Zrodzony z fantastyki

 
Tallos
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 50
Rejestracja: pt lis 04, 2005 1:11 pm

Pytania o mechanikę 4. edycji D&D

wt sty 31, 2012 11:19 pm

- Czy wysokość jednego pola to 1.5m?

Zasadniczo tak.
- Czy bursty i blasty działają też w górę i dół, np. używając zdolności która ma burst 2 tworzę sześcian 5x5x5?

Tak. Aczkolwiek zasady były chyba głównie rozpisywane dla pieszej walki, stąd jeśli wrogów kupa to to może nieco popsuć to balans. Myślę, że to tak jak pisano gdzieś o obszarowych mocach dowódcy - że teoretycznie mogą one objąć dużą liczbę sojuszników, ale można to ograniczyć do kilu (czy jakoś tak, nawet nie wiem skąd to wziąłem.
Czy można podtrzymywać (sustain) więcej niż jedną moc na raz?

Tak, o ile masz odpowiednią liczbę akcji. Maksymalna liczba podtrzymań to w związku z tym 3 + 1 z punktu akcji. Aczkolwiek daną moc w jednej turze można podtrzymać tylko raz (chyba, że użyłeś jej dwa razy, bo np. jesteś adroit explorerem).

Moje pytanie brzmi tak: czasem w opisach potworów jest coś w rodzaju "obrażenia 2k6+5 (krytyk 2k8+7). Skoro krytyk zadaje maksymalne obrażenia, to w tym wypadku tak nie jest, a zamiast tego rzucamy to drugie, czy po prostu maksymalizujemy to drugie.
 
Awatar użytkownika
Warag
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 129
Rejestracja: ndz sty 14, 2007 5:56 pm

Re: Pytania o mechanikę 4. edycji D&D

śr lut 01, 2012 2:42 pm

Moje pytanie brzmi tak: czasem w opisach potworów jest coś w rodzaju "obrażenia 2k6+5 (krytyk 2k8+7). Skoro krytyk zadaje maksymalne obrażenia, to w tym wypadku tak nie jest, a zamiast tego rzucamy to drugie, czy po prostu maksymalizujemy to drugie.


Rzucasz na obrażenia tak jak jest to podane w nawiasie. W przypadku orków jest to po prostu uwzględnienie high crita na broni, a nie przypominam sobie podobnego zapisu przy innych potworach.
 
Tallos
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 50
Rejestracja: pt lis 04, 2005 1:11 pm

Pytania o mechanikę 4. edycji D&D

czw lut 02, 2012 11:58 am

Jeśli byłoby to uwzględnienie potężnego krytyka, wtedy powinno być coś w rodzaju "dodatkowe 1k6 przy krytyku", gdyż tak to się rozwiązuje przy bohatera (znaczy maksymalne obrażenia z kości + dodatkowe kości z cechy potężny krytyk).
 
Awatar użytkownika
Warag
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 129
Rejestracja: ndz sty 14, 2007 5:56 pm

Pytania o mechanikę 4. edycji D&D

czw lut 02, 2012 2:05 pm

"1d12 + 3 damage (crit 1d12 + 15)"

Tak to wygląda w przypadku Orc Raidera - 15 czyli maks obrażenia, plus 1d12 z high crita.
Co do Twojego przykładu, sam go wymyśliłeś, czy jest taki zapis przy którymś potworze?
 
Tallos
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 50
Rejestracja: pt lis 04, 2005 1:11 pm

Pytania o mechanikę 4. edycji D&D

pt lut 10, 2012 4:07 pm

Sam go wymyśliłem, ale teraz już rozumiem ideę. Dzięki.
 
Morsol
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 2
Rejestracja: ndz lut 19, 2012 9:50 pm

Re: Pytania o mechanikę 4. edycji D&D

pt lut 24, 2012 3:58 pm

Mam pytanie dotyczące broni dwuręcznych. Jak się liczy obrażenia z takiej broni w 4.0? Czy jest tak samo jak w 3.5 kość broni + 1,5 premii z siły czy może inaczej?
 
Awatar użytkownika
Radnon
Szef działu
Szef działu
Posty: 4280
Rejestracja: czw maja 06, 2004 3:35 pm

Pytania o mechanikę 4. edycji D&D

pt lut 24, 2012 4:14 pm

Z tego co pamiętam w 4. edycji nie ma już tej zasady. Jedynie przy niektórych broniach jednoręcznych jest informacja, że używając ich oburącz dodaje się +1 do obrażeń.
 
Awatar użytkownika
Warag
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 129
Rejestracja: ndz sty 14, 2007 5:56 pm

Re: Pytania o mechanikę 4. edycji D&D

sob mar 24, 2012 11:25 am

Pytanie odnośnie księgi czarów Wizarda. Mając przykładowo 10 poziom, mogę przygotować trzy daily attack power. Czy muszą to być zaklęcia poziomu 1, 5 i 9, czy mogę wziąć np 1, 5, 5?

Atut lasting frost. Przeciwnik dostaje vulnerable za każdym razem gdy zadaje obrażenia, czy tylko w momencie trafienia? Chodzi mi przede wszystkim o zaklęcia typu stinking cloud, które zadają obrażenia, bez wykonywania ataku.
 
Tallos
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 50
Rejestracja: pt lis 04, 2005 1:11 pm

Pytania o mechanikę 4. edycji D&D

sob kwie 14, 2012 2:21 pm

Pytanie odnośnie księgi czarów Wizarda. Mając przykładowo 10 poziom, mogę przygotować trzy daily attack power. Czy muszą to być zaklęcia poziomu 1, 5 i 9, czy mogę wziąć np 1, 5, 5?

Możesz wziąć 1 5 5, ale 5 9 9 już nie. Chodzi o to, że zamiast silniejszych możesz wziąć teoretycznie słabsze, ale nie na odwrót. No i oczywiście nie można 2x tego samego czaru.
Atut lasting frost. Przeciwnik dostaje vulnerable za każdym razem gdy zadaje obrażenia, czy tylko w momencie trafienia? Chodzi mi przede wszystkim o zaklęcia typu stinking cloud, które zadają obrażenia, bez wykonywania ataku.

Zdaje mi się, że tylko gdy jest hit. Pewnie chodzi też tutaj o względną równowagę - coś jak zmniejszenie efektów mocy dziennych w wypadku chybienia.
 
Awatar użytkownika
Warag
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 129
Rejestracja: ndz sty 14, 2007 5:56 pm

Pytania o mechanikę 4. edycji D&D

sob maja 26, 2012 11:27 am

W erracie do PH, w atucie lasting frost zaszła następująca zmiana z "any target you hit", na "Once per turn, the first target you hit". O ile jest to jasne w przypadku zaklęć działających na jedną osobę, to jak to się ma do obszarówek? Wybieram jeden cel który trafiam i on dostaje vulnerable, czy wszystkie cele które są pod działaniem danej mocy?
 
kludi
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 1
Rejestracja: pt lut 12, 2016 12:27 pm

Pytania o mechanikę 4. edycji D&D

pt lut 12, 2016 12:41 pm

Witam. Z góry przepraszam jeżeli to pytanie zostało już zadane. Chciałbym się zapytać którą wartość brać przy użyciu skilla/ataku - Modyfikator STR atak z borni, czy Modyfikator STR atak z Abilities? Używam kreatora postaci który mi wydrukował coś takiego (załączone) i padło właśnie takie pytanie ze strony graczy.
Według mnie trzeba brać modyfikator z Siły, ale w takim razie po co jest ten STRatt broni w załączonym obrazku?
http://imagizer.imageshack.us/a/img924/617/Q4ABlW.jpg

Z góry dziękuje za odpowiedź.
 
Awatar użytkownika
Warag
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 129
Rejestracja: ndz sty 14, 2007 5:56 pm

Pytania o mechanikę 4. edycji D&D

sob lut 13, 2016 4:21 pm

Jeśli używasz do ataku broni, to wykorzystujesz premię tej broni, plus ew. modyfikatory sytuacyjne. Sam modyfikator przy atrybucie używasz tylko przy zdolnościach które nie wykorzystują broni, jak np bull rush.

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości