Zrodzony z fantastyki

 
Mordok
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 7
Rejestracja: pt kwie 25, 2014 12:06 pm

Śmierć BG i nowy Bohater

sob lut 21, 2015 7:56 pm

Witam.
Jestem dość początkującym MG i prowadzę kampanię dla jeszcze bardziej początkujących graczy. :)
Jeden z nich jest węglarzem, druga - kobietą szermierzem estalijskim. I tak jak szermierz sobie dobrze radzi i na tym dość wczesnym etapie kampanii straciła dopiero 1 na 3 PP, tak węglarz stracił już wszystkie 3. Moim zdaniem stało się to w dużej mierze na skutek jego nieostrożności (np. niestosowania tarczy i walki bardziej nastawionej na defensywę).
W związku z tym przewiduję rychłą śmierć bohatera tego gracza i teraz nasuwa mi się pytanie: jak zaawansowana ma być kolejna postać, którą stworzy? Planowałem wprowadzić zasadę, wedle której nowa postać będzie zaczynała z połową PD poprzedniej, ale zastanawiam się też nad 3/4 PD. Wiem, że mniejsza liczba PD może utrudnić grę, ale jednak chciałem stworzyć graczom motywację do starania się by zachować swoją postać przy życiu.
Jak Wy rozwiązujecie takie sytuacje?

Pozdrawiam
 
Awatar użytkownika
Klebern
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 4195
Rejestracja: czw gru 01, 2005 5:53 am

Śmierć BG i nowy Bohater

sob lut 21, 2015 8:54 pm

To, że graczowi nie idzie na kości to nie oznacza, że ma być za to karany. Jeśli gra w porządku, to nie karz go dodatkowo, tylko daj mu tyle samo XP co miał poprzednio
 
Mordok
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 7
Rejestracja: pt kwie 25, 2014 12:06 pm

Śmierć BG i nowy Bohater

sob lut 21, 2015 9:10 pm

Moim zdaniem mógłby grać lepiej, tzn. bardziej dbać o ochronę swojej postaci.
Przede wszystkim chciałem jednak uniknąć sytuacji, w której gracz myśli w sposób: "A co tam, że mi zginie postać, zaraz sobie zrobię nową, przynajmniej tak samo dobrą albo i lepszą pod względem umiejętności." Chciałem stworzyć jakąś dodatkową motywację wynikającą też z mechaniki do wczucia się w postać i dbania o jej bezpieczeństwo (choćby zabranie tarczy pokonanego wroga).
Tak tylko myślę, ale nie jestem pewien, chętnie przeczytam jeszcze jakieś opinie na ten temat.
 
Awatar użytkownika
Klebern
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 4195
Rejestracja: czw gru 01, 2005 5:53 am

Śmierć BG i nowy Bohater

ndz lut 22, 2015 2:58 pm

To początkujący gracz, zatem lubi sobie przeszarżować. Daj mu tyle ile miał, ale mu zapowiedz, że jak jeszcze jedna postać mu szybko zejdzie, to rozważysz jakieś kary do XP. Ale z doświadczenia wiem, że żadne kary mechaniczne nie pomogą na nierozważnego gracza. Albo takiego co ma gdzieś co mu się stanie z postacią.

Jedynym ratunkiem dla Ciebie jest poważna rozmowa z tym niefrasobliwym graczem. Że albo będzie uważał na swoją postać, albo mu podziękujesz. Bo gra ma sprawiać i Tobie frajdę a nie ciągle się martwić co robić, gdy przygoda jest dostosowana do dwóch postaci, a nagle w środku jej zostaje ci jeden BG.

Wiem, że wywalenie kumpla z gry nie jest nigdy łatwym wyborem, ale lepiej dać jednemu graczowi dwie postacie, niż męczyć się tak dalej.
 
Awatar użytkownika
KRed
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1136
Rejestracja: pt lip 01, 2005 9:12 pm

Śmierć BG i nowy Bohater

ndz lut 22, 2015 6:05 pm

Ja robię tak, że nowa postać stworzona przez gracza (w tej samej kampanii) otrzymuje połowę Doświadczenia jego zmarłej/porzuconej postaci. W ten sposób bohater ma szansę nie odstawać za bardzo od reszty grupy, ale na ile ta szansa będzie wykorzystana zależy głównie od gracza.

Gram w 3 edycję, a tam doświadczenie jest nagrodą za samo uczestnictwo w sesji (według zasad każdemu graczowi należy się po równo PeDeków), ale wprowadziłem dodatkową zasadę, że postacie mające mniej Doświadczenia niż 70%-90% najwyższego poziomu Doświadczenia w drużynie, otrzymują dwa razy więcej PeDeków. Chcę aby gracze wiedzieli, że mają szansę nadrobić straty i wyrównać dysproporcje.

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość