Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
Lord Xan
Administrator
Administrator
Posty: 608
Rejestracja: ndz gru 07, 2008 7:09 pm

[3.5] Półork zrewidowany

śr lip 19, 2017 7:49 pm

Zastanawiałem się nad tym, dlaczego półorkowie tak bardzo odstają od reszty ras w Podręczniku Gracza. Doszedłem do wniosku, że winy nie ponoszą modyfikatory atrybutów (choć są dość okropne, każda późniejsza rasa z premią do siły robi to lepiej), tylko w istocie brak jakichkolwiek cech rasowych. Tak jest: rozpiska półorka składa się z modyfikatorów atrybutów, widzenia w ciemności i kiepskiej listy premiowych języków. I tyle. Żadnych smaczków, jedynych w swoim rodzaju umiejętności, niczego, co pozwoli mechanicznie ubarwić naszego bohatera. Półorkowie z PG nadają się tylko na postacie walczące, a kara do inteligencji sprawia, że nawet wojownik będzie bolesnym wyborem (z 1 punktem umiejętności na poziom naprawdę nie będzie się przyjemnie rozwijało postaci); ew. łotrzyk (który skorzysta z widzenia w ciemności). Ze wszystkich ras, to im dostało się najkrótszy koniec kija. Proponuję fix złożony z właśnie brakujących zdolności związanych ze smaczkami.

CECHY RASOWE PÓŁORKÓW
• +2 Siła, –2 Intelekt, –2 Charyzma. Półorkowie są silni, ale za sprawą orkowego dziedzictwa również niezbyt lotni i nieokrzesani.
• Średni rozmiar. Jako istoty rozmiaru średniego, półorkowie nie zyskują specjalnych premii i nie podlegają karom wynikającym z rozmiaru.
• Bazowa szybkość naziemna półorków wynosi 9 metrów. 
• Widzenie w ciemnościach. Półorkowie (i orkowie) widzą w mroku na odległość 18 metrów. Zdolność ta umożliwia widzenie jedynie w czerni i bieli, ale w pozostałych aspektach działa jak normalny wzrok, dzięki czemu przedstawiciele tej rasy bez problemu dają sobie radę bez źródła światła.
• Biegłość w broni: Półorkowie zyskują atut premiowy Biegłość w broni żołnierskiej dotyczący następującego oręża: topór ręczny, topór bojowy oraz wielki topór. Wychowani przez orków lub naturalnie uzdolnieni, półorkowie preferują ciężki, potężny oręż.
• Obeznanie z bronią: Przedstawiciel tej rasy traktuje orkowy topór podwójny oraz orkową kulę (KBiE) jak broń żołnierską, a nie egzotyczną.
• Premia rasowa +2 do testów Zastraszania. Półorkowie mogą stosować Siłę zamiast Charyzmy przy testach Zastraszania. Ich dziki, niemal zwierzęcy wygląd zapewnia pewną przewagę przy stosowaniu prawa pięści.
• Zahartowany: Półorkowie zyskują atut premiowy Doskonalsza twardość [1] (+1 pw/KW), nawet jeśli nie spełniają wymagań. Często zrodzeni z przemocy, następnie wychowani w pogardzie i nienawiści, półorkowie od najmłodszych lat znoszą warunki trudniejsze, niż ktokolwiek inny.
• Krew orków i ludzi. Jeśli chodzi o wszystkie efekty związane z rasą, półorka należy traktować zarówno jak orka, jak i człowieka. Pozwala mu to między innymi spełniać wymagania atutów i klas prestiżowych.
• Automatycznie zyskiwane języki: wspólny i orkowy. Premiowe języki: dowolne (lecz nie sekretne, takie jak druidzki). Półorkowie poznają najczęściej języki ludów, z którymi zamieszkują.
• Ulubiona klasa: Barbarzyńca.

Dzięki temu zestawowi, mogą lepiej robić to, co już robić potrafią, maja też szerszy wybór narzędzi w nietypowych zestawach (jak łotrzyk z bronią żołnierską). 
To nadal gorsza rasa, niż krasnolud czy earth dwarf z unearthed arcana, więc nie ma obaw co do balansu.

[1] Improved Toughness z Complete Warrior/Monster Manual III, IV, V/Libris Mortis: The Book of Undead
Ostatnio zmieniony wt gru 18, 2018 3:47 pm przez Lord Xan, łącznie zmieniany 1 raz.

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości