Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
Olorin Rapidedge
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 206
Rejestracja: sob mar 03, 2007 8:47 pm

Re: [2 ed.] Mechanika - pytania

czw cze 15, 2017 4:57 pm

Przypominam, że poruszamy się teraz po nieofijalnych zasadach, żeby nie było że krzewię kłamstwa :)
Według mnie Odporność nadawała by się, ale jest odrobinę mniej logiczna w tym przypadku. Śpieszę z wyjaśnieniem. Wyobraźmy sobie osobę o niskiej odporności, ale wysokiej krzepie. Będzie to osoba silna, postawna, umięśniona. Ale podatna na choroby, łatwo zarażająca się, ulegająca szybko truciznom itp.
Oczywiście Odporność jest dodawana do Wytrzymałości, która wpływa na wytrzymywanie ciosów fizycznych, ale sama w sobie wydaje się mieć jednak troszkę inne zastosowanie, bardziej... "wewnątrz-ciałowe" (piękny neologizm, nieprawdaż?).
Nie wyobrażam sobie postaci o niskiej Krzepie, ale wysokiej Odporności, dzięki której nie traci przytomności. Wyobraź sobie taką osobę. 22 Krzepy, 60 Odporności. Chuchro totalne, ale jego organizm znakomicie radzi sobie z truciznami, chorobami, zakażeniami. Uderzasz takiego człowieka kijem w głowę. A on stoi dalej nieporuszony? Jak dla mnie bezsens :)

Tak, moim zdaniem najlogiczniej byłoby dać łotrzykowi po prostu modyfikator. PRzeciwstawny test krzepy, ale +20 dla łotrzyka. Jeżeli używa narzedzia ogłuszającego, może nawet +30 (bo jakby nie patrzeć podejście w 100% niezauważenie i użycie tłuczka jest generalnie najłatwiejszym sposobem ogłuszania, więc +30 jest IMHO jak najbardziej uzasadnione).
 
Nyklu
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 3
Rejestracja: pn sie 13, 2018 1:14 pm

Re: [2 ed.] Mechanika - pytania

pn sie 13, 2018 1:22 pm

Pytanie o magię kapłańską mam
Czy jak zmienię profesje to tracę przychylność Boga i możliwość rzucania czarów kapłańskich?
 
Awatar użytkownika
wysłannik
Moderator
Moderator
Posty: 661
Rejestracja: śr cze 09, 2010 10:54 am

Re: [2 ed.] Mechanika - pytania

wt sie 14, 2018 4:52 pm

Mechanicznie absolutnie nie. Jeśli wykonujesz profesje kapłana i masz już zdolności do rzucania czarów i punkt magii, to gdy przejdziesz na inną profesje to stare zdolności zostają, podobnie jak umiejętności czy statystyki. 
Natomiast fabularnie zależy to od waszego MG i profesji na jaką chcesz przejść. Jeśli będzie to coś, co jest zupełnie przeciwne twojemu bóstwu, to MG może uznać (oczywiście nie powinien tego robić "od tak sobie"), że twoje bóstwo przestaje ci sprzyjać. Może się też tak stać jeśli byś zaczął łamać przykazania danego boga.
 
Nyklu
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 3
Rejestracja: pn sie 13, 2018 1:14 pm

Re: [2 ed.] Mechanika - pytania

wt sie 14, 2018 11:50 pm

Innymi słowy, póki wierny jestem bóstwo to zmiana profesji nie pozbawi mnie możliwości rzucania czarów kapłańskich?
 
Awatar użytkownika
Olorin Rapidedge
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 206
Rejestracja: sob mar 03, 2007 8:47 pm

Re: [2 ed.] Mechanika - pytania

śr sie 15, 2018 3:39 pm

Wystarczy się w sumie zastanowić. Dlaczego Twoja postać może rzucać "czary"? Nie może tego robić jako Akolita, mimo że w boga wierzy. Nie zrobi tego również osoba postronna. Dopiero Kapłan, osobnik o głębokiej wierze i cieszący się przychylnością bóstw, jest w stanie rzucać najprostsze czary. Wybraniec boży, jak sama nazwa wskazuje, to ktoś już na zupełnie innym poziomie, ktoś kto w widoczny sposób przypodobał się bogom i zyskał możliwość "proszenia ich o pomoc", rzucając dużo silniejsze zaklęcia, oczywiście poprzez gorliwą modlitwę.
Teraz wyobraźmy sobie, że taki Wybraniec boży, czyli nie byle kto, z różnych przyczyn zmienia profesję i zaczyna być powiedzmy łowcą. Jaka logika przyświecałaby temu, żeby stracił możliwość czarowania? Taka, że nie sławi już swojego boga. A jeżeli jednak wciąż to robi? Żadna, oczywiście.
Przez to mam na myśli, że aby móc ZACZĄĆ rzucać czary, trzeba się wyjątkowo postarać i zwrócić uwagę bogów (czyt. wejść na pozycję kapłańską lub wybrańca bożego). Ale żeby stracić taką możliwość (oczywiście fabularnie, bo mechanicznie się nie da), należy zrobić coś zupełnie przeciwnego - zhańbić się w oczach bóstwa tak, aby przestał ci być przychylny. Bo, jak się zastanowić, były kapłan to wciąż kapłan. Nie przestajesz być wiernym tylko dlatego, że zająłeś się czymś innym niż nawracanie ludzi. Przestajesz być wiernym, jeżeli nie stosujesz się do wiary i nie sławisz swego boga należycie.
Tak ja to widzę i wydaje mi się to logiczne.

A z mechanicznego punktu widzenia, oczywiście dopóki posiadasz zdolność magii kapłańskiej, dopóty możesz rzucać czary. Jako że w Warhammerze zdolności nigdy nie znikają od tak, poprzez zmianę profesji, rzucać czary możesz już aż po grób.
 
Nyklu
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 3
Rejestracja: pn sie 13, 2018 1:14 pm

Re: [2 ed.] Mechanika - pytania

czw wrz 20, 2018 2:25 pm

Czy kapłani mogą tworzyć magiczne przedmioty?
 
Aramil_S
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 90
Rejestracja: śr sie 12, 2009 5:37 pm

Re: [2 ed.] Mechanika - pytania

czw wrz 20, 2018 5:07 pm

Tak czarodzieje jak i kapłani mogą tworzyć przedmioty, PG s.177

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości