Hej,
Mutilate bije za ilośc swampów którą ma rzucający. Problem polega na tym, że jest to brdzo skuteczny removal, ponieważ żadna niezniszczalność nie da ochrony na minusowanie statystyk. Zasady są w tym temacie jasne - jeśli toughtness kreatury zejdzie do zera albo poniżej tej wartości - idzie ona na grave.
Mono zielony niestety nie ma odpowiedzi na takie zagranie, więc bez dodatkowego koloru się nie obejdzie.
Biorąc pod uwagę to, że przeciwnik gra czarnym kolorem, to w tym przypadku najskuteczniejszym rozwiązaniem będzie
Nevermore. Na palcach jednej ręki można policzyć odpowiedzi czarnego koloru na enchantmenty, więc tu może być klucz do zwycięztwa. Problem pojawia się z tym, że:
1) Mutilate jest za 4 mana i średnio bije wtedy za 4
2) Przeciwnik musi go dobrać, a wiedząc że gra przeciw naporowi to niemal pewne będzie że albo będzie mulił do momentu kiedy na ręku będzie go mieć, albo będzie mieć tutora po niego.
3) Musisz ustabilizować manabase, żeby w 3 turze móc wybenerować 2 białe many (tu z pomocą przychodzą duale z ostatnich core setów i filtry typu
Wooded Bastion)
4) Jest to karta typowo sideboardowa, więc musisz przemyśleć co wywalić z maina, żeby zrobić na nią miejsce.
Jeśli masz manodajne elfy, możesz zaryzykować stworzenie prowizorycznego elfballa, który bez problemu skombi się, ponieważ mutilate jest w tempie sorcery.
Elfball kombi się na połączeniu
Nettle Sentinel i
Heritage Druida. dołączając do tego
Elvish Promenade tworzysz mnóstwo sitwy którą gryziesz.
Kolejnym pomysłem jest modyfikacja decku pod podtyp kreatur tj.: elf druid oraz wykorzystanie drugiej umiejętności
Gilt-Leaf Archdruida, przejmując landy przeciwnika. W tym momencie nie ważne kiedy sie skombisz, jesli masz dostęp do many i wystawisz się, aktywujesz umiejke i przeciwnik ma duży problem, bo po pierwszym przejęciu landów przeciwnik gra na max jednym landzie i to w dodatku ma go tylko do końca swojej tury. ograniczenie jest tylko jedne - musisz w jednej turze wystawić kilka kart i Archdruid musi wyjść ostatni. Plusem natomiast jest to, że przeciwnik widząc elfy nie będzie zdejmować 2-3 Twoich kart, które są dajmy na to 1/1 nie będzie marnować Mutilate. Bedzie chcial poczekać aż się wystawisz.
Jesli natomiast generujesz chore ilości mana to możesz skorzystać z umiejętności
Regal Force żeby mieć dociąg kart aby dociągnąc finishera -
Craterhoof Behemoth, albo coś na kształt
Summoner's Pact