Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
Bortasz
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 880
Rejestracja: wt paź 10, 2006 4:35 pm

Mniej Umiejętności

czw cze 09, 2011 7:34 pm

By nie mnożyć tematów, troszkę zredaguje ten.
Wpierw chciałem zmniejszyć liczbę umiejętności do sensownie mniejszej liczby. Można o tym tutaj poczytać:


Obecnie chciałbym was prosić o pomoc przy ulepszeniu modyfikacji umiejętności jakie wprowadziłem.

W załączniku jest plik z nowymi umiejętnościami wiec tu jedynie omówię z grubsza zmiany.
Umiejętności są podzielone wedle atrybutu głównego.


Dodałem iż otrzymujesz premię obronną za odpowiednią liczbę rang w wyczuciu pobudek i percepcji (W sensie trzeba mieć obie te ujemności.) Odczytywanie mowy ciała.

Jeździectwo troszkę wzmocniłem.

Więzy = Używanie liny + wyzwalanie się.
Zwinności = Zwinności + Zachowanie równowagi

Zwinne palce otrzymały karciane sztuczki Sporny test z percepcją przeciwników na oszukiwanie w kartach i innych grach, jak na przykład słynne 3 kubki.

Zapiski pozwalają zapisywać zwoje.

Mile widziana konstruktywna krytyka.
Załączniki
Umiejętności.doc
(500.5 KiB) Pobrany 153 razy
Ostatnio zmieniony pt lip 22, 2011 3:05 pm przez Bortasz, łącznie zmieniany 7 razy.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Albiorix
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2265
Rejestracja: pn gru 20, 2010 10:10 pm

Mniej Umiejętności

czw cze 09, 2011 7:55 pm

Właściwie to jest sens połączyć wiedze: historię i szlachtę - są bardzo powiązane. Można ewentualnie dorzucić geografię lub wiedzę lokalną.
 
Awatar użytkownika
Breeg
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 338
Rejestracja: sob lis 18, 2006 6:39 pm

Mniej Umiejętności

czw cze 09, 2011 7:55 pm

Bortasz pisze:
Obecnie w D&D jest aż 45 różnych umiejętności... ich użyteczność jest różna. Ja postanowiłem troszeczkę przetrzebić stadko i stworzyć mniejszą, użyteczniejszą i sensowniejszą ich listę.

Przykro mi, Bortasz, ale zrobiono już taką listę.
http://www.d20pfsrd.com/skills
"Pathfinder" jest po prostu seksowny.
Ostatnio zmieniony czw cze 09, 2011 7:55 pm przez Breeg, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Bortasz
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 880
Rejestracja: wt paź 10, 2006 4:35 pm

Mniej Umiejętności

czw cze 09, 2011 8:02 pm

Breeg przykro mi ale Pathfinder to bujda na resorach. Zatem jeśli nie chcesz się wypowiadać na temat. Zamilcz.

Albiorix Hmmm Historia i szlachta mówisz? W sumie racja są mocno ze sobą powiązane.. dałoby to 31 umiejek...

Geografii bym nie wywalał, już prędzej lokalną.
 
Awatar użytkownika
BlackAngelika
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 28
Rejestracja: sob cze 04, 2011 1:41 am

Mniej Umiejętności

czw cze 09, 2011 8:04 pm

Bortasz pisze:
Breeg przykro mi ale Pathfinder to bujda na resorach. Zatem jeśli nie chcesz się wypowiadać na temat. Zamilcz.

Możesz rozwinąć? Jeśli zwyczajnie PF ci się nie podoba z jakiegoś powodu, to spoko, ale nie musisz być niemiły jak ktoś pisze z sensem, tylko nie po twojej myśli. :(
Ostatnio zmieniony czw cze 09, 2011 8:07 pm przez BlackAngelika, łącznie zmieniany 2 razy.
Powód:
 
Awatar użytkownika
goracepapu
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 801
Rejestracja: czw lip 30, 2009 9:44 pm

Re: Mniej Umiejętności

czw cze 09, 2011 8:08 pm

Postępowanie ze zwierzętami+ jeździectwo + ewentualnie sztuka przetrwania
Disguise + bluff
Fałszerstwo + odcyfrowanie zapisów
Ostatnio zmieniony czw cze 09, 2011 8:10 pm przez goracepapu, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Szarlih
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 906
Rejestracja: ndz maja 11, 2008 3:04 pm

Re: Mniej Umiejętności

czw cze 09, 2011 8:12 pm

Zlanie zbierania informacji z dyplomacją i wyczuciem pobudek to wielki błąd. Można mnożyć przykłady postaci specjalizujących się w tym pierwszym a będących do tyłu w drugim i na odwrót.

Weź takiego Dwukwiata z sagi o Rincewindzie. Mistrz rozwiązywania problemów drogą rozmowy i pokojowych rozwiązań, a jednocześnie kompletny naiwniak (niskie wyczucie pobudek) i człowiek bez żadnych znajomości nieustannie trafiający na niewłaściwych ludzi (absolutny brak zbierania informacji).

Lista z pathfindera jest IMO lepsza. BTW: co jest nie na temat we wskazaniu innego (sprawdzonego już przez wielu graczy) rozwiązania problemu, który przedstawiłeś w pierwszym poście?
 
Awatar użytkownika
Bortasz
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 880
Rejestracja: wt paź 10, 2006 4:35 pm

Mniej Umiejętności

czw cze 09, 2011 8:15 pm

Gorącepapu

Fałszerstwo + odcyfrowywanie zapisów okey Pasują do siebie.

Co do przebrania się i Blefowanie to bym musiał Blefowanie wyjąć z Dyplomacji... co w sumie ma sens bo za dużo tam umiejek. Więc także oki

Postępowanie ze zwierzętami + Jeździectwo. No ni wiem trochę to odległe. Jedno jest na zręczności drugie na charyzmie. Na pewno sztuki przetrwania tu nie dołożę... Hm Gdzie byś to dał do Charyzmy czy do Zręczności?
 
Awatar użytkownika
goracepapu
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 801
Rejestracja: czw lip 30, 2009 9:44 pm

Re: Mniej Umiejętności

czw cze 09, 2011 8:20 pm

Charyzma, zdecydowanie charyzma. Musisz mieć tą więź ze zwierzętami.
 
Awatar użytkownika
Bortasz
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 880
Rejestracja: wt paź 10, 2006 4:35 pm

Mniej Umiejętności

czw cze 09, 2011 8:26 pm

Po zastosowaniu uwag, mamy liczbę 31 umiejek... Jeszcze jakieś uwagi jak to sensownie zmniejszyć?

VoBono ja chcę maksymalnie i sensownie zminimalizować tą listę. A nie szukać alternatywnej.

Edit mała poprawka mamy listę 30 umiejek. Połączyłem Historię z Szlachtą jak sugerował Albiorix.
Ostatnio zmieniony czw cze 09, 2011 8:39 pm przez Bortasz, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Breeg
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 338
Rejestracja: sob lis 18, 2006 6:39 pm

Mniej Umiejętności

czw cze 09, 2011 9:24 pm

Bortasz pisze:
Breeg przykro mi ale Pathfinder to bujda na resorach. Zatem jeśli nie chcesz się wypowiadać na temat. Zamilcz.

Nie rozumiem skąd agresja. Ah. Dlatego, że straciłeś czas na "wymyślanie" czegoś, co już zostało opracowane przez profesjonalistów! Też bym był sfrustrowany.
goracepapu pisze:
Musisz mieć tą więź ze zwierzętami.

= D (Twój 666 post)
Bortasz pisze:
VoBono ja chcę maksymalnie i sensownie zminimalizować tą listę. A nie szukać alternatywnej.

Ale... dlaczego? Pytam z kronikarskiej ciekawości.
Ostatnio zmieniony czw cze 09, 2011 9:39 pm przez Breeg, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Klebern
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 4195
Rejestracja: czw gru 01, 2005 5:53 am

Re: Mniej Umiejętności

czw cze 09, 2011 9:33 pm

Breeg pisze:
Nie rozumiem skąd agresja. Ah. Dlatego, że straciłeś czas na "wymyślanie" czegoś, co już zostało opracowane przez profesjonalistów! Też bym był sfrustrowany.


Nie nazwał bym Paizo profesjonalistami. W liczbie mnogiej.

Ale mi się podoba to co zrobił z umiejkami. Udana zmiana. Ale cała reszta to czysta kosmetyka. - koniec off topu o PF.
 
Steenan
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 1299
Rejestracja: czw mar 04, 2004 8:58 pm

Mniej Umiejętności

pt cze 10, 2011 3:47 pm

Moim zdaniem warto skrócić listę typów wiedzy:
- połączyć geografię z lokalną
- połączyć tajemną z czarostwem
- połączyć religię z planami

Można połączyć szacowanie z odpowiednimi rodzajami rzemiosła.

Można połączyć leczenie ze sztuką przetrwania.

Można wyrzucić koncentrację, wzorem PF.

Warto też przerzucić obsługę zwierząt pod Rzt - to coś, w czym najlepszy powinien być tropiciel czy druid, nie bard.
 
Awatar użytkownika
Bortasz
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 880
Rejestracja: wt paź 10, 2006 4:35 pm

Mniej Umiejętności

pt cze 10, 2011 6:16 pm

Czarostwo i wiedza tajemna wprowadzone ;) jest już tylko 29 umiejek...

Co do pozostałych... Nie wiem czy religia i plany ze sobą współdziają. W Faeurunie jeszcze tak bo bogowie żyją na innych planach ale w eberronie już kompletnie nie.

Geografie to mam ochotę połączyć z Lochoznastwem... i stworzyć Geologię. Co o tym myślicie?

Szacowanie zastanawiam się czy dać po prostu jako zawód i wywalić jako osobną umiejętności.

koncentracji nie wyrzucę... ale zastanawiam się nad połączeniem jej z Autohipnozą. Z tym że w tedy by podpadła by pod Roztropności <myśli>

Co do leczenia.. to także mi pod zawód podpadało, ale na pewno nie bardzo łączyć je z Sztuką przetrwania.

Co do "obsługi zwierząt" :P To zostanie w charyzmie. Druid i Tropiciel i tak korzystają z więź z dziczą bardziej. A w niej postępowanie ze zwierzętami procentuje.
 
Awatar użytkownika
Sir_Nik
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 632
Rejestracja: ndz paź 10, 2010 4:54 pm

Re: Mniej Umiejętności

pt cze 10, 2011 6:39 pm

Steenan pisze:
- połączyć tajemną z czarostwem

Idąc tą drogą, proponowałbym połączenie wiedzy (natura) z Sztuką przetrwania.
 
Awatar użytkownika
Bortasz
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 880
Rejestracja: wt paź 10, 2006 4:35 pm

Mniej Umiejętności

pt cze 10, 2011 7:03 pm

Sir nik... jednak rodzi się pytanie. W tedy dać to pod roztropność czy pod Intelekt?
 
Awatar użytkownika
BlackAngelika
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 28
Rejestracja: sob cze 04, 2011 1:41 am

Mniej Umiejętności

pt cze 10, 2011 8:13 pm

Czemu by nie nadać umiejce dwa atrybuty? Jeden dla jednej funkcji, drugi dla drugiej?
Np. Acrobatics w PFie. Jest to skakanie (raczej bardziej zależy od siły twoich nóg), zwinność i balans. Wszystko to jest zależne od Dexa. W ten sposób wychodzi na to, że wątły, słabawity koleś z dużą zręcznością skacze dalej niż umięśniony osiłek.
Tak, nietypowe dla D&D, ale skoro już houserulujemy...
 
Awatar użytkownika
Bortasz
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 880
Rejestracja: wt paź 10, 2006 4:35 pm

Mniej Umiejętności

sob cze 11, 2011 10:21 am

Bo na karcie i tak by musiało być w dwóch miejscach z różnymi atrybutami. Więc zostawię sztuke przetrwania (Zdolności praktyczne) osobno i Wiedza natura (Wiedza Akademicka) osobno.

Kusi mnie wyrzucenie Szacowania w ogóle. Lub danie ich pod Zawód.
 
Awatar użytkownika
Albiorix
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2265
Rejestracja: pn gru 20, 2010 10:10 pm

Mniej Umiejętności

sob cze 11, 2011 10:32 am

Zawód (kupiec) byłoby super fajne. Mogłoby obejmować:

int + zawód (kupiec) = szacowanie
int + zawód (kupiec) = wiedza o towarach, szlakach handlowych, cłach itd
cha + zawód (kupiec) = targowanie
cha + zawód (kupiec) = reklama (kupuuuujcie ludziska, najtańsze miecze +1 na wschód od Cormyru, kupuuuuujcie!)
zawód (kupiec) na 5 daje synergię z opieką nad zwierzętami, +2 do testów ładowania towarów na osła.
zawód (kupiec) na 5 daje synergię z fałszerstwem, +2 do fałszowania listów przewozowych i dokumentów celnych
zawód (kupiec) na 5 daje synergię z blefem, +2 do przekonywania strażników że na tym wozie nie ma nic ważnego
blef na 5 daje synergię z zawodem (kupiec), +2 do targowania i reklamy
dyplomacja na 5 daje synergię z zawodem (kupiec), +2 do targowania i reklamy
zawód (kupiec) na 5 daje synergię z występami, +2 do testów ile się zarobiło grając na ulicy (za umiejętność wybrania dobrego miejsca)
Ostatnio zmieniony sob cze 11, 2011 10:36 am przez Albiorix, łącznie zmieniany 2 razy.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Schpeelah#144
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 939
Rejestracja: pn sie 21, 2006 8:26 pm

Mniej Umiejętności

sob cze 11, 2011 1:52 pm

Jaką w ogóle liczbę docelowo chciałbyś otrzymać? Ja się kiedyś brałem za generalną przeróbkę (ze skill challange itp.) i miałem listę z tylko 12 umiejętnościami, ale pewnie wam nie podpadnie.
 
Awatar użytkownika
Bortasz
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 880
Rejestracja: wt paź 10, 2006 4:35 pm

Mniej Umiejętności

sob cze 11, 2011 2:08 pm

Osobiście to jak najmniej się da ;] Tak 25, 21 byłoby ideałem... ale wątpię by aż tak się udało. zmniejszyć liczbę umiejek i zachować sens.
 
BartekChom
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 215
Rejestracja: pn sie 23, 2010 3:25 pm

Mniej Umiejętności

sob cze 11, 2011 6:05 pm

Można by utworzyć wiedzę (społeczeństwo) z historii, architektury, wiedzy miejscowej i części geografii (-2,5), a do tego rozszerzyć wiedzę (natura) o sztukę przetrwania, lochoznawstwo i część geografii (-2,5), wiedzę tajemną o używanie magicznych urządzeń (-1), a dyplomację o oszukiwanie i wyczucie pobudek (-2). Plany jeśli nie pod religię, to pod wiedzę tajemną (-1), a religię można rozdzielić między wiedzę tajemną i społeczeństwo (-1). Pomysłów jest tyle, że chociaż część powinna znaleźć uznanie.
 
Awatar użytkownika
Bortasz
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 880
Rejestracja: wt paź 10, 2006 4:35 pm

Mniej Umiejętności

sob lip 16, 2011 1:33 pm

Zaktualizowałem post pierwszy i trochę zmieniłem temat. Ponownie zachęcam do wypowiadania się.
 
Awatar użytkownika
Zireael
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3534
Rejestracja: wt maja 24, 2005 3:11 pm

Re: Mniej Umiejętności

sob lip 16, 2011 7:55 pm

Bortasz pisze:
Zaktualizowałem post pierwszy i trochę zmieniłem temat. Ponownie zachęcam do wypowiadania się.


Mnie tam post pierwszy się podoba. Plik ściągnęłam, przejrzę i powiem coś więcej.

P.S. Może dasz to na stronę?
 
Awatar użytkownika
Bortasz
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 880
Rejestracja: wt paź 10, 2006 4:35 pm

Mniej Umiejętności

sob lip 16, 2011 8:05 pm

Hmmm szczerze nie myślałem o stronie, ale jako że to podpada pod OGL, zatem wypadałoby to gdzieś opublikować ;) jednak wpierw chciałbym móc powiedzieć że to jest skończone, albo przynajmniej porządnie dopracowane ;)
 
Awatar użytkownika
Zireael
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3534
Rejestracja: wt maja 24, 2005 3:11 pm

Re: Mniej Umiejętności

ndz lip 17, 2011 6:56 pm

Pomysły ode mnie po przeczytaniu tekstu:

1. Połączyć Wyzwalanie się z Używaniem lin, nazwać to jakkolwiek, i wtedy test sporny będzie tej samej umiejki. ST mogą pozostać bez zmian.

2. Połączyć Zwinność i Zachowanie równowagi, może nazwać Koordynacja ruchowa?
 
Awatar użytkownika
Bortasz
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 880
Rejestracja: wt paź 10, 2006 4:35 pm

Mniej Umiejętności

ndz lip 17, 2011 7:23 pm

Zirael a co myślisz by do Zapisków dać Zapisanie Zwoju? Praktycznie wywaliłem atut Warzenie Eliksirów*, więc można spróbować się pozbyć zapisania zwoju.

* Wystarczy odpowiednio wysoka alchemia.

A te dwie umiejętności połączone. Postaram się na dniach dać umiejętności z połączonymi.

PS. mile widziane pomysły na wysoko poziomowe zastosowania umiejętności. Zwłaszcza do umiejętności, których nie wzmacniałem.
Przykład jaki jest:

 
Awatar użytkownika
Bortasz
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 880
Rejestracja: wt paź 10, 2006 4:35 pm

Mniej Umiejętności

pt lip 22, 2011 3:04 pm

Aktualizacja pliku.
 
Awatar użytkownika
Lord Xan
Administrator
Administrator
Posty: 608
Rejestracja: ndz gru 07, 2008 7:09 pm

Re: Mniej Umiejętności

pn paź 01, 2018 1:47 am

Ja to widzę tak, ostro pocięte i zmniejszone [w nawiasach kwadratowych podane stare umiejętności, które wpadają w nową kategorię]. Jedna umiejętność może być powiązana z kilkoma atrybutami, w zależności od zastosowania. Podkreślone umiejętności zostają po staremu.

Arcana [Knowledge (arcana), Knowledge (inner planes), Spellcraft (needs 1 lvl in arcane caster) (Int)]
Acrobatics [Balance, Escape Artist, Tumble] (Dex)
Animal handling [Handle Animal (Cha), Ride (Dex)]
Appraise (Int) – całkowicie zastąpione (crafts, profession (merchant), proffesions, spellcraft checks etc.)
Athletics [Climb, Jump, Swim] (Str)
Concentration (Con)
Craft or Profession (różnie) [zawiera odpowiednią część Appraise] – tutaj jestem zdania, że każdemu rzemiosłu należy się osobny atrybut, i tak kowalstwo – siła, a rzeźbiarstwo – zręczność, itd.
Deception [Bluff (Cha), Disguise (Cha), Forgery (Int)]
Diplomacy [Diplomacy, Gather Information] (Cha)
Disable Device [Disable Device (Int), Open Lock (Dex)]
Dungeoneering [knowledge (dungeoneering) (Int), Survival (Wis) w warunkach podziemnych, tunelowych, jaskiniowych]
Education [History, Geography, Cultures, Politics and Nobility, Economics] (Int)
Heal [Heal (Wis), Knowledge (Medicine) (Int)]
Investigation [Search; dedukcja, poszukiwanie ukrytych informacji] (Int)
Intimidate (Cha)
Linguistics (Int) [Decipher Script, dodatkowo każda ranga = poznanie nowego języka, lub 2 = wyeliminowanie niepiśmienności]
Nature [Knowledge (Nature) (Int), Spellcraft (Wis) (needs 1 lvl in divine caster), Survival (Wis) w warunkach naziemnych]
Perception [Listen, Spot] (Wis)
Perform (Cha) – każda ranga pozwala wybrać kolejny instrument lub kategorię, w której jest się biegłym (jak w 3 edycji)
Religion [Knowledge (outer planes) (Int), Knowledge (Religion) (Int), Spellcraft (Wis) (needs 1 lvl in divine caster)]
Sense Motive (Wis)
Sleight of Hand [Sleight of Hand, Use Rope] (Dex)
Stealth [Hide, Move Silently] (Dex)
Streetwise [Knowledge (local), miejski odpowiednik Survival] (Int)
Use Magic Device (Cha)
Warfare [strategy and tactics, recognizing ranks and insignias, siege warfare from Knowledge (engineering)] (Int)


Do tego byłby potrzebny solidny rework liczby skillpointów dla każdej klasy – sytuacja, gdzie jedna klasa ma 2, a inna 8 jest już od początku poroniona; po tej zmianie byłoby to jeszcze dotkliwsze. Idealnie byłoby to zamknąć w 3-5, ew. 6 dla jedynego w swoim rodzaju łotrzyka.

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość