Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
Kilik Lodowa Zamieć
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 75
Rejestracja: ndz paź 26, 2008 6:28 pm

"Niepopularne" RPGowe poglądy

śr lut 26, 2014 3:10 pm

Ale fajny temat! :)

1. DnD to świetna gra z dobrze zrobioną mechaniką.
2. Nie ma czegoś takiego, jak "słuszny" sposób grania. Jest tylko taki, który określonej grupie ludzi sprawia frajdę lub nie.
3. Każde RPG służy do zabawy. Z kolei to, JAK (powergaming czy ogrywanie) ktoś rozumie zabawę, to jego sprawa i "nawracanie" go na "słuszną" drogę jest niepoważne.
4. Mechaniką lepszą od tej w Neuroshimie potrafiłby napisać upośledzony karaluch po lobotomii.
5. Mechanika to nie sposób prowadzenia, a zwalanie problemów z odgrywaniem na mechanikę jest co najmniej śmieszne.
6. Jak chcesz realizmu, to nie graj w RPG.
7. Kłócenie się na sesji z MG jest idiotyczne tak samo, jak przekonanie, że jego rolą jest złośliwe działanie na przekór Graczom.
8. Klimat Młotka nie jest lepszy ani gorszy od klimatu DnD, bo to kwestia gustu i chęci na określony rodzaj rozrywki w danym momencie.
 
Awatar użytkownika
Agrafka
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 24
Rejestracja: pt mar 08, 2013 4:21 pm

Re: "Niepopularne" RPGowe poglądy

wt kwie 08, 2014 10:56 pm

Ok, dopisuję się :)

1) Mechanika nie jest potrzebna do gry. Ani karty postaci, ani cyferki. Do dobrej rozgrywki wystarczy opis postaci i orientacyjne rzuty k100

2) Postacie graczy powinny być krzywdzone, ale wyjątkowo rzadko zabijane

3) Śmierć postaci powinna kończyć jej udział w grze tylko w wyjątkowych sytuacjach. W każdej innej -> gra w zaświatach/powrót do życia z naznaczeniem przez boga etc. - czyli tworzymy ze śmierci motyw fabularny

4) Naginamy rzuty jeśli to konieczne dla fabuły - ale lepiej z rzutu zrezygnować i narzucić rozwój wydarzeń skoro już MUSI tak być. (super zabójca to super zabójca - nie masz szans)

5) Zbyt mocno skupiamy się na settingach - które wcale nie są szczególnie istotne dla rozgrywki

6) Immersja jest istotniejsza niż cokolwiek innego w rozgrywce

7) Dylematy moralne i rozwój psychiki bohatera jest istotniejszy niż pedeki i złoto.
 
Awatar użytkownika
Elia
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 2
Rejestracja: sob maja 10, 2014 5:25 pm

"Niepopularne" RPGowe poglądy

czw cze 12, 2014 10:42 pm

Mogę podpisać się pod postem wyżej rękami i nogami.

Dodatkowo:

1. Interakcje między postaciami i ich wzajemne zależności to często 50% rozgrywki i zbudowanego klimatu.
2. Nie ma nic gorszego niż "drewniane" postacie bez osobowości, z listą losowych, niespójnych i sztucznie odgrywanych cech charakteru.
3. Nawet najwspanialsza fabuła stanie się beznadziejna, jeśli zagrają w niej drętwe, nieinteraktywne postaci.
 
MGQatsi
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 4
Rejestracja: ndz cze 15, 2014 12:36 pm

Re: "Niepopularne" RPGowe poglądy

ndz cze 15, 2014 1:38 pm

Święta prawda. Nic tak nie niszczy tempa gry jak tabelki i dziesiątki rzutów. Ostatnio pykamy w s-f z uproszczoną mechaniką młotka, sesja idzie jak po maśle:)
 
Jazma
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 5
Rejestracja: śr sie 27, 2014 10:13 pm

Re: "Niepopularne" RPGowe poglądy

śr sie 27, 2014 10:45 pm

No to swoje rzeczy:

1) Neuroshima to świetny świat, da się prowadzić całą masę przygód, a klimat jest łatwy do uzyskania.
2) Natomiast mechanika Neuroshimy jest czymś niepoważnym, wręcz drwiną z MG i wmawianiem mu że nie potrafi ocenić trudności testu intuicyjnie. Sam koncept jest ok, ale trzeba definitywnie pozbyć się całej mechaniki szczegółowej (i tych piekielnych procentów!).
3) D&D to bardziej symulator walk niż rpg, ale jest fajne i co jakiś czas fajnie sobie pograć dla rozluźnienia.
4) Stare RPG, gdzie jest milion tabelek i trylion zasad jest do chrzanu. "twoja głowa leci o K3 metrów kierunku określonym losowo przez gracza po twojej lewej" ble
5) Wolsung to świetny świat z super mechaniką, jedynie konfrontacje są kiepskie i nudne.
6) Gracz MUSI dobrze znać świat i realia gry, ponieważ z braku takiej wiedzy dochodzi do naprawdę idiotycznych sytuacji.
7) Savage Worlds to jedna z najgorszych mechanik jakie znam, tak naprawdę podręcznik powinien kończyć się po góra 30 stronach, bez wszystkich niepotrzebnych zasad dodatkowych.
8) Profesje są fajne.
9) Gracz ma prawo powiedzieć "nie odpowiada mi żadna z wymienionych tu profesji, chcę mieć inną"
10) BG powinni być ze sobą w jakiś sposób połączeni. Nie ma nic gorszego niż drużyna zupełnie obcych, niezwiązanych ze sobą postaci.
11) Dodatki do gier są fajne, ale jak są wymagane do gry to jest już coś nie tak.
12) Granie z obcymi ludźmi to nie przyjemność tylko mordęga.
13) Plany i mapy budynków/miast/krain w RPG są super.

No, mój pierwszy post na Polterze :) Dzień dobry wszystkim!
 
Awatar użytkownika
Fenderek
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 6
Rejestracja: sob mar 22, 2014 2:34 pm

"Niepopularne" RPGowe poglądy

pn wrz 01, 2014 6:49 pm

1. Roleplayowanie to nie gra w typową gierkę pc albo oglądanie filmu. Jeśli jesteś pasywnym odbiorcą wydarzeń i chcesz po prostu przeklikać dalej jesteś kompletnie do bani.
2. Drobne, ale fajne, klimatyczne wydarzenia z ludźmi, którzy umieją dobrze grać są dwa razy lepsze niż epickie kampanie, w których postacie uczestników są drewniane.
3. W roleplayowaniu liczy się przeżywanie drogi do celu, a nie wbicie "objectiva" i skilli.
4. Jeśli tworzysz najbardziej poryte, "ekstremalne" postacie, jesteś do bani, bo nie umiesz stworzyć czegoś ciekawego z realnej i spójnej postaci która nie razi po oczach.
5. Największym, najżałośniejszym i najtandetniejszym badziewiem w RP które nie świadczy o żadnej oryginalności, a tylko zupełnym zerze wyobraźni jest wrzucanie postaci z mentalnością zwykłego palanta do organizacji takich jak Jedi, dobrych ludzi z wielkim poczuciem honoru do jaskiniowych barbarzyńców albo tępych debili do agencji wywiadowczych.
6. Granie do bani i mówienie "to tylko zabawa" jest dowodem idiotyzmu, bo roleplayowanie jest tym lepsze i tym bardziej nastrojowe im bardziej się w tej zabawie starasz. Psujesz grę innym swoją "tylko zabawą", pacanie.
7. Jeszcze głupsze jest szukanie luk i pierdółek na siłę, jakby udowodnienie MG, że pomylił jakąś bzdurę, udowadniało Twoją jakość jako gracza.
8. Im więcej graczy, tym gorzej, bo tym więcej z nich pełni rolę statystów w trakcie wydarzeń.
9. Fajniejsze RP wyjdzie między MG a graczem, jeśli kompani gracza to drewniaki, które tylko tam stoją.
10. Doświadczenie powinno grać zerową rolę w rekrutacji do grup RP w każdej postaci. Doświadczeni gracze bywają zupełnie do bani przez przywiązanie do swoich dawnych światów i próbują wciskać czarnoksiężnikowe motywy do Star Wars lub na odwrót.
 
Awatar użytkownika
Ptakuba
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 32
Rejestracja: wt sty 26, 2010 1:45 pm

"Niepopularne" RPGowe poglądy

pn wrz 08, 2014 10:49 pm

1. Duże "MUDowe" PBFy mogą być fajne
2. Duże "MUDowe" PBFy z pomysłem na fabułę i odpowiednim dogadaniem się z graczami mogą być bardzo fajne
3. Duże "MUDowe" PBFy z pomysłem na fabułę, odpowiednim dogadaniem się z graczami i ogólnym zaangażowaniem oraz dobrym pisaniem mogą być naprawdę niesamowicie fajne
 
Awatar użytkownika
von Mansfeld
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1778
Rejestracja: wt lip 29, 2008 7:31 am

"Niepopularne" RPGowe poglądy

pn wrz 08, 2014 11:05 pm

X+1) Każda sesja nie musi być tą najlepszą, wybitną, stojącą aktorsko i teatralnie na najwyższym poziomie
X+2) System does matter
X+3) MG ma zarządzać swoją kampanią, a nie ją kontrolować.
X+4) RPG jest planszówką z fabułą
X+5) A jeśli RPG nie jest planszówką, to nie jest także opowieścią, "jak teatr", występem aktorskim paczki przyjaciół dla samych siebie, LARPem, grą bitewną ani sztuką artystyczną czy rekonstrukcją historyczną.
 
Awatar użytkownika
pneu
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 135
Rejestracja: czw lis 17, 2005 1:44 pm

"Niepopularne" RPGowe poglądy

sob paź 11, 2014 10:40 pm

Gry Fabularne to nieuchronnie umierające hobby w fazie terminalnej.
Ostatnio zmieniony sob paź 11, 2014 10:40 pm przez pneu, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Radowid
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 321
Rejestracja: sob sie 20, 2005 7:36 pm

Re: "Niepopularne" RPGowe poglądy

sob paź 18, 2014 2:57 pm

1 Lubię mechanikę WFRP tak Ied jak i IIed
2. Lista czarów II ed WFRP jest do bani
3. Mechanika d20 jest do bani. Czysta abstrakcja.
4. Deadlands to słaby system. Dla mnie wieje nudą.
5. Earthdawn to słaby system. Przekombinowany, ze słabą mechaniką i oceanem braku pomysłów, rozwinięć i przemyśleń co do systemu, które aż kłują w oczy. Mapę wymyślono dopiero w Przewodniku Barsawii, wcześniej przekolorowano atlas na przykład.
6, D&D to słaby system. High magic do granic absurdu. Sens grania w niego ucieka mniej więcej w momencie osiągnięcia przez drużynę 6 poziomu.
7. Wiedźmin: Gra wyobraźni. Dobry system ze świetną, dynamiczną i sensowna mechaniką, łatwą do zaadoptowania do innych systemów.
8. WFRP I ED to system niemal wzorcowy. Kompletny podręcznik z kompletem zaklęć, kompletnie opisanym światem i kompletnym bestiariuszem, a nie podręcznik główny sprzedawany na raty
9. Strefa śmierci to dobry choć już zapomniany system tak mechanicznie jak i pod kątem uniwersum. Świetne sf - postapo.
10. Nie znoszę scenariuszy w dodatkach. Dodatek ma ubogacać świat gry, a nie 6 scenariuszy i stronka lub dwie z sensownymi materiałami
Ostatnio zmieniony sob paź 18, 2014 3:01 pm przez Radowid, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Kastore
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 7
Rejestracja: ndz lut 16, 2014 10:51 pm

"Niepopularne" RPGowe poglądy

czw paź 30, 2014 4:05 pm

1. Granie w RPG bez muzyki jest jak oglądanie filmu z wyciszoną muzyką, tudzież jak granie w grę komputerową bez muzy. Niby można grać w RPG bez muzyki, ale po co? W końcu odpowiednio dobrany soundtrack dodaje dużo klimatu, a słuchanie dobrej muzyki samo w sobie jest przyjemne, tak więc łącząc rpg z muzyką mamy dwie fajne rzeczy połączone na raz. :)
 
Awatar użytkownika
Gieferg
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 524
Rejestracja: czw gru 02, 2004 1:43 am

Re: "Niepopularne" RPGowe poglądy

czw paź 05, 2017 6:55 am

--- gdy prowadzę i kostki pokazują (a w walce są w użyciu zawsze), że giniesz, to nie ma zmiłuj i giniesz, nawet jeśli oznacza to, że scenariusz się sypnie. I nie, nie ma zmartwychwstań. NIGDY.

--- Wiedźmin: Gra Wyobraźni ma najlepszą mechanikę z jaką miałem do czynienia - pod względem podstawowych założeń, bo szczegóły bywają skopane mocno, ale szczegóły mają to do siebie, że łatwo się je poprawia. Odkąd zacząłem grać w ten system, nigdy nie odczułem już potrzeby sięgnięcia po jakąkolwiek inną mechanikę.

--- D&D? dziękuję, postoję.

Co do grania w RPG z muzyką - odkąd spróbowałem, nigdy już nie chciałem grać bez.

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości