Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
kymil
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 277
Rejestracja: ndz kwie 04, 2004 9:02 pm

Dziki Wiedźmin

sob sty 09, 2016 4:42 pm

Naszła mnie ochota na poprowadzenie Wiedźmina na mechanice Savage Worlds.
Czy ktoś z Was ma jakieś doświadczenia w tym temacie?
Interesuje mnie pomysł na wiedźmińską rasę. Jak ją rozpisać?
Co trzeba dodać do oryginalnej mechaniki, żeby wszystko oddawało klimat. Dodam, że najchętniej nic bym nie dodawał :).
 
ZwierzeMorskie
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 1
Rejestracja: czw sty 14, 2016 5:09 pm

Re: Dziki Wiedźmin

czw sty 14, 2016 5:14 pm

Myślę że nie powinieneś dać graczom grać wiedźminem, to strasznie popsuło by balans gry. Jeżeli musisz to daj jako zalete ''umiejętności wiedźmińskie'' i niech taki wiedźmak wykupuje każdą umiejętność. Swoją drogą jeżeli gracie online to z chęcią bym dołączył.
 
Awatar użytkownika
kymil
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 277
Rejestracja: ndz kwie 04, 2004 9:02 pm

Dziki Wiedźmin

sob sty 16, 2016 6:23 pm

Balans nie obchodzi mnie zbytnio. Ważne, żeby było dobre odwzorowanie wiedźminlandu.
Zastanawiałem się raczej nad Rasą wiedźmińską (zestaw: oczy kota/żmiji, odporny na toksyny, zwinny, odszczepieniec, szpecąca mutacja na wzór Nemezis). Pozostałe przewagi/zawady w rękach BG/MG, które mógłby sobie dobrać.

Pzykładowe Zawady :
1. Zobowiązanie (kodeks wiedźmiński) - drobna
2. Coś a la "Wyprany z emocji" - nieczuły na strach, ale również na emocje wyższe - to często wiedźminom zarzucano w sadze.


Przewagi
Czarodziej
Regeneracja

Inne pomysły?
Ostatnio zmieniony sob sty 16, 2016 6:29 pm przez kymil, łącznie zmieniany 4 razy.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Petros
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 242
Rejestracja: wt lis 01, 2011 6:21 pm

Dziki Wiedźmin

pt kwie 01, 2016 10:24 pm

Stary temat i pewnie już nieaktualny - cóż zrobić, nie zaglądam tu prawie nigdy, bo na ogół się tu nic nie dzieje...ale co mi tam...pobawię się w nekromancję, a nuż ktoś na tym skorzysta.

Przede wszystkim, to Fred Bednarski, Amerykanin polskiego pochodzenia (a może Polak na wygnaniu?), już długi czas temu, bo bodaj w zeszłym roku, wypuścił draft swojej wersji Dzikiego Wiedźmina, więc sugerowałbym albo z nim się skontaktować, albo zajrzeć do jego draftu:

https://docs.google.com/document/d/1YHv ... 5otmp0tu54

Jeśli balans Cię nie obchodzi to trochę lipa, bo mało kto będzie chciał grać człowiekiem, który nie zyskuje prawie nic w porównaniu z wiedźminem, który ma pierdylion perków, a jednocześnie niewiele minusów. Ja sam nie jestem jakimś balance nazi, bo nie musi się wszystko zgadzać w najdrobniejszym szczególe, ale nie ma co popadać ze skrajności w skrajność.

Twój build jest średnio czytelny, ale na oko wygląda na +3 (nie wiem czy zawady i przewagi dałeś jako opcję przy standardowym tworzeniu postaci, czy jako część pakietu startowego rasy do wyboru). Do tego jeszcze należy dodać Zdolności nadprzyrodzone (znaki) za +2, bo to chyba znał lepiej lub gorzej każdy wiedźmin i się robi +5 w porównaniu z +2 zwykłego człowieka. IMO trochę słabo, więc proponuję podkoksować człowieka i prócz standardowej przewagi dać mu przynajmniej dowolną umiejętność na k6: +3 zawsze lepsze niż +2.

Pytałeś też o to, co dodać do mechaniki, żeby odwzorować świat. Poza tym, co masz w podstawce w sumie nic nie trzeba: Paskudne obrażenia, Jatka, ewentualnie Specjalizacje to wszystko, czego trzeba od strony mechanicznej. Cała reszta to opis i trappingi, słowem: modyfikacje, nie dodatki.

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość