Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
Aramin.
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 58
Rejestracja: pt lis 13, 2009 9:24 pm

Wbiłem level!

pt lis 06, 2015 1:32 pm

Lochy i Smoki, Klasy i poziomy - to słowa klucze dotyczące D&D.
Jeśli nie będziemy dyskutować o słuszności stosowania Skali Wyzwania i zasadom przydzielania doświadczenia, to wydaje się, że nie ma o czym gadać. Mimo wszystko sam aspekt zdobywania nowego poziomu i umiejętności może być rozwiązany różnie.

Dla przykładu bodajże PMP z 3.0/3.5 prezentuje kilka wariantów, w myśl których na przykład wojownik zanim nauczy się potężnego ataku (czy każdego innego atutu) najpierw musi znaleźć mistrza, który przez jakiś czas będzie go szkolić. Innym rozwiązaniem jest przydzielanie atutów z automatu. Jak wy rozwiązujecie to mechanicznie i fabularnie podczas gry? Czy jeżeli moja postać wchodzi na nowy poziom w trakcie starcia to dostanę nowe punkty życia, ataki i zdolności? Czy pozwalacie ładować rangi w umiejętność pływanie, podczas gdy drużyna jest na pustyni? A może wymagacie, żeby postać chcąca rozwijać wiedzę tajemną zdobywała i czytała starodawne księgi?
Innymi słowy: jak na waszych sesjach* wygląda zdobywanie atutów, czarów i umiejętności?
 
Awatar użytkownika
Namrasit
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2079
Rejestracja: ndz maja 21, 2006 11:12 pm

Wbiłem level!

pt lis 06, 2015 11:14 pm

Jeżeli nie ma za bardzo związku z fabułą, to jak najprościej. W dnd są takie możliwości, że nauczenie się pływania na pustyni, czy nowego języka podczas wędrówki przez las to pikuś. Rzadko spotykałem się z tym, by ktoś osiągał pozom podczas starcia (może tylko w sytuacji, kiedy miało mu to uratować postać).

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości