Zrodzony z fantastyki

 
Ryjek
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 3
Rejestracja: pt lis 06, 2015 4:01 pm

System sf z rozbudowywaniem statku?

pt lis 06, 2015 4:51 pm

Witam.

Tak jak w temacie mam pytanie do w/w szlachetnych MG i graczy jaki system/systemy wybrać do kampanii, którą planuję prowadzić. Kampania ma być rozgrywana w klimacie Star- Wars, Mass Effect lub czegoś w tym stylu z rozbudowanym systemem rozwoju postaci, gdzie występuje magia/moc/bionika oraz zaawansowana technika modyfikacji postaci jak w Shadowrunie. Dodatkową rzeczą, którą chciałbym, aby występowała u mnie w kampanii, a wręcz jest to nieodzownym jej element ma być statek kosmiczny w tym możliwość jego modyfikowania, rozbudowywania, wymiany na inny, gdzie gracze będą mogli go sobie dostosowywać do siebie i swoich potrzeb. Jest jakiś system spełniający powyższe wymogi czy też muszę połączyć, 2 lub 3 w całość? Kiedyś widziałem jakiś system oparty na świecie Star Wars o budowaniu statków, ale nie było w nim nic o rozwoju postaci. Byłoby miło, gdy system/y o których mowa był po polsku, ale po angielsku też sobie poradzę. W przypadku pozytywnych odpowiedzi na mój post prosiłbym o wymienienie książek potrzebnych mi do gry.

P.S.
W przypadku, gdy temat istnieje lub powinien się znajdować, gdzieś indziej proszę o skasowanie/przeniesienie z jednoczesnym poinformowaniem mnie, gdzie mogę znaleźć potrzebne informację. Próbowałem sam odszukać jednakże forum od kiedy byłem tu ostatnio znacząco urosło. Z góry przepraszam za ewentualny problem.

P.S.

Skoro to mój pierwszy post na forum od kilku lat to się szybko przedstawię wołają na mnie Ryjek jestem graczem i MG fabularnych od jakiś 12 lat głównie D&D, D20 (oba w większości z nakładką G&G) troszkę Fallouta, Shadowruna, Neuroshimy. Uwielbiam zarówno fantasy jak i SF. Obecnie z uwagi na wiek i nadmiar obowiązków grywam głownie na komputerze, ale od czasu do czasu uda mi się zebrać kumpli i pyknąć kilka godzin sesji. ( : )

Temat zmieniony na coś mówiący.
Kamulec
Ostatnio zmieniony pt lis 13, 2015 6:09 pm przez Kamulec, łącznie zmieniany 2 razy.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Vukodlak
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1622
Rejestracja: śr maja 11, 2005 4:41 pm

Pytanie do doświadczonych graczy i MG systemów - SF.

wt lis 10, 2015 12:35 am

Czołem.

Opcje są dwie. Interesuje Cię Savage Worlds + Nemezis, oba po polsku. Podstawka SW jest na razie niedostępna, ale w tym roku zrobią dodruk, więc obserwuj stronę Fajnych RPG. Możesz kupić Nemezis i ściągnąć darmową Jazdę Próbną ze strony Fajnych RPG.

Druga opcja jest darmowa - to mechanika D6 West End Games, czyli gra na której wydano pierwotnie Star Wars RPG. Jest za friko, ale po angielsku i nie ma tłumaczeń. Niemniej dostaniesz na tej stronie od razu PDFy D6 Space, D6 Space Ships i D6 Fantasy. Jedyny minus jest taki, że to otwarta mechanika i musisz wszystko opracować na jej bazie od podstaw. Na Savage Worlds w sumie też, ale jest tego trochę mniej. Rzuć okiem i zdecyduj.
 
haakwurm
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 19
Rejestracja: ndz wrz 27, 2015 10:53 pm

Pytanie do doświadczonych graczy i MG systemów - SF.

wt lis 10, 2015 9:54 am

Skoro dobrze znasz D20 to może Ci się spodobać Star Wars Saga Edition - całkiem w porządku system, trochę zbyt bardzo heroiczny, jak na mój gust. Ma jednak świetny system modyfikowania statków (choć samo projektowanie jednostek od zera jest trochę bardziej okrojone w porównaniu do poprzedniej edycji Star Wars D20). Znajdziesz tam praktycznie wszystko - uzbrojenie, systemy obronne, napędy pod- i nadświetlne oraz sprzęt dodatkowy. Łatwe i przyjemne. Największą wadą SWSE jest to, że jej nie drukują, więc trzeba na nią specjalnie polować.
Z drugiej strony, tak jak mówi kolega Vukodlak. WEGi wydawane są "open source". Jeśli chcesz się pobawić we własne kosmiczne uniwersum to jest godne polecenia, podręcznik Starships ma wiele wskazówek jak zaprojektować statek i sporo regułek. Są także książki poświęcone bohaterom i klimatom typowo sci-fi (np. D6 Space. Jeśli zdecydujesz się na "deszóstkę", pamiętaj, by zaopatrzyć się w duuuużą ilość k-szóstek. Taki mankament tej mechaniki.
Ostatnio zmieniony wt lis 10, 2015 9:55 am przez haakwurm, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
von Mansfeld
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1778
Rejestracja: wt lip 29, 2008 7:31 am

Pytanie do doświadczonych graczy i MG systemów - SF.

wt lis 10, 2015 3:12 pm

Od paru lat jest trylogia gier w uniwersum Star Wars, od Fantasy Flight Games (Egde of the Empire, Age of Rebellion, Force and Destiny). Odpowiednio są to gry o: zbieraninie awanturników, banitów i szumowiń na krańcach Galaktyki, o bojownikach i agentach Rebelii walczących z Imperium, zaś ostatnia gra jest o początkujących "wyczulonych na moc" (force sensitive) którzy chcą lepiej opanować Moc.

We wszystkich tych trzech grach jest m.in. możliwośc posiadania statku i jego customizacji.
 
Ryjek
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 3
Rejestracja: pt lis 06, 2015 4:01 pm

Pytanie do doświadczonych graczy i MG systemów - SF

wt lis 10, 2015 4:02 pm

Dziękuję bardzo za liczną i obszerną odpowiedź. Przeanalizuje wszystkie w/w systemy i jestem pewny, że na pewno coś wybiorę. Co do D6 muszę być ostrożny bo kiedyś moi gracze zrazili się do takiego systemu z uwagi na zbyt wiele kostek, a właściwie przeliczeń związanych z liczbą sukcesów. Jeżeli ktoś wpadnie jeszcze na jakiś pomysł to śmiało im więcej tym lepiej później będę się martwił co wybrać.
 
Awatar użytkownika
Vukodlak
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1622
Rejestracja: śr maja 11, 2005 4:41 pm

Pytanie do doświadczonych graczy i MG systemów - SF

śr lis 11, 2015 2:28 am

Ryjek pisze:
Co do D6 muszę być ostrożny bo kiedyś moi gracze zrazili się do takiego systemu z uwagi na zbyt wiele kostek, a właściwie przeliczeń związanych z liczbą sukcesów.


Przeliczeń to tam nie ma żadnych, po prostu sumujesz liczbę oczek i porównujesz z poziomem trudności. Niemniej klasyczne D6 po pewnym czasie cierpiało na dużą liczbę kostek w puli (szczególnie przy potężnych Jedi i podwajaniu i tak wysokich pul dzięki punktom Mocy). Mimo to uważam, że warto dać szansę starej mechanice WEG. Jeżeli jednak opcja rozbuchanych pul Cię przeraża, to jest alternatywa. MiniSix to darmowy hack standardowej mechaniki West End Games. Jest przede wszystkim znacznie lżejsza i szybsza, stąd zresztą to mini w nazwie. 5, 6 kostek w puli to już górna granica, a w klasycznej D6 przepaki na tym poziomie zaczynały się dopiero rozkręcać. Podręcznik znajdziesz w linku, jest darmowy i ma 38 stron (licząc z okładką). oprócz kompletnych zasad w środku jest kilka propozycji settingów, w tym fantastyczna space opera z magicznymi rycerzami i złym Imperium. Jedyny minus jest taki, że gra nie za bardzo wchodzi w głębokie szczegóły (no, w sumie mini) i budowa okrętów nie jest jakoś super złożona i skomplikowana. W miarę potrzeby można dopchać braki zasadami z podów do pełnego D6. Rzuć okiem.

- Saga Edition jest raczej niedostępna i dość droga w drugim obiegu.
- Star Wars od FFG nie są złe, ale próg wejścia jest strasznie wysoki (180 zł na podręcznik, minimum 100 na 2 zestawy kości żeby nie zgrzytało aż tak bardzo).
- Savage Worlds + Nemezis nie wykosztujesz się zbyt mocno, a znajdziesz tam interesujące Cię rzeczy z wszczepami, bionicznymi modyfikacjami podgatunków ludzkości i kombinacjami budowy okrętów na czele - wszystko w podzie do Nemezis i jest po polsku.
- D6 i MiniSix masz za darmo i od ręki.
- Basic RolePlaying, w której możesz sobie dostosowywać poziom skomplikowania reguł do swojego widzimisię. To już jest jednak mechanika troszkę bardziej oldschoolowa i "uniwersalna", zatem wymaga dużo pracy od prowadzącego.
- Fading Suns - Gasnące Słońca w gruncie rzeczy nawet pasują pod Twój opis. Space Opera w odległej przyszłości, z psionikami, mocami kościelnej Teurgii, domami szlacheckimi (mają nawet laserowe miecze - i to dwa rodzaje! :D ) - taka Gra o Tron w kosmosie. Bardzo fajny system, niestety od dawna nie widziałem podstawki na Alledrogo i zaczyna już działać chorobliwy szał kolekcjonerów (czyli pojawiające się pody osiągają horrendalne ceny).
- Traveller, pojedźmy absolutnym klasykiem. Tylko Traveller (pierwsza gra RPG science-fiction) to już absolutny oldschool - losowe tworzenie postaci, heksy, spotkania losowe, interpretacje tabelek, generowanie całych planet, układów itd. Jednak gra wymaga tylko 2k6, jest dość wyraźnie sf (choć nie hard), można do niej wprowadzić elementy "mocy" (jest profesja psionika) i system tworzenia okrętów jest dość szczegółowy.
- Stars Without Number to też sandboxowa zabawka. Jest za darmo, system oparty o stare D&D, czyli klasy postaci (Expert, Psychic, Warrior) i kilka umiejętności testowanych podobnie do Travellera (2k6 + modyfikator z atrybutu). Wszczepy i budowa okrętów zostały ujęte w systemie.

Na razie to tyle, i tak masz dużo materiału do przejrzenia, ale jakbyś jeszcze czegoś potrzebował - daj znać.
 
Ryjek
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 3
Rejestracja: pt lis 06, 2015 4:01 pm

System sf z rozbudowywaniem statku?

pt lis 13, 2015 6:17 pm

Dziękuje Vukodlak za obszerne nakreślenie tematu i podanie obszernego kompendium. Tak jak zauważyłeś chwilę mi to zajmie i zacznę od darmowych settingów, a ewentualnie później coś z płatnych najszybciej coś w naszym ojczystym języku. No nic zabieram się do roboty i jeszcze raz dziękuję bardzo wszystkim za pomoc ( : )

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość