Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
Khelben
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 146
Rejestracja: śr mar 12, 2008 8:19 pm

czw lis 27, 2008 9:34 pm

Breeg ;

1.To nie jest szkółka ortograficzna

2.Załącz se NW na37 lvl-u mnicha to ci zmiecie jednym ciosem Litch Kinga

3.Są ludzie który lubią bitkę i mi się tu nie mądruj.

4.Twoje poprawki są na miarę małego bobasa który chcę się popisać poprawiając czyjeś posty.

5.I wreszczie nie życzę sobie żebyś mnie obrażał.

Z PODZIĘKOWANIEM
 
Awatar użytkownika
Malaggar
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3222
Rejestracja: ndz cze 01, 2003 3:36 pm

czw lis 27, 2008 9:41 pm

2.Załącz se NW na37 lvl-u mnicha to ci zmiecie jednym ciosem Litch Kinga

A wiesz młodzieńcze, że NWN ma niewiele wspólnego z D&D?

1.To nie jest szkółka ortograficzna

A w regulaminie jasno stoi:
Regulamin pisze:
3.2. Wiadomości należy pisać zgodnie z zasadami gramatyki, ortografii i interpunkcji języka polskiego; polskie znaki diakrytyczne nie są wymagane.


4.Twoje poprawki są na miarę małego bobasa który chcę się popisać poprawiając czyjeś posty
Do takiej sytuacji by nie doszło, gdyby nie Twoje nagminne łamanie regulaminu.

3.Są ludzie który lubią bitkę i mi się tu nie mądruj.
Wyjaśnisz mi ten zwrot? Bo jest on zagadkowo niepoprawny.

A co do lubienia bitki - jak rozumiem gra dużo skuteczniejszym wojownikiem czy barbarzyńcą to już wyklucza bitkę?
 
PPPP
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 4823
Rejestracja: śr gru 01, 2004 7:17 pm

czw lis 27, 2008 9:57 pm

EmperorShard pisze:
Jeśli już modyfikować, to może by zrobić Martial Monka? Coś takiego jak zrobił Suldarr z Soulknife'em, znaczy zabrać mu większość tych zdolności, zostawić premie do KP (tą od mądrości i tą drugą też), obrażenia bez broni, grad ciosów, a dodać manewry z Tome of Battle i może jakieś atuty premiowe.

Może sam się tego podejmę, chociaż teraz siedze raczej 4e..


Akurat coś takiego już powstało - Fist Disciple - mnich a'la Tome of Battle

Inne wariacje na temat mnicha, które cenię:

Sohei - mnich - unikalny pomysł przygotowywania atutów (analogicznie do wizarda przygotowującego zaklęcia).

Mantra/psychic monk - mnich ze zdolnościami podobnymi do inwokacji warlocka.

Ultimate Monk.
 
Awatar użytkownika
Hezor
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3788
Rejestracja: pn lip 23, 2007 10:31 pm

czw lis 27, 2008 11:56 pm

Jeśli już modyfikować, to może by zrobić Martial Monka? Coś takiego jak zrobił Suldarr z Soulknife'em, znaczy zabrać mu większość tych zdolności, zostawić premie do KP (tą od mądrości i tą drugą też), obrażenia bez broni, grad ciosów, a dodać manewry z Tome of Battle i może jakieś atuty premiowe.


SKRP pisze:
Akurat coś takiego już powstało - Fist Disciple - mnich a'la Tome of Battle

Inne wariacje na temat mnicha, które cenię:

Ha! Mam co wytknąć SKRPowi! :)

W ToB jest już przebudowany Monk - polecam przeczytanie części o wariantach swordsage :)

@reszta - Byle tak dalej, sporo warnów się posypie ;)
 
Awatar użytkownika
OneMoreGodDamnElf
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 323
Rejestracja: wt lis 06, 2007 2:50 pm

pt lis 28, 2008 12:20 am

2.Załącz se NW na37 lvl-u mnicha to ci zmiecie jednym ciosem Litch Kinga

Załącz "se" czarodzieja na 30 poziomie to Ci zmiecie tego mnicha jednym "spellem" :)
 
PPPP
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 4823
Rejestracja: śr gru 01, 2004 7:17 pm

pt lis 28, 2008 9:10 am

Hezor pisze:
SKRP pisze:
Akurat coś takiego już powstało - Fist Disciple - mnich a'la Tome of Battle

Inne wariacje na temat mnicha, które cenię:

Ha! Mam co wytknąć SKRPowi! :)

W ToB jest już przebudowany Monk - polecam przeczytanie części o wariantach swordsage :)


Ha, fakt. Oczywiście, jak mogłem zapomnieć o unarmed swordsage. Tome of Battle w ogóle jest podręcznikiem, dzięki któremu każdych mnich może się stać jeszcze bardziej mnisi ;)
 
Awatar użytkownika
Khelben
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 146
Rejestracja: śr mar 12, 2008 8:19 pm

pt lis 28, 2008 4:36 pm

Dobrze panowie ( zwracam się do Breega i Malaggara ) nie potrzebnie wszczynamy niepotrzebne kłótnie :) ( to też jest na pewno jeden z przepisów w regulaminie , a jak nie to mnie poprawcie :razz: ). Proponuję (zawieszenie broni).Wyrażajmy swoe racje tak aby jeden i drugi nie został urażony.To jak panowie?Będę czekał na wasze zdanie.

Pozdrawiam
 
Awatar użytkownika
kymil masushibo
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 36
Rejestracja: czw sty 12, 2006 11:49 am

czw lip 09, 2009 1:52 pm

Dlaczego wydaje mi siê, ¿e dla was u postaci liczy sie tylko i wy³±cznie liczba zadawanych obra¿eñ?
Najlepsz± obron± jest w³a¶nie Obrona - co z tego ¿e masz ma³e obra¿enia skoro ty je zadajesz a przeciwnik tobie nie.
Githzerai Winged Creature VoP i ju¿ KP w niebo.
 
Awatar użytkownika
Szarlih
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 906
Rejestracja: ndz maja 11, 2008 3:04 pm

czw lip 09, 2009 2:31 pm

Ekhm. W temacie, w którym sam się wypowiadałeś (Gish mnich) pokazywałem właśnie taki build, na mnicha z maksymalnym KP (i maksymalną inicjatywą, do natychmiastowych ucieczek). I niestety, nie udało się tej postaci odratować - zdecydowałem się na Warblade z suprerior unarmed strike i właśnie VoP, z dwoma poziomami w mnichu.
 
Ooral92
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 340
Rejestracja: wt kwie 21, 2009 2:58 pm

czw lip 09, 2009 6:52 pm

Właściwie z jakiego podręcznika jest ten szablon Winged Creature?
 
Awatar użytkownika
kymil masushibo
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 36
Rejestracja: czw sty 12, 2006 11:49 am

czw lip 09, 2009 11:28 pm

Savage Species
 
Mcrackers
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 9
Rejestracja: śr lis 11, 2009 11:34 am

Mnich - różne aspekty

śr lis 11, 2009 1:24 pm

Dołożę kilka uwag co do Waszego Mnichopoglądu;] :
Uwaga o porównaniu Mnicha do Brb nie ma sensu - klasyczny Brb = Dmg. A Mnich... "ma dużo fajnego, ale mało przydatnego".
Wprawdzie można zbudować mnicha, który będzie walczył bronią (prosta Kama, czy inne bronie mnicha z PG i Księgi BiE i tą broń porządnie ulepszyć) i nastawić go na walkę 2 rodz broni (lub kupić pas mnicha o ile dobrze pamiętam)
nie licząc atrybutów I żadnych premii to maksymalnie na poziomie 20 potrafimy:
+11/+11/+8/+5/+2/-1 - główna ręka (kama)
+11/(+8 jeśli mamy atut) - druga ręka (też kama)
wraz z gradem ciosów.
kama zadaje k6 (kryt. x2)

Brb za to:
+20/+15/+10/+5
(+23/+15/+13/+8 w szale) swoim ulubionym toporem (k12, kryt. x3)

Łatwo zauważyć, że nawet pakując wszystko w atak i Dmg mnicha trudno jest w otwartej walce pokonać brb. Atak brb wyższy, pomimo że jest go mniej. podobna sytuacja może mieć miejsce, gdy nastawimy rozgrywkę michem na jak największy atak. Nie tu szukamy zalet mnicha.

Sztuka grania mnichem opiera się raczej na dobrej taktyce i wsparciu drużyny niżeli na samodzielności (paradoksalnie do dążeniu mnicha do samodoskonalości;]) i walce 1 na 1. Ostatecznie należy dużo myśleć i wykorzystać Wszystko co jest wokół, a wtedy szansa na wygrany pojedynek 1 na 1 do niskich nie należy.

Co powiedzie na koncepcje mnicha z pierścieniem niewidzialności i wykorzystujący swoją szybkość, by z ukrycia atakować słabe pozycje wrogów, podczas gdy reszta drużyny odwraca uwagę wrogów??

Co z Mnichem, który nastawiony na atak i KP (lekki tank;])? Zr+Rzt+Naturalny+odbicie+mnich+pancerz (karwasze pancerza). Modów jest wiele... a wiele słabych premii do kp może w sumie dać więcej niż jedna duża premia (w odniesieniu do mnicha). A atak bronią mnicha, ew pięściami gdy pakujemy w siłę może być przyzwoity.

Dobre efekty widziałem podczas nakładaniu na mnicha szablonów. Chociaż czasem boli gdy mamy niższy poziom, to gdy się wie co się chce z micha wyciągnąć, wychodzimy nawet na plus.

Prowadzony przeze mnie mnich w klasycznej drużynie potrafił dostać się wszędzie, wydostać się z trudnych sytuacji, robić zamieszanie, wciągając przeciwników w pułapkę, niszczyć kluczowe pozycje przeciwnika, sukcesywnie "grać na zwłokę"... itd. itd.

Podsumowując Mnich musi mieć kogoś, kto jest w stanie go poprowadzić jak należy... inaczej będzie pierwszą ofiarą w każdym spotkaniu. Jest to postać trudna do prowadzenia i trzeba mieć spore doświadczenie w grze. Nie każdy pamięta, że powalona postać może łatwo stracić swoją broń w walce z mnichem.
Swoje rozważania oparłem na 3.0. Wersja 3.5 ułatwia walkę mnichem;)

edit: poprawki kosmetyczne
Ostatnio zmieniony śr lis 11, 2009 1:26 pm przez Mcrackers, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Szarlih
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 906
Rejestracja: ndz maja 11, 2008 3:04 pm

Re: Mnich - różne aspekty

śr lis 11, 2009 2:00 pm

Co powiedzie na koncepcje mnicha z pierścieniem niewidzialności i wykorzystujący swoją szybkość, by z ukrycia atakować słabe pozycje wrogów, podczas gdy reszta drużyny odwraca uwagę wrogów??

Powiemy, że nie będzie nawet w połowie tak dobry, co robiący to samo łotrzyk...

Ostatecznie należy dużo myśleć i wykorzystać Wszystko co jest wokół,

I naprawdę sądzisz, że można tak tylko mnichem? Bo IMHO mistrzami w enviromental combat są druidzi...

Prowadzony przeze mnie mnich w klasycznej drużynie potrafił dostać się wszędzie, wydostać się z trudnych sytuacji, robić zamieszanie, wciągając przeciwników w pułapkę, niszczyć kluczowe pozycje przeciwnika, sukcesywnie "grać na zwłokę"... itd.

Łotrzyk też. Mag wtajemniczeń też. Mag objawień też. Nawet bard też...

Nie każdy pamięta, że powalona postać może łatwo stracić swoją broń w walce z mnichem.

Najpierw mnich musiałby wygrać z tą postacią sporny test ataku. Jeśli tej postaci broń naprawdę jest niezbędna, to prawdopodobnie i tak ma dużo wyższy od mnicha BaB.
 
Awatar użytkownika
goracepapu
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 801
Rejestracja: czw lip 30, 2009 9:44 pm

Re: Mnich - różne aspekty

czw lis 12, 2009 9:20 pm

http://www.youtube.com/watch?v=zFuMpYTyRjw

Obejrzyjcie a będziecie wiedzieć, czemu mnich jest słabą postacią.
 
Awatar użytkownika
Klebern
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 4195
Rejestracja: czw gru 01, 2005 5:53 am

Re: Mnich - różne aspekty

ndz gru 20, 2009 10:31 pm

Mnich to taka fajna klasa postaci. W buildach najlepiej się sprawdza, jak damy max 2 poziomy w tej klasie a najlepiej to jeden poziom, a jeszcze lepiej, jak nie ma się ani jednego poziomu w tej klasie.

A oto przykład jak można zrobić sobie mnicha bez ani jednego poziomu w tej klasie.
Zapomniałem tylko czy swordsage daje furie ciosów w swoim wariancie z unarmed strike.

Rasa: człowiek
Poziom: 20
Charakter: chaotyczny dobry

Klasy postaci:
paladin of freedom 2 / bard 1 / swordsage 4 [wariant z unarmed strike] / fist of the forest 1 / war chanter 3 / chameleon 7 / abjurant champion 2

Cechy:
Siła 10 [10 bazowe]
Zręczność 34 [15 bazowe, +3 za poziomy, +8 Vow of Poverty, +4 Manual of quickness of action, +4 feral trance]
Budowa 22 [12 bazowe, +2 Saint, +4 Vow of Poverty, +4 Manual of bodily health]
Inteligencja 24 [16 bazowe, +4 Tome of clear thoughts,+4 ability boon]
Mądrość 30 [14 bazowe, +2 Saint, +6 Vow of Poverty, +4 Tome of understanding, +4 ability boon]
Charyzma 22 [10 bazowe, +2 za poziomy, +2 Vow of Poverty, +4 Saint, +4 Tome of leadership and influence]

Klasa pancerza: +10 bazowa +12 zręczność +10 mądrość +10 mądrość - z olśnienia - Saint, +12 exalted, +4 naturalny, +5 deflection, +6 czar: shield, +6 budowa, +1 atut = 76

Inicjatywa: +12
Punkty wytrzymałości: 6k10+13k8+1k6+180

Rzuty obronne:
Wytrzymałość: +6 budowa, +6 charyzma, +11 z klas postaci, +4 magiczny krąg przeciwko złu, +2 great fortitude, +1 atut = +30
Refleks: +12 zręczność, +6 charyzma, +11 z klas postaci, +4 magiczny krąg przeciwko złu, +1 atut, +1 haste = +35
Wola: +10 mądrość, +6 charyzma, +12 z klas postaci, +4 magiczny krąg przeciwko złu, +1 atut = +33

Czary kapłana: max 6. poziom
4 / 7 / 7 / 6 / 6 / 4 / 2
Czary czarodzieja: max 6. poziom
4 / 6 / 6 / 6 / 5 / 3 / 1

BaB: +16
Broń: Pięści: magiczne i dobre
Atak: +34/+34/+29/+24/+19
Obrażenia: 2k6+17 + obrażenia do zręczności 1k6/2k6 ST30
W szarży: 5k6+1k12+31 - jednak najbardziej boli, że nie mamy pełnego ataku w szarży. Całkiem możliwe, że czarami można to załatwić, ale nie mam pewności

Możemy podnieść sobie premię do ataku kosztem kary do KP, o premię z morale max: BaB postaci, czyli możemy mieć premię do ataku +50, a KP 60

Ataki: +50/+50/+45/+40/+35
z haste

Atuty:
1p. Sacred Vow
1p. Vow of Poverty
3p. Finezja w broni
6p. Power attack
9p. Great fortitude
12p. Combat casting
15p. Superior unarmed strike
18p. Improved natural weapon

Flawy:shaky, murked eyed
Atuty bonusowe: Able learner, Combat expertise

Exalted feats:
1p. Nymph kiss
2p. Vow of nonviolence
4p. Vow of peace
6p. Word of creation
8p. Sanctify weapon
10p. Touch of golden ice
12p. Consecrate spell
14p. Vow of chasity
16p. Sanctify natural attack
18p. Resounding blow
20p. Subduing strike

Zdolności:
Niewrażliwość na: kwas, zimno, elektryczność i petryfikację
Szybkie leczenie 10
+4 do rzytów na wytrzymałość przeciwko truciznom
Tongues - od tej pory możemy rozmawiać w każdym języku
Protective aura: włączona powoduje, że chroni nas magiczny krąg przeciwko złu 3 metry o podwojonej sile oraz zyskujemy całkowitą niewrażliwość na czary do poziomu 3 włącznie
Redukcja obrażeń: 10/zło
Holy power: na wszystkie specjalne ataki, nadzwyczajne oraz nadnaturalne zdolności, zdolności czaropodobne jak i czary stopień trudności jest powiększony o +2
Holy touch: święta do obrażeń: +1k6 przeciwko złym, +1k8 przeciwko przeciwko złym nieumarłym i przybyszom. Każdy kto trafi postać otrzymuje obrażenia, jakby został trafiony przez Holy touch.
Odporność na energię 15/-
Freedom of movement
Prawdziwe widzenie
Regeneracja: 20 obrażeń na godzinę, 20 stłuczeń na 5 minut
Nie musi oddychać
Nie musi jeść ani pić
Odporność na: discern lies, detect thoughts i próby wykrycia charakteru
Odporność na naturalne ciepło i zimno
Fast movement
Uncanny dodge
Feral trance: +4 do zręczności, +2 do obrażeń
Widzenie w słabym świetle
Widzenie w ciemnościach 18 metrów
Calm aura ST 28 na wolę albo wróg w ogóle nas nie zaatakuje
Vow of peace ST 28 na forta albo broń przeciwnika się rozpadnie

Punkty umiejętności: 225


Nie chce mi się tłumaczyć, dlaczego liczyłem takie magiczne itemy, jak księgi zrozumienia itd. W zasadzie Vow of poverty na to zezwala, gdyż są jednorazowego użytku. Tak samo zezwala na używanie czarów, eliksirów, zwojów, lecz nie pozwala na ich posiadanie.
Ostatnio zmieniony wt gru 22, 2009 5:56 pm przez Klebern, łącznie zmieniany 3 razy.
Powód:
 
Awatar użytkownika
goracepapu
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 801
Rejestracja: czw lip 30, 2009 9:44 pm

Re: Mnich - różne aspekty

pn gru 21, 2009 2:31 pm

Nie możesz wymienić klasowych biegłości w broni/pancerzu bo to nie są atuty.
Weapon, armor, or shield proficiency may be granted by the character's race, class or by the following feats:


Z tymi księgami itp. Żeby coś użyć musisz najpierw wziąć to do ręki, a to się liczy już jako posiadanie. Jeżeli przesuniesz vop na 15 poziom to wtedy będzie wszystko ok . Weź pod uwagę, że czarodziej nie może wziąć vopa, bo jego księga zaklęć łamie ograniczenia nałożone przez vopa.

Najlepszy mnich to taki, który nie ma poziomów w tej klasie. Całkowicie się z tym zgadzam.
 
Awatar użytkownika
Dagome
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 417
Rejestracja: sob kwie 04, 2009 9:31 pm

Re: Mnich - różne aspekty

pn gru 21, 2009 5:36 pm

Bard nie może być praworządny :?
 
Awatar użytkownika
Ginden
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 831
Rejestracja: pt gru 19, 2008 1:15 pm

Mnich - różne aspekty

pn gru 21, 2009 9:23 pm

Dagome pisze:
Bard nie może być praworządny :?

Prawdziwemu powergamerowi nie robi to różnicy. :P
 
Awatar użytkownika
Dagome
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 417
Rejestracja: sob kwie 04, 2009 9:31 pm

Re: Mnich - różne aspekty

wt gru 22, 2009 1:03 pm

To coś powyżej zahacza raczej o muchkinizm :?
 
Awatar użytkownika
Klebern
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 4195
Rejestracja: czw gru 01, 2005 5:53 am

Re: Mnich - różne aspekty

wt gru 22, 2009 5:52 pm

Ginden pisze:
Dagome pisze:
Bard nie może być praworządny :?

Prawdziwemu powergamerowi nie robi to różnicy. :P


I po co te uszczypliwości? Wystarczy zmaienić charakter na chaotyczny dobry a klasycznego paladyna na paladin of freedom.
Goracepapu, co do tych proficency to jesteś trzecia osobą, która zupełnie inaczej intepretuje owe atuty/zdolności.
Tak na w razie czego usunę je. Aha co do tego posiadania. VoP nie wprowadza ograniczeń co do używania jednorazowych przedmiotów. Pamiętajmy, że nie gramy sami. Jeżeli ktos nam pozwoli przeczytać owe manuale, to będziemy je mieli. VoP pozwala na używanie eliksirów i samo dotnięcie ich nie łamie ślubów. Dotknięcie nie podpada pod posiadanie. Księga czarów i komponenty wcale nie są magiczne i często nawet nie kosztowne. Łatwe do zdobycia.
Ostatnio zmieniony wt gru 22, 2009 6:03 pm przez Klebern, łącznie zmieniany 3 razy.
Powód:
 
Awatar użytkownika
goracepapu
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 801
Rejestracja: czw lip 30, 2009 9:44 pm

Re: Mnich - różne aspekty

wt gru 22, 2009 6:54 pm

Biegłość to nie jest to samo co atut dający biegłość.

"Weapon Proficiency: Elves receive the Martial Weapon Proficiency feats for the longsword, rapier, longbow (including composite longbow), and shortbow (including composite shortbow) as bonus feats. "

"Clerics are proficient with all simple weapons, with all types of armor (light, medium, and heavy), and with shields (except tower shields).

A cleric who chooses the War domain receives the Weapon Focus feat related to his deity’s weapon as a bonus feat. He also receives the appropriate Martial Weapon Proficiency feat as a bonus feat, if the weapon falls into that category. "

Jak widać, tam gdzie są to atuty jest to zaznaczone w innych przypadkach dostajesz tylko biegłość.

Co do VoP
1.http://www.wizards.com/default.asp?x=dnd/sg/20060616a.
"Not in a Million Years: Wizard. Two words: no spellbook. 'Nuff said. ". Nie może posiadać księgi czarów , pas z komponentami natomiast możesz.
2. W BoED jest napisane, że drużyna nie zyskuje dodatkowego złota za Ciebie. tzn jeżeli drużyna składająca się z 4 osób w tym jednej z VoP, to ma ilość złota równą 3x wartość z tabelki wealth by level, a nie 4x. Innymi słowy biorąc VoP nie masz złota, więc wszystkie magiczne itemy jakie użyjesz pochodzą z sakiewki twoich towarzyszy.
3. W opisie Vop pisze, że nie możesz używać żadnego magicznego przedmiotu poza miksturkami. Nie możesz używać wandów/staffów/scrolli mimo, że działają na tej samej zasadzie. Miksturki są jedynym wyjątkiem. Nie możesz podnieść Tomu +5 nawet na 1 rundę.
 
Altaris
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1175
Rejestracja: ndz paź 05, 2008 4:24 pm

Re: Mnich - różne aspekty

ndz kwie 04, 2010 8:00 pm

Klebern w tym buildzie jest bardzo poważny błąd
2p. Vow of nonviolence
4p. Vow of peace

10p. Touch of golden ice


Vow of Nonviolence i Vow of Peace zabraniają obniżania atrybutów, to złamanie ślubów i strata dwóch featów (bezpowrotnie).

Poza tym Sanctify Weapon i Sanctify Natural Attack chyba się nie stackuje a uderzamy tylko pięściami.

Poza tym pytanie, gdzie jest Swordsage z walką bez broni?
I odnośnie niego, Subduing strike jeśli się nie mylę (robię to z pamięci) pozwala zamieniać obrażenia zwykłe na stłuczenia, a przy walce bez broni (przynajmniej mnich tak ma) można wybrać pomiędzy stłuczeniami a normalnymi obrażeniami (o ile mamy do nich dostęp)
 
Awatar użytkownika
Zireael
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3534
Rejestracja: wt maja 24, 2005 3:11 pm

Re: Mnich - różne aspekty

ndz kwie 04, 2010 9:01 pm

Swordsage z walką bez broni to variant w ToB.
Te atuty rzeczywiście się nie kumulują.
 
Waskos
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 19
Rejestracja: pn paź 24, 2016 10:42 pm

Re: Mnich - różne aspekty

pt gru 23, 2016 10:25 pm

Takie pytanie, bo ten akapit odnośnie opisu uderzenia bez broni mnicha mnie zastanawia
"Uderzenie bez broni mnicha na potrzeby zaklęć i efektów wpływających na oręż wyprodukowany oraz
broń naturalną należy traktować jak oba wymienione rodzaje oręża." -------> Czy to oznacza, że mnich może uzyskać premię z usprawnienia dla walki bez broni? Osobiście uważam za logiczne by magiczny kieł poprawiał walkę mnicha, ale premia z usprawnienia? To wydaje się dziwne. 

Drugie pytanie, chodzi mi o walkę bez broni mnicha (konkretniej gradu ciosów) a ogólne zasady walki dwoma broniami. W przypadku innych klas to opisy imho nie pozostawiają żadnych wątpliwości i do walki gołymi rękoma jako walki dwoma broniami należy stosować przepisy ogólne. Jak ma się to do gradu ciosów? Niby ta specjalna zdolność mnicha wydaje się substytutem dla normalnej walki dwoma orężami, ale samą wykładnią językową nie jestem w stanie wykluczyć zastosowania obu reguł, a to da jakąś nienormalną ilość ataków. 
 
Mirasek
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 64
Rejestracja: sob sty 29, 2011 12:13 am

Re: Mnich - różne aspekty

ndz gru 25, 2016 8:53 pm

Gwoli ścisłości - zaklęcie magiczny kieł daje premię z usprawnienia dla broni naturalnej i mnich jak najbardziej może korzystać z tego zaklęcia. Mnich może TEŻ korzystać z zaklęć, które wpływają na oręż wyprodukowany - takich jak magiczna broń czy charakter oręża. Nie patrz na to pod kątem logiki, fizyki czy wykładni językowej, D&D to system, w którym takie podejście się średnio sprawdza. Samo słowo 'usprawnienie' to taki ogólnik, nikt nie dokonuje jakiejś chirurgicznej operacji na pięściach postaci by je 'usprawnić' :)

Wykładnia, że grad ciosów jest substytutem walki dwoma orężami jest jak najbardziej ok - sam w swojej grupie z powodzeniem stosuję ją od lat. Technicznie podręcznik nie zabrania jednak by mnich łączył te dwie opcje. W takim przypadku mnich wysokiego poziomu wykonujący grad ciosów i posiadający wszystkie 3 atuty do walki dwoma orężami stosujący uderzenie bez broni jako 'dwa oręża'; może wyciągnąć 8 ataków na rundę (5 podstawowych ataków z gradem ciosów i 3 'z drugiej ręki). Pytanie czy Twoja grupa uzna, że jest to ok. Moim zdaniem definicja 'ataku bez broni' trochę temu przeczy, ale zdaje się, że nawet wydawca gry lata temu podawał taki przykład jako coś 'teoretycznie możliwe'.

To już tak pół-żartem, ale spotkałem się lata temu z wykładnią, że mnich może stosować każdą swoją kończynę jako osobną broń i każdą z nich wykonywać grad ciosów - ma wtedy 15 ataków: 5 z jednej ręki, 5 z drugiej ręki i 5 z pierwszej nogi, druga noga nie może atakować bo mnich musi na niej stać :)
 
Waskos
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 19
Rejestracja: pn paź 24, 2016 10:42 pm

Re: Mnich - różne aspekty

śr mar 08, 2017 9:48 pm

Nie żeby przyswojenie tego zajęło mi tyle czasu :P Po prostu niedługo po tym jak pytałem ostatnio tutaj to drużynowemu mcnichowi się zeszło, gracz wybrał inną klasę i jakoś tak przestałem zagłębiać się w tajniki tej klasy. Ostatnio jednak z własnej ciekawości ponownie wziąłem mnicha pod lupę. 

I szczerze powiedziawszy jakoś nie mogę zrozumieć do końca antypatii do tej klasy, która zdaje si przeważać tu na forum. Najczęsciej chyba wytykany jest średni przyrost bazowej premii do ataku. Ale czy patrząc na grad ciosów to naprawdę aż taka odczuwalna wada? weźmy 20 poziom, na którym różnice BAB są najwyższe. Porównajmy mnicha wykonującego grad ciosów z klasami z pełnym BAB, sprowadza się to do tego, że mnich zamiast jednego ataku z BAB +20 wykona dwa z +15/+15, pozostałe 3 ataki będą już takie same. Tak więc czy to naprawdę aż tak kiepski deal? Obrażenia będzie miał mnich zadawał solidne, broń chyba żadna sama w sobie takiego  dmga nie ma jak pieści mnicha, a jak wynika z posta wyżej mnich może te pięści "umagiczniać". 

Inna wada mnicha, niska KP. No tu trudno polemizować, ,mnich nigdy tyle nie osiągnie co wojownik w ciężkiej zbroi (choć pewnie przy sporych wydatkach i wysokich atrybutach może być blisko, a reszta zbrojnych klas i tak pewnie woleć będzie średnie pancerze). Tylko właśnie teraz należy rozpatrzyć użyteczność KP w ogóle w d&d. Osobiście nigdy nie lubiłem walk z hordami słabszych przeciwników, wolę mniej wrogów nasyłać na graczy, ale bliskich ich poziomom (klas BN rzadko używam, częściej posyłam po prostu wojowników/łotrzyków). Przy takich walkach inwestowanie w wysoką KP sensu nie ma większego, wszystko co ma ich trafić to ich trafi. Tak więc imho lepszy zbudowanie klasy na zadawanie większych obrażeń jest lepsze niż na nastawianie się na przyjęcie dużych. A mnich nie zdaje się cierpieć na niski dmg (na papierze, nigdy nie widziałem takiego na 20 poziomie w praniu). 

To co poruszyłem to chyba najpoważniejsze zarzuty stawiane mnichowi, inne właściwości klasowe to imho zdecydowane zalety (zwłaszcza szybkość i rzuty obronne). Tak więc z czego wynika zła sława mnicha?  

PS Wg systemu progów mnich został zepchnięty na baaardzo niską pozycję. Tylko że niby ten system miał oceniać uniwersalność klas. I taka refleksja mnie naszła- jak niby taki wojownik czy druid (z pierwszego progu) miałby przebić takiego mnicha w zadaniach polegających na dyplomacji? Wojownik nie ma dyplomacj w klasoweych umiejkach wiec nie ma o czym gadać, druid niby ma ale dla niego są ważniejsze inne a poza tym ogranicza go jego wiara w roślinki, podglądanie kopulujących wiewiórek i inne takie. 
Wgl ten system progów stawia tezy z którymi trudno mi się pogodzić. Paladyn też niesłusznie nisko wylądował, a twórca argumentował to jego kodeksem. Serio? Jak ktoś decyduje się na praworządnie dobrą postać to wg mnie nawet kodeksu nie potrzebuje by zachowywać się tak jak powinien się zachowywać paladyn. W dodatku w pierwszym progu są druid i kapłan, którzy też mają ograniczenia wynikające z wiary. 
 
 
Mirasek
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 64
Rejestracja: sob sty 29, 2011 12:13 am

Re: Mnich - różne aspekty

śr mar 08, 2017 10:48 pm

Wśród 'wad' mnicha najczęściej wymienia się raczej MAD - do funkcjonowania potrzebuje on kilku atrybutów na dość wysokim poziomie podczas gdy taki wojownik może się skupić tylko i wyłącznie na sile.

Mnich potrzebuje 4 atrybutów na wysokim poziomie:
Siła jest głównym atrybutem odpowiedzialnym za walkę, wpływa na celność i zadawane obrażenia.
Zręczność - mnich nie nosi pancerza i wysoka zręczność przydaje się dla uzyskania KP
Budowa - k8 to średnia kostka wytrzymałości, a mnich walczy na pierwszej linii i przydałoby mu się trochę pw
Roztropność - KP i zdolności klasowe

Gdy tworzy się postacie mocniejsze, mające na starcie na przykład po dwie '16' i dwie '14' do rozdysponowania na atrybuty nie jest to może tak odczuwalne. Jednak gdy tworzy się postacie domyślnie, gdzie najwyższą wartością na start jest '15' a cała reszta jest poniżej - wtedy to boli. Średni BAB to nie jest to co niszczy mnicha jako wojaka. Po prostu w D&D najprostszym i jednocześnie najbardziej wszechstronnym sposobem na zadawanie obrażeń jest broń dwuręczna + masa siły + potężny atak. Samą różnicę 5 punktów w BAB można przetworzyć na +10 obrażeń przy pomocy potężnego ataku. Mnich ze swoją bazową 2k10 (średnio 11) naprawdę ma z tym ciężko konkurować.

System progów to takie teoretyczne rozważania, oparte o całą listę założeń. Można o tym dyskutować, ale w końcu wchodzi się na kwestie 'na mojej sesji'. Jeśli u ciebie na sesjach mnichowie się sprawdzają i nie odstają od reszty to spoko, nie przejmuj się co znudzeni ludzie wypisują po forach. Tłumaczenie tych artykułów o systemie progów na polski jakie tu opublikowano też jest trochę niefortunne moim zdaniem.
 
Waskos
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 19
Rejestracja: pn paź 24, 2016 10:42 pm

Re: Mnich - różne aspekty

czw mar 09, 2017 10:33 am

Ano tak, MAD ciąży. Osobiście ze wszystkich czterech, ważnych atrybutów zręczność mógłbym na 12 zostawić, choć imho to ten atrybut wspanialszy jest ze względu na bonus do inicjatywy i rzutu obronnego na refleks (to drugie bardziej dla wojów, mnich i tak wysokie to ma), KP mnich i tak będzie miał niskie, +2 czy +3 ze zręczności byłyby bardzo pomocne, ale chyba pozostałe atrybuty są ważniejsze. 

Prawda, potężny atak to miły i skuteczny atut, jak jeszcze MP dopuszcza inne, takie jak leap attack, battle jump, szarża na oślep to dmg rośnie w zastraszającym tempie, w ogóle buildy na szarżujące robią się w pewnym momencie OP :P Niby mnich jak dostanie dostęp do odpowiednich podręczników i atutów to swoje zrobi (jest np. jakiś co zamiast normalnej oszałamiającej pięści paraliżuje wroga -> coup de grace?) ale to taka bezprzedmiotowa dyskusja. Przy wysokim poziomie optymalizacji (za którą nie przepadam i tak) to każda klasa sprosta większości wyzwań na sesji. 

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości