Zrodzony z fantastyki

 
conrad93
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 3
Rejestracja: czw maja 12, 2016 5:32 pm

Trzy klasy prestiżowe do oceny

czw maja 12, 2016 5:47 pm

Mam nowy temat odnośnie moich klas prestiżowych do d&d 3.0. Proszę o szczere opinie.
Załączniki
Młot Moradina.odt
(22.17 KiB) Pobrany 81 razy
Krasnoludzki berserker.odt
(23.44 KiB) Pobrany 75 razy
władca żywiołów.odt
(23.4 KiB) Pobrany 91 razy
Ostatnio zmieniony pt maja 13, 2016 9:03 pm przez Lord Xan, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Mirasek
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 64
Rejestracja: sob sty 29, 2011 12:13 am

Trzy klasy prestiżowe do oceny

ndz maja 15, 2016 12:30 pm

Cześć, wszystko poniżej to oczywiście moje subiektywne uwagi.

Najpierw kilka ogólnych uwag:

Pewnie zauważyłeś, że w D&D 3.0/3.5 takie cechy postaci jak bazowy atak i bazowa premia do rzutów obronnych postępują według wzorów matematycznych, można je zapisać jako (zawsze zaokrąglając w dół):
wysoka premia do ataku (np. wojownik) jest równa poziomowi w danej klasie;
średnia premia do ataku (np. kapłan) jest równa 0,75*poziom;
niska premia (np. czarodziej) równa 0,5*poziom;
bazowa premia do dobrego rzutu bronnego (np. wytrwałość u wojownika) to 2 + (0,5*poziom);
bazowa premia do złego rzutu obronnego (np. refleks u kapłana) to poziom/3;

Tymczasem premie w twoich klasach nie postępują według żadnej prawidłowości, nie widzę powodu by wyłamywać się z tego trendu, który przewija się przez całe D&D. Jeśli chcesz na przykład by berserker miał wyższą premię do rzutów na wolę niż barbarzyńca na podobnym poziomie to zamiast tworzyć dziwną tabelkę lepiej wpisać mu zdolność klasową w rodzaju (to tylko wymyślony na szybko przykład): "począwszy od tego poziomu berserker otrzymuje premię +2 do rzutów na wolę przeciwko magicznym efektom wpływającym na umysł".

Młot Moradina:

co masz na myśli pisząc w wymaganiach: "klasa: kapłan"? Czy Kapłan 1/wojownik7 też się kwalifikuje? Ma wymaganą bazową premię do ataku i 1 poziom kapłana.
Przewodnik Mistrza Podziemi odradza takie sztywne zapisywanie wymagań. W tym przypadku może lepiej zapisać coś w rodzaju "zdolność rzucania czarów objawień określonego poziomu", w ten sposób otwierasz możliwość zdobycia tej prestiżówki choćby paladynom na wysokim poziomie, ale ciągle faworyzujesz kapłanów.

Wojownik Moradina: Krasnoludzki młot bojowy to pewnie jakaś nowa broń, która nie jest rozpisana w podręczniku, ale zakładam, że byłaby to broń żołnierska lub egzotyczna (podobna do krasnoludzkiego topora bojowego). Warto zwrócić uwagę, że wchodząc na tą prestiżówkę z kapłana postać jest biegła tylko w użyciu broni prostych czyli nie byłaby biegła w użyciu tego młota, ale ciągle dostaje w nim specjalizację co jest wręcz sprzeczne. Dobrze byłoby zapisać w opisie biegłości, że Młot Moradina jest biegły w użyciu tego młota.

Druga sprawa: widać, że klasa ma walczyć w nieumarłymi więc dobrze byłoby zapisać, że poziomu w tej klasie kumulują się z poziomami kapłana na potrzeby wszystkich rzutów wykonywanych w celu odpędzania.

Moc Moradina: W obecnym kształcie tej klasy można zdobyć tą zdolność będąc na przykład kapłanem10/Młotem6 - to 16 poziom postaci. Daje ona zdolność rzucania masy wysoko pozimowych czarów kilka razy dziennie w tym masowego uzdrowienia 2/dzień. Taka postać normalnie nie miałaby dostępu do tak wysoko poziomowego zaklęcia na tym poziomie (to zaklęcie 9 poziomu, kapłan ma do takich dostęp najwcześniej na poziomie 17), zastanów się czy nie lepiej rozrzucić te zdolności na przestrzeni kilku poziomów.

Berserker:

Tutaj wymagania są zapisane tak, że spełnia jest barbarzyńca na pierwszym poziomie. Skoro to klasa wojownicza to dobrze byłoby zapisać w wymagania jakąś bazową premię do ataku (np. +5 lub wyższą by nie wchodzić na nią przed 5 poziomem). Znowu z resztą sztywno zapisałeś, że postać musi być barbarzyńcą.

Umiejętności: nie spotkałem się nigdy z takim zapisem umiejętności klasowych. Co w przypadku gdy postać była wieloklasowcem z poziomem łotrzyka? Ma umiejętności jak łotrzyk? A może ma listę umiejętności będącą połączeniem list zewszystkich swoich klas? Może lepiej zapisać, że klasa ma listę umiejętności klasowych jak barbarzyńca lub stworzyć jakąś listę wzorując się na umiejętnościach barbarzyńcy i wojownika?

Biegłości: co to są bronie krasnoludzkie? By nie było wątpliwości lepiej podać listę.

Szał: Po zakończeniu postać musi wykonać rzut obronny na co? Na wolę?
"zaatakuje losową postać na polu bitwy" - co to znaczy? przydałoby się opisać konkretniej bo to zostawia ogromną ilość miejsca na interpretację. W jakiej odległości od barbarzyńcy ma być ta ofiara? Czy istoty stojące bliżej mają jakieś pierwszeństwo? Czy sojusznicy też się w to wliczają? Zaatakuje jeden raz czy będzie atakował aż do śmierci swojej lub ofiary?

Strach: Znowu trochę niejasny zapis. Rozumiem, że to działa tylko na przeciwnika przeciwko któremu postać wykonała atak wręcz? Przy praktycznie wszystkich efektach strachu w D&D są zapisy, że jeden udany rzut obronny uodparnia na dany efekt strachu przez kolejne 24 godziny lub podobne, tu też dobrze byłoby coś takiego dodać.

Topór berserkera ma identyczne statystyki jak zwykły topór dwuręczny z podręcznika, po co było tworzyć nową broń skoro ma się niczym nie różnić?
 
conrad93
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 3
Rejestracja: czw maja 12, 2016 5:32 pm

Re: Trzy klasy prestiżowe do oceny

wt maja 17, 2016 12:46 pm

Bardzo dziękuję za szczerą wypowiedź. Naniosłem już odpowiednie poprawki i mam nadzieję, że teraz będzie w porządku. Kilka rzeczy pozostawiłem takimi jakimi są, tak jak moc Moradina, a krasnoludzki młot bojowy zwyczajnie pomylił mi się ze zwykłym młotem bojowym, gdzie kapłan Moradina otrzymuje zogniskowanie w tej broni dlatego, że walczy ulubioną bronią swojego boga. Jednakże doczekałem się tylko komentarza od strony technicznej i nie wiem czy to się w ogóle podoba? Czy chciałbyś może kiedyś tym zagrać? Zakładam, że to czego nie skomentowałeś jest w porządku. Władca żywiołów wcale nie został przez Ciebie oceniony więc też zakładam, że nie potrzebuje poprawek. Dodaję poprawione wersje Krasnoludzkiego berserkera i Młota Moradina.
Załączniki
Krasnoludzki berserker.odt
(23.34 KiB) Pobrany 85 razy
Młot Moradina.odt
(22.26 KiB) Pobrany 69 razy
 
Mirasek
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 64
Rejestracja: sob sty 29, 2011 12:13 am

Re: Trzy klasy prestiżowe do oceny

wt maja 17, 2016 5:31 pm

Co do władcy żywiołów to jestem zwyczajnie leniwy i go nie przeczytałem :) Może innym razem na niego zerknę.

Teraz patrząc pod kątem tego jak te prestiżówki są spójne z resztą systemu to podobają mi się o wiele bardziej. W przypadku Młota może warto byłoby zaznaczyć, że biegłość i zogniskowanie w młocie bojowym są wymagane do wejścia bo Kapłan byłby biegły w użyciu młota bojowego tylko jeśli wybrałby domenę wojny, a trzeba dopuścić sytuację, że jakiś hipotetyczny kapłan wybierze inne domeny.

Gdyby miał zgadywać czy te prestiżówki przyjmą się w mojej grupie to powiedziałbym, że raczej nie. Są napisane pod kampanię, w której krasnoludy są na pierwszym planie, a my bawimy się raczej w kampanie, w których drużyna dużo wędruje.

Młot wydaje mi się zwyczajnie zbyt potężny z pełną premią do ataku, licznymi zdolnościami klasowymi (w tym potężnymi czaropodobnymi) i ciągłym rozwijaniem zdolności magicznych kapłana. Uważamy z resztą, że kapłan sam w sobie jest bardzo silną klasą i na każdą prestiżówkę, która dałaby mu jeszcze większego kopa patrzymy z dystansem.

Berserker - ktoś kto potencjalnie rzuca się na sojusznika podczas bitwy raczej by się drużynie nie przyjął (moja grupa lubuje się w taktyce, współpracy i wymyślaniu jakiś wspólnych akcji podczas walki). Sam pomysł na furiata, który bez pancerza rzuca się na wrogów wywołując w nich grozę pasuje mi na postać tła, w zależności od tego gdzie i kiedy rozgrywałaby się dana scena na pewno bym tą klasę modyfikował by w danej sytuacji było możliwe jak najfajniej.

To powiedziawszy, ja jestem tylko gościem z internetu, który gra w D&D. Fajnie, że pytasz ludzi o zdanie, ale ja nie znam twojej grupy, nie wiem w jakim stylu gracie. Najważniejsza chyba powinna być dla ciebie opinia współgraczy - jeśli oni uważają, że te klasy są fajne to wypróbujcie je na sesji - wtedy będziecie mieli trochę danych do analizy z gry na żywo :).
 
conrad93
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 3
Rejestracja: czw maja 12, 2016 5:32 pm

Trzy klasy prestiżowe do oceny

wt maja 17, 2016 11:12 pm

Jeszcze raz bardzo dziękuję :D wykorzystamy te klasy na sesji i wtedy będziemy myśleć, ale wszelkie twoje uwagi będą wzięte pod uwagę. To moje pierwsze prestiżówki i nawet jak na gościa tylko z internetu to cenię sobie twoje zdanie.

Pozdrawiam i miłej gry :D
 
Awatar użytkownika
Kamulec
Administrator, Koordynator społeczności
Administrator, Koordynator społeczności
Posty: 2341
Rejestracja: sob lip 09, 2005 12:32 pm

Trzy klasy prestiżowe do oceny

pn maja 23, 2016 2:30 am

Na przyszłość, a także jak chcesz dłuższej dyskusji teraz, zakładaj proszę jeden temat na klasę.

Rzuciłem okiem na młot Mouradina i władcę żywiołów. Klasy są przegięte. W młocie Mouradina nie widze klimatu, tylko moce dorzucone, by wzmocnić kapłana. Natomiast władca żywiołów ma mega przepakowane przemiany, które zakłóca poważnie balans gry.

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości