Trochę czasu tutaj nie pisałem. Przez minione pół roku... rozegraliśmy jakieś 100 wydarzeń, w tym 19 "misji". Długo by wymieniać co się działo x)
Wrzucam za to fragmenty swojego tekstu, który służy za proste, łopatologiczne i dosadne opracowanie na temat tego "z czym to się je". Wszystko jest proste, konkretne, to swego rodzaju FAQ pisane najprościej jak się da.
1. Kogo gracie?Samodzielną, podróżniczo-zadaniową grupę Jedi osadzoną w czasach kanonicznej Nowej Republiki, lecz o małym związku z kanonicznymi postaciami i wątkami.
2. Co gracie?Dosłownie wszystko... w pełnym wymiarze. Regularne życie Jedi w naszej bazie, naukę, treningi, dziesiątki zadań związanych z utrzymaniem bazy i jej działaniem, dziesiątki mniejszych lub większych zadań w budynku, mniejszych wypraw, większych wypraw, całych misji, krótszych, dłuższych, łatwiejszych, cięższych, na planecie, poza planetą, w innych częściach Galaktyki.
3. Kiedy gracie?Dyżury i treningi są umawiane. Piszemy na forum, które godziny możemy sobie rezerwować i ustalamy stały termin na cotygodniowe spotkania. Poza tym gramy kiedy chcemy. “RP żyje własnym, samodzielnym życiem”, cytując Barta. Wchodzimy kiedy chcemy, nie umawiamy się na żadne inne RP poza pełnoprawnymi misjami. Wszystko kręci się samo.
4. O jakich godzinach gracie?Jestem tu rok i podstawową regułą jest to, że przed 18 poza weekendami prawie nigdy. Pracę lub/i studia na różną skalę ma tu prawie każdy i przez to prawie się nie da. Poza tym brak żadnych norm godzinowych.
5. Ile gra tu osób?Różnie. Przez cały rok mojego pobytu strasznie się to zmieniało. Swoje najdłuższe i najciekawsze RP grałem czasem w gronie trzech osób, a czasem siedmiu. Tak naprawdę nie ma to za bardzo znaczenia poza misjami.
6. Na czym gracie?Na Jedi Academy i mocno przerobionym przez organizację modzie Open Jedi Project. Gra to tutaj tylko narzędzie do RP oczywiście.
7. Powinienem znać grę z wyprzedzeniem?Według mnie przyda się zainstalować sobie grę wcześniej, pograć w nią trochę i włączyć Multiplayer, żeby zapoznać się ze sterowaniem. Nic więcej nie trzeba za żadne skarby.
8. Jak załatwić sobie skin dla postaci?Wszystko jest opisane po przyjęciu podania, gdzie w razie czego iść po pomoc we wszystkim.
9. Gdzie składać podanie?Wszystko, co trzeba wiedzieć jest
<tutaj>, nie warto tego streszczać.
10. Czy jest coś, na co warto zwrócić szczególną uwagę przed składaniem podania?Podań nie wolno edytować po złożeniu, żeby nie powstał chaos (dwie wersje, każdy członek ocenią inną i tworzy się koszmar), więc sprawdź, czy masz wszystko i nie spiesz się z wklejeniem.
11. Co jest przede wszystkim oceniane w podaniu?Liczy się to, co pokazuje rzeczy pozytywne dla gracza RP, prawie wszystkie oceny są na tym skupione. To złożona sprawa, najprościej poczytać opinie w innych podaniach.
12. Jak zrobić kartę postaci?Rada skieruje Cię do
<systemu RPG>. Poczytanie punktów od 0 do 2 to podstawa, jest na to czas.
13. Kiedy używać atrybutów i umiejętności?Zawsze, gdy robisz coś, co w prawdziwym życiu wymagałoby wysiłku, skupienia lub odpowiedniej wiedzy. Przykładowo, jeśli coś dźwigasz, mocujesz się z czymś fizycznie, zawsze używasz Siły. Podajesz ją na czerwono na końcu opisu całego działania (czyli piszesz na przykład “^1Siła +2”). W wypadku atrybutów, zawsze podajesz modyfikatory z plusem (Budowa +1), a w wypadku umiejętności - gwizdki oznaczające poziomy (Leczenie **).
14. Jak podawać opisy, czego nie pisać?Wszystko jest w Regulaminie. Regulamin to konieczne kompendium.
15. Kiedy można wchodzić na serwer?Patrz punkt 3. Zawsze, chyba że jest inna mapa, miejsca, w której Twojej postaci nie ma.
16. Jak odbywa się nauka walki mieczem?Wszystko dzieje się w grze, wszystkie ćwiczenia wykonujesz sam. Tutaj uczysz się tego dosłownie, uczysz się wszystkiego, co oferuje mod, który pozwala na naukę Jedi pod każdym kątem. Postać uczy się dobrze prowadzić ciosy Twoimi rękoma jako gracza. Atrybuty ograniczają tu Twoją postać, ale umiejętności zależą tylko od Ciebie. Uczysz się wszystkiego tylko w RP, ale poprzez tę grę, która robi za platformę. To dotyczy nie tylko walki mieczem, ale wszystkiego “fizycznego”, akrobatyki, skradania, itp.
17. Jak odbywa się nauka władania Mocą?Poznajesz dokładnie czym jest Moc, jak działa, na czym polega, krok po kroku podczas nauki. Poszczególne zagadnienia poznajesz od strony tego, jak tak naprawdę funkcjonują, jakie zachodzą “procesy” i co ze swoim umysłem dokładnie musisz robić. To ostatnie dokładnie opisujesz, krok po kroku, z wykorzystaniem zdobytej wiedzy. Im dokładniej, im precyzyjniej, im bardziej wszystko się łączy i jest przede wszystkim zgodne z założeniami, tym lepsze efekty. Nie da się tego dokładniej wyjaśnić, to bardzo odmienna i unikalna część RP.
18. Na co pozwala mi dana umiejętność albo atut?Na dokładnie tyle, ile jest tam napisane. Jeśli Pilotaż * pozwala Ci jechać ścigaczem, to wykorzystujesz w Jedi Academy ścigacz i robisz z nim co chcesz bez żadnych opisów. Na ile umiesz i czy nie wjedziesz w cywila, to druga sprawa. Gdy nie prowadzisz pojazdu manualnie, poprzez model i dzieje się to narracyjnie (opisami) to identyczna sprawa, wystarczy najprostszy opis na świecie.
19. Od czego zależy moja szansa powodzenia w stosowaniu tych rzeczy?Nie musisz pisać niczego szczególnego, żeby wystartować promem z przestronnego, normalnego hangaru, wystarczy opisać, że to robisz. Czemu? Bo posiadanie danej zdolności mówi dobitnie, że umiesz latać promem i basta. Jeśli chcesz tym promem wystartować z uszkodzonym skrzydłem albo z nierównego terenu, trzeba się postarać opisowo. Liczy się dokładność opisu, wykorzystanie wszystkich możliwych rzeczy, dokładne poprowadzenie każdego małego etapu. Wszystko bywa zmienne… Jedne rzeczy są trudniejsze, drugie łatwiejsze, jeden pomysł będzie lepszy, drugi gorszy.
20. Czy to samo dotyczy Mocy?Jeśli atut gwarantuje, że możesz coś zrobić, możesz to zrobić bez żadnego ale. Jakość efektu zależy od tego samego, dokładności, wykorzystania każdego możliwego elementu najlepiej jak się umie i zawarcia w swoich opisach całej wiedzy i zrozumienia Mocy.
21. Ile trzeba grać?O dziwo widziałem dwa razy takie pytanie. Nic nie trzeba, każdy gra ile może i chce, ale jeśli ktoś tu przychodzi, a grać nie ma zamiaru, to mija się z celem. Jeśli ktoś nie gra poza dyżurami opiekuna Adeptów, to po prostu szkoda.
22. Kiedy zostanę przyjęty?Formalnie jako Adept, a w praktyce po skończeniu wprowadzenia, jeśli większość jest za, zostajesz i grasz normalnie.
23. Jak szybko zostaje się Adeptem?Nie ma reguły, każda postać i jej wprowadzenie były inne.
24. Czy Adept może pomagać w misjach?Po pewnym czasie. Zwykle najpierw taka osoba gra inne role w trakcie eventów, a potem droga wolna na pierwszą misję. Po pierwszej misji można już grać do woli.