pytania o mechanikę

ndz maja 11, 2014 11:12 am

Jeżeli mam Walkę na ślepo i wadę Murky-Eyed to jak to działa:
-walka na ślepo pozwala poprawić każdy rzut
walka na ślepo pozwala poprawić 1 dowolny rzut
-pozwala poprawić tylko pierwszy rzut?
 
Awatar użytkownika
Lord Xan
Administrator
Administrator
Posty: 592
Rejestracja: ndz gru 07, 2008 7:09 pm

Pytania o mechanikę

ndz maja 11, 2014 11:40 am

Ja bym to traktował następująco: kiedy spudłujesz którymś z dwóch rzutów (murky-eyed), to wykonujesz ponownie 2 rzuty - i jeśli oba się powiodą, to trafiasz, jeśli chociaż jeden nie - pudło.
Dzięki temu masz 2 razy 1/4 szansy na trafienie, co jest oczywiście gorsze, niż bez tego zestawu flaw+atut. I o to twórcom UA między innymi chodziło.
 
Awatar użytkownika
Suldarr'essalar
Arcypsion
Arcypsion
Posty: 13173
Rejestracja: sob maja 28, 2005 9:27 pm

Pytania o mechanikę

ndz maja 11, 2014 11:44 am

Efekty flaw i atutu powinny się znieść, podobnie jak vulnerable i atut dodge.

Jeśli jednak chcesz użyć obu, to ja bym potraktował efekt murky-eye jako jeden test, tzn: rzucasz dwa razy na miss chance (jak wynika z flawa) i jeśli spudłowałeś, to używasz blind-fight, żeby przerzucić wynik, czyli ponownie rzucasz dwa razy (murky-eye) i jeśli tutaj wypadnie jedna porażka, to nie trafiłeś.
 
Awatar użytkownika
Kamulec
Administrator, Koordynator społeczności
Administrator, Koordynator społeczności
Posty: 2238
Rejestracja: sob lip 09, 2005 12:32 pm

Pytania o mechanikę

ndz maja 11, 2014 11:27 pm

Znoszą się, nie ważne, którą wersję przyjąć – prawdopodobieństwo rozkłada się tak samo. Można więc spokojnie oszczędzić czas i rzucić raz.
 
Awatar użytkownika
Lord Xan
Administrator
Administrator
Posty: 592
Rejestracja: ndz gru 07, 2008 7:09 pm

Pytania o mechanikę

pn maja 12, 2014 11:50 pm

Suldarr'essalar, ależ oczywiście, że flawy z atutami się nie znoszą. Zawsze flaw ma być bardziej uciążliwy i korzystny jest porównywalny atut (np. -3 do rzutów obronnych - porównaj z żelazną wolą). Tak samo Twój przykład jest inwalidą (:D), bo vulnerable daje karę -1 do KP, a uniki dają 1 do KP względem jednego przeciwnika - niepełna kompensacja, prawda?
Także sądzę, że zgodnie z intencją twórców należałoby zawsze borykać się z niedogodnościami wynikającymi z flawów - przecież to nie są tylko łatwe narzędzia do optymalizacji :P
 
Awatar użytkownika
Suldarr'essalar
Arcypsion
Arcypsion
Posty: 13173
Rejestracja: sob maja 28, 2005 9:27 pm

Pytania o mechanikę

wt maja 13, 2014 3:25 pm

Lord Xan pisze:
Tak samo Twój przykład jest inwalidą (:D)
Przykład może i nie do końca trafiony, ale nie spotkałem jeszcze osoby, która prosiłaby co rundę o wybranie na kogo działa dodge.
 
Czajson
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 13
Rejestracja: śr mar 06, 2013 8:56 pm

Re: Pytania o mechanikę

wt maja 13, 2014 5:03 pm

Mam proste pytanko:
Czy kapłan w 3.0 ma czary premiowe za atrybut główny(mądrość) ?
 
Awatar użytkownika
Lord Xan
Administrator
Administrator
Posty: 592
Rejestracja: ndz gru 07, 2008 7:09 pm

Pytania o mechanikę

wt maja 13, 2014 7:59 pm

Suldarr'essalar, skoro wchodzimy w takie mechaniczne kwestie i koledze wyraźnie zależy na poprawności optymalizacyjnej (bo po co w innym razie brać flawy), to stosujmy oficjalną interpretację zasad.
A wchodząc w cyferki, dwa razy po 25% na trafienie daje 43.75%, czyli mniej, niż 50%. Z kolei, jak jest mniejszy miss chance (chyba zwykła ciemność daje 20%?), to już flaw+atut daje większe szanse na trafienie (chyba 87.04%, ale nie dam sobie urwać za to ręki :P)
Czajson, oczywiście, jak zresztą każda klasa czarująca.
 
Awatar użytkownika
Aramin.
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 58
Rejestracja: pt lis 13, 2009 9:24 pm

Pytania o mechanikę

pt maja 16, 2014 10:30 pm

Walka dwiema rodzajami broni, gdy obie są lekkie to -2 i -2? Nie ma czegoś takiego w 3.0 jak -1 i -1?
 
Aramil_S
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 91
Rejestracja: śr sie 12, 2009 5:37 pm

Re: Pytania o mechanikę

pt maja 16, 2014 10:39 pm

Nic takiego nie ma. Tylko broń w drugorzędnej ręce zmniejsza karę.
 
Awatar użytkownika
Demoon
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 1295
Rejestracja: sob sty 29, 2005 4:34 pm

Pytania o mechanikę

pn maja 26, 2014 2:36 pm

Chciałbym zobaczyć takie obiektywne porównanie kilku różnych zestawów zdolności - mianowicie jak mają się cechy klasy Master of Many Forms do zdolności Master Transmogrifist. Przede wszystkim która jest lepsza (silniejsza) a która bardziej wszechstronna i uniwersalna. Poza tym drugie porównanie - jak zdolności tych klas mają się do czaru Shapechange, głównie jakie rzeczy każda z tych prc zapewnia, których to nie daje wspomniany czar.

Rozchodzi się o 20-poziomowy build zmiennokształtnego. Zastanawiam się, czy jest sens pakować się w którąkolwiek z tych klas, czy jednak zająć się rozwijaniem spellcasting i zaufać Shapechange. Taki np. Master Transmogrifist daje fajną rzecz (dopiero na 10. lvlu niestety) - możliwość zastępowania właściwości jednej formy innymi. Jednak jeśli to jest jedyna rzecz, która odróżnia jego możliwości od Shapechange to wolę nie marnować tylu lvli.

Niby mam te książki i czytałem to kilkukrotnie, ale szczerze to nigdy nie grywałem postaciami zmieniającymi kształty, a wiem że poprawek do zasad polimorfii i innych było... Kilka :P Więc tak naprawdę to niczego nie jestem pewien.

PS: Skoro Shapechange pozwala zmieniać formę w akcji free, to mogę to robić w turze przeciwnika w odpowiedzi na jego akcje, tak jak divine minion?
 
Awatar użytkownika
Demoon
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 1295
Rejestracja: sob sty 29, 2005 4:34 pm

Pytania o mechanikę

śr maja 28, 2014 12:52 pm

HALO

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości