Zrodzony z fantastyki

 
Mordok
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 7
Rejestracja: pt kwie 25, 2014 12:06 pm

Śmierć BG i nowy Bohater

sob lut 21, 2015 7:56 pm

Witam.
Jestem dość początkującym MG i prowadzę kampanię dla jeszcze bardziej początkujących graczy. :)
Jeden z nich jest węglarzem, druga - kobietą szermierzem estalijskim. I tak jak szermierz sobie dobrze radzi i na tym dość wczesnym etapie kampanii straciła dopiero 1 na 3 PP, tak węglarz stracił już wszystkie 3. Moim zdaniem stało się to w dużej mierze na skutek jego nieostrożności (np. niestosowania tarczy i walki bardziej nastawionej na defensywę).
W związku z tym przewiduję rychłą śmierć bohatera tego gracza i teraz nasuwa mi się pytanie: jak zaawansowana ma być kolejna postać, którą stworzy? Planowałem wprowadzić zasadę, wedle której nowa postać będzie zaczynała z połową PD poprzedniej, ale zastanawiam się też nad 3/4 PD. Wiem, że mniejsza liczba PD może utrudnić grę, ale jednak chciałem stworzyć graczom motywację do starania się by zachować swoją postać przy życiu.
Jak Wy rozwiązujecie takie sytuacje?

Pozdrawiam
 
Awatar użytkownika
Klebern
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 4195
Rejestracja: czw gru 01, 2005 5:53 am

Śmierć BG i nowy Bohater

sob lut 21, 2015 8:54 pm

To, że graczowi nie idzie na kości to nie oznacza, że ma być za to karany. Jeśli gra w porządku, to nie karz go dodatkowo, tylko daj mu tyle samo XP co miał poprzednio
 
Mordok
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 7
Rejestracja: pt kwie 25, 2014 12:06 pm

Śmierć BG i nowy Bohater

sob lut 21, 2015 9:10 pm

Moim zdaniem mógłby grać lepiej, tzn. bardziej dbać o ochronę swojej postaci.