Stworzy zasadę? Nie trzeba nic tworzyć - oczywiście, że takie same efekty nałożone na postać nie kumulują się niezależnie od źródła! Mówi o tym sekcja
Combining Magical Effects na str. 205 w Podręczniku Gracza. Ponieważ najwyraźniej wielu osobom nie przyszło do głowy, że RAI na pewno chodzi o magiczne efekty ogólnie, a nie tylko rzucane zaklęcia, to dla takich właśnie osób twórcy doprecyzowali kwestię w erracie do DMG i zasadę nie kumulowania się rozszerzyli również RAW do wszystkiego i nazwali to zbiorczo
game features.
Game features include spells, class features, feats, racial traits, monster abilities, and magic items. See the related rule in the ‘Combining Magical Effects’ section of chapter 10 in the Player’s Handbook.”
Cała errata znajduje się w
TYM miejscu. Nakładanie się takich efektów byłoby przecież absurdalne i wynosiłoby statystyki do wartości, którym przeczą podstawowe założenia systemu, między innymi system
bounded accuracy.