Zrodzony z fantastyki

 
Elicor
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 43
Rejestracja: wt sty 14, 2014 10:14 pm

Pytania o mechanikę

czw maja 29, 2014 9:23 pm

Czy istnieją zaklęcia pozwalające na "podglądanie" współistniejących (coterminous) połplanów bez przemieszczania się do nich?
 
Awatar użytkownika
Lord Xan
Administrator
Administrator
Posty: 592
Rejestracja: ndz gru 07, 2008 7:09 pm

Pytania o mechanikę

pt maja 30, 2014 12:30 am

Chodzi faktycznie o półplany, czy raczej plan cieni i eteryczny? Wydaje mi się, że chodzi Ci o plany "coexistent", a nie "coterminous". Niestety, zaklęć służących właśnie do tego nie ma. Zdolności klasowe - prędzej.
Zaklęcie prawdziwe widzenie pozwala natomiast skoncentrować się czarującemu i obserwować plan eteryczny na 36 m.
 
Awatar użytkownika
Demoon
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 1295
Rejestracja: sob sty 29, 2005 4:34 pm

Pytania o mechanikę

pt maja 30, 2014 1:45 am

A-może-ktoś-odpowie-na-moje-pytanie-bo-wiem-że-wiecie-ale-wam-się-nie-chce.
 
Awatar użytkownika
Demoon
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 1295
Rejestracja: sob sty 29, 2005 4:34 pm

Pytania o mechanikę

śr cze 04, 2014 5:41 pm

Czy podczas działania czaru Shapechange mogę korzystać ze swoich atutów? Czy uzyskuję dostęp do atutów formy którą przybieram?

Jak to jest z tym hp? Czy zmienia się przez nową wartość budowy czy zostaje takie samo jak przed przemianą? Chodzi mi o wersje zarówno przy polymorph/polymorph any object i shapechange.
Ostatnio zmieniony śr cze 04, 2014 5:45 pm przez Demoon, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Lord Xan
Administrator
Administrator
Posty: 592
Rejestracja: ndz gru 07, 2008 7:09 pm

Pytania o mechanikę

śr cze 04, 2014 9:35 pm

HP (jak i KW) zawsze zostaje takie samo przy czarach z podszkoły polimorfii.
Przy shapechange tracisz swoje wszystkie swoje SU, ale nie ma mowy o utracie własnych atutów - jeśli dalej jesteś w stanie ich używać (ze względu na typ, ciało, atrybuty), to masz do nich dostęp.
Shapechange działa jak polimorfia, w żadnym z czarów nie ma mowy o dostępie do atutów nowej formy - więc RAW ich się nie dostaje :)
A odnośnie Twojego wcześniejszego pytania - naprawdę nie wiem.
 
Awatar użytkownika
Demoon
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 1295
Rejestracja: sob sty 29, 2005 4:34 pm

Pytania o mechanikę

śr cze 04, 2014 11:10 pm

Mhm. Czyli psioniczne Metamorphosis jest wyjątkiem? Zdaje się tam jest wspomniane, że HP jest zmodyfikowane przez nową wartość budowy. W niektórych sytuacjach to naprawdę ogromna zaleta ;)
 
Awatar użytkownika
Lord Xan
Administrator
Administrator
Posty: 592
Rejestracja: ndz gru 07, 2008 7:09 pm

Pytania o mechanikę

czw cze 05, 2014 12:24 am

Nieprawda. Moc jedyny raz wspomina o hapekach:
You can also use this power to assume
the form of an inanimate object.
You gain the object’s hardness and
retain your own hit points.

i nie zmieniają się one. Nie można mocą/czarem będącą imitacją polimorfii zwiększyć sobie PW, chyba, że czar tak mówi (jest parę z podszkoły (np. trollshape), które dają dodatkowo tymczasowe PW, ale to jest wyraźnie zaznaczone.
 
Awatar użytkownika
Demoon
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 1295
Rejestracja: sob sty 29, 2005 4:34 pm

Pytania o mechanikę

pt cze 06, 2014 4:51 pm

No właśnie w opisie polimorfii jest że działa jak alter self + to co nowe, a w opisie alter selfa jest wspomniana kwestia HP. Natomiast metamorphosis i greater metamorphosis nie mają nic takiego ;>

Inna sprawa: Czy rzucając shapechange i korzystając ze zdolności chowańca share spells mogę sam zmienić się w formę X, a chowańca w formę Y?
 
Jaśmin
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 285
Rejestracja: ndz mar 13, 2011 6:58 pm

Pytania o mechanikę

wt cze 10, 2014 4:34 pm

Pytanie z gatunku podstawowych. W opisie Improved Grapple:

Prerequisites
Dex 13, Improved Unarmed Strike.


Nie powinno tu być Str 13?
 
BartekChom
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 215
Rejestracja: pn sie 23, 2010 3:25 pm

Pytania o mechanikę

wt cze 10, 2014 6:19 pm

Zręczność to zręczność. Tak jest w http://www.d20srd.org/srd/feats.htm http://www.dandwiki.com/wiki/SRD:Improved_Grapple i http://dnd.polter.pl/SRD-v-3-5-c8856 (Doskonalsza walka w zwarciu). Nic mi nie wiadomo, żeby ktoś mówił, że jest tu błąd i żeby w innych źródłach było inaczej. Najwyraźniej przyjęli, że lepsza taktyka walki w zwarciu wymaga zręczności, a nie siły.
 
Awatar użytkownika
Lord Xan
Administrator
Administrator
Posty: 592
Rejestracja: ndz gru 07, 2008 7:09 pm

Pytania o mechanikę

wt cze 10, 2014 8:13 pm

I trzeba mieć to na uwadze - kiedy np. zwiększy Ci się rozmiar za pomocą czaru i spadniesz poniżej 13 Zr, wtedy też stracisz dostęp do tego atutu. To bardzo niewygodne, ale niestety faktyczne.
 
Jaśmin
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 285
Rejestracja: ndz mar 13, 2011 6:58 pm

Pytania o mechanikę

śr cze 11, 2014 3:08 pm

Dzięki, panowie. Jeszcze jedno pytanie z gatunku podstawowych.

Sneak attack - przypuśćmy, że bazowo zadaję rapierem 1k6+1 obrażeń. Mam 3 poziom łotra i assasins stance (+2k6 ob w sneak attack). Tak więc zadaję +4k6 obrażeń sneak. Interesuje mnie premia +1 do obrażeń z umagicznienia. Czy tą premie dodaje się do każdej kostki (czyli 5k6+5) czy tylko do bazowych obrażeń (czyli 5k6+1)?
 
Elicor
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 43
Rejestracja: wt sty 14, 2014 10:14 pm

Pytania o mechanikę

śr cze 11, 2014 3:58 pm

Tylko do bazowych.
 
Awatar użytkownika
Demoon
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 1295
Rejestracja: sob sty 29, 2005 4:34 pm

Pytania o mechanikę

pn cze 23, 2014 10:59 pm

Czy jeśli stworzę Project Image, a potem zamknę sam siebie w Prismatic Sphere, to czy mogę rzucać czary z pozycji Project Image? W opisie czaru jest, że dopóki zachowuję line of sight to każdy czar z zasięgiem touch or greater może być rzucony z pozycji klona. Z Prismatic Sphere nie da się rzucać czarów, które mają ją przenikać - czy jednak line of sight przechodzi?

Byłaby całkiem niezła kombinacja ;>
 
Awatar użytkownika
Suldarr'essalar
Arcypsion
Arcypsion
Posty: 13173
Rejestracja: sob maja 28, 2005 9:27 pm

Pytania o mechanikę

wt cze 24, 2014 12:32 pm

Sfera blokuje Line of Effect, więc taka kombinacja nie zadziała.
 
Awatar użytkownika
Demoon
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 1295
Rejestracja: sob sty 29, 2005 4:34 pm

Pytania o mechanikę

wt cze 24, 2014 7:52 pm

A line of effect = line of sight?

Po namyśle powinno to brzmieć inaczej: czy line of sight = line of effect? W opisie czaru jest tylko wspomniane że "the sphere blocks any attempt to project something through the sphere (including spells)", no ale czy spojrzenie można zaliczyć pod "project through"?

Jeśli wciąż błądzę, to w takim razie co generalnie mogę robić w Prismatic Sphere? Poza wychodzeniem, czarowaniem i wracaniem np. przy użycie Mobile Spellcasting. Jakie opcje/czary mi zostają?

Ostatnie pytanie, ale na dobrą sprawę najważniejsze. Chodzi mi o znienawidzone antimagic field. Projektuję sorca na ECL=20 do pewnej sesji (Suldarr szkoda że nie rekrutowałeś się... Albo nie, bo bym nie wygrał :P) i właściwie ostatnia kwestia, jaka mi zostaje to jakiś sposób na AMF. W takim razie: Jeśli instantenous conjuration ma prawo funkcjonować w AMF, to wychodzi na to, że Orbs of Sth też powinny działać. Mianowicie chodzi mi Orb of Force, które będzie moją główną bronią. Potrzebuję jakiegoś argumentu, żeby mieć czym przekonywać MG :)

edyta
Ewentualnie jeśli komuś przychodzi na myśl jakaś fajna Ranged Extraordinary zdolność dowolnego potforka o HD <22
Ostatnio zmieniony wt cze 24, 2014 7:53 pm przez Demoon, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Suldarr'essalar
Arcypsion
Arcypsion
Posty: 13173
Rejestracja: sob maja 28, 2005 9:27 pm

Pytania o mechanikę

wt cze 24, 2014 8:53 pm

Line of sight (LoS) oznacza, że musisz mieć linię wzroku do punktu, czyli innymi słowy widzieć punkt. Line of Effect (LoE) oznacza, że musisz mieć linię przez którą możesz poprowadzić efekt. Co ważniejsze, nie potrzebujesz LoS, żeby mieć LoE. Dla przykładu, rzucając fireballa we mgle nie masz LoS, ale masz LoE.

Pryzmatyczne ściana i sfera są nieprzeźroczyste, zatem blokują LoS. Cytat, który podałeś mówi, że blokują również LoE, ponieważ blokują wszelkie czary przed przejściem przez barierę (każdy kolor blokuje konkretny typy czarów).

Szczerze powiedziawszy to nigdy nie widziałem większego sensu w tym czarze innym niż czysto defensywne -> wchodzimy do środka i buff'ujemy/leczymy się.

Demoon pisze:
Ostatnie pytanie, ale na dobrą sprawę najważniejsze. Chodzi mi o znienawidzone antimagic field. Projektuję sorca na ECL=20 do pewnej sesji (Suldarr szkoda że nie rekrutowałeś się... Albo nie, bo bym nie wygrał :P) i właściwie ostatnia kwestia, jaka mi zostaje to jakiś sposób na AMF. W takim razie: Jeśli instantenous conjuration ma prawo funkcjonować w AMF, to wychodzi na to, że Orbs of Sth też powinny działać. Mianowicie chodzi mi Orb of Force, które będzie moją główną bronią. Potrzebuję jakiegoś argumentu, żeby mieć czym przekonywać MG :)
Wszystkie czary ze szkoły Conjuration (Creation) będą działać w polu antymagii, ponieważ są niemagiczne (jakkolwiek dziwnie to brzmi w przypadku orb of force). Nie zmienia to faktu, że nie możesz rzucać tego czaru będąc w obrębie pola antymagii, ale możesz "Wrzucić" takie czary do/przez pole.
 
Awatar użytkownika
Demoon
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 1295
Rejestracja: sob sty 29, 2005 4:34 pm

Re: Pytania o mechanikę

wt cze 24, 2014 10:05 pm

Dzięki za obszerną wypowiedź :) Ale... :P

Suldarr'essalar pisze:
/ciach/ ale możesz "Wrzucić" takie czary do/przez pole.


No właśnie, tu się zaczyna "magia" antymagicznego pola :) kierując się słowem "suppress" - czary "wrzucone" do środka pola będą przez nie suppressed, czyli nie będą miały efektu. Wrzucając fajerbola do AMF, on po prostu zostanie stłumiony. Dodatkowe pytanie: Co jeśli walę fajerbola (czar tłumiony przez pole) w obiekt za polem, w taki sposób że ów przez nie przelatuje? Z tego co rozumiem, powinien wylecieć normalnie z drugiej strony.

Ale najważniejsze, o co się muszę dopytać po Twoim poście - WSZYSTKIE czary ze szkoły Conjuration? o.O Czy jednak tylko te z okresem trwania "Instantenous"?

jeszcze jedno, żebym był pewien że dobrze rozumiem. Mogę mieć LoE nie mając LoS, ale jeśli nie mam LoE to również nie mogę mieć LoS?
Ostatnio zmieniony wt cze 24, 2014 10:08 pm przez Demoon, łącznie zmieniany 2 razy.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Suldarr'essalar
Arcypsion
Arcypsion
Posty: 13173
Rejestracja: sob maja 28, 2005 9:27 pm

Pytania o mechanikę

wt cze 24, 2014 10:18 pm

Demoon pisze:
No właśnie, tu się zaczyna "magia" antymagicznego pola :) kierując się słowem "suppress" - czary "wrzucone" do środka pola będą przez nie suppressed, czyli nie będą miały efektu. Wrzucając fajerbola do AMF, on po prostu zostanie stłumiony. Dodatkowe pytanie: Co jeśli walę fajerbola (czar tłumiony przez pole) w obiekt za polem, w taki sposób że ów przez nie przelatuje? Z tego co rozumiem, powinien wylecieć normalnie z drugiej strony.
Pole antymagii co do zasady blokuje LoE, więc fireball nie wyleci z drugiej strony. Po prostu zniknie w polu.
Sprawa ma się inaczej z czarami tworzenia, ponieważ magia kończy się (oficjalnie) w momencie utworzenia przedmiotu, więc samo wrzucenie go w pole antymagii z czysto mechanicznego punktu widzenia działa. Jest to to samo, co wspiminałeś: zaklęcia przyzwania o czasie działania natychmiastowym.
Demoon pisze:
Ale najważniejsze, o co się muszę dopytać po Twoim poście - WSZYSTKIE czary ze szkoły Conjuration? o.O Czy jednak tylko te z okresem trwania "Instantenous"?
Tylko te conjuration ze podszkoły creation, jak zaznaczyłem w swoim poście. Są to czary, które tworzą coś (np. kwasową strzałę) i na tym kończy się magia. Następnie takie coś (np. strzałę) posyłasz w pole antymagiczne i to działa.
Demoon pisze:
jeszcze jedno, żebym był pewien że dobrze rozumiem. Mogę mieć LoE nie mając LoS, ale jeśli nie mam LoE to również nie mogę mieć LoS?

Strzelanie fireballa przez mgłę: Masz LoE, nie masz LoS
Strzelanie fireballa przez ścianę mocy: masz LoS, nie masz LoE.
Ostatnio zmieniony wt cze 24, 2014 10:19 pm przez Suldarr'essalar, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Demoon
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 1295
Rejestracja: sob sty 29, 2005 4:34 pm

Pytania o mechanikę

pn cze 30, 2014 6:34 pm

Czy za pomocą Shapechange można się zmieniać w Konstrukty? Jest taki milusiński jak Prismatic Golem - Construct/Incorporeal/Immune to Magic. Fajna by była forma :)
 
Awatar użytkownika
Lord Xan
Administrator
Administrator
Posty: 592
Rejestracja: ndz gru 07, 2008 7:09 pm

Pytania o mechanikę

pn cze 30, 2014 8:04 pm

Można. W przerwach zmieniaj się w wartrolla dla regeracji :P
 
Awatar użytkownika
Demoon
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 1295
Rejestracja: sob sty 29, 2005 4:34 pm

Pytania o mechanikę

pn cze 30, 2014 10:14 pm

W przerwach zmieniaj się w wartrolla dla regeracji :P

Niestety nie przejdzie :/ ... Bo to w przerwach od bycia Chronotyrynem planuję się zmieniać w to cudo :)

Tak poza tym to Wartroll ma najlepszą regenerację? W sumie może się przydać :p

No i muszę starać się podważyć to na maxa, żeby mnie potem nie zaskoczyli, toteż:
Jaki wpływ ma zdolność Prismatic Golema "Immune to all magic" na Shapechange? Będąc sorcererem zmieniającym się w konstrukta z odpornością na całą magię wydaje się, że czar powinien zakończyć działanie...

Potrzebuję jeszcze się upewnić co do następującej sytuacji:

Sorcerer i jego chowaniec stoją na jednym polu. Sorcerer rzuca czar Shapechange i zmienia się w Chronotyryna. Jego chowaniec, korzystając ze zdolności Share Spells, również zmienia się w...

No właśnie. Czy chowaniec musi się zmienić w tą samą formę, co jego pan? Podejrzewam że w danej turze tak. A jak w następnych? Mogą zmieniać się w coś innego? Czy w rundzie 2. chowaniec może się zmienić w coś innego, a jego pan pozostać w tej samej formie co wcześniej?

-> Innymi słowy, czy czar powielony przez Share Spells może działać inaczej niż jego oryginalna wersja?
 
Awatar użytkownika
Lord Xan
Administrator
Administrator
Posty: 592
Rejestracja: ndz gru 07, 2008 7:09 pm

Pytania o mechanikę

wt lip 01, 2014 2:22 pm

Zadam własne pytanie, wybacz Demoon, ale niestety na to odpowiedzi nie znam (ale pamiętaj, że jakkolwiek to nie wygląda, jeśli chowaniec oddali się na ponad 1,5 m, to wszelkie czary uzyskane przez wspólne czary prysną - co ogranicza użyteczność,

Pytanie: czy regeneracja zamienia każdy rodzaj obrażeń (nawet nienazwane) na stłuczenia? Obrażenia z takich efektów jak widmowy zabójca (3k6 po pierwszym rzucie), dezintegracja albo mind thrust też są zamieniane na stłuczenia?

Jeśli tak faktycznie jest, to jakie są fizyczne metody zabijania istot z regeneracją - oprócz duszenia, tonięcia, głodzenia i efektów śmierci? Co jeśli potwór uzyska niewrażliwość na energię ignorującą jego regenerację? (np. pół-czarny smok pół-war troll, regeneracja 9 (kwas), niewrażliwość na kwas).

Co w przypadku, gdy istota nie musi jeść (bo jest przybyszem), oddychać i ma regenerację, której nie da się obejść? :shock: Jedynym wyjściem jest spellcaster z jakimś save or die?
Ostatnio zmieniony wt lip 01, 2014 4:08 pm przez Lord Xan, łącznie zmieniany 2 razy.
Powód:
 
Elicor
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 43
Rejestracja: wt sty 14, 2014 10:14 pm

Pytania o mechanikę

wt lip 01, 2014 3:55 pm

Obrażenia z takich efektów jak widmowy zabójca (3k6 po pierwszym rzucie), dezintegracja albo mind thrust też są zamieniane na stłuczenia?

Myślę, że nie. Obrażenia od widmowego zabójcy są psychosomatyczne, a dezintegracja rozrywa denata na atomy, nie widzę jak regeracja mogłaby to obejść.

Jakie są fizyczne metody zabijania istot z regeneracją - oprócz duszenia, tonięcia i głodzenia i efektami śmierci?

Jeżeli o mnie chodzi, to odcięcie wszystkich głów, tudzież usunięcie mózgu działa zawsze.
 
Awatar użytkownika
Lord Xan
Administrator
Administrator
Posty: 592
Rejestracja: ndz gru 07, 2008 7:09 pm

Pytania o mechanikę

wt lip 01, 2014 4:07 pm

W D&D nie funkcjonuje pojęcie obrażeń psychosomatycznych :P Co prawda dobrze znać Twoje zdanie, ale to houseruling. A ja potrzebuję podręcznikowej (ew. wizardowskiej) argumentacji.
 
Elicor
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 43
Rejestracja: wt sty 14, 2014 10:14 pm

Pytania o mechanikę

wt lip 01, 2014 9:18 pm

Przypomniałem sobie, istnieje możliwość obejścia dowolnej regeneracji. Używa się do tego mikstury Trollbane, z Dungeonscape, strona 37. Pozwolę sobie skorzystać z prawa cytatu:

Trollbane
Discovered by gnome alchemists as a safe alternative to flaming weapons, trollbane interferes with the natural ability of certain creatures to regenerate their flesh. Dubbed trollbane because it is frequently used against those particular monsters, this poison is effective against any creature that rapidly heals its wounds.
Description: Trollbane is a sticky blue substance that resembles tar. It is usually stored in metal jars.
Activation: Trollbane functions as injury poison (DMG 296) and can be applied directly to weapons prior to combat. A successful hit with a slashing or piercing weapon that has been coated in trollbane will expose the target to the poison. Trollbane has no effect unless used in conjunction with a forceful blow from a weapon, so adventurers can carry it with little risk of exposure.
Effect: Any creature struck by a weapon that has been coated in trollbane loses the benefit of its regeneration ability (if any) against that attack. A dose of trollbane applies only to the next successful attack with the coated weapon. Additional attacks do not interfere with the target’s regeneration ability (unless more trollbane is applied to the weapon).
Construction: DC 25 Craft (alchemy) check, 30 gp.
Weight: —.
Price: 90 gp.
Ostatnio zmieniony wt lip 01, 2014 9:20 pm przez Elicor, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Deithwen_Addan
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 348
Rejestracja: pn sty 21, 2008 5:43 pm

Re: Pytania o mechanikę

ndz sie 24, 2014 1:12 pm

Robię mini kampanię, której idee fixe będzie walka z Kultem Smoka. Potrzebuję BNa, planuję zrobić go jako srebrnego smoka kapłana 7 Nulla, ale mam w związku z tym kilka pytań :

1) Czy smoki mogą brać normalne poziomy w klasach postaci i awansować w nich jak każda inna rasa?
2) Jak to wygląda wówczas z KP, atakami i RO : sumują się z tymi klasowymi czy też biorę wyższą wartość?
3) Co z czarami? Jeśli chcę zrobić kapłana a dany smok rzuca swoje czary jak kapłan (dajmy na to) 17. poziomu to czy ten poziom wpływa tylko na te jego czary i te z klasy kapłana oparte są na poziomie w klasie czy też ten przykładowy 17. poziom ma jakiś wpływ także na czary klasowe?
4) I co z cechami smoka jeśli przemienia się on czarem w człowieka/elfa/cokolwiek? Domyślam się (brak podręczników przy sobie), że latanie i broń oddechowa są niedostępne ale co z atrybutami, czarami, atakiem etc.?

Z góry wielkie dziękować :)
 
Awatar użytkownika
Klebern
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 4195
Rejestracja: czw gru 01, 2005 5:53 am

Pytania o mechanikę

pn sie 25, 2014 12:10 pm

1) Czy smoki mogą brać normalne poziomy w klasach postaci i awansować w nich jak każda inna rasa?

Do każdego potworka możesz dodać klasy postaci. Jako MG.
2) Jak to wygląda wówczas z KP, atakami i RO : sumują się z tymi klasowymi czy też biorę wyższą wartość?

Sumujesz, tak samo jak i PW

3) Co z czarami? Jeśli chcę zrobić kapłana a dany smok rzuca swoje czary jak kapłan (dajmy na to) 17. poziomu to czy ten poziom wpływa tylko na te jego czary i te z klasy kapłana oparte są na poziomie w klasie czy też ten przykładowy 17. poziom ma jakiś wpływ także na czary klasowe?

Sumujesz ilość czarów na dzień dla każdego z poziomów. Wysoka mądrość modyfikuje też ilość czarów na dzień. Z racji, że w sumie smok rzuca jakby miał 17 poziomów kapłana - CL 17 -, to mądrość modyfikuje aż do 9 poziomu czarów.

4) I co z cechami smoka jeśli przemienia się on czarem w człowieka/elfa/cokolwiek? Domyślam się (brak podręczników przy sobie), że latanie i broń oddechowa są niedostępne ale co z atrybutami, czarami, atakiem etc.?

Zgodnie z zasadami change shape lub polimorphy z SRD. Na ogół zamiana smoka w człowieka to zdolność change shape.

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości