Zrodzony z fantastyki

 
Habiel
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 5
Rejestracja: pt lut 21, 2014 11:20 am

Magiczne przedmioty - używanie/ a tworzenie

pt lut 21, 2014 11:35 am

Witam!
Jestem nowicjuszem zarówno na forum jak i w D&D. Przypadła mi rola MP i wszystko było w miarę w porządku do momentu kiedy postanowiłem bohaterów wynagrodzić magicznymi przedmiotami. Na nurtujące mnie pytanie nie potrafię znaleźć jednoznacznej odpowiedzi ani w podręczniku MP ani w podręczniku gracza. Chce zapytać jak to jest z używaniem magicznych przedmiotów a dokładnie: w opisie np Miecza planarnego (jak zresztą każdej innej broni czy pancerza, ten po prostu służy mi za przykład) znajduje się opis jego działania po czym w następnym akapicie "Silne wywołanie, PC 15, Stworzenie magicznej broni i pancerz, zmiana planów, Cena :22315, Koszt 11157,+893PD" I tu narodziło się moje pytanie, czy bohater który nie ma Poziomu czarującego "15" może używać tej broni? Czy dobrze rozumiem ze zacytowany fragment odnosi się tylko do przypadku gdyby gracze sami chcieli takowy miecz wytworzyć a używać może go każda postać potrafiąca posługiwać się długim mieczem bez względu na poziom czarowania? A skoro tak to np w przypadku "Skrzydlatej tarczy" której działanie opisano następująco "raz dziennie możemy nakazać jej by wzbiła się w powietrze wraz z właścicielem (ANALOGICZNIE DO CZARU : LATANIE) to czy oznacza to że ten kto jej używa musi potrafić rzucać czar latanie lub przynajmniej być do tego zdolnym swoim poziomem czarowania, czy też nie i np paladyn 3 poziomu który potrafi dźwigać każdą inną ciężką drewnianą tarcze też bez problemu może używać jej magicznych atutów? I dochodząc do końca jak to jest z laskami nasyconymi ładunkami... czy mogą używać ich tylko magowi którzy są już w stanie użyć zaklęć którymi zostały owe laski nasycone czy zaklęcie z laski potrafi wystrzelić każdy? Starałem się jak najdokładniej opisać mój problem ze zrozumieniem zasad działania magicznych przedmiotów, mam nadzieję,