Siema dobrzy ludzie! (Jeśli są tu moi gracze: PRECZ! - zwłaszcza Damian).
Mam problem, może będziecie w stanie mi trochę pomóc. Po kilku ładnych latach bez RPGów szykuje się do prowadzenia kampanii dla grupy znajomych z pracy. Gramy w miks Pathfindera z DnD 3.0/3.5, do tego trochę własnych zasad, a nawet kilka mechanik z SW D20 2nd ed. Świat w którym gramy jest moim dziełem: dużo klasycznego fantasy rodem ze Śródziemia, sporo wpływów mitologii greckich, nordyckich, celtyckich, do tego raczej low-magic i wieki ciemne. Historie postaci moich graczy buduję stopniowo, 1 na 1, dozując im informacje, podpowiadając rozwiązania, podsuwając pomysły, tak by ostatecznie to była ich postać, ale by miała mocne korzenie w moim świecie, była dobrze określona i miała sens w kontekście kampanii którą będziemy grać. I z jedną postacią mam problem.
Mój gracz chciałby aby jego postać miała w sobie coś mistycznego, była nieco dzika, a do tego ma cierpieć na częściową amnezję. Problemów jest tak w zasadzie kilka.
Po pierwsze nie chcę by ta postać była żadnym "magiem". Świat ma być low-magic, coś jak świat wiedźmina może, a w drużynie już teraz 50% postaci ma dostęp do czarów w ten czy inny sposób. Nie chcę więc aby ta postać była druidem, kapłanem czy zaklinaczem. Nawet łowca jest średnim rozwiązaniem, zwłaszcza, że na razie nie ma chęci by pojawił się zwierzęcy towarzysz, i nie jestem pewien czy "ulubiony wróg" wpisuje się tutaj jakkolwiek.
Padł pomysł, by postać tego gracza eksperymentowała z substancjami psychotropowymi/halucynogennymi, czy szamańskimi rytuałami, w celu odzyskania pamięci. Innym pomysłem było by mistyczne moce pochodziły z rytualnych tatuaży ja jego ciele.
Czy macie jakiś pomysł na klasę, lub mechanikę której moglibyśmy użyć by taką, lub podobną postać w końcu stworzyć? Nie bardzo nawet wiem w której książce szukać inspiracji, a pisać wszystko od zera trochę mnie przeraża, bo i tak mam dużo roboty z pozostałymi graczami i kampanią.
Pomóżcie, za każdą sugestię będę wdzięczny.