Zrodzony z fantastyki

 
Korbel
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 458
Rejestracja: sob kwie 03, 2010 2:09 pm

[GURPS 4e/Autorski] Hyboriada

ndz maja 25, 2014 8:51 pm

Zapraszam do gry! Wszystkie informacje w tym poście (w razie potrzeby będzie edytowany).

Czas i miejsce akcji
Era Hyboryjska, wiele lat po panowaniu króla Conana, zaczynamy w Aquilonii.

Czego się spodziewać?
Przygody nie będą heroiczne, stawiamy raczej na realizm. Na pewno śledztwa, dziwne i niewyjaśnione zjawiska, konflikty. Możliwy nastrój grozy, ale i humor. Nadnaturalne wydarzenia, jeśli się pojawią, to rzadko. Walka w rozsądnych ilościach - będzie dość zabójcza.

Forma gry
Na początek kilka, może kilkanaście raczej krótkich przygód - niekoniecznie powiązanych ze sobą. Jeżeli będzie się nam dobrze grało, to można spróbować dłuższych przygód / większej kampanii.

Mechanika
Zmodyfikowany przeze mnie GURPS. Obowiązuje tylko podręcznik Basic Set - Characters (od biedy powinno dać się grać bez podręcznika). Natomiast do stworzenia postaci przyda się znajomość ras Ery Hyboryjskiej, które są rozpisane na przykład w podręczniku Conan the Roleplaying Game. Ja zrobię i udostępnię mały przegląd oraz dostosowanie ich do mechaniki.
Pełną listę modyfikacji wyślę zainteresowanym (jeszcze niekompletna i niespisana, poświęcę na to czerwiec). Główna zmiana - atrybuty: siła, twardość, kondycja, kontrola, szybkość, ruch, siła woli, percepcja, pojętność, charyzma, empatia i atrakcyjność (tak, bez intelektu - to już będzie zależało od samego gracza). Rezygnujemy z: technik, advantages, quirks, perks, magii i psioniki, kupowania za punkty majątku, statusu społecznego i tym podobnych, pobocznych cech. Czyli do stworzenia postaci użyjemy praktycznie tylko atrybutów i umiejętności. Trochę zmieniona mechanika walki, ale manewry tak samo.
Właściwie to wolałbym pozostawić mechanikę dla siebie, żeby gracze skupili się na fabularnych aspektach.
Poziom technologiczny jak w średniowieczu, czyli GURPSowy TL3.

Gracze
Dwa miejsca są na ten moment zarezerwowane. Przyjmę najchętniej jeszcze dwie, a maksymalnie cztery osoby. Wolę osoby zaznajomione z PBFami, bo debiutanci już są - ale to nie jest wymóg.
Możliwość dołączenia w trakcie gry, jeśli będziemy mieć niedobór.

Postacie
Chcę postaci wiarygodnych i "żywych". Konflikty wewnątrz grupy mogą być. Mile widziane inne przejawy wiernego odgrywania (np. rozmowy, wątpliwości, określone poglądy). Nie wymagam historii. Proszę stworzyć grupę postaci, które się znają i mają powód wspólnie podróżować po miastach Aquilonii (np. kupcy, wędrowni artyści, najemnicy - przy okazji źródło dochodu).
Do rozdania jest 100 punktów postaci, natomiast startowy budżet to 1000 $ (z tym, że większość powinna być wydana na ważne "życiowo" ruchomości, a nie broń - chyba, że właśnie z walki się żyje).

Zapis
Zależy mi na estetycznym wyglądzie. Proszę wyłączyć podpisy, pisać zgodnie z zasadami gramatyki i interpunkcji. Nie musi to być wysublimowana polszczyzna, byle poprawna. Piszemy w trzeciej osobie, wypowiedzi kursywą i od myślnika. Nie mam wymagań, co do długości - byle dokładnie opisać, co się robi. Przemyślenia postaci proszę raczej zachować dla siebie.

Tempo
Wolne, ewentualnie w trakcie roku szkolnego/akademickiego może być jeszcze niższe. Dopuszczam dłuższe przerwy, byle nie w środku przygody. W trakcie gry proszę o aktywność (post lub kontakt) przynajmniej raz na tydzień - inaczej postaci będą się zdarzać nieprzyjemności (od chorób i kontuzji, po śmierć - tutaj będę bezwzględny). W przypadku odcięcia od internetu, będę liczył na kontakt telefoniczny.

Organizacja
Karty trzeba będzie sobie przygotować we własnym zakresie (na szczęście nie będą skomplikowane i oczywiście pomogę), natomiast rzuty na kostnica.eu. Proszę się spodziewać, że w trakcie gry mogę wysyłać poszczególnym osobom w prywatnych wiadomościach dodatkowe informacje o okolicznościach, świecie itd., zależnie od atrybutów i umiejętności kierowanej postaci. Postaram się tworzyć proste mapki na okoliczność walk. Rozmowy można będzie przeprowadzić poza forum i wrzucić w jednym poście.

Terminy
Mamy dużo czasu. Lipiec chciałbym przeznaczyć na przygotowania, grać zaczynamy w sierpniu.
Załączniki
tworzenie postaci.rtf
(12.32 KiB) Pobrany 61 razy
rasy hyboryjskie.rtf
(6.15 KiB) Pobrany 64 razy
Ostatnio zmieniony sob sie 09, 2014 2:30 pm przez Korbel, łącznie zmieniany 12 razy.
Powód:
 
slann
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 4982
Rejestracja: pt paź 14, 2005 10:35 am

Re: [GURPS 4e/Autorski] Hyboriada

wt cze 10, 2014 7:19 pm

A atrybuty co oznaczają?
 
Korbel
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 458
Rejestracja: sob kwie 03, 2010 2:09 pm

[GURPS 4e/Autorski] Hyboriada

wt cze 10, 2014 11:04 pm

Cześć, slann, jak się masz?

slann pisze:
A atrybuty co oznaczają?

Nie wiem, czy do końca rozumiem pytanie, więc proszę o sprecyzowanie.
 
slann
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 4982
Rejestracja: pt paź 14, 2005 10:35 am

Re: [GURPS 4e/Autorski] Hyboriada

czw cze 12, 2014 2:35 pm

Jak prowadzisz system na mało znanej w Polsce mechanice lepiej jej nie zapodawać w zmienionej wersji.
 
Korbel
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 458
Rejestracja: sob kwie 03, 2010 2:09 pm

[GURPS 4e/Autorski] Hyboriada

czw cze 12, 2014 11:56 pm

Dlaczego tak uważasz?
Tak czy siak, nie będzie tu oryginalnego GURPSa, nie ma opcji. Muszę wprowadzić zmiany i uprościć - chociażby ze względu na jednego z graczy. Poza tym, nie podobają mi się niektóre rozwiązania i tyle.

Niedługo wrzucę rasy i zasady tworzenia postaci (także o atrybutach), więc będzie można sobie zobaczyć.
Ostatnio zmieniony ndz cze 22, 2014 6:09 pm przez Korbel, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Korbel
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 458
Rejestracja: sob kwie 03, 2010 2:09 pm

[GURPS 4e/Autorski] Hyboriada

ndz cze 22, 2014 6:09 pm

Dodałem pliki w załączniku. Tylko ostrzegam, że to wersje BETA. Niedokończone i mogą jeszcze pojawić się zmiany.
 
Awatar użytkownika
Gwjazdor
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1287
Rejestracja: czw sty 25, 2007 10:53 pm

Re: [GURPS 4e/Autorski] Hyboriada

pt sie 08, 2014 5:11 am

Zgłaszam swój udział. Odezwałem się na gg już w tej sprawie.
Slann, czemu nie wprowadzać mechaniki w zmienionej wersji, dlatego że jest mało znana w Polsce? IMO łatwiej uczyć się czegoś od razu na zmienionych zasadach, niż przestawiać z dobrze znanych na jakieś nowe. Ja po przestawieniu się z D&D 3.0 na 3.5, pewnie do tej pory jeszcze mylę jakieś zasady i stosuję te z 3.0, zamiast te z 3.5...

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości