Zrodzony z fantastyki

 
Habiel
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 5
Rejestracja: pt lut 21, 2014 11:20 am

Magiczne przedmioty - używanie/ a tworzenie

pt lut 21, 2014 11:35 am

Witam!
Jestem nowicjuszem zarówno na forum jak i w D&D. Przypadła mi rola MP i wszystko było w miarę w porządku do momentu kiedy postanowiłem bohaterów wynagrodzić magicznymi przedmiotami. Na nurtujące mnie pytanie nie potrafię znaleźć jednoznacznej odpowiedzi ani w podręczniku MP ani w podręczniku gracza. Chce zapytać jak to jest z używaniem magicznych przedmiotów a dokładnie: w opisie np Miecza planarnego (jak zresztą każdej innej broni czy pancerza, ten po prostu służy mi za przykład) znajduje się opis jego działania po czym w następnym akapicie "Silne wywołanie, PC 15, Stworzenie magicznej broni i pancerz, zmiana planów, Cena :22315, Koszt 11157,+893PD" I tu narodziło się moje pytanie, czy bohater który nie ma Poziomu czarującego "15" może używać tej broni? Czy dobrze rozumiem ze zacytowany fragment odnosi się tylko do przypadku gdyby gracze sami chcieli takowy miecz wytworzyć a używać może go każda postać potrafiąca posługiwać się długim mieczem bez względu na poziom czarowania? A skoro tak to np w przypadku "Skrzydlatej tarczy" której działanie opisano następująco "raz dziennie możemy nakazać jej by wzbiła się w powietrze wraz z właścicielem (ANALOGICZNIE DO CZARU : LATANIE) to czy oznacza to że ten kto jej używa musi potrafić rzucać czar latanie lub przynajmniej być do tego zdolnym swoim poziomem czarowania, czy też nie i np paladyn 3 poziomu który potrafi dźwigać każdą inną ciężką drewnianą tarcze też bez problemu może używać jej magicznych atutów? I dochodząc do końca jak to jest z laskami nasyconymi ładunkami... czy mogą używać ich tylko magowi którzy są już w stanie użyć zaklęć którymi zostały owe laski nasycone czy zaklęcie z laski potrafi wystrzelić każdy? Starałem się jak najdokładniej opisać mój problem ze zrozumieniem zasad działania magicznych przedmiotów, mam nadzieję, że wszystko opisałem jasno i liczę na odpowiedź. Pozdrawiam
 
Awatar użytkownika
Squid
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 706
Rejestracja: wt maja 09, 2006 2:22 pm

Magiczne przedmioty - używanie/ a tworzenie

pt lut 21, 2014 8:27 pm

Witaj na Polterze!

czy bohater który nie ma Poziomu czarującego "15" może używać tej broni?


Może używać.

Czy dobrze rozumiem ze zacytowany fragment odnosi się tylko do przypadku gdyby gracze sami chcieli takowy miecz wytworzyć a używać może go każda postać potrafiąca posługiwać się długim mieczem bez względu na poziom czarowania?


Dobrze rozumiesz :)

paladyn 3 poziomu który potrafi dźwigać każdą inną ciężką drewnianą tarcze też bez problemu może używać jej magicznych atutów?


Jasne! "Analogicznie" - to znaczy, że magiczny efekt tarczy ma działanie czaru, a nie, że wymaga znajomości czaru.

czy zaklęcie z laski potrafi wystrzelić każdy?


SRD, plik "Przedmioty Magiczne", str 2-3:
Uruchomienie czaru: Ta metoda bardzo przypomina opisaną wcześniej, ale jest prostsza. Postać, która postanowi uruchomić czar, nie musi wykonywać żadnych gestów czy kończyć zaklęcia. Musi natomiast posiadać specyficzną wiedzę dotyczącą rzucania zaklęć oraz znać wyraz, który należy wypowiedzieć. Każda postać posiadająca na swojej liście czarów zaklęcie umieszczone w przedmiocie wie, jak go używać (dotyczy to również postaci, które na pewnym etapie nie potrafią rzucać czarów, na przykład paladyni 3. poziomu).

Czyli: nie musisz mieć zaklęć w księdze czarów, ale muszą być one na liście czarów Twojej klasy postaci.
Ostatnio zmieniony pt lut 21, 2014 10:35 pm przez Squid, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Habiel
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 5
Rejestracja: pt lut 21, 2014 11:20 am

Magiczne przedmioty - używanie/ a tworzenie

pt lut 21, 2014 11:42 pm

Dzięki wielkie! teraz wszystko jasne ;D
 
Hej...Ty!
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 22
Rejestracja: pn mar 04, 2013 7:22 pm

Magiczne przedmioty - używanie/ a tworzenie

wt lip 01, 2014 4:55 pm

Jeśli mogę się podpiąć.

Też mam problem, ale akurat nie z tworzeniem przedmiotów a budynków.
Zacząłem grac ze znajomymi w Wow rpg i znaleźliśmy atut o nazwie: Ritual of Summoning.
To jest atut tworzenia przedmiotów i brzmi on tak:

In battle, undead rarely engage in physical construction.
Their acolytes simply summon structures via a process
known as the ritual of summoning.
Prerequisites: Caster level 3rd, ability to cast divine
spells.
Benefits: To perform the ritual of summoning, you must
choose a blighted location (such as an area affected by the
withering blight spell) large enough to contain the building,
or create the area yourself through demolition/deforesting.
To start the ritual, you must spend 1d4 full-round
actions chanting. If you are disturbed during this period,
you must make a Concentration check as if you were
casting a 5th-level spell. After this time, you make a DC
20 Knowledge (arcana) check.
If successful, a summoning gate (a large glowing circle
with four massive bone spurs arching over it) appears with its
nearest edge up to 10 feet away from you. You then place the
money for the building (1/3 its market price) near the circle.
The coins vanish in green flame, and the building begins to
rise. On average, it takes 1 minute per 1,000 gold pieces for
the summoning to complete.
You may use this feat to unsummon a summoned
building. Doing so takes a full round action and you
must be within 10 feet of the building. The building
disappears, and a summoning gate returns 1/3 the
original investment in gold pieces (it reappears in a flash
of green flame). If another character summoned the
building, you must make a caster level check (DC 11 +
the caster level of the character who summoned it) to
unsummon the building. If you fail, you cannot try again
for 24 hours.
Special: The summoning gate has an AC of 4, hardness
of 10, and 100 hit points. If destroyed, the money is
wasted and the building is not summoned.

Z angielskim nie mam problemów, wstawiam go żeby ktoś mnie pokierował... Co ja przywołuje? stodołę czy basen miejski? czy ktoś zna się na tym lub mógłby mnie pokierować o zasadach. Gdyż wszędzie są opisane atuty tworzenia pierścieni, tarcz etc, ale ten atut mnie osobiście kłuje w bok ze nie ma o nim zasad.
Przeszukałem chyba wszystkie książki wzdłuż i wszerz, a nawet od tyłu i nic nigdzie nie znalazłem.
 
Awatar użytkownika
Lord Xan
Administrator
Administrator
Posty: 592
Rejestracja: ndz gru 07, 2008 7:09 pm

Magiczne przedmioty - używanie/ a tworzenie

wt lip 01, 2014 5:01 pm

To jest WOW rpg. Grałeś w Warcraft 3? Tam akolici przywołują budynki nieumarłych. Ten atut pozwala przywoływać Ci takie struktury (zikkuraty, nekropolie), ale musisz mieć odpowiednią ilość złota. Wszystko będzie opisane w podręcznikach do tego systemu.
 
Hej...Ty!
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 22
Rejestracja: pn mar 04, 2013 7:22 pm

Re: Magiczne przedmioty - używanie/ a tworzenie

wt lip 01, 2014 5:08 pm

Rozumiem dokładnie. A mógłbyś mi wskazać chociaż podręcznik bo sam nie znajde chyba dzisiaj... bo bardziej o to mi chodzi gdzie one są, w którym podręczniku?
 
Awatar użytkownika
Lord Xan
Administrator
Administrator
Posty: 592
Rejestracja: ndz gru 07, 2008 7:09 pm

Magiczne przedmioty - używanie/ a tworzenie

wt lip 01, 2014 5:25 pm

A gdzie to znaleźliście? Bo ja tego w książkach do wowa nie widzę i nie zdziwiłbym się, gdyby to był atut do Warcraft RPG (starszego systemu).
 
Hej...Ty!
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 22
Rejestracja: pn mar 04, 2013 7:22 pm

Magiczne przedmioty - używanie/ a tworzenie

śr lip 02, 2014 1:01 pm

World of Warcraft Horde Player's Guide.
[moderacja]

Chodzi mi o te struktury/budynki, które można przywołać.
Albo chociaż wzór, ktoś może znać?
_______________________________________________________________________
Nie podajemy lokalizacji, gdzie można z nielegalnych źródeł pozyskać podręczniki.
Kamulec
Ostatnio zmieniony pt sty 30, 2015 8:35 am przez Kamulec, łącznie zmieniany 2 razy.
Powód:
 
Hej...Ty!
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 22
Rejestracja: pn mar 04, 2013 7:22 pm

Magiczne przedmioty - używanie/ a tworzenie

czw sty 29, 2015 6:51 pm

Mam kolejne pytania o mechanikę dnd 3.5+.
Jeśli mogę tak to nazwać ze względu na dużą ilość modyfikacji przez graczy jak i wydawnictw.

Mam dwa pytania, lecz zanim je zadam opisze trochę moją obecną sytuacje.
"Wraz z graczami i Narratorem stwierdziliśmy, że zrobimy sobie postaci od 3 lvl w świecie gdzie magia nie jest oficjalnie popularna, a wręcz interpretowana w sposób średniowieczny. Co nie oznacza że magii nie ma, możemy grać magami, kapłanami i innymi, lecz w inny sposób, gdyż każdy zna inkwizycyjną karę za paranie się magią. Chcieliśmy ogółem podejść do gry tego w inny sposób, niż to dnd przedstawia. Stwierdziliśmy że magia leczenia może być interpretowana inaczej. Sklep z miksturami leczenia nielegalny. A posiadania płonącego miecza jako oznaka paktu z demonem. itd.
Czyli jednym słowem jak sobie każdy wyobraża średniowiecze i płonące stosy tak my tam prowadzimy i gramy.

1. Ze względu na brak lub niedobór magicznego ekwipunku chcemy uniknąć pewnego błędu, że dwóch wojowników którzy na niskich poziomach zabijają się na dwa strzały, wraz z poziomem zajmuje im więcej czasu aby stracić przytomność.

Tak więc pytanie jest do was Drodzy wiedzący do craftingu:
Podręcznik Gracza mało o tym pisze, a nawet mniej. Chciałbym się dowiedzieć jak liczone jest zrobienie np:
- arcymistrowskiej broni (+2 do ataku), jakie jest dodatkowe ST, i jak zrobić broń z usprawnieniem do obrażeń, gdyż taka możliwość jest. O takiej premii wspomina podręcznik mistrza podziemi. Jakiś atut, specjalne narzędzia, ST..?

2. Co do pancerzy.
Dam to na przykładzie mamy sobie człowieka w zbroi płytowej dostaje on 8kp i ma jeszcze 1 ze zręczności.
Pisze tam że jest w skład hełm i rękawice. To jest całkiem logiczne. Człowiek od głowy do ziemi w stali czy innym metalu.

A jeśli bym chciał sobie sprawić sam hełm?
Podręcznik nie podaje informacji co by było gdybym zdjął rękawice i hełm to staje się to zbroja pół płytowa. Tracę 1 kp i pkt max Zr?
Widziałem różne rozwiązania. Może wy jakieś macie. Gdyż tego typu pancerza(hełmu) jest całkiem sporo.
Może ktoś spojrzy świeżym okiem i powie jaka premie daje taki przedmiot?
Tak jak jest to w przypadku np "Ciche buty" czy "Rękawica zatrzaskowa".

Nie chciałbym odpowiedzi w stylu: hełm może być tylko magiczny, albo w DND nie nosi się hełmów.
Dziękuje za logiczną wypowiedź.
 
Elicor
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 43
Rejestracja: wt sty 14, 2014 10:14 pm

Magiczne przedmioty - używanie/ a tworzenie

pt sty 30, 2015 1:20 am

Chciałbym się dowiedzieć jak liczone jest zrobienie np:
- arcymistrowskiej broni (+2 do ataku), jakie jest dodatkowe ST, i jak zrobić broń z usprawnieniem do obrażeń, gdyż taka możliwość jest. O takiej premii wspomina podręcznik mistrza podziemi. Jakiś atut, specjalne narzędzia, ST..?

O ile jestem w stanie stwierdzić, nie ma nic oficjalnego na ten temat, a sprawdzałem kilka podręczników (Księgę Broni i Ekwipunku, Księgę Poziomów epickich i kilka angielskich). Możesz co najwyżej poeksperymentować z różnymi materiałami. Inna sprawa że w podstawce mistrzowski ekwipunek to sytuacja kiedy, cytując Evil Islands, "kowale zrobili co mogli, reszta należy do magów". Może zechcesz zająć się tematem i stworzyć jakiś alternatywny system tworzenia zwykłych przedmiotów. Ktoś z pewnością ci podziękuje ponieważ wiele osób narzeka na tworzenie ekwipunku w 3.5.

A jeśli bym chciał sobie sprawić sam hełm?
Podręcznik nie podaje informacji co by było gdybym zdjął rękawice i hełm to staje się to zbroja pół płytowa. Tracę 1 kp i pkt max Zr?
Widziałem różne rozwiązania. Może wy jakieś macie. Gdyż tego typu pancerza(hełmu) jest całkiem sporo.
Może ktoś spojrzy świeżym okiem i powie jaka premie daje taki przedmiot?
Tak jak jest to w przypadku np "Ciche buty" czy "Rękawica zatrzaskowa".

W 3.5, obrażenia są abstrakcyjne, a ich efekty zależą od odgrywania. Jednak gdzieś w 2. rozdziale PMP (str. 27 w wersji anglojęzycznej) są opisane skutki obrażeń wymierzonych w konkretną część ciała. Możesz ustalać miejsce trafienia losowo (tabele dostępne są w internecie) lub pozwalając na precyzyjne trafienia, np. takim atutem:

Precyzyjny Cios [Ogólny]
Wymagania: podstawowa premia ataku + 1 lub wyższa.
Opis: Daje możliwość wykonywania ataków na kończyny przeciwnika, mogących go poważnie okaleczyć. Precyzyjny ciosy wykonywany jest jako akcja standardowa są z karą -4 do rzutu na atak. Przeciwnik wykonuje rzut obronny na wytrwałość o ST wynoszącym 10 + zadane obrażenia. Jeśli rzut obronny się nie powiedzie, trafienie okaleczy cel w zależności od miejsca. Precyzyjny cios w nogi zmniejsza szybkość ruchu ofiary o 3m i wywołuje karę -2 do testów wymienionych w tabeli na str. 27 PMP przy pozycji noga/stopa. Precyzyjny cios w rękę powoduje u ofiary karę -2 do testów wymienionych w tabeli na str. 27 PMP przy pozycjach dłoń oraz ręka. Kary kumulują się. Precyzyjne ciosy nie działają na istoty pozbawione kończyn.

(Trzeba popracować, uwzględnić sytuację kiedy cel ma wiele rąk lub nóg, a także jak leczy się te rany.)

Jeżeli już pracujemy z takim przykładowym atutem to powiedziałbym, że kończyny na których postacie nie noszą zbroi (np. bosi barbarzyńcy) nie otrzymują premii ze zbroi do KP. I tyle. Oczywiście, będzie to wymagać zapisu większej ilości danych (osobna KP dla każdej kończyny + głowy) i może spowolnić grę, ale taka jest cena realizmu.
 
Awatar użytkownika
Lord Xan
Administrator
Administrator
Posty: 592
Rejestracja: ndz gru 07, 2008 7:09 pm

Magiczne przedmioty - używanie/ a tworzenie

pt sty 30, 2015 3:27 pm

1. W A Game of Thrones Role-Playing Game and Resource Book istnięją mistrzowsko wykonane bronie zapewniające premie od +1 do +2 do trafienia lub obrażeń. Kosztują od 10 do 100 razy drożej, a żeby połączyć premię do trafienia i obrażeń, to już trzeba użyć valyriańskiej stali. Radzą, że dodatkowe obrażenia są więcej warte od premii do trafienia.
 
Elicor
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 43
Rejestracja: wt sty 14, 2014 10:14 pm

Magiczne przedmioty - używanie/ a tworzenie

sob mar 07, 2015 12:34 pm

Czy postać może jednocześnie użyć kilku magicznych przedmiotów posiadających to samo słowo aktywacyjne? Szukam także ogólnego wyjaśnienia w kwestii jednoczesnej aktywacji magicznych przedmiotów przez postać.
 
Aramil_S
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 91
Rejestracja: śr sie 12, 2009 5:37 pm

Re: Magiczne przedmioty - używanie/ a tworzenie

sob mar 07, 2015 10:17 pm

Z zasady "zwykłe" słowo rozkazu wykorzystuje akcję standardową. Wiąże się z tym to, że postać musi oprócz samego słowa wycelować, coś tam przekręcić, czy zwyczajnie skupić się na tym konkretnym przedmiocie. (Kwestia wszechobecnego balansu, bo "na chłopski rozum to powinno działać właśnie tak, jak piszesz ;-) )
W przypadku przedmiotów aktywowanych w ramach akcji darmowej można spokojnie uznać, że są aktywowane właśnie pojedynczym słowem i aktywować wiele naraz (akcje darmowe nie mają ograniczenia innego niż zdrowy rozsądek).
 
Elicor
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 43
Rejestracja: wt sty 14, 2014 10:14 pm

Magiczne przedmioty - używanie/ a tworzenie

ndz mar 08, 2015 2:29 am

Czy przedmiot aktywowany słowem rozkazu może uruchomić inna osoba, np. stojący obok niewolnik lub przechodzący członek frakcji Chaosu? Czy przedmiot musi znajdować się ściśle w posiadaniu właściciela czy też wystarczy, jeżeli będzie w zasięgu ręki?

Może odrobina kontekstu: MG stworzył sobie BN-a (głównego złego w kampanii), tłustego, niepełnosprawnego krezusa poruszającego się na samobieżnym, obwieszonym czarodziejskimi błyskotkami WC-tronie, otoczonym tłumem niewolników. Krezus, w słowach innych BN-ów wygrywa magiczne pojedynki przez aktywację kilkunastu magicznych przedmiotów naraz.
 
Aramil_S
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 91
Rejestracja: śr sie 12, 2009 5:37 pm

Re: Magiczne przedmioty - używanie/ a tworzenie

ndz mar 08, 2015 3:59 pm

Nigdzie nie jest to określone "z góry" i zależy od konkretnego przedmiotu. Więc tak, jak najbardziej możliwe jest stworzenie takiego przedmiotu. Choć najprawdopodobniej części składowe takiego tronu zostały wykonane specjalnie dla niego.

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość