Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
Olorin Rapidedge
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 197
Rejestracja: sob mar 03, 2007 8:47 pm

Re: [2 ed.] Mechanika - pytania

czw cze 15, 2017 4:57 pm

Przypominam, że poruszamy się teraz po nieofijalnych zasadach, żeby nie było że krzewię kłamstwa :)
Według mnie Odporność nadawała by się, ale jest odrobinę mniej logiczna w tym przypadku. Śpieszę z wyjaśnieniem. Wyobraźmy sobie osobę o niskiej odporności, ale wysokiej krzepie. Będzie to osoba silna, postawna, umięśniona. Ale podatna na choroby, łatwo zarażająca się, ulegająca szybko truciznom itp.
Oczywiście Odporność jest dodawana do Wytrzymałości, która wpływa na wytrzymywanie ciosów fizycznych, ale sama w sobie wydaje się mieć jednak troszkę inne zastosowanie, bardziej... "wewnątrz-ciałowe" (piękny neologizm, nieprawdaż?).
Nie wyobrażam sobie postaci o niskiej Krzepie, ale wysokiej Odporności, dzięki której nie traci przytomności. Wyobraź sobie taką osobę. 22 Krzepy, 60 Odporności. Chuchro totalne, ale jego organizm znakomicie radzi sobie z truciznami, chorobami, zakażeniami. Uderzasz takiego człowieka kijem w głowę. A on stoi dalej nieporuszony? Jak dla mnie bezsens :)

Tak, moim zdaniem najlogiczniej byłoby dać łotrzykowi po prostu modyfikator. PRzeciwstawny test krzepy, ale +20 dla łotrzyka. Jeżeli używa narzedzia ogłuszającego, może nawet +30 (bo jakby nie patrzeć podejście w 100% niezauważenie i użycie tłuczka jest generalnie najłatwiejszym sposobem ogłuszania, więc +30 jest IMHO jak najbardziej uzasadnione).

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości