Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
Khemlish Val'Drach
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1055
Rejestracja: czw gru 01, 2005 6:00 pm

Re: [2 ed.] Czarodzieje i magia

pt maja 27, 2011 3:29 pm

Mamy pytanie.
Gdzie znajde opis Run: Master Rune of Deamon Slaying i Master Rune of Dragon Slaying.
Wymieniono je w spisie run w Grungelore ale nie podano jak działają (za pewne podobnie jak wiele innych).
 
Awatar użytkownika
Tolekd
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 63
Rejestracja: wt gru 16, 2008 6:13 pm

Re: [2 ed.] Czarodzieje i magia

pt maja 27, 2011 11:38 pm

Te dwie runy możesz znaleźć w Realms of Sorcery, nie zostały przekonwertowane na 2 edycję, w skrócie działają wg. nazwy :razz:
 
Awatar użytkownika
>Theodorus<
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 120
Rejestracja: pt sie 07, 2009 2:06 am

Re: [2 ed.] Czarodzieje i magia

wt sie 14, 2012 12:11 am

Mam dylemat.
W Etceteronomiconie (który podobno jest dość kanoniczny) jest czar z Tradycji Światła Pierce the Veil. Jego działanie jest niemal identyczne jak czaru Oczy Prawdy z Królestwa Magii, natomiast wymagany poziom mocy jest dużo niższy (8, Oczy Prawdy 20), a czas trwania dłuższy (minuta na każdy punkt Magii, Oczy prawdy - runda na każdy punkt Magii). Moje pytanie brzmi: co z tym zrobić? Stwierdzić, że zaklęcia z Etceteronomiconu nie można wykupić i używać? A może używać go, czyniąc Oczy Prawdy czarem bezużytecznym?
 
Awatar użytkownika
Feniks
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 5008
Rejestracja: ndz lis 07, 2004 10:34 am

[2 ed.] Czarodzieje i magia

wt sie 14, 2012 12:54 am

możesz wkleić opisy obydwu zaklęć to ci powiem.
 
Awatar użytkownika
>Theodorus<
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 120
Rejestracja: pt sie 07, 2009 2:06 am

Re: [2 ed.] Czarodzieje i magia

wt sie 14, 2012 3:21 pm

Pierce the Veil
Casting Number: 8
Casting Time: Half Action
Duration: 1 Minute per Magic Characterictic
Range: You
Ingredient: The wing of a bat(+1)
Description: You can see in any darkness or through anything that might obscure your vision (smoke, mist, fog, heat haze but not intervening objects) as perfectly as if seeing through a clear daylight sky. In the case of magically created darkness (such as that of Pall of Darkness), you must defeat caster in a Will Power Test to be able to see. While under this spell, your eyes shine with pure white light, and look terribly eldritch.

Oczy prawdy
Wymagany poziom mocy: 20
Czas rzucania: akcja podwójna
Składnik: szklana kula (+2)
Czas trwania: liczba rund równa wartości Magii czarodzieja
Opis: Oczy czarodzieja zyskują moc odróżniania świata rzeczywistego od ułudy. W trakcie trwania zaklęcia czarodziej dostrzega niewidzialne obiekty i postacie, przenika wzrokiem iluzje i próby kamuflażu, zauważa ukryte istoty i sekretne przejścia, a także widzi w ciemnościach (zwykłych i magicznych). Zasięg działania czaru to 48 metrów.


Oczy prawdy są jakby potężniejszą wersją Pierce the Veil, jednak zarówno czas rzucania i trwania, jak i wymagany poziom mocy wydają mi się zupełnie nieproporcjonalne.
 
Awatar użytkownika
Albreht Meyer
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 183
Rejestracja: czw lut 18, 2010 11:02 am

Re: [2 ed.] Czarodzieje i magia

wt sie 14, 2012 3:31 pm

>Theodorus< Różnica jest oczywista. Mało tego jak najbardziej logiczna. Pierce the Veil pozwala widzieć w ciemnościach, dymie, mgle itd.... Również w magicznych ciemnościach(jeśli uda ci się test SW). W takim zasięgu jak podczas dnia. Kropka. Natomiast Oczy prawdy to coś duuużo potężniejszego. Widzisz rzeczywistość czyli: "czarodziej dostrzega niewidzialne obiekty i postacie, przenika wzrokiem iluzje i próby kamuflażu, zauważa ukryte istoty i sekretne przejścia..." oraz jako bonus czarodziej widzi w ciemnościach(magicznych i zwykłych). Ale wszystko to tylko w promieniu 48m.

Teraz dostrzegasz różnice??

Dlatego zarówno poziom mocy jak i czas trwania są dobrane wg mnie idealnie.
 
Awatar użytkownika
>Theodorus<
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 120
Rejestracja: pt sie 07, 2009 2:06 am

[2 ed.] Czarodzieje i magia

wt sie 14, 2012 4:08 pm

próby kamuflażu, zauważa ukryte istoty i sekretne przejścia

Czyli to, co na dobrą sprawę normalnie też mógłby zauważyć po udanym teście Spostrzegawczości (czasem przeciwstawnym).

Niemniej dzięki za pomoc. Błędnie zasugerowałem się, że jeśli można widzieć przez Strefę Mroku dzięki wygraniu testu przeciwstawnego, to w ten sam sposób można przejrzeć inne iluzje.
 
Voltron89
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 70
Rejestracja: wt cze 29, 2010 3:04 pm

[2 ed.] Czarodzieje i magia

pt sty 03, 2014 4:13 pm

Mam pytanie o zaklęcie Palący dotyk Cienia. Otóż na postawie opisu wnioskuję, że to zaklęcie działa na zasadzie obrażeń dowolnej liczby celów na około czarodzieja w promieniu 18 metrów od niego. Obrażenia są zadawane z Siłą 3, a więc małą jak na poziom mocy 14. Tyle, że w opisie pisze, że cele muszą znajdować się w cieniu. Jednakże sednem problemu jest tutaj dla mnie czas trwania który wynosi 1k10 rund! O co chodzi w tym czasie trwania? Jeżeli zaklęcie trwa 8 rund to w każdej rundzie każda postać wroga w cieniu w promieniu 18 metrów znów otrzymuje trafienie? Bo inaczej nie widzę sensu w czasie trwania 1k10 rund inaczej niż przy stałym "polu rażenia" naokoło czarodzieja, bo inaczej po co ten czas trwania, skoro nie daje to żadnych innych bonusów ://
 
Awatar użytkownika
wysłannik
Moderator
Moderator
Posty: 668
Rejestracja: śr cze 09, 2010 10:54 am

Re: [2 ed.] Czarodzieje i magia

pt sty 03, 2014 4:47 pm

Tak to właśnie działa. Ten magiczny cień pali, niczym jakiś kwas, dlatego trwa 1k10 rund i co rundę lecą obrażenia, chyba że wyjdzie się z magicznego cienia.
 
Voltron89
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 70
Rejestracja: wt cze 29, 2010 3:04 pm

[2 ed.] Czarodzieje i magia

pt sty 03, 2014 7:29 pm

wysłannik- dzięki wielkie za odpowiedź :).
 
Voltron89
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 70
Rejestracja: wt cze 29, 2010 3:04 pm

[2 ed.] Czarodzieje i magia

sob sty 04, 2014 12:34 am

Pytanie inne. Czy myślicie, że Kolegia rzeczywiście są takie czyste jak stara nam się to pokazać podręcznik? Chodzi mi o to, że nie ma np. magów Kolegium którzy studiują magię czarnoksięską, choć wcale nie są wyznawcami Chaosu i mają ich w D generalnie tylko po prostu chcą więcej mocy? Co więcej zastanawiałem się (na podstawie przyznam innych tego typu organizacji w literaturze fantasy, opowiadaniach, grach itd) czy nie ma jakiś magów, którzy legalnie (w sensie najwyżej postawione osoby w Kolegium to wiedzą) praktykują magię czarnoksięską i używa się ich do "brudnej roboty" a na około sprzedaje bajeczki o czystości. Tak sobie myślałem, że Kolegia muszą mieć jakieś brudy i ciężko mi uwierzyć, że nie mają swoich "rzezimieszków", nie licząc magów bitewnych, ale tych zabiera im armia.

Bo profesja Czujnego Mistrza z NDM mnie nie przekonuje. To tak naprawdę Mistrz Magii, tylko ma tu gdzieś -5, tam +5 i kilka niezbyt przydatnych nowych skilli.
 
Awatar użytkownika
Petros
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 242
Rejestracja: wt lis 01, 2011 6:21 pm

[2 ed.] Czarodzieje i magia

sob sty 04, 2014 1:19 am

Żaden czarnoksiężnik nie jest zobligowany do oddawania czci Mrocznym Potęgom. Wszakże jest coś takiego, jak Chaos Niepodzielny, czyli Czarny Magister (czy inny Demonolog) babra się w magii Chaosu, nie będąc powiązanym z żadnym bóstwem.

Odpowiadając na Twoje pytanie: tak, z pewnością są tacy, którzy prowadzą "eksperymenty" - być może nawet za cichym przyzwoleniem przełożonych - by zyskać większą moc lub nauczyć się zwalczać ogień ogniem. Takie zabawy, rzecz jasna, kończą się bardzo różnie.

Nic na ten temat w oficjalnych materiałach nie ma, a przynajmniej nic mi nie wiadomo, ale z racji faktu, że Łorhamer ma być pełen odcieni szarości można założyć, że Magistrowie, na których barkach spoczywa obrona Imperium przed zagrożeniami natury magicznej, nie są bez skazy i nie tylko dobro Imperium ich interesuje, ale również własne cele oraz interesy - to w końcu tylko ludzie.

Skoro nawet wspaniały Zakon Pantery, cni rycerze zaprzysiężeni do ochrony ludzkiej czystości przed Chaosem, uległ spaczeniu, to i w Kolegiach mogą się dziać różne rzeczy, kontrolowane do czasu przez swego rodzaju "wewnętrzny krąg", ale jak to z Chaosem bywa - wszystko do czasu.
 
Aramil_S
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 91
Rejestracja: śr sie 12, 2009 5:37 pm

Re: [2 ed.] Czarodzieje i magia

sob sty 04, 2014 8:39 pm

Zgadzam się z Petrosem, na pewno są tacy którzy eksperymentują, choć jestem sceptyczny "cichemu pozwoleniu". Imo takie badania są prowadzone w tajemnicy, a szansa na przetrwanie maga po jej odkryciu zależy od kolegium:
- W Kolegium Metalu, z ich pociągiem do nowej wiedzy i eksperymentów nie zdziwił bym się nawet istnieniem zorganizowanej grupy prowadzącej eksperymenty z Dhar. Choć oficjalnie na pewno nikt tego nie wspiera.
- W Kolegium Cienia, Śmierci czy Ognia, odkrycie takich badań kończy się co najmniej na ponownej indoktrynacji. Jednak magowie Ulgu i Aqshy na pewno czasami ulegają pokusie aby wesprzeć się magią czarnoksięską, tutaj poczucie obowiązku jest imo najsilniejsze, a więc taka będzie również pokusa "zwalczania ognia ogniem".
- W Kolegiach Jadeitu i Zwierząt raczej niewielu czarodziei świadomie podąży w tym kierunku, magia czarnoksięska wypacza ich dziedziny, a więc będą do niej odczuwać zwiększony wstręt.
- W Kolegium Niebios zapewne da się znaleźć czarodziei, którzy po jednej z wizji rozpoczęli eksperymenty z magią czarnoksięską, ale raczej nie jest to zbyt liczna, a przede wszystkim długo utrzymująca się grupa (albo zostaną odkryci przez wizje innych czarodziei, albo zabrną zbyt daleko).
- Jeśli chodzi o świadomie eksperymentujących z czarnoksięstwem w Kolegium Światła to na pewno ta grupa jest bardzo nieliczna. Magistrowie Hysh czerpią moc z własnej "świętości" i opierania się pokusom. Nie poszukują de facto "mocy", a "oświecenia". Z drugiej strony czarnoksiężnicy wywodzący się z tego kolegium będą zapewne najpotężniejsi z powodu swojej dyscypliny. Nie zdziwił bym się też, gdyby gdzieś w piramidzie światła znajdowała się komnata z magiem, który poświęcił się i na własnym przykładzie pozwala badać wpływ czarnoksięstwa na ludzkich magistrów.
Ostatnio zmieniony sob sty 04, 2014 8:54 pm przez Aramil_S, łącznie zmieniany 2 razy.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Petros
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 242
Rejestracja: wt lis 01, 2011 6:21 pm

[2 ed.] Czarodzieje i magia

sob sty 04, 2014 9:55 pm

Mi właśnie chodziło w gruncie rzeczy o to, o czym Ty piszesz. Nie oficjalne pozwolenie, a raczej coś w rodzaju tajnego projektu badawczego.

Co do czarnoksiężników spośród Hierofantów, to pamiętajmy o Zdrajcy Światła, który długo zwodził swoje Kolegium, co dobitnie wskazuje na to, że pomimo świętości i dyscypliny, Chaos jest w stanie nawet w ich serca zajrzeć. Rzeczywiście czarnoksiężnicy z tego Kolegium byliby potężni.

Co do Kolegiów Jadeitu i Bursztynu, to się zgodzę, chociaż przychodzi mi na myśl motyw z nekrodruidyzmem (Klanarchia), czyli łączeniem ciała z rośliną. IMO archenemy w postaci spaczonego Druida byłby czymś ciekawym, nietypowym i do ogarnięcia pod względem wiarygodności. :)
 
Awatar użytkownika
Nihlathak
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 122
Rejestracja: ndz lut 24, 2008 7:45 pm

Re: [2 ed.] Czarodzieje i magia

wt sie 05, 2014 9:09 am

Witam, jeśli chodzi o czarodziejów zwierząt i życia, to się z wami zgodzę raczej nie widzę ich w roli czarnoksiężników. Choć z drugiej strony fanatycznie nawiedzony czarodziej z tych tradycji walczący za wszelka cenę o dzikie lasy i ich ochronę w swoim obłędzie jest wstanie zaprzęgnąć mroczna magię aby osiągać swój cel. Zapewne miał by już tak spaczona psychikę, że nie do końca zdawał by sobie sprawę z tego co robi bo przecież w jego mniemaniu robi dobrze. Ale jest to dość naciągana wizja, choć z drugiej strony to warhammer a tu jest wszystko możliwe.
Czarodzieje z reszty tradycji jak najbardziej są wstanie praktykować mroczną magię w ukryciu lub jawnie oczywiście stając się tym samym Czarnymi Magistrami.
W Królestwie Magii jest jasno napisane że czarodzieje nie stronią od zakazanej wiedzy zgłębiają ją i chcą poznać jej naturę, z tego co pamiętam jest tam nawet wzmianka, że powstało wiele traktatów na temat Dhar spisanych właśnie przez kolegialnych czarodziejów. Podobnie można nauczyć się języka demonów, mrocznej mowy, posiąść wiedze na temat pustkowi chaosu czy nekromancji itd... Wszystko to umożliwia schemat rozwoju postaci i ja raczej nie robię z tego specjalnego problemu graczom (specjalnego bo zależy czy maja dostęp do takich źródeł wiedzy), w myśl zasady trzeba poznać język i sposób myślenia wroga aby go pokonać. I właśnie przez to czarodzieje balansują na granicy i to właśnie dlatego muszą wykazywać się żelazną wolą aby pomimo zdobytej wiedzy jej nie ulec. Ale to wszystko odbywa się tylko teoretycznie są to tylko mroczne sekrety i wiedza ale nie praktyka.
Według mnie w kolegiach niema miejsca ani nikt by się nie odważył, żeby w jawny lub sekretny sposób, jakiekolwiek kolegium próbowało zgłębić mroczne sekrety praktycznie. Bo ogólnie wiadomo, że zrobienie tego kroku oznacza zaprzedanie swojej duszy mrocznym mocą.
Przywołany tu Czujny Mistrz jest dobrym przykładem wewnętrznej "inkwizycji" strażnika traktatu o magii i czystości kolegiów. Mam nadzieję wystarczająco opisałem ten temat jak, masz jakieś wątpliwości to pisz.
PS: Swoją droga uważam, że Czujny Mistrz jest naprawdę fajną profesją, jest to co prawda odpowiednik Mistrza Magii ale jego cele są inne i jest to według mnie fajne odzwierciedlone w umiejętnościach i zdolnościach.
 
quashin
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 6
Rejestracja: pn sty 16, 2012 1:29 pm

Re: [2 ed.] Czarodzieje i magia

pn sie 11, 2014 12:05 pm

Jak wygląda sytuacja w przypadku czarów związanych z wyczarowywaniem magicznych broni,ostrzy itp. Np. Ognisty miecz, czy mroczna dłoń zniszczenia. Ogólnie czarodziej ma mało WW, więc wydaje się, że walka taką bronią nie ma sensu. A może można powiązać z takim czarem zdolność 'dotyk mocy' (wtedy miałoby to jakiś sens)?
 
Awatar użytkownika
Nihlathak
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 122
Rejestracja: ndz lut 24, 2008 7:45 pm

[2 ed.] Czarodzieje i magia

pn sie 11, 2014 2:07 pm

Hej,

Poczytaj sobie podręcznik podstawowy jest tam napisane, że zdolność Dotyk Mocy daje +20 do WW przy zaklęciach dotykowych. Dodatkowo w rzucenie takiego zaklęcia wlicza się test WW więc nie trzeba dodatkowo poświęcać akcji, wszystko jest w ramach rzucanego zaklęcia. I jeszcze jedna fajna sprawa każdy kto próbuje parować lub uniknąć takiego dotykowego zaklęcia ma -20 do takich prób.

Jeśli chodzi o zaklęcia typu ognisty miecz, kosa żniwiarza itp... to w ich treści jest już określone co dane zaklęcie daje. W tych przypadkach zdolność dotyk mocy nie zadziała.

Możesz zwiększyć swoje WW np: przez rozpoczęcie profesji początkowej żołnierza, najemnika itp... lub wymyślenie jakiegoś magicznego przedmiotu (np. pierścień), który dodaje do WW. Osobiście ja raczej nie daje graczom takich bonusów wolę aby się nieco postarali i zapracowali na te WW.
 
Lazarus
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 2
Rejestracja: ndz kwie 15, 2018 8:16 pm

Re: [2 ed.] Czarodzieje i magia

ndz kwie 15, 2018 8:58 pm

Witam, zastanawiam się jak dokładnie działają czary obszarowe. Np. Strefa mroku z magii cienia. Czy postać po opuszczeniu obszaru 5 metrów nadal musi przez x(tyle ile wynosi magia) rund rzucać na siłę woli jako że zostala oszołomiona przez magię?

Czy po prostu ciemność panuje przez x rund w obszarze 5m i działa tylko na tych którzy na początku swojej rundy znajdują się wewnątrz.

Ten sam problem mam z czarem żar z niebios z tradycji życia.
 
Awatar użytkownika
wysłannik
Moderator
Moderator
Posty: 668
Rejestracja: śr cze 09, 2010 10:54 am

Re: [2 ed.] Czarodzieje i magia

pn kwie 16, 2018 4:21 pm

Witaj, czar obszarowy działa na postacie tak długo, jak są w obszarze jego działania. Jeśli po rundzie czy dwóch postać wyjdzie z obszaru, to czar przestaje na niego działać. 
Warto jednak pamiętać, że nikt, prócz czarodzieje, nie wie jaki jest obszar działania i jeśli postacie są związane walką wręcz, to raczej nikt nie wpadnie nagle na pomysł by się przenieść z walka kilka metrów dalej, bo tu jakoś gorąco się zrobiło ;p
Poza tym te czary utrzymują się na obszarze przez x rund czy tam minut. Jeśli jedna postać z tego wyjdzie to może ciągle w to wejść druga i też rzucać na SW, czy co tam czar mówi. 
 
Lazarus
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 2
Rejestracja: ndz kwie 15, 2018 8:16 pm

Re: [2 ed.] Czarodzieje i magia

pn kwie 16, 2018 5:32 pm

Dziękuje za szybką odpowiedź, szczególnie że odkopałem temat z przed kilku lat. Wszystko jest już dla mnie jasne. :)
Pozdrawiam
 
Awatar użytkownika
wysłannik
Moderator
Moderator
Posty: 668
Rejestracja: śr cze 09, 2010 10:54 am

Re: [2 ed.] Czarodzieje i magia

wt kwie 17, 2018 1:22 pm

Nie ma sprawy, pisz w razie jakichkolwiek pytań. Temat, jak i warhammer, wiecznie żywe ;]
 
Awatar użytkownika
Olorin Rapidedge
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 209
Rejestracja: sob mar 03, 2007 8:47 pm

Re: [2 ed.] Czarodzieje i magia

śr kwie 18, 2018 11:22 pm

Ostatnio pojawiło się takie pytanie na sesji i jakoś nie kojarzę, żeby w podręczniku coś na ten temat pisało.
Czy czarodziej może przerwać rzucanie zaklęcia? Oczywistym jest, że ktoś może mu je przerwać (np. jak dostanie w zęby w trakcie rzucania parorundowego zaklęcia), ale czy może zrobić to sam? A jeżeli tak, to rodzi to jeden problem. Czary o zmiennej długości rzucania. Np. bodajże Prawo Logiki ma czas rzucania 1k10 rund. Czy czarodziej, teoretycznie zgodnie z zasadami, mógłby zacząć je rzucać, sprawdzić na 1k10 że wypadło 10, więc przerwać, wykonać drugą akcję po czym w następnej rundzie ponowić próbę z nadzieją, że tym razem na 1k10 wypadnie mniejsza liczba?
Jeżeli tak, czy da się to jakoś ładnie wytłumaczyć fabularnie, czy to jednak tylko power gaming? :P
Pozdrawiam!
 
Awatar użytkownika
wysłannik
Moderator
Moderator
Posty: 668
Rejestracja: śr cze 09, 2010 10:54 am

Re: [2 ed.] Czarodzieje i magia

pt kwie 20, 2018 6:21 pm

Pewnie, że może przerwać rzucanie zaklęcia kiedy chce. To czarodziej mówi, macha łapami czy co tam robi, aby czar wyszedł, więc on też może nagle stwierdzić, że jednak nie ma czasu i przerywa. 
Co do drugiej kwestii, to wydaje mi się, że tak - można tak zrobić, ale tu pojawia się większe ryzyko wystąpienia Przekleństwa, bo zaś trza wykulać odpowiedni poziom mocy. Raczej fabularnie żaden czarodziej by tak nie zrobił, bo to dość lekko myślne ;p Poza tym są jeszcze widziadła, gdyby jednak chciał tak robić zbyt często ;]

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość