Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
caelian
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 11
Rejestracja: wt kwie 02, 2013 11:56 am

pomysły na POKOJE

wt sie 19, 2014 11:17 am

Tak jak w temacie, po kolejii i od początku

Jestem początkującym MG i mam pomysł na 4 (być może więcej) sesji.

Oto mój PLAN ZNISZCZENIA GRACZY:D
a tak na poważnie:

Chcę wprowadzić 4 Domiszcza Pana Przemian, które poniekąd będą zobrazowane w jego "Domiszczach".

Domiszcza, a raczej wielkości olbrzymich rezydencji (wielkości 4 piętrowych domów aczkolwiek 2 - kondygnacyjne gmachy) to nic innego jak Aspekty Tzeencha.

Jak rozumiem ASPEKT:
Aspekt to część Bytu, lub jakiś jego "pomysł" na niszczenie lub zadawanie nieszczęścia śmiertelnikom.

Teraz, z racji kim jest Tzeench, naszedł mnie pomysł na 4 jego aspekty:

    Cierpienia
    Tortur
    Mutacji
    Magii

Teraz wiadomym jest, że gracze nie znajdą ich jeden za drugim bo to byłoby wręcz dziwne by 4 potężne Manifestacje a raczej wytwory tzeencha zmaterializowały się w dość bliskiej odległości w dokładnie tym samym czasie.

dlatego chcę zacząć od Aspektu Cierpienia.
oto mój plan:

Gmach ma zawierać ok 25 - 30 pomieszczeń, w każdym nich, chcę by działo się coś na zasadzie Mentalnych tortur np Matka patrząca na smierć swojego dziecka. Dziecko jest "zamknięte" w pętli czasowej a matka poza nią zmuszona do ciągłego oglądania tej sceny, jednakże sama nie widzi lub nie może dostać się do przedmiotu, który miałby ową petlę przerwać.

teraz po tym całym wywodzie chcę prosić o:
radę lub pomoc lub pomysł na dalsze pomieszczenia, a dodatkowo, jak dawać wskazówki graczom tak aby nie były one zarówno zbyt łatwe ani też zbyt łatwe, na temat tego co kończy pętlę czasu w danym pokoju.

Bardzo proszę o radę niż o pomysły
 
bunio
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 418
Rejestracja: ndz lut 24, 2008 5:16 pm

Re: pomysły na POKOJE

czw sie 21, 2014 1:03 pm

Jeśli dzielimy bogów na aspekty i moc emocjonalną którą mięliby się karmić to:
Cierpienia i Tortury to raczej Slaanesh. Choć w różnych formach mogą i inni się tym posiłkować.

Tzeentch to Zmiana, Ewolucja, Intryga, Magia. Architekt Przeznaczenia, Władca Losu, Ten Który Zmienia Ścieżki, Wielki Konspirator, Władca Magii, Kruczy Bóg (wśród Norsmenów), Pan Zmian.... itd. Nie ma tu nic o władcy cierpienia, czy tortur. To raczej Slaanesh i papcio Nurgl.

Lexicanum mówi:
- Tzeentch - Aspect:
Ambition, plotting, change, psychic powers


Zaś HammerWiki:
Within the Realm of Chaos his domain covers the chaotic magic, evolution and change, scheming and manipulation of all kinds, mundane as well as arca


Choć to oczywiście Twój Warhammer i możesz zrobić z nim co tylko chcesz.
Ostatnio zmieniony czw sie 21, 2014 1:07 pm przez bunio, łącznie zmieniany 2 razy.
Powód:
 
Awatar użytkownika
caelian
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 11
Rejestracja: wt kwie 02, 2013 11:56 am

pomysły na POKOJE

pt sie 22, 2014 8:12 pm

Macie racje wiec wyjaśnie i proszę o opinie czy mam racje

ja uważam że Tortury można podzilić na kilka grup:

- emocjonalne
- fizyczne
- psychiczne

Uznałbym, że tortury psychiczne i emocjonalne należa do Tzeencha, powód jest prosty, każdy mag otrzymuje - prędzej czy później chorobę psychiczną i to głównie przez nią przechodzi na stronę zła (mówię tylko o magach kolegialnych, bo tzw HAG mage czy Hedge mage to inna historia)

Fizyczne tortury jak najbardziej należą do nurgla a bardziej do slanesha.

Co do cierpienia - to przecież istnieje klątwa Tzencha, która potrafi też namieszać i zadać czasem solidne cierpienie fizyczne lub mentalne (np podczas okresu powstawania mutacji )
 
HxR
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 3
Rejestracja: sob mar 08, 2014 9:12 pm

Re: pomysły na POKOJE

ndz gru 14, 2014 11:41 am

Fakt że Tzeentch generuje 'efekty' które prowadzą do cierpienia nie oznacza, że jest to główne narzędzie jego działania. Przedstawione przez Bunia cechy rzeczywiście dobrze prezentują charakter Tzeentcha i tu powtórzę wszelkie działania napędzane przez te cechy mogą doprowadzić (i pewnie doprowadzą prędzej czy później) do czyjegoś cierpienia czy to fizycznego czy umysłowego. Podobnie jest z resztą z innymi potęgami, Khorne dla przykładu paląc wioski i mordując bliskich również przyczynia się do powstania cierpienia (czyli długotrwałego, męczącego bólu na skutek obrażeń fizycznych lub intensywnych negatywnych doznań psychicznych) ale czy rzeczywiście jest to celem jego działalności?

Ponadto, czym różnią się Tortury emocjonalne od psychicznych? Przecież emocje wywodzą się ze sfery psychicznej zatem oddzielenie ich nie wydaje mi się osobiście logicznym. Taka zagwozdka, wróćmy jednak do tematu.

Postawiłeś sobie wysoką poprzeczkę chcąc opisać w miarę szczegółowo tak wielkie budynki z tak licznymi efektami tak licznych mniej lub bardziej sensownych aspektów. Zastanawiam się czy jest to warte tej całej pracy i czy nie można by tego jakoś uprościć? Dodatkowo na myśl przychodzi mi cytat z Księgi Spaczenia str. 3 'Jakie to typowe dla ludzi. Zawsze wszystko organizują i układają, próbując narzucić porządek nawet sprawom, którym to pojęcie jest obce'.
Odpowiedz sobie na pytania:
1. Jaki cel mają owe 'domiszcza'? Co chcą osiągnąć aspekty w nich zamknięte?
2. Czy musi być ich aż tyle? Czy jedna porządnie opętana posiadłość nie wystarczy?

Proponuję również nieco inspiracji w podobnym temacie:
1. Polecam starą przygodę 'Zamek Drachenfels' - być może będzie ona odpowiedzią na Twoje rozterki i zaoszczędzi ci pracy.
2. Film 'Lustra' (Mirrors) - pomieszczenia i odziaływanie różnych pomieszczeń w tym filmie jest inspirujące i nawet dość Tzeentchowe gdyby się nad tym zastanowić.


PS: Czy masz na imię Radek? Jeśli tak to ślę pozdrowienia dla Ciebie i ekipy.

Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony ndz gru 14, 2014 11:42 am przez HxR, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości