Muzykê na sesjê mo¿na zawsze podzieliæ na 4 rodzaje: nocna (spokojna, ambientowa, mroczna), dzienna (jaskrawe barwy instrumentów, ³adne i oczywiste tematy melodyczne), bitewna (szybkie, g³osne i patetyczne granie) oraz karczemna (tañce, chóralne ¶piewy). I tak:<br /><br />
Nocna: <br />- ambient (np. gry serii "Thief" ) i elektroakustyka (najlepiej ta awangardowa z lat 60tych), pasa¿e i wprawki na gitarê solo (np. Segovia).<br /><br />
Dzienna:<br />- Debussy, Grieg, Ravel, John Dowland, muzyka filmowa (ale nie z filmów fantastycznych - tam z regu³y jest bum, taadamm i w ogóle
). Dobry ambient z gier komputerowych, dzwiêki przyrody.<br /><br />
Bitewna:<br />- wszelkie Manowary i metalowo/rockowe hymny, Wagner, Holst, R. Strauss (poematy dzwiêkowe), symfonie mahlerowskie, muzyczny witalizm (Strawiñski, Poledorious, Baldur's Gate I) oraz opery Pucciniego i Rossiniego (wszystkie w³a¶ciwie).<br /><br />
Karczemna:<br />- pop/rock - folk (Enyja, Skyclad, Loreena McKeennit, Blackmore's Nights), folk (Derewno, folkloryzm Lutos³awskiego i Szymanowskiego) i muzyka z gier komputerowych (np. Beyond Divinity, BG, Neverwinter Nights).<br /><br />Wiêc... do sklepów, fonotek wymarsz i edukowaæ siê muzycznie:)<br /><br />