Zrodzony z fantastyki

 
MichelBlade
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 2
Rejestracja: czw sty 18, 2018 7:52 pm

Szukam klasy dla mojego gracza

wt sie 07, 2018 10:27 pm

Siema dobrzy ludzie! (Jeśli są tu moi gracze: PRECZ! - zwłaszcza Damian).

Mam problem, może będziecie w stanie mi trochę pomóc. Po kilku ładnych latach bez RPGów szykuje się do prowadzenia kampanii dla grupy znajomych z pracy. Gramy w miks Pathfindera z DnD 3.0/3.5, do tego trochę własnych zasad, a nawet kilka mechanik z SW D20 2nd ed. Świat w którym gramy jest moim dziełem: dużo klasycznego fantasy rodem ze Śródziemia, sporo wpływów mitologii greckich, nordyckich, celtyckich, do tego raczej low-magic i wieki ciemne. Historie postaci moich graczy buduję stopniowo, 1 na 1, dozując im informacje, podpowiadając rozwiązania, podsuwając pomysły, tak by ostatecznie to była ich postać, ale by miała mocne korzenie w moim świecie, była dobrze określona i miała sens w kontekście kampanii którą będziemy grać. I z jedną postacią mam problem.

Mój gracz chciałby aby jego postać miała w sobie coś mistycznego, była nieco dzika, a do tego ma cierpieć na częściową amnezję. Problemów jest tak w zasadzie kilka.

Po pierwsze nie chcę by ta postać była żadnym "magiem". Świat ma być low-magic, coś jak świat wiedźmina może, a w drużynie już teraz 50% postaci ma dostęp do czarów w ten czy inny sposób. Nie chcę więc aby ta postać była druidem, kapłanem czy zaklinaczem. Nawet łowca jest średnim rozwiązaniem, zwłaszcza, że na razie nie ma chęci by pojawił się zwierzęcy towarzysz, i nie jestem pewien czy "ulubiony wróg" wpisuje się tutaj jakkolwiek.

Padł pomysł, by postać tego gracza eksperymentowała z substancjami psychotropowymi/halucynogennymi, czy szamańskimi rytuałami, w celu odzyskania pamięci. Innym pomysłem było by mistyczne moce pochodziły z rytualnych tatuaży ja jego ciele.

Czy macie jakiś pomysł na klasę, lub mechanikę której moglibyśmy użyć by taką, lub podobną postać w końcu stworzyć? Nie bardzo nawet wiem w której książce szukać inspiracji, a pisać wszystko od zera trochę mnie przeraża, bo i tak mam dużo roboty z pozostałymi graczami i kampanią.

Pomóżcie, za każdą sugestię będę wdzięczny.
 
Awatar użytkownika
Lord Xan
Administrator
Administrator
Posty: 608
Rejestracja: ndz gru 07, 2008 7:09 pm

Re: Szukam klasy dla mojego gracza

śr sie 08, 2018 7:45 pm

Dzika i mistyczna? Jak dla mnie wilder (furiat) z Expanded Psionics Handbook; psionika nie jest tak fajerwerkowa jak magia, a odpowiedni dobór mocy może z niego zrobić wojownika wsparcia z mistycznem smaczkiem, zamiast kolejnego spellcastera ;)
 
Waskos
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 19
Rejestracja: pn paź 24, 2016 10:42 pm

Re: Szukam klasy dla mojego gracza

pn sie 13, 2018 2:52 pm

Szczerze powiedziawszy to najodpowiedniejszy byłby imho barbarzyńca. Kwestia dzikości oczywista.

Co do mistycyzmu - jak dla mnie to przede wszystkim kwestia prowadzenia postaci, ale jeśli chcesz to mechanicznie też wyróżnić:
1) Warianty "totem barbarian" z Complete Champion lub Unearthed Arcana - wiążą barbarzyńcę z totemem jakiegoś zwierzęcia i dają fabularnie powiązane moce kosztem jakiejś zdolności czystego barbarzyńcy (np. barbarzyńca powiązany duchową więzią z koniem nie otrzymywał nieświadomego uniku, a w zamian dostawał za darmo atuty bieg i krzepa oraz premię do jeźdźectwa). Możesz zamiast powiązania z duchem lwa, niedźwiedzia czy czegoś tam dać jako źródło tej mocy własnie jakieś nieznane sił, duchy przodków etc. Totemy możesz zamienić na te tatuaże jeśli chcesz. Warianty z complete champion wydają się torchę bardziej mistyczne, co więcej każda klasa coś takiego tam posiada więc możesz poszukać wśród innych. 
2) poeksperymentuj z szałem - wiele klas prestiżowych czy atutów jest, które czynią z tej zdolności coś więcej niż tylko wkurzenie się. Przykładowo frost rager z podręcznika frostburn - sprawiał że podczas szału barbarzyńca zamarza, przez co barb otrzymuje lodową zbroję, absorbuje obrażenia od zimna, jego dotyk zadaje obrażenia od zimna. Bear warrior z Complete Warrior - podczas szału barbarzyńca zmienia się w niedźwiedzia, nie musisz od razu w to iść, ale jeśli np. wybierzesz wariant z totemami z punktu pierwszego to taki szalejący barbarzyńca mógłby nabierać cech swego duchowego przewodnika (wilcze kły np.) 
3) fabularyzacja zdolności - bez zmian w mechanice, po prostu kwestia opisów i fabuły - np. nieświadomy unik barbarzyńcy - zamiast suchego "dzięki swemu wrodzonemu wyczuciu niebezpieczeństwa unikasz ataku w plecy" możesz mówić graczowi "tajemnicze szepty w twojej głowie mówią ci "uważaj! z tyłu!" albo niech gracz weźmie atut Intimidating Rage z Complete Warrior (pozwala zastraszać przeciwników podczas szału i opisuj to w ten sposób, że podczas szału przemawia w obcym dla wszystkich, nawet jemu samemu języku, brzmiącym złowrogo i nienaturalnym głosem, co przeraża wrogów. (co do tego ostatniego, jak chcesz poszaleć to daj mu podczas szału zdolność posługiwania się mroczną mową :D jej opisy w Księdze Plugawego Mroku lub Elder Evils)
4) może pozwól mu w pasujących ci sytuacjach używać zdolności analogicznej do wiedzy bardów, może budować wokół postaci aurę tajemnicy, że wie coś, czego po prostu nie powinien był wiedzieć, komponowałoby się też ciekawie z amnezją postaci, skoro ma  takie przebłyski świadomości, więc co takiego mogła wiedzieć przed amnezją? 

Mimo wszystko dla mnie jednak to kwestia prowadzenia postaci. Jeśli gracz chce mistyczną postać to niech tak ją odgrywa, czy koniecznie musi mieć mechanikę pod to? Niech jego postać uważa sobie że jego ruchami kierują nieznane, kosmiczne siły, niech rzuca w przeciwnikom teksty typu "nasze spotkanie zostało zapisane w gwiazdach" czy coś. 

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość