Zrodzony z fantastyki

 
Miya
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 29
Rejestracja: pn wrz 20, 2010 8:40 pm

II edycja a III edycja

sob paź 23, 2010 5:54 pm

Witam.

Czy da się w jakiś miarę logiczny sposób, przenieść np. nowe profesje czy czary z 3 edycji do 2 edycji Warhammera?
Linia wydawnicza Warhammera 2ed. poszła w cholerę, teraz tylko co wyjdzie to do 3ed... i w związku z tym moje pytanie.

Pozdrawiam
Miya
 
Ribald
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 6
Rejestracja: czw sie 03, 2017 9:21 am

Re: II edycja a III edycja

śr wrz 27, 2017 10:58 am

Pytanie do osób znających/grających w 3 edycję. Sam przymierzam się do drugiej, w związku z czym zastanawiam się czy w trzeciej są jakieś elementy, które warto byłoby przenieść do drugiej, ale zarazem nie naruszałoby to mocno jej mechaniki? Inaczej mówiąc, co jest dla Was najbardziej wartościowe w 3 od strony mechaniki, a nie było tego w poprzednich?
 
Awatar użytkownika
wysłannik
Moderator
Moderator
Posty: 668
Rejestracja: śr cze 09, 2010 10:54 am

Re: II edycja a III edycja

pt wrz 29, 2017 4:12 pm

@Miya
Do 3 ed. już za dużo nie wyjdzie, bo rusza 4 ed., a do 2 ed. tłumaczone jest parę podręczników, które dodadzą właśnie parę nowych profesji i czarów dla kapłanów. 

@Ribald
Mechanika do 3 ed. jest zupełnie inna niż do 2 ed. i raczej nie ma sensu przenosić coś stamtąd. Tam już są nawet inne kostki ;p
 
Awatar użytkownika
KRed
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1136
Rejestracja: pt lip 01, 2005 9:12 pm

Re: II edycja a III edycja

czw paź 05, 2017 6:16 pm

Nic nie da się przenieść, bo druga i trzecia edycja nie mają ze sobą mechanicznie nic wspólnego. Są pozorne podobieństwa - tu i tam są współczynniki i umiejętności, zaklęcia, rany krytyczne, atuty itp. - ale każda reguła działa całkiem inaczej, każde rozwiązanie służy czemuś innemu i nawet konwencja nie jest identyczna.

Na przykład, jeśli chodzi o zaklęcia, to w trójce cała magia prosta jest opisana przez jeden czar. Każdy czar ma kilka różnych rezultatów zależnych od stopnia powodzenia w teście czarowania. Wiele zaklęć ma dwa warianty do wyboru - w zależności czy czarodziej rzuca je uważnie, czy gwałtownie. Siła zaklęć dostępnych dla rozwiniętych czarodziejów jest większa (w 3 edycji można zostać magiem bitewnym).

Można zainspirować się opisem jakiegoś zaklęcia, ale ostatecznie trzeba by i tak wymyślić jego działanie i mechanikę od nowa. Łatwiej by chyba było przenieść zaklęcie z D&D niż z 3 edycji. Podobnie jest z resztą - profesjami, atutami, akcjami, krytykami...

Lepiej już poczekać na 4 edycję, która według zapowiedzi ma być dość spójna z drugą.

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość