Witam wszystkich kultystów Od pewnego czasu gramy z kumplami w Zew. Na ostatniej sesji jeden z graczy zapytał mnie się czy może zwiększyć wartość swojej umiejętności o jakiś procent wyżej aby mieć szanse w ogóle wykonać owy test? Nie widziałem za bardzo co mu odpowiedzieć, ponieważ jedyny znany sposób na podnoszenie jest "krzyżyk" o którym Badacza informuje MG.
Ale ostatnio przeglądając podręcznik "Przerażające podróże" natknąłem się na nową umiejętność "nurkowanie" oraz sposób na jej nauczenie się podczas istniejącej rozgrywki. Czyli odpłatny kurs nurkowania, który zwiększa wartość procentową tylko do określonego poziomu.
I właśnie tutaj kieruję owe pytanie: Czy można i co o tym sądzicie aby wprowadzić zasadę domową, która pozwoli zwiększyć niektóre umiejętności do jakiegoś określonego progu procentowego, późniejsza możliwość zwiększania będzie możliwa tylko poprzez "krzyżyk".
I np. gracz stwierdza że jego Badaczowi przydała by się większa wartość umiejętności mechanika. Wydarzenia wcześniejsze, które wplątały Badacza w Mity Cthulhu spowodowały utratę pracy. Badacz chcący zwiększyć swą Mechanikę, mógłby zatrudnić się w warsztacie samochodowym, w którym wykonywał by różne roboty, które były by szansą na zwiększenie umiejętności i np wtedy MG może poprosić o wykonanie testu doświadczenia, który uhonoruje Badacza nabyciem lub zwiększenie umiejętności.
Wiadomo że Badacze nie mogli by zwiększyć umiejętności typu: Okultyzm, Mity Cthulhu, Uniki... Tylko umiejętności które można się w łatwy i w miarę normalny sposób nauczyć czyli Mechanika, Fotografowanie, Nurkowanie, Prowadzenie pojazdu itp.
Co sądzicie o takim rozwiązaniu owej kwestii? Czy taka modyfikacja nie zniszczy założeń wprowadzonych przez twórców gry? Bo jeśli chodzi o zdanie graczy to na pewno będzie ono pozytywne na ten temat, bo każdy chce aby jego postać żyła i była poczytalna przez najdłuższy okres grania