Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
Froger
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 560
Rejestracja: wt lut 05, 2008 4:52 pm

pt sty 09, 2009 10:01 pm

Dobra, ale teraz przegiąłeś.
nie robiło to żadnej różnicy, bo i tak żyli z uprawy roli.

Coo?

1000 osób żyje z uprawy roli? Wiesz jakie potrzeby miało takie miasto? Kupa rzemieślników, sklepów, targowisk, wielka świątynia! Nie możesz opierać się na czasach współczesnych tworząc takie miasta. To, że dzisiaj wieś może mieć 1000, to nie oznacza, że wtedy tak było.
Dalej, w takim mieście byłby co grabić, z kogo zbierać podatki, w skutek czego byłoby czego bronić. Fort, palisada, bądź mur, rezydencja pana tych ziem, gdzie to wszystko?

Ja rozumiem Ciebie całkowicie, to co napisałem nie ma znaczenia z punktu fabularnego, bo to nic nie zmienia. Jeśli lich ma zmienić 1000 ludzi w nieumarłych, ok! Ale proszę Cię, nie wmawiaj nam bredni :)

Co do pomocy, bo się poczuwam. Proponuję zwiększyć obszar działania Kryształu (swoją drogą fajny przedmiot, idealny do działań terrorystycznych) i zastosować się do rady Malaggara a propos automatycznego ustalenia minusowej temperatury. Teraz, to w zimę będzie im to latać, bo i tak zimno, a w lecie będzie po prostu chłodniej.
Może też zamiast jednej dużej miejscowości, daj kilka mniejszych? I gdzieś pośrodku dwór pana, który nie wie o co chodzi, nie ma pieniędzy, żeby wynająć superkozakówzmieczamiplusmiliard, a trakt przebiega, tylko jest zarośnięty i rzadko używany, co usprawiedliwiałoby brak działań ze strony gildii kupców (która w wypadku często uczęszczanego traktu, była by stratna).

PS. Takie wyładowanie magicznie nie zainteresuje przypadkiem magów? :) Zrób sobie z tego sidequest.
I robiło różnice! Mieszczanie mieli więcej praw od chłopów.
 
Awatar użytkownika
Zychu
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1235
Rejestracja: sob kwie 29, 2006 2:50 pm

pt sty 09, 2009 10:17 pm

Hmm, no jest w tym coś, ale wolałbym aby kryształ działa tak jak działa, on ma raczej na celu zwiększenie mocy zimy aby ułatwić działanie nieumarłym. Im zimno zwisa i powiewa, natomiast ludzie kostnieją i zamarzają a takich można zamienić w kolejnych truposzy. To, że w lato będzie 10 stopni chłodniej dla nikogo nie ma żadnego znaczenia(poza tym, że zbiory mogą być słabsze), z tym, że zima może zaczynać się wcześniej, trupkom jednak lekka zima też niewiele da, aby trupek miał z tego wyraźną korzyść to musi być zimno które jest w stanie zabić człowieka po pewnym czasie bądź utrudnić mu działanie :wink:
Napisałem już, że miasteczko ma palisadę i to uniemożliwia trupom szturm a jedynie pozwala na oblężenie :wink:
Rezydencja pana spłonęła 40 lat temu, była poza miastem(pisałem o tej akcji), teraz władza rezyduje w ratuszu w centrum miasta i jest to namiestnik a nie bezpośredni właściciel.
 
Awatar użytkownika
Froger
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 560
Rejestracja: wt lut 05, 2008 4:52 pm

pt sty 09, 2009 10:42 pm

Ha! Ratusz, centrum, a gdzie garnizon, którym może się znajdzie czarodziej lub kapłan? :)
Naprawdę lepiej zrobić więcej mniejszych wsi, zwiększyć zasięg kryształu i dać niezaradnego pana. Tako rzecze Froger. :)
 
Awatar użytkownika
Zychu
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1235
Rejestracja: sob kwie 29, 2006 2:50 pm

pt sty 09, 2009 11:25 pm

Odegrać pana jako idiotę przy którym BG będą łapać się za głowę i mówić "No bogów z tym kretynem już jesteśmy zgubieni" :razz: czy może roztargnionego zarządcę "Co? Trupy? Jakie trupy? Tutaj? Chodzą?", kapłana mamy w drużynie, kolejnego do wesołego korowodu nie trzeba :wink: Czarodziej jak już to raczej zaklinacz i to niezbyt rozwinięty :wink: Ot wioskowy guślarz od robienia sztuczek i leczenia poobijanych :) Aczkolwiek to może zainteresować jakiegoś maga bitewnego z zamku Crag(to miasto jest kilkadziesiąt kilometrów od Crag w Cormyrze), jednak wtedy może być za łatwo, jak wiemy magowie bitewni to nie są cieniasy i jeden taki odwaliłby większość roboty ze BG swoimi zmysłami magicznymi :wink: Chociaż może nie, bo licz jest jeszcze cwańszy od takiego maga a na pewno wyczuje gdy mag pojawi się tutaj przy użyciu czaru teleportacji dajmy na to :wink:
 
Awatar użytkownika
Achernar
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 55
Rejestracja: ndz lut 18, 2007 2:47 pm

sob sty 10, 2009 11:41 am

Z całą przygodą Ci nie pomogę bo troche mnie pozawijało jak czytałem co dotychczas napisaliście. Mam jednak pomysł na zniszczenie artefaktu.
Pisałeś, że pod dworkiem jest jakiś Super Magiczny Metal. Dorób do tego Super Tajemniczą Jaskinię, z czymś w rodzaju strefy dzikiej magii. Gracze będą musieli po prostu dojść do metalu, rzucić w niego kryształem i uciekać co sił w nogach :P


Pozdrawiam
 
Awatar użytkownika
Zychu
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1235
Rejestracja: sob kwie 29, 2006 2:50 pm

sob sty 10, 2009 11:48 am

Dobre! :D I wywoła to potężną magiczną burzę w promieniu kilku kilometrów :D
Możemy dodać do tego eksplozję podobną do atomowej, która zmiecie cały las i ogólny kataklizm w promieniu 10 kilometrów :razz:
Trzęsienia ziemi, tornada, grad wielkości głazów, całkowite zaćmienie nieba i noc w dzień, wybuchy podobne do wulkanicznych w losowych miejscach :razz:
Bardzo mi się podoba, niech BG mają mokry kisiel w gaciach i niech są przytłoczeni mocą wroga z którym zadzierają :D
EDIT. Tak naprawdę to nie będzie moc wroga, tylko anomalii jaką wywołają, ale oni chyba o tym nie pomyślą :razz:
 
Awatar użytkownika
Malaggar
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3222
Rejestracja: ndz cze 01, 2003 3:36 pm

sob sty 10, 2009 1:13 pm

Prawa miejskie - zbiór praw dotyczący mieszkańców miasta, szczególnie istotny w średniowieczu, gdyż wyjmował mieszczan spod jurysdykcji prawa ziemskiego (tzw. prawo dworskie).
Wcale nie robiłoby różnicy. Wcale.

Pomożesz mi w końcu z jakimś pomysłem, czy może mam napisać całą sesję abyś mógł mi powytykać trochę więcej błędów?
Ależ ja ci pomagam. Chronię cię przed strzałem w stopę.

bo w śnie na pewno im złoi skórę bez żadnego problemu aby im pokazać, że zwykłe turlanie nie pokona go
Żebyś się nie zdziwił.

Ot wioskowy guślarz od robienia sztuczek i leczenia poobijanych
Lepiej 1 poziomowy kapłan. Zaklinacz to ma tyle z leczeniem wspólnego, co złodziej.

grad wielkości głazów
LOL.

całkowite zaćmienie nieba
Zaćmienie nieba?
 
Awatar użytkownika
Zychu
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1235
Rejestracja: sob kwie 29, 2006 2:50 pm

sob sty 10, 2009 1:20 pm

Zaćmienie nieba - chodziło mi o chmury które będą tak gęste, że przysłonią słońce
Grad wielkości głazów - jeśli w grę wchodzi magia to może być nawet kilkutonowy :wink: W tym jednak wypadku chodziło mi raczej o 4 kilogramowe kule lodu - jak trafi to po tobie.
BG nie mają raczej z nim szans, bo wampir ma 6 lvl, obstawę 5 szkieletów, DR a nie wszyscy mają magiczną broń i regenerację obrażeń, do tego 2 ataki +11 i +6 oba 1k8 +10, 25 KP(26 Unik) i mamy przeciwnika którego bez strasznego farta nie pokonają :wink:
No i lubię krytykę, bo krytyka pozwala się rozwijać, jak ktoś nie wytknie mi błędów to popełnię je jeszcze raz, jednak przed krytyką wolałbym aby ktoś pomógł mi rozwiązać problem o którym mówiłem a dopiero potem dodawać coś od siebie :wink:
 
Awatar użytkownika
MorfiQ
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 329
Rejestracja: ndz lut 05, 2006 9:46 am

sob sty 10, 2009 1:38 pm

Tylko pamiętaj, że taka apokalipsa ściągnie na siebie uwagę wieeeeelu potężnych istot Fareunu, a tym samym ta uwaga padnie na graczy. Co więcej jeśli chcesz zrobić coś tak destruktywnego to jak mają wyjść z tego gracze? W końcu na tym 5 poziomie tego PW tak dużo nie ma i na pewno "wybuchu atomowego" nie przeżyją, a po rzuceniu w kryształ metalem nie odbiegną 10 kilometrów. Uważaj, żebyś nie przedobrzył, bo wyjdzie z tego coś na kształt: "Jak zwykle wszystko zostało zrównane z ziemią, tylko gracze przeżyli bo MG nie chciał ich zabijać".

Co do samego władcy to może niech sprawia on wrażenie nieobecnego, może go ta wioska nie obchodzi? A może nawet pomaga liczowi/jest przez niego zdominowany? Niech gracze w rozmowie z panem poczują, że coś tu nie gra, ale nie daj im jednoznacznie poczuć, że jest on zły.

Podobny zabieg z zamotaniem graczy zrobiłem w monastyrze. Gracze zostali niejako zmuszeni (każdy miał dług wdzięczności) przez hrabiego do odnalezienia heretyckich (a to gorsze niż nekromancja w D&D) ksiąg. Hrabia był osobą tajemniczą, a starałem się go prowadzić tak, by sprawiał wrażenie istoty nieco nie z tego świata. Graczy przechodziły ciarki po plecach w jego obecności i zgodnie uznali, że to jakiś demon. Potem poznali prawdziwego księcia piekieł (generał w armii kusiciela, czyli szatana i okazało się, że obaj ze sobą konkurują. Gracze wtedy nie wiedzieli już co jest grane. Na koniec się okazało, że hrabia, którego uważali za gorszego zuola niż demon był aniołem w przykrywce.

Dlaczego to napisałem? Ano dlatego, że możesz zrobić podobny konflikt między władcą, a liczem. Może pan tych ziem nie jest tym kim się wydaje? Może od wieków prowadzi wojnę z liczem, a cała ta gra toczy się o dużo większą stawkę niż jedna wieś.
 
Awatar użytkownika
Chochliczek
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 178
Rejestracja: pn lis 10, 2008 9:55 pm

sob sty 10, 2009 1:49 pm

Dobra to pokoleji, bo Chochliczek sie już zapętlił:
1. Jakie lvl mają gracze i kto wchodzi w skład ich drużyny? - acha znalazłem lvl 5 - drut, kapłan i tropek...
2. Jak silny jest ten lich? [zrozumiałem że ogromną ma moc... 1000 undeadów kontrol?! O_o - u mnie to byłby epic ;P ]
3. To jak w końcu działa ten artefakt? Jeśli tak jak się uparłeś [obniża o 10stopni C] to to naprawde jest sezonowy shit, bo po prostu będzie im się troche gorzej żyło - i uwierz mi -20 tez nie zabija - lepiej, jeśli chcesz by był naprawdę potężny to daj żeby było stale -10 - co to zmieni? w ciągu roku / półtora zginą - nie będzie pożywienia - jeszcze da Lich jakąś błyskawice [żeby było że niby pogoda] w spichlerz i gites będzie :razz: - mieszkańcy zginą na dniach. Ew. można dodać jeszcze że artefakt tworzy te zawieje, żeby było że ciężko dotrzeć.
4. Co do zniszczenia i "bombowo atomowego wybuchu" - rozumiem że zrobiłeś im jakąś drogę ucieczki? Mają dostęp do czaru Teleport / jakiegoś portalu czy czegóś? - bo na 5-tym lvl taki wybuch atomowy / wszystkie możliwe kataklizmy STANOWIĄ wyrok śmierci.
5. Zrób nam może MG'owe a nie graczowe wprowadzenie do przygody? Łatwiej by było gdybyśmy znali całą intrygę od początku do końca - np. po co lichowi ta armia i tak dalej - najlepiej w punktach i podpunktach i jak najprościej - będzie można ci wytknąć prosto błędy i poprawić :wink: - to na razie tyle.
6. A, i jeszcze jedna rzecz - zrób sobie plany awaryjne - takie "proste wskazówki na które wpadną przypadkiem" - i będziesz mógł zrobić ciekawszą intrygę bez strachu, że gracze coś pominą - a jeśli dodatkowo powiesz im przed sesją, że będzie troche detektywistyczna - to uwierz mi - będą zwracać uwagę na szczegóły.


PS. Chochliczek wrócił! :lol:
=EDIT=
Ech, morfiq mnie wyprzedził, a miało to brzmieć tak mądro :P
 
Awatar użytkownika
Zychu
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1235
Rejestracja: sob kwie 29, 2006 2:50 pm

sob sty 10, 2009 2:17 pm

No cóż, wybuch jest podobny do atomowego, nie atomowy :razz: To będzie fala uderzeniowa o promieniu kilometra - jak oglądaliście władcę pierścieni i na początku pierwszej części zabili Saurona to on eksplodował i fala uderzeniowa przewróciła wszystkich wokół, chodzi mi o coś takiego ale nieco mocniejsze, tak, żeby drzewa aż się zabujały. Tak, BG mają drogę ucieczki i będą przed akcją ostrzeżeni, że muszą wrzucić tam klejnot i uciekać bo minie minuta zanim kryształ się przeładuje a co się stanie potem to nie wiadomo, wystarczy, że schowają się za jakimś porządnym głazem i nic im nie będzie.
Licz ma być może artefakt który pozwala mu na większy limit truposzy :wink: Nie wczytywałem się niestety w zdolność nekromantów do kontroli undeadów bo nie miałem za bardzo czasu.
Dobra, niech klejnot obniża temperaturę na stałe do -10, bądź też działa tylko przez pewien okres, ale obniża w nim temperaturę o 30 stopni(no przy -50 nieprzyzwyczajeni ludzie bez ogrzewania muszą się chyba zacząć przejmować)
 
Awatar użytkownika
Chochliczek
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 178
Rejestracja: pn lis 10, 2008 9:55 pm

sob sty 10, 2009 2:23 pm

Nie pamiętam dokładnie jak to było ale chyba 4 KW nieumarłych/ poziom czarującego + dodatkowe były jakieś przedmioty i profki prestiżowe zwiększające ten limit - co nie zmienia faktu że 1k to ogromna liczba - bez drugiego artefaktu/zmiany ilości nieumarłych [chyba wolisz to pierwsze] się nie obejdzie... bo jakby miał z samego lvlu móc mieć ich tylu to musiałby mieć conajmniej 250 lvl ^^ Co jest chyba "lekkim" przegięciem w stronę Uberboskości?
 
Awatar użytkownika
Szarlih
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 906
Rejestracja: ndz maja 11, 2008 3:04 pm

sob sty 10, 2009 7:24 pm

Hmmm.

Podręcznik do 3.0 mówi że 2 kw na poziom. Nie wiem jak jest z 3.5.
 
Awatar użytkownika
Malaggar
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3222
Rejestracja: ndz cze 01, 2003 3:36 pm

sob sty 10, 2009 7:58 pm

uciekać bo minie minuta zanim kryształ się przeładuje a co się stanie potem to nie wiadomo, wystarczy, że schowają się za jakimś porządnym głazem i nic im nie będzie.
Głazy nie koniecznie chronią przed wiatrem - zależy od ich kształtu. A wiatr ruszający całe drzewa ma przynajmniej 7/8 w skali Beauforta. Co oznacza, że samochody zaczynają pod jego wpływem skręcać. Kilka metrów szybciej więjący wiatr niszczy konstrukcje z tego, co pamiętam.

no przy -50 nieprzyzwyczajeni ludzie bez ogrzewania muszą się chyba zacząć przejmować
Ojmiakon uważany jest za biegun zimna. Dochodzi tam do temperatury -72 stopni. I to nie wliczając wiatru, który zmniejsza temperaturę odczuwalną. A jakoś ludzie tam żyją. Pominę, że np. na mazurach ludzie stale mają zapas drewna na zimę, tak, by spokojnie wystarczyło (wiem z własnych obserwacji od wielu, wielu lat)

Licz ma być może artefakt który pozwala mu na większy limit truposzy
Ile jeszcze artefaktów będzie miał? I czy nie lepiej już założyć, że ma tyle trupów, bo tak pasuję pod scenariusz?

"Jak zwykle wszystko zostało zrównane z ziemią, tylko gracze przeżyli bo MG nie chciał ich zabijać".
Zawsze mogą wyskoczyć na chwilkę poza kadr, jak Arnie w "Predatorze" ;)
 
Nabuchodonozor
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 68
Rejestracja: pn lis 11, 2013 1:18 pm

Re: Ratujcie Moją Sesję

wt lis 12, 2013 7:59 pm

Ok widzę, że tu co rusz offtop powstaje, a mnie bardzo interesuje, czy już jakieś artykuły się pojawiły. Przyznam, że nie mogę znaleźć żadnego z serii "Ratujcie moją sesję", poza tym jednym, do którego link znajduje się w pierwszym poście tego tematu. A tematy proponowane przez użytkowników tego forum są bardzo interesujące i chętnie bym poczytał każdy z nich. Czy coś ruszyło już w tym kierunku odkąd (w marcu bodajże) zaczął się ten temat?
 
Awatar użytkownika
Squid
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 706
Rejestracja: wt maja 09, 2006 2:22 pm

Ratujcie Moją Sesję

śr lis 13, 2013 10:15 am

Niestety, z tego co wiem, poza pierwszym artykułem z cyklu RMS z 2007 roku, żaden inny na Polterze się nie pojawił. W serwisie jest sporo innych artykułów z poradami dla graczy i MG i pewnie wiele jeszcze się pojawi. Nabuchodonozor, co konkretnie Cię ciekawi? Może ja albo ktoś inny będzie miał link do artykułu w temacie pod ręką.
 
Nabuchodonozor
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 68
Rejestracja: pn lis 11, 2013 1:18 pm

Ratujcie Moją Sesję

czw lis 14, 2013 6:36 pm

Mnie ciekawi przede wszystkim problematyka różnicy charakterów w drużynie. Mieliśmy niemały z tym problem ponieważ ja gram kapłanem pelora, ale w drużynie pojawił się łowca bez bóstwa, ale o charakterze chaotycznym złym, który próbował potajemnie zabijać różnych ludzi,a czasem wręcz jawnie i w ogóle działał w pojęciu dobrych czy nawet neutralnych charakterów szkodliwie. Potem w dodatku zaczął wyznawać Nerzula. W końcu doszło do tego, że musieliśmy go w pewnym momencie związać i była dyskusja czy go zabić (na co oczywiście jako Pelorowiec nie mogłem się zgodzić). Musieliśmy skorzystać z przysięgi na jego bóstwo, żeby go poskromić, ale prawdę mówiąc nikt nie był zadowolony z tego rozwiązania. Oczywiście wiem- można narzucić konkretny zakres charakterów, ale nasz MG przed kampanią tego nie zrobił, a wręcz dał pełną swobodę w wyborze (jedyny nacisk był by klasy specjalnie się nie powtarzały). Pomyśłałem więc, że gdyby był taki poradnik to bym mu go podesłał.
 
Awatar użytkownika
Squid
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 706
Rejestracja: wt maja 09, 2006 2:22 pm

Ratujcie Moją Sesję

pt lis 15, 2013 5:13 pm

Hm, ja na chwilę obecną nie kojarzę żadnych artykułów w temacie - ale może ktoś inny coś takiego kojarzy i zapostuje. Mogę napisać, co ja bym zrobił, ale jak sądzę, to nie ma siły rażenia i przekonywania artykułu.

Kiedy kampania już się rozpędzi, a morderca w drużynie dobrych rycerzy ma już na koncie parę trupów, sytuacja jest faktycznie trudna. Raz mi się zdarzyło coś takiego - ale gracz, który grał złym, przestał grać po sesji, w której zaczął na dobre mordować, więc problem sam się rozwiązał. Gdyby wszyscy mieli grać dalej i zupełnie nie bawiłoby mnie prowadzenie skłóconej drużynie, chyba najlepszym wyjściem byłoby pogadanie z graczami i umówienie się, co zrobić, żeby znowu było fajnie. Pewnie próbowałbym przekonać innych, żeby rozegrać epicką walkę w drużynie, usiec złego, a potem dać jego graczowi nową postać na poziomie reszty drużyny - no, ale ostateczna decyzja zależałaby też od graczy.
 
Elicor
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 43
Rejestracja: wt sty 14, 2014 10:14 pm

Ratujcie Moją Sesję

sob lut 28, 2015 2:20 pm

@ Nabuchodonozor (temat pewnie nieaktualny, ale co tam)
Mogę zasugerować krótki filmik nakręcony przez Noaha Antwilera (The Spoony One), w którym opowiada on o prowadzeniu złej postaci w dobrej/neutralnej drużynie. Można go znaleźć pod tym adresem.

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość