Zapraszam do gry! Wszystkie informacje w tym poście (w razie potrzeby będzie edytowany).
Czas i miejsce akcji
Era Hyboryjska, wiele lat po panowaniu króla Conana, zaczynamy w Aquilonii.
Czego się spodziewać?
Przygody nie będą heroiczne, stawiamy raczej na realizm. Na pewno śledztwa, dziwne i niewyjaśnione zjawiska, konflikty. Możliwy nastrój grozy, ale i humor. Nadnaturalne wydarzenia, jeśli się pojawią, to rzadko. Walka w rozsądnych ilościach - będzie dość zabójcza.
Forma gry
Na początek kilka, może kilkanaście raczej krótkich przygód - niekoniecznie powiązanych ze sobą. Jeżeli będzie się nam dobrze grało, to można spróbować dłuższych przygód / większej kampanii.
Mechanika
Zmodyfikowany przeze mnie GURPS. Obowiązuje tylko podręcznik Basic Set - Characters (od biedy powinno dać się grać bez podręcznika). Natomiast do stworzenia postaci przyda się znajomość ras Ery Hyboryjskiej, które są rozpisane na przykład w podręczniku Conan the Roleplaying Game. Ja zrobię i udostępnię mały przegląd oraz dostosowanie ich do mechaniki.
Pełną listę modyfikacji wyślę zainteresowanym (jeszcze niekompletna i niespisana, poświęcę na to czerwiec). Główna zmiana - atrybuty: siła, twardość, kondycja, kontrola, szybkość, ruch, siła woli, percepcja, pojętność, charyzma, empatia i atrakcyjność (tak, bez intelektu - to już będzie zależało od samego gracza). Rezygnujemy z: technik, advantages, quirks, perks, magii i psioniki, kupowania za punkty majątku, statusu społecznego i tym podobnych, pobocznych cech. Czyli do stworzenia postaci użyjemy praktycznie tylko atrybutów i umiejętności. Trochę zmieniona mechanika walki, ale manewry tak samo.
Właściwie to wolałbym pozostawić mechanikę dla siebie, żeby gracze skupili się na fabularnych aspektach.
Poziom technologiczny jak w średniowieczu, czyli GURPSowy TL3.
Gracze
Dwa miejsca są na ten moment zarezerwowane. Przyjmę najchętniej jeszcze dwie, a maksymalnie cztery osoby. Wolę osoby zaznajomione z PBFami, bo debiutanci już są - ale to nie jest wymóg.
Możliwość dołączenia w trakcie gry, jeśli będziemy mieć niedobór.
Postacie
Chcę postaci wiarygodnych i "żywych". Konflikty wewnątrz grupy mogą być. Mile widziane inne przejawy wiernego odgrywania (np. rozmowy, wątpliwości, określone poglądy). Nie wymagam historii. Proszę stworzyć grupę postaci, które się znają i mają powód wspólnie podróżować po miastach Aquilonii (np. kupcy, wędrowni artyści, najemnicy - przy okazji źródło dochodu).
Do rozdania jest 100 punktów postaci, natomiast startowy budżet to 1000 $ (z tym, że większość powinna być wydana na ważne "życiowo" ruchomości, a nie broń - chyba, że właśnie z walki się żyje).
Zapis
Zależy mi na estetycznym wyglądzie. Proszę wyłączyć podpisy, pisać zgodnie z zasadami gramatyki i interpunkcji. Nie musi to być wysublimowana polszczyzna, byle poprawna. Piszemy w trzeciej osobie, wypowiedzi kursywą i od myślnika. Nie mam wymagań, co do długości - byle dokładnie opisać, co się robi. Przemyślenia postaci proszę raczej zachować dla siebie.
Tempo
Wolne, ewentualnie w trakcie roku szkolnego/akademickiego może być jeszcze niższe. Dopuszczam dłuższe przerwy, byle nie w środku przygody. W trakcie gry proszę o aktywność (post lub kontakt) przynajmniej raz na tydzień - inaczej postaci będą się zdarzać nieprzyjemności (od chorób i kontuzji, po śmierć - tutaj będę bezwzględny). W przypadku odcięcia od internetu, będę liczył na kontakt telefoniczny.
Organizacja
Karty trzeba będzie sobie przygotować we własnym zakresie (na szczęście nie będą skomplikowane i oczywiście pomogę), natomiast rzuty na kostnica.eu. Proszę się spodziewać, że w trakcie gry mogę wysyłać poszczególnym osobom w prywatnych wiadomościach dodatkowe informacje o okolicznościach, świecie itd., zależnie od atrybutów i umiejętności kierowanej postaci. Postaram się tworzyć proste mapki na okoliczność walk. Rozmowy można będzie przeprowadzić poza forum i wrzucić w jednym poście.
Terminy
Mamy dużo czasu. Lipiec chciałbym przeznaczyć na przygotowania, grać zaczynamy w sierpniu.