Doom pisze:Chyba nie poruszaliśmy tego wątku. Ale jego główne "ALE" do np Battlestara było że podczas kosmicznej napierdalanki słychać było zipy i zapy z działek, laserów, rakiet lecacych miedzy nosicelem a celem i szum wiatru na owiewce myśliwca podczas starć w próżni. Jak sądzisz SW tego nie mają?
Problem dźwięku w kosmosie.: na ekranie.pl Twardowski 2.0 "krzykr •
Dźwięk w filmach sf bardzo łatwo naukowo wytłumaczyć. Efekty dźwiękowe są generowane przez komputer na podstawie optycznych czujników by pilot mógł szybciej wykonać czy to unik czy manewr wymijania czy co tam do głowy może przyjść. Pustka kosmosu nie generuje dźwięku ale sam pojazd jak najbardziej a każdy pojazd ma głośniki więc w czym problem..." krzykr to moje konto tak jak tu... Dodam jeszcze, że czujniki do parkowania używają dźwięku jak i samoloty gdy zbliżysz się do ziemi więc pomysł jest bardzo stary