Mnich to taka fajna klasa postaci. W buildach najlepiej się sprawdza, jak damy max 2 poziomy w tej klasie a najlepiej to jeden poziom, a jeszcze lepiej, jak nie ma się ani jednego poziomu w tej klasie.
A oto przykład jak można zrobić sobie mnicha bez ani jednego poziomu w tej klasie.
Zapomniałem tylko czy swordsage daje furie ciosów w swoim wariancie z unarmed strike.
Rasa: człowiek
Poziom: 20
Charakter: chaotyczny dobry
Klasy postaci:
paladin of freedom 2 / bard 1 / swordsage 4 [wariant z unarmed strike] / fist of the forest 1 / war chanter 3 / chameleon 7 / abjurant champion 2
Cechy:
Siła 10 [10 bazowe]
Zręczność 34 [15 bazowe, +3 za poziomy, +8 Vow of Poverty, +4 Manual of quickness of action, +4 feral trance]
Budowa 22 [12 bazowe, +2 Saint, +4 Vow of Poverty, +4 Manual of bodily health]
Inteligencja 24 [16 bazowe, +4 Tome of clear thoughts,+4 ability boon]
Mądrość 30 [14 bazowe, +2 Saint, +6 Vow of Poverty, +4 Tome of understanding, +4 ability boon]
Charyzma 22 [10 bazowe, +2 za poziomy, +2 Vow of Poverty, +4 Saint, +4 Tome of leadership and influence]
Klasa pancerza: +10 bazowa +12 zręczność +10 mądrość +10 mądrość - z olśnienia - Saint, +12 exalted, +4 naturalny, +5 deflection, +6 czar: shield, +6 budowa, +1 atut = 76
Inicjatywa: +12
Punkty wytrzymałości: 6k10+13k8+1k6+180
Rzuty obronne:
Wytrzymałość: +6 budowa, +6 charyzma, +11 z klas postaci, +4 magiczny krąg przeciwko złu, +2 great fortitude, +1 atut = +30
Refleks: +12 zręczność, +6 charyzma, +11 z klas postaci, +4 magiczny krąg przeciwko złu, +1 atut, +1 haste = +35
Wola: +10 mądrość, +6 charyzma, +12 z klas postaci, +4 magiczny krąg przeciwko złu, +1 atut = +33
Czary kapłana: max 6. poziom
4 / 7 / 7 / 6 / 6 / 4 / 2
Czary czarodzieja: max 6. poziom
4 / 6 / 6 / 6 / 5 / 3 / 1
BaB: +16
Broń: Pięści: magiczne i dobre
Atak: +34/+34/+29/+24/+19
Obrażenia: 2k6+17 + obrażenia do zręczności 1k6/2k6 ST30
W szarży: 5k6+1k12+31 - jednak najbardziej boli, że nie mamy pełnego ataku w szarży. Całkiem możliwe, że czarami można to załatwić, ale nie mam pewności
Możemy podnieść sobie premię do ataku kosztem kary do KP, o premię z morale max: BaB postaci, czyli możemy mieć premię do ataku +50, a KP 60
Ataki: +50/+50/+45/+40/+35
z haste
Atuty:
1p. Sacred Vow
1p. Vow of Poverty
3p. Finezja w broni
6p. Power attack
9p. Great fortitude
12p. Combat casting
15p. Superior unarmed strike
18p. Improved natural weapon
Flawy:shaky, murked eyed
Atuty bonusowe: Able learner, Combat expertise
Exalted feats:
1p. Nymph kiss
2p. Vow of nonviolence
4p. Vow of peace
6p. Word of creation
8p. Sanctify weapon
10p. Touch of golden ice
12p. Consecrate spell
14p. Vow of chasity
16p. Sanctify natural attack
18p. Resounding blow
20p. Subduing strike
Zdolności:
Niewrażliwość na: kwas, zimno, elektryczność i petryfikację
Szybkie leczenie 10
+4 do rzytów na wytrzymałość przeciwko truciznom
Tongues - od tej pory możemy rozmawiać w każdym języku
Protective aura: włączona powoduje, że chroni nas magiczny krąg przeciwko złu 3 metry o podwojonej sile oraz zyskujemy całkowitą niewrażliwość na czary do poziomu 3 włącznie
Redukcja obrażeń: 10/zło
Holy power: na wszystkie specjalne ataki, nadzwyczajne oraz nadnaturalne zdolności, zdolności czaropodobne jak i czary stopień trudności jest powiększony o +2
Holy touch: święta do obrażeń: +1k6 przeciwko złym, +1k8 przeciwko przeciwko złym nieumarłym i przybyszom. Każdy kto trafi postać otrzymuje obrażenia, jakby został trafiony przez Holy touch.
Odporność na energię 15/-
Freedom of movement
Prawdziwe widzenie
Regeneracja: 20 obrażeń na godzinę, 20 stłuczeń na 5 minut
Nie musi oddychać
Nie musi jeść ani pić
Odporność na: discern lies, detect thoughts i próby wykrycia charakteru
Odporność na naturalne ciepło i zimno
Fast movement
Uncanny dodge
Feral trance: +4 do zręczności, +2 do obrażeń
Widzenie w słabym świetle
Widzenie w ciemnościach 18 metrów
Calm aura ST 28 na wolę albo wróg w ogóle nas nie zaatakuje
Vow of peace ST 28 na forta albo broń przeciwnika się rozpadnie
Punkty umiejętności: 225
Nie chce mi się tłumaczyć, dlaczego liczyłem takie magiczne itemy, jak księgi zrozumienia itd. W zasadzie Vow of poverty na to zezwala, gdyż są jednorazowego użytku. Tak samo zezwala na używanie czarów, eliksirów, zwojów, lecz nie pozwala na ich posiadanie.