Zrodzony z fantastyki

 
Valandin
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 5
Rejestracja: śr sty 20, 2016 1:45 pm

2H Warblade!

śr sty 20, 2016 5:51 pm

Dobry!
Niedługo zaczynamy przygodę i chciałbym prosić o pomoc w optymalizacji postaci. Zaczynamy od 5lvla i zamierzam grać Warbladem z dwuręczną bronią, dokładniej toporem. Pomoglibyście mi go zoptymalizować go pod zadawanie obrażeń? Dzięki za pomoc.
 
Awatar użytkownika
Lord Xan
Administrator
Administrator
Posty: 589
Rejestracja: ndz gru 07, 2008 7:09 pm

2H Warblade!

czw sty 21, 2016 1:42 am

Potrzebujemy więcej danych. Jak ustalacie atrybuty? Jakie podręczniki wchodzą w grę (albo lepiej: które nie wchodzą), zasady domowe (dopuszczalność flawów), może masz jakieś preferencje co do rasy?

Mógłbym np. rozpisać krasnoluda, a stwierdzisz, że to nie wchodzi w grę. Widzisz, zawsze lepiej od razu podać za dużo, niż za mało, informacji ;)
Ostatnio zmieniony czw sty 21, 2016 1:50 pm przez Lord Xan, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Valandin
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 5
Rejestracja: śr sty 20, 2016 1:45 pm

2H Warblade!

czw sty 21, 2016 6:05 pm

Przy pisaniu tematu zapomniałem, a później nie mogłem od razu edytować.
kupujemy atrybuty na 30punktów. Co do rasy to gram krasnoludem, bez zasad domowych. Podręczniki wszystkie. Postanowiłem również, że pójdę w Bloodstorm Blade. i 9000 złota na zakup itemków.
 
Awatar użytkownika
Lord Xan
Administrator
Administrator
Posty: 589
Rejestracja: ndz gru 07, 2008 7:09 pm

2H Warblade!

pt sty 22, 2016 1:09 pm

Polecam w takim razie zmienić broń na krasnoludzki topór bojowy. Na 7 poziomie weźmiesz jeden poziom exotic weapon mastera (Complete warrior) - spełniasz wymagania dzięki rasie; wziąć uncanny blow, dzięki czemu do obrażeń doliczysz siłę x2, a nie x1,5 - a to naprawdę sporo zmieni na późniejszych poziomach. Poza tym, możliwość używania drugiej ręki w walce, gdy zajdzie taka potrzeba, to naprawdę ogromny plus. No i będziesz zmuszony wziąć rangi w weaponsmithing, więc mistrzowską broń możesz sobie wykonać za 1/3 ceny ;)

Powiem tyle, że wzięcie wszystkich poziomów warblade, manewrów na zasadzie "ten wygląda fajnie", atutów chociażby z drzewka melee weapon mastery (Player's handbook II) to już wysoki prog optymalizacji. Bloodstorm blade odradzam, bo nie rozwija manewrów, przyrost zasięgu bronią do walki wręcz jest krótki (3 m), bilans strat i zysków wychodzi raczej ujemnie.
 
Valandin
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 5
Rejestracja: śr sty 20, 2016 1:45 pm

2H Warblade!

pt sty 22, 2016 2:22 pm

W sumie, to nie pomyślałem o jednym lvlu exotic weapon mastera.

Bloodstorm jest rzeczywiście tak słaby? Rzeczywiście 10 poziomów, to tak trochę słabo z manewrami wychodzi. A opłacałoby się dać jakiś dip bloodstorm na tych wyższych poziomach? z featsem lub jakimś przedmiotem da się w końcu zwiększyć przyrost do 6 metrów. Czy raczej na wyższych poziomach to ta odległość nic nie znaczy?

I co myślisz o strongarm bracers? Opłaca się mieć, czy raczej nie zmieniają za dużo?
 
Awatar użytkownika
Lord Xan
Administrator
Administrator
Posty: 589
Rejestracja: ndz gru 07, 2008 7:09 pm

2H Warblade!

pt sty 22, 2016 4:12 pm

Powiem tak. Możesz zainwestować 2 atuty w strzelectwo: point blank shot i far shot, to zwiększa przyrost do 20 stóp. Pewnie w Magic item compendium znajdą się jakieś karwasze podwajające jeszcze zasięg, ale głowy nie dam.
Co on nam oferuje? Możliwość wciskania na odległość tego, co normalnie można robić tylko wręcz. Potężny atak, jakieś knock back (bycza szarża na dystans? brzmi spoko), manewry... Ale czy to czyni nas lepszymi wojownikami? Równie dobrze można zainwestować w mobilność (jakieś drzwi poprzez wymiary), szybko skrócić zasięg i zrobić dokładnie to samo, walcząc wręcz. Podaj może skład swojej drużyny? Jeśli masz wielu innych melee-fighterów, to wtedy dopiero widziałbym sens w rozwoju walki na dystans. Jeśli nie, to drużynie przyda się warblade w pierwszej linii.

Co do karwaszy, to przy proponowanym przeze mnie toporze będzie to różnica między 1k10, a 2k8 obrażeń, czyli wzrost o 3.5 – no nie brzmi źle, chociaż z pewnością znalazłbyś coś bardziej przegiętego. Problem jest taki, że jeśli się na nie zdecydujesz, to już nigdy innego przedmiotu na ramiona nie założysz, bo pod to sobie stworzysz broń i ją umagicznisz. Na poziomach 6-10 to się przełoży na wzrost obrażeń o ~5/rundę, może więcej; walki trwają około 4, może 5 rund. Musisz się zdać na kalkulacje.
Weź pod uwagę, że kosztują 6 tysięcy, czyli na moment obecny za dużo, a magiczny topór chcesz w tym momencie na pewno. Nie opłaca się go zaklinać mocą sizing później, nie opłaca się też zbytnio wyrzucać go i kupować nowego, kiedy już dorobisz się tych bracerów. Ja odradzam. Zainwestuj w magiczne kryształy (weapon augment crystal) z MIC - w pełni do wymiany, a za 3000 gp podbijasz sobie obrażenia o 1k6 (albo w tym momencie o 1 za 600 gp).

Polecam zmaksować rangi w armorsmithing i dogadaj się z MG, żeby pozwolił Twojej postaci przed startem kampanii wykuć sobie mithrilową pełną zbroję płytową - za jedyne 3500, a posłuży do końca gry ;)
Ostatnio zmieniony pt sty 22, 2016 8:30 pm przez Lord Xan, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Valandin
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 5
Rejestracja: śr sty 20, 2016 1:45 pm

2H Warblade!

pt sty 22, 2016 7:18 pm

Co do składu, to mamy barda, czarodzieja i wojownika, który idzie hardo we front line.

Co do statystyk to zastanawiam się między dwoma rozłożeniami. Są to 17-14-16-13-8-6 oraz 15-14-16-12-10-10 (30 punktów i dać 1 punkt na czwartym w siłę.) Pogadam z MG na temat wytworzenia rzeczy. Może się zgodzi.
 
Awatar użytkownika
Lord Xan
Administrator
Administrator
Posty: 589
Rejestracja: ndz gru 07, 2008 7:09 pm

2H Warblade!

pt sty 22, 2016 8:30 pm

Koniecznie! No z toporem zrób to na pewno, każdy szanujący się krasnolud walczy bronią wykutą albo samemu, albo rodową.

Co do atrybutów, to zależy, jak długo zamierzacie grać. to, Ile rozwinięć weźmiesz, decyduje, jak bardzo musisz się martwić o 1 punkt siły w tę czy we w tę.

A skoro masz jednego jeszcze hardego wojownika, to bym tym bardziej odpuścił tego bloodstorm blade'a – jeden powód – postawy z White raven (leading the charge chyba? to, że cała drużyna dodaje twój IL do obrażeń w szarży). Kolosalne bonusy, zwłaszcza, jeśli obaj skądś złapiecie pounce (1 poziom lion totem barbariana to protip, zwłaszcza dla Ciebie, jeśli weźmiesz jeden poziom w exotic weapon masterze).

Ale to tylko takie luźne spostrzeżenia, bo cokolwiek zrobisz, ciężko Ci będzie spaść poniżej poziomu kompetetywności. Chyba, że reszta drużyna zacznie srogo optymalizować, ale tak raczej nie będzie?
 
Valandin
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 5
Rejestracja: śr sty 20, 2016 1:45 pm

2H Warblade!

pt sty 22, 2016 8:44 pm

Ile? nie wiadomo dokładnie, ale ponoć ma być dużo expa, więc na pewno 2 jak nie 3 rozwinięcia atrybutów będą.

Właśnie! Co to za krasnolud, jeśli sam nie zrobi sobie broni, lub nie będzie jego pamiątką rodową.

W sumie to dobry pomysł z barbarianem, ale chyba dopiero na wyższym poziomie.

I w sumie co myślisz o Heartseeking amulet? (Magic items Compendium) 3 razy dziennie dotykowy atak w ramach zwykłego? Chyba dobry pomysł jak za 3000 złota.
Ostatnio zmieniony pt sty 22, 2016 10:51 pm przez Valandin, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Lord Xan
Administrator
Administrator
Posty: 589
Rejestracja: ndz gru 07, 2008 7:09 pm

2H Warblade!

sob sty 23, 2016 3:44 pm

Ja nie lubię takich nowomodnych przedmiotów, amulet z budową +2 ma równie dużo uroku :D

Taka sztuczka ma sens, kiedy koniecznie chcesz wsadzić jakiś kluczowy atak (np. strike z mocnym efektem lub ogromną ilością bonusowych obrażeń). Pytanie: czy postać będzie miała jakiekolwiek problemy z trafianiem przeciwników? Na start będziesz miał ok. +11 do trafienia, nie wiem, jakich przeciwników preferuje Twój MG. Tu już nie ma uniwersalnie dobrych rozwiązań.
Ostatnio zmieniony ndz sty 24, 2016 4:42 pm przez Lord Xan, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość