Zrodzony z fantastyki

 
Enter24
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 5
Rejestracja: czw maja 19, 2016 7:25 am

Gracz jako smok w D&D 5.0

czw maja 19, 2016 2:10 pm

Witam
Ostatnio MG ogłosił nam, iż jesteśmy niemal w połowie przewidzianego scenariusza, a następny planowany będzie już w edycji 5.0 (obecnie gramy 3,5). Szczerze interesowałoby mnie zagranie postaci smoka jeśli tylko by była taka możliwość. W ramach przygotowań wygrzebałem z sieci jedną z KP w której przygotowano tą rasę, by była w pełni grywalna:
http://www.enworld.org/forum/showthread ... Characters

Problem jest taki, że jest ona nieprzetestowana a ja jeszcze nie mam takiego doświadczenia/nie zdarzyło mi się grać na wyższych poziomach.
Czy mógłbym prosić bardziej doświadczonych graczy o pomoc z zaopiniowaniu czy na wyższych poziomach nie okazałoby się, że taka postać okazuje się zdecydowanie zbyt silna/słaba

Z góry przepraszam, jeśli podobny temat już się pojawił - starałem się przejrzeć pytania i wątpliwości w kwestii smoków i nie znalazłem nic, co by było o podobnej tematyce (w sensie edycji 5.0)
Ostatnio zmieniony pt maja 20, 2016 8:30 am przez Enter24, łącznie zmieniany 3 razy.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Lord Xan
Administrator
Administrator
Posty: 589
Rejestracja: ndz gru 07, 2008 7:09 pm

Gracz jako smok w D&D 5.0

wt maja 24, 2016 10:31 am

Z graniem taką klasą mogą być spore problemy. Nie widzę nigdy, by ataki smoka traktowane były jako magiczne - zatem na wyższym poziomie znacznie obniży się zdolność zadawania obrażeń. Żeby w pełni skorzystać z maximum strength, trzeba by zignorować resztę atrybutów - a to nie wydaje się najlepszym pomysłem (chociaż jednocześnie z premią do trafienia i obrażeniami rośnie AC, to spory plus).
Co powinieneś zrobić? Rozpisz sobie tę postać na którymś konkretnym poziomie, zadaj sobie pytanie, jaką chcesz pełnić rolę, a ja Ci podeślę, co postacie z mojej drużyny robią na tym, będziesz miał porównanie ;)
 
Enter24
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 5
Rejestracja: czw maja 19, 2016 7:25 am

Gracz jako smok w D&D 5.0

czw maja 26, 2016 1:29 pm

Jeszcze nie tworzyłem postaci do dd5, więc trochę mi to zajęło i nie wiem czy czegoś mocno nie pomyliłem. Dla tego też podsyłam arkusz dla poziomu 1 oraz 7, do którego rozwinąłem postać.

Przy awansowaniu - rzucałem kością na życia - często wypadało powyżej 6 stąd dużo życia. dobierałem kolejne bonusy z tabeli w instrukcji. Niestety nie wiedziałem jak podliczyć bonusy do ataku, inicjatywy... ale to raczej nie problem.

Na 7 poziomie ma już:
Rozmiar: Duży
Atak: 2 ataki po 2k6 (+ str?)/ 2x zionięcie mrozem 3k6 - stożek na 4,5m
Pancerz: 16 (10 + str + dex)
WT: 49
Archetyp: Mag
Magia: 4 znane zaklęcia z 2 poziomu - rzucenie 2, potem odpoczynek
Dodatkowe umiejętności: 2 ataki (wspomanine), możliwość zmiany w humanoida

Z magią wydaje mi się kiepsko więc jeszcze to rozpatruje, choć możliwość zmiany w humanoida (np. przed miastem by nie zwracać uwagi wydaje się dobrym atutem)

W przypadku archetypu fightera:
Rozmiar: Duży - z perspektywą na wielki w late game
Atak: 2x 2k6 (+ str?) / 2x zionięcie mrozem 3k6 - stożek 4,5m / 1 silny atak 2k10 - wyrzucenie mniejszego przeciwnika na 3m w dowolnym kierunku, każde przelecone tak 3m to kolejne 1k6
Pancerz: 17 (12 + str)
WT: 49
Archetyp: Drapieżnik (fighter)
Magia: Brak
Dodatkowe umiejki: 2 ataki (wspomniane), silny cios (wspomniany w atakach)


W przypadku poziomu 11:
Mag:
Rozmiar: Duży
Zdrowie: 89 (szybkie dodawanie połowy KW + konstrukcja)
Walka: 2x 2K6 + 5, 2x zionięcie mrozem stożek na 4,5m 6k6
Pancerz: 16
Umiejętności:
- 2 Ataki
- Czarowanie (5 zaklęć z 3 poziomu - można rzucić tyle ile ma się zionięć)
- Przemiana w humanoida
- Rzuty obronne z mądrości
- Przerażająca postura (frightful presence) - w promieniu 9 metrów rzuty obronne na mądrość, przegrany oznacza przerażenie przez 1min - rzuty obronne co turę
- Dragon senses - pozwala dokładnie zlokalizować przeciwników i przedmioty w zasięgu 3m niekoniecznie muszą być widoczni - szczerze nie wiem po co to

Fighter:
Rozmiar: Duży - perspektywa na wielki
Zdrowie: 89 (szybkie dodawanie połowy KW + konstrukcja)
Walka: 2x 2K6 + 5, 2x zionięcie mrozem stożek na 4,5m 6k6, Mighty bite - 2k10 i rzucenie przeciwnikiem na 3 metry
Pancerz: 17
Umiejętności:
- 2 Ataki
- Możliwość uderzenia przeciwników z zasięgu 3 metrów
- Mighty bite - zamiast dwa razy, uderza się raz z siłą 2k10 i wyrzuca przeciwnika na 3m w dowolnym kierunku. Obrywa 1k6 za każde 3m pokonane w ten sposób
- Przerażająca postura (frightful presence) - w promieniu 9 metrów rzuty obronne na mądrość, przegrany oznacza przerażenie przez 1min - rzuty obronne co turę
- Dragon senses - pozwala dokładnie zlokalizować przeciwników i przedmioty w zasięgu 3m niekoniecznie muszą być widoczni - szczerze nie wiem po co to

http://www.filedropper.com/charactersheet-formfillable
http://www.filedropper.com/charactershe ... fillable7w
http://www.filedropper.com/showdownload ... fillable17

Czego oczekuję od postaci:
No przede wszystkim by nie była kompletnie niepotrzebna XD Chciałbym nią stawiać bardziej pod Role Play i zabawę niż czysto pod walkę. W walce najpewniej będzie musiał stawać w pierwszej linii, jednakże zapewne nie będzie grać pierwszych skrzypiec - na pewno znajdzie się ktoś, kto gra czysto wojownika. Jedynie co mi starczy, to to by mogła sobie poradzić z przeciwnikiem o podobnym poziomie.
Ostatnio zmieniony sob maja 28, 2016 6:24 pm przez Enter24, łącznie zmieniany 3 razy.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Lord Xan
Administrator
Administrator
Posty: 589
Rejestracja: ndz gru 07, 2008 7:09 pm

Gracz jako smok w D&D 5.0

pn maja 30, 2016 11:33 am

Na 7 poziomie z archetypem apex predator, zakładając siłę 20, robiłbyś 24 obrażeń/rundę z premią do trafienia +8.

Z kolei paladyn, którego prowadziłem, na 7 poziomie atakował za 24,6/rundę z premią na poziomie +6 (chociaż z możliwością zadawania jeszcze raz tyle kilka razy dziennie), ale przy 60 HP i AC 18.

Nie ma dużych rozbieżności, ale z tym archetypem, bez zdolności zamiany w humanoida, miałbyś bardzo utrudnione odgrywanie, wchodzenie do pomieszczeń itd. Dlatego ja mimo wszystko oddałbym trochę siły za archetyp great serpent i cieszył się bardziej z fabularnej części rozgrywki ;)
 
Enter24
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 5
Rejestracja: czw maja 19, 2016 7:25 am

Gracz jako smok w D&D 5.0

wt maja 31, 2016 9:12 pm

Hmm... sam nie wiem. Rozmiar duży, to o ile dobrze pamiętam, rozmiar konia... a koń raczej przejdzie przez drzwi. Więc tutaj dużych utrudnień raczej by nie było (przynajmniej od strony logicznej, inna kwestia mechaniczna). Swoją drogą przy takim rozmiarze postać innego gracza mógłby jeździć na grzbiecie ;)

na 7 poziomie obrażenia i pancerz wydają się w porządku, ale przy wyższych może okazać się, że będzie zbyt niski. Tym bardziej, że nie ma jak podnieść tych statystyk. Swoją drogą wydaje mi się dziwne, że wedle instrukcji nie można nosić żadnych pancerzy - nawet jeśli byłby wykuty na zamówienie.

Tylko jeszcze mam takie pytania:
1. Jak podliczamy bonus do ataku? str + ten bonus?
2. Jak podliczamy inicjatywę?
 
Awatar użytkownika
Lord Xan
Administrator
Administrator
Posty: 589
Rejestracja: ndz gru 07, 2008 7:09 pm

Gracz jako smok w D&D 5.0

śr cze 01, 2016 12:29 am

Premia do trafienia wręcz to zawsze proficiency bonus (zależny od poziomu) + STR mod (chyba, że specjalna zasada mówi inaczej, jak light weapon czy zdolność mnicha do walki bez broni).

Inicjatywa to po prostu DEX mod - chyba, że specjalna zasada mówi inaczej (z atutu czy specjalnej cechy pancerza).

Co do jeżdżenia na grzbiecie, to pamietaj, że smok może latać tylko, kiedy obciążenie nie przekracza 5xSTR (czy coś takiego, tak jak w opisie latania zaznaczyli).

Co do braku mozliwości pancerza - chodzi o balans. Smok ma specyficzny unarmed defense, równy 10+STR mod+DEX mod. Pancerz zmienia to na X+DEX mod (ograniczony w zależności od rodzaju) - bez wyjątku, gdzie X zależy od zbroi. Nie da się tego w żaden sposób nałożyć na siebie. Inna sytuacja generowałaby naprawdę przegięte możliwości. A tak? Apex predator może już na 8 poziomie osiągnąć 18 AC (jeśli dobrze rachuję). To tyle, co wojownik z bronią dwuręczną, którego powinien być ekwiwalentem.

Wczytaj się jeszcze, że rozmiar smoka jest nieco oszukany. Już na 1 poziomie masz około 3 metry, ale jakimś cudem podpinają to jeszcze pod Medium :P Smok do karczmy nie wejdzie.
 
Enter24
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 5
Rejestracja: czw maja 19, 2016 7:25 am

Re: Gracz jako smok w D&D 5.0

śr cze 01, 2016 1:34 am

Zaczął bym od tego, że wedle instrukcji juz na 1 poziomie ma się długość 20ft ( 6m) oraz rozpiętość skrzydeł 25ft (7, 5m) - i to jest uznane za... medium. Więc w sumie racja - przez drzwi będzie mieć problem z wejściem.
Chociaż wymiarów wzrostu i szerokości nie podali. A co jest w takiej sytuacji istotne xd


Propo pancerza - racja. Od strony mechanicznej całkowicie zrozumiałe. Gorzej od strony fabularnej w której jakoś będzie trzeba wyjaśnić czemu np. Kowal nie może przygotować takiego pancerza.(pomijając to, ze pewnie by uciekł)

Grzbiet - po prostu zwróciłem uwagę na coś, co nie rzuciło się wcześniej w oczy i powozenie traktuje jedynie jako ciekawostkę. W koncu nie zamierzam tak się upokorzyć i traktować jak byle wierzchowiec ;)


Podsumowując, jestem zadowolony z postaci i jej balansu.
 
Awatar użytkownika
Lord Xan
Administrator
Administrator
Posty: 589
Rejestracja: ndz gru 07, 2008 7:09 pm

Gracz jako smok w D&D 5.0

czw cze 02, 2016 9:42 am

Cieszę się :)
Co do pancerza, to fabularnie jak najbardziej fajnie sobie wykuć jaką płytę napierśnika - niektóre potężne smoki są znane ze swoich pancerzy (np. Deathwing z Warcrafta miał nieprzebijalny pancerz wykuty przez orków) - ale taki czysto fabularny, nie wpływający na żadne staty, a dający tylko rozgłos. Jako MG jak najbardziej coś takiego bym propsował.
Ostatecznie wziąłeś predatora czy great wyrma?
Ostatnio zmieniony pt cze 03, 2016 12:43 am przez Lord Xan, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Enter24
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 5
Rejestracja: czw maja 19, 2016 7:25 am

Gracz jako smok w D&D 5.0

pt cze 03, 2016 12:06 am

Wydaje mi się, że wezmę great wyrma, zaklęć niby niewiele, trochę ciężej w walce, ale za to pancerz niewiele się zmienia (zwłaszcza jeśli dex miałoby się na +2 to praktycznie miedzy nim a predatorem nie ma różnicy) a możliwość zmiany w humanoida i normalnego wejścia do miasta to też już coś. Postać będzie mogła usiąść i normalnie się napić piwa z resztą ekipy ;)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości