Zrodzony z fantastyki

 
abc
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 1
Rejestracja: sob sie 13, 2016 6:09 pm

Umiejętności bojowe a +1

sob sie 13, 2016 6:20 pm

Dopiero zacząłem przygodę z D&D. Może ktoś mnie poratuje.
Jak to wygląda w systemie 3,5. Co jaki czas otrzymuje się +1 do umiejętności bojowych?
 
Mirasek
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 60
Rejestracja: sob sty 29, 2011 12:13 am

Umiejętności bojowe a +1

pt sie 19, 2016 5:04 pm

Cześć,

W D&D 3.5 nie występuje taki zwrot jak 'umiejętności bojowe". Co masz na myśli? Chodzi może o "bazową premię ataku" - podstawową statystykę odpowiadającą za celność ciosów (coś co w innych systemach można określić jako 'walka wręcz')?
 
Aesthevizzt
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 29
Rejestracja: pn sty 19, 2015 10:23 pm

Umiejętności bojowe a +1

pt sie 19, 2016 6:59 pm

Jeśli dobrze kojarzę, to bazowy atak jest ujęty w tabelce rozwoju postaci przy opisie danej klasy. Generalnie klasy można podzielić na typowo walczące (+1 co poziom, np. wojownik, paladyn, barbarzyńca), średnio walczące (+,075 co poziom, np. łotrzyk, kapłan) i niewalczące (+0,5 co poziom, np. czarownik, czarodziej).

Z tego co pamiętam to wartość bazowego ataku zawsze jest zaokrąglana w dół, np. 2 poz. x 0,75 = 1,5 ~ 1, 3. poz. x 0,75 = 2,25 ~ 2.

W podręczniku bazowy atak jest już podany po zaokrągleniu. ułamkowe wyliczenia mają znaczenie jeśli grasz postacią wieloklasową - np. łotrzyk/czarodziej.

Do bazowego ataku dolicza się, co do zasady, premię z atrybutu Siła i ewentualne bonusy wynikające z atutów (np. zoogniskowanie/skupienie na broni zapewnia +1 do ataku) lub właściwości dzierżonej broni (np. broń mistrzowska zapewnia +1 do ataku).

W podobny sposób wylicza się wartości rzutów obronnych.
 
Awatar użytkownika
Lord Xan
Administrator
Administrator
Posty: 525
Rejestracja: ndz gru 07, 2008 7:09 pm

Re: Umiejętności bojowe a +1

pn mar 20, 2017 2:12 pm

Co do wypowiedzi Aesthevizzt – dodałbym, że wg zwyczajnych zasad ułamki bazowej premii do ataku nie są w ogóle istotne – czarodziej 1/zaklinacz 1 wciąż będzie miała BPA o wartości +0, podobnie jest z ułamkami rzutów obronnych. Grając z podręcznikiem gracza, wieloklasowość sumuje wszystkie korzyści awansu na dany poziom w poszczególnych klasach, nie jest nic wspomniane o liczeniu frakcji. 
Korzystanie z ułamków przy liczeniu BPA to wariant (np. z Unearthed Arcana), zwiększa siłę postaci wieloklasowych (któe zazwyczaj i tak są lepsze od jednoklasowych, poprzez wybór najlepszej chwili do przeskoku na kolejną przy awansie. Granie z tym jest ok, tak długo jak się pamięta, że to wariant, na który musi przyzwolić MG ;) 
Kiedy już liczymy na korzyść BPA, do i do rzutów obronnych zastosowałbym mój poniższy wariant:
jeszcze-raz-przemyslany-system-liczenia-rzutow-obronych-vt58861.html

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości