Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
Lord Xan
Administrator
Administrator
Posty: 592
Rejestracja: ndz gru 07, 2008 7:09 pm

[HB] Stormlord - wizard arcane tradition - pomoc wymagana!

sob sie 20, 2016 1:50 am

Razem z kumplem pracujemy nad duetem złotych krasnoludów - bliźniąt gromu. Life clerica już mamy, teraz pracujemy jeszcze nad tajemną tradycją czarodzieja dla złotego krasnoluda, koncentrującą się na walce wręcz. Potrzebuję pomocy z drugopoziomową zdolnością ;)

ARCANE TRADITION: Stormlord
Stormlords are the dwarven mages born under the blessing of All-Father Moradin. Wielding powerwul arcane magicks and mighty hammers, they wreck havoc and elemental destruction upon the foes of the stout folk.
Restriction: gold dwarves only. Only gold dwarves can choose the stormlord arcane tradition. In the world of Faerûn, shield dwarves suffered harshly from the Spellplague and even the divine gift couldn't help them to keep arising tradition. On the other hand, gold dwarves of the East Rift remanained roughly unaffected and trained the most specialized units in the Realms.

STEEL UNITY
When you adopt this tradition at 2nd level, you gain proficiency with heavy armor (not shields).
You also gain proficiency in the Athletics skill if you don't already have it.

TRADITION DEFINING ABILITY
Starting at 2nd level...
Tutaj potrzebuję waszej pomocy. Co to może być? Jednocześnie nie za mocne i ciekawe. Może weapon bond, coś w stylu tego co ma bladelock i eldritch knight? Albo coś ochronnego, tu wlatuje zwykle bardzo mocna zdolność (arcane ward, bladesong, grim harvest nekromanty itd.) - definitywnie potrzeba czegoś unikatowego. Czegoś, po co gracz chciałby grać krasnoludzkim magiem. Nie chciałbym dorzucać bonusów do obrażeń do INT, bo to za mocne. To mimo wszystko czarodziej, chciałbym, żeby się borykał z podobnymi problemami co bladesinger. A tamten jednak robi cuda na wyższych poziomach.
Może połowa proficiency bonus do CON saving throw pod jakimś warunkiem w tym się zawrze? Albo biegłość w CON saving throw przy rzutach na koncentrację?

EXTRA ATTACK
Starting at 6th level, you can attack twice, instead of once, whenever you take the Attack action on your turn.

ELDRITCH STRIKE
At 10th level, you learn how to make your weapon strikes pulverize a creature's resistance to your spells. When you hit a creature with a weapon attack, that creature has disadvantage on the next saving throw it makes against a spell you cast before the end of your next turn.


BATTLE MAGIC
At 14th level, you have mastered the art of weaving spellcasting and weapon use into a single destructive act. When you use your action to cast a wizard spell, you can take one weapon attack as a bonus action.

Dla smaczku oczywiście używamy fluffu z runesmitha z 3.5; krasnolud zamiast jakieś zatęchłej książki z czarami ma przy pasie opasłą torbę z dziesiątkami runicznych kamieni.

Ostatnio zmieniony śr sie 24, 2016 1:03 am przez Lord Xan, łącznie zmieniany 5 razy.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Lord Xan
Administrator
Administrator
Posty: 592
Rejestracja: ndz gru 07, 2008 7:09 pm

[5e] Stormlord - wizard arcane tradition - pomoc wymagana!

pn sie 22, 2016 1:17 am

Poprawka - druga wersja. battle magic i eldritch strike nie mają prawa pojawić się na raz w klasie, która ma full spellcasting ;)

ARCANE TRADITION: Stormlord
Stormlords are dwarven mages born under the blessing of All-Father Moradin. Wielding powerwul arcane magicks and mighty hammers, they wreck havoc and elemental destruction upon foes of the Stout Folk.
Restriction: dwarves only.

STEEL UNITY
When you adopt this tradition at 2nd level, you gain proficiency with light and medium armor (not shields). If you are already proficient in those, you instead gain proficiency in heavy armor.
You also gain proficiency in the Athletics skill if you don't already have it.

THUNDEROUS SMASH
Starting at 2nd leveI, when you hit a creature with a melee weapon attack, you can expend one spell slot to deal extra damage to the target, in addition to the weapon's damage, half of which is thunder and half is lightning damage. The extra damage is 2d6 for a 1st-level spell slot, plus 1d6 for each spell level higher than 1st, to a maximum of 7d6.

EXTRA ATTACK
Starting at 6th level, you can attack twice, instead of once, whenever you take the Attack action on your turn.

GIFT OF THE STORMS
At 10th level, divine blessing cast upon your birth renders you resistant to the effects of the storms. Sparks of electricity constantly arc off your body. You have resistance to lightning and thunder damage. Whenever a creature deals thunder or lightning damage to you, creatures of your choice within 10 feet of you take lighting or thunder damage (choose each time this ability activates) equal to the same amount of damage that you received. Additionaly, strong wind does not impose disadvantage on Wisdom (Perception) checks on you.

STEEL AND THUNDER
At 14th level, you have mastered the art of weaving spellcasting and weapon use into a single destructive act. When you use your action to cast a wizard spell, you can take one weapon attack as a bonus action.
You can use this feature a number of times equal to your Intelligence modifier (a minimum of once). You regain all expended uses when you finish a long rest.
Ostatnio zmieniony pn sie 22, 2016 5:40 pm przez Lord Xan, łącznie zmieniany 3 razy.
 
Aesthevizzt
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 32
Rejestracja: pn sty 19, 2015 10:23 pm

[5e] Stormlord - wizard arcane tradition - pomoc wymagana!

pn sie 22, 2016 6:51 pm

STEEL UNITY - Zmniejszyłbym bazowe obrażenia z 2d6 na 1d6 i nie wprowadzał maksimum.
Czy postać na 6 lvl moze 2 razy w swojej turze skorzystać z STEEL UNITY? To byłoby chyba zbyt potężne...
Czy w 5e obrażenia nie mogą być określane jak w 4e jako całość grzotowo-błyskawiczna?

GIFT OF THE STORMS i GIFT OF THE STORMS - nie wiem czy nie zamieniłbym kolejności tych umiejek.

Co sadzisz o wpleceniu adv na ataki przeciwko istotom podatnym na grzmot i błyskawice (lub disadv. dla przeciwników podatnych na błyskawice i grzmoty na rzuty obronne na czary grzmotowo-błyskawicowe rzucane przez Stromlorda?)
 
Awatar użytkownika
Lord Xan
Administrator
Administrator
Posty: 592
Rejestracja: ndz gru 07, 2008 7:09 pm

[5e] Stormlord - wizard arcane tradition - pomoc wymagana!

wt sie 23, 2016 12:17 am

Pierwsza część pytania dotyczy widzę thunderous smash - jest to zmieniona wersja divine smite paladyna; można wsadzać 2 na rundę, jeśli komuś nie szkoda komórek na czary. Ograniczenie ma sens, bo bez niego krytyk będzie zbyt dewastujący.
Pomyślę o ograniczeniu do 1/rundę, wszystko w sumie wyjdzie w praniu.
Nie, są dwa osobne typu obrażeń właśnie. Nie może być tak, że obrażenia są z dwóch typów na raz, musi być rozdział na części.

Co do drugiej części pytania, to jeszcze nie złapałem sensu :P

Ostatnie - raczej wolałbym unikać takiego mało zauważalnego generatora advantage; praktycznie nigdy nie pojawi się na sesji. Jeśli taki potwór się trafi, to i tak zostanie już wystarczająco zmasakrowany przez jego zdolności :D
 
Aesthevizzt
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 32
Rejestracja: pn sty 19, 2015 10:23 pm

[5e] Stormlord - wizard arcane tradition - pomoc wymagana!

wt sie 23, 2016 3:11 am

1. Thunderous smash - paladyn chyba ma ograniczenie do 1 smite/runda, a należy pamiętać, że to półcaster. Krytyk bez ograniczenia i tak nie byłby tak bolesny jak w przypadku asasyna ;)
Postać zadała T.Smashem 9 dmg - nie będzie problemu z połówkami przy podziale na błysk i grzmot? (nie wiem czy nie lepiej dać graczowi do wyboru typ obrażeń)

2. STEEL AND THUNDER - 10 lvl
GIFT OF THE STORMS - 14 lvl

Na moje Dar burzy (zwłaszcza 2. część) wydaje się mocniejszy niż zmodyfikowana domena wojny kapłana.

3. Ostatnie było trochę na czuja bez weryfikacji ilości istot nadwrażliwych na grzmocenie/błyszczenie :wink:

4. Jeszcze tak sobie myślę, że czarodziej w płytówce z 2 atakami typowo żołnierskimi broniami (biegłości rasowe) to na moje bardziej woj niż mag, wiec nie wiem czy nie byłoby warto pomyśleć o modyfikacji Eldritch Knighta?
 
Awatar użytkownika
Lord Xan
Administrator
Administrator
Posty: 592
Rejestracja: ndz gru 07, 2008 7:09 pm

[5e] Stormlord - wizard arcane tradition - pomoc wymagana!

wt sie 23, 2016 7:00 pm

1. Paladyn nie ma ograniczenia. Ogranicza go mała liczba komórek na zaklęcia, co w przypadku czarodzieja jest mniejszym problemem.
2. Ta abilitka z 14 poziomu to według mnie taki totalny peak, pewnie nawet za dużo (czar+smash?) - może nawet zrezygnować z tego, albo zabronić w tym ataku smasha...

4. Coś w tym jest. Ale z drugiej strony - bladesinger z full dexem ma podobne AC (17 vs 18), wyższą inicjatywę i większe obrażenia wręcz dzięki bladisinging. Nie ma za to żadnego smite. Jakieś problemy mogą się rodzić - będzie weryfikowane w trakcie gry ;)
 
Aesthevizzt
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 32
Rejestracja: pn sty 19, 2015 10:23 pm

[5e] Stormlord - wizard arcane tradition - pomoc wymagana!

wt sie 23, 2016 8:50 pm

THUNDEROUS SMASH
W związku z tym, że Stromlord potencjalnie mógł wykonać 3 ataki (+ 3 x 7d6 obrażeń) poważnie rozważyłbym wprowadzenie ograniczenia jednego smasha na turę. Jak postać zostanie przyspieszona to już w ogóle sieczka się zrobi, tudzież będzie mordować wrogów dwuręcznym mieczem (atut, którego nazwy nie pamiętam, pozwalający wykonać darmowy atak po "skasowaniu przeciwnika).

STEEL AND THUNDER
Sama w sobie nie jest aż tak bardzo potężna. Wszystko rozbija się o smasha.

Bladesinger to ja dobrze kojarzę, ze to wynalazek z UA, która średnio ma po drodze z balansem?

Zobaczyłbym jak całość funkcjonuje przy założeniu, że:
a) smash bez limitu rundowego, ale obrażenia tylko do 5d6
b) smash raz na rundę, ale z obrażeniami max. 9d6

Pomyślałem sobie jeszcze o jednym - skoro to WŁADCA Burz, którego nie imają się żywioły, który ot tak może przyzywać pioruny (smash) lub je odbijać jednym gestem (gift), na którym błyskawice nie robią większego wrażenia (gift) to może oprzeć jego magię nie na INT tylko na CHA (i na 2 lvl dać mu zastraszanie, a nie atletykę). Wszakże ma to być gość, który donośnym głosem objawia światu kto jest "debeściak", a nie jakiś tam facio w sukience mamroczący pod nosem zaklęcia za plecami woja. Jeśli dobrze kojarzę krasnal nie dostaje w 5e na starcie kar do CHA.

I jeszcze takie pytanie poza konkursem - czy błyskawice i grzmoty pasują do domeny Moradina. Mi on się zawsze kojarzył z prawymi i dobrymi krasnalami kowalami (niemniej jest fabularnie w FR 100 lat za murzynami, więc nie wiem co się pozmieniało).
 
Awatar użytkownika
Lord Xan
Administrator
Administrator
Posty: 592
Rejestracja: ndz gru 07, 2008 7:09 pm

[5e] Stormlord - wizard arcane tradition - pomoc wymagana!

śr sie 24, 2016 1:01 am

Bladesinger to SCAG,oficjalny podręcznik za $$$

Na CHA czarowania oprzeć nie można, bo archetyp nie zmienia podstaw klasy. Jest zresztą już Sorcerous Origin: Storm, o tu: http://media.wizards.com/2015/downloads ... rne_v3.pdf

Tak naprawdę te nawiązania do błyskawic i burz nie są jakieś kluczowe, chciałem po prostu mocno wskazać związek z Thunder Blessing. Dlaczego nie założyć, że to prawdziwa burza i wpływa na co niektórych z bliźniaków?
Moce burz to zatem dar od całego panteonu, nie samego Moradina. Kolejny prezent, by jeszcze bardziej wspomóc ginącą rasę.
Thunderous smash ograniczamy do 1/rundę, dostrzegam coraz więcej kłopotów z nim związanych.

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości