Mimo świadomości, ile się jeszcze nie wie, postanowiłem małymi krokami zabrać się za własne uniwersum. Cóż można rzec na początek? Otóż od lat myślę nad czymś podobnym, ale dopiero teraz zabieram się za podstawy. Nie wiem, na ile to chwytliwy pomysł. Tworząc do gier czy innych systemów krystalizuje się własna wizja. I tak, czuję się lepiej mając na uwadze to, że nie jestem ograniczony czyjąś mechaniką/fabułą.
Póki co stworzyłem koncept bazując na ogólnie przyjętych konwencjach fantasy, aczkolwiek z własną inwencją.
Następnie będą być może bóstwa i panteony oraz mapa. Jeśli chodzi o panteony, to na pewno zainspiruje mnie celtycki (Lud piękny).
Do skrystalizowania projektu jeszcze daleko, ale postanowiłem umieścić tu Rdzeń świata, jakimi są jego główni mieszkańcy.
KRÓLESTWA
Świat dzieli się na pięć Królestw. Każde Królestwo zamieszkuje inny Lud. Królestwa pertraktują ze sobą lub są sobie wrogie, jednak istnieje najtrwalszy Sojusz - między Królestwem Starej Rasy, Potomnymi, Ludem Bystrym i Pięknym. Te cztery regiony są niemal w nieustannym ponadto konflikcie z Wojennymi.
Mimo sojuszu bywa, że zjednoczone Królestwa wystąpią przeciwko sobie. Często wina o te konflikty (niesłusznie) przypisywana jest Wojennym, mimo iż nie są oni na tyle zdesperowani, by w ten sposób działać i kłócić ze sobą inne Ludy. Jako lud mający we krwi agresję, brutalność i siłę, nie stosują zmyślnych forteli, a winę za wprowadzanie sporów w rzeczywistości ponoszą jednostki lub rody, jakie pochodzą z Królestw Sojuszu. Tak zwani Wyrodni.
OGÓLNE CHARAKTERYSTYKI RAS
STARA RASA
Odpowiednik: Elfy
Domeny:
- - Magia
- - Historia
- - Ekologia
- - Magowie
- - Historycy
- - Myśliwi
POTOMNI
Odpowiednik: Ludzie
Domeny:
- - Wiara
- - Tradycja
- - Wspólnota
- - Kapelani
- - Strażnicy
- - Obrońcy
LUD BYSTRY
Odpowiednik: gnomy
Domeny:
- - Psychotronika
- - Nauka
- - Technologia
- - Psychotronicy
- - Uczeni
- - Wynalazcy
LUD PIĘKNY
Odpowiednik: ludzie/elfy
Domeny:
- - Kultura
- - Sztuka
- - Tradycja Plemienna
- - Bardowie
- - Filidowie
- - Druidzi
WOJENNI
Odpowiednik: orkowie/krasnoludy
Domeny:
- - Sztuka wojenna
- - Ekonomia
- - Kowalstwo
- - Wojowie
- - Rachmistrzowie
- - Zbrojmistrzowie
TEOGONIA
Początek Starej Rasy
Cały Valees był spowity nieprzeniknionym mrokiem. Wojenni mordowali siebie nawzajem, oraz polowali na zwierzynę i inne stworzenia. Panowanie Mroku trwało morze czasu, przez co Lud zwany Wojennymi władał całym niemal światem. Wtedy to Izames, bóg i stwórca nieba, postanowił ulitować się nad globem Velees. Zesłał do Dziewiczych Kniei swoje światło. Za jego sprawą przepiękna Dafneea, jedna z jego żon, nazwana Jutrzenką, Zwiastunką początku, osiadła w Iglicy Pierwtnego Brzasku. Razem z Izamesem spłodzili Igramira - odwiecznie starego boga czasu oraz dziejów. Lecz za mało światła było na tym świecie. Za niedługo narodziła się również Erashe - Poświata, oraz Isseir - Ukryty. Mimo, iż było to jakby rodzeństwo, łączyła ich miłość niemalże małżeńska. Nie mogli jednak współżyć, stworzyli więc Najstarszych, zwanych Starą Rasą, by im nie było samotnie, ponuro. Od tej pory Stara Rasa zamieszkuje Knieje i strzeże tajemnej wiedzy o swych bogach.
Izames - Odwieczny, bóg i stwórca nieba
Dafneea - Jutrzenka, Zwiastunka początku
Igramir - Pradawny, bóg czasu i dziejów
Erashe - Poświata, uczy sztuk magicznych
Isseir - Ukryty, przywódca Myśliwych
Potomni
Matka Eldegirda ("jej ród od Pradawnych") to bóstwo Potomnych. Podobno była córką króla Starej Rasy, jaki spłodził ją ze swoją ówczesną małżonką . Eldegirda wydała na świat dwoje synów, Mohamira i Odemira, obu dzięki Izamesowi, który to nie wyrzekł się swoich "prawnuków", mimo kazirodctwa. Cóż, bóstw nie obchodzą te powinowactwa. Zwłaszcza, że przybierając innego Zwiastuna, ciało bóstwa jest jakby innym już rodzicem. Drugi syn, Odemir, to bliźniak pierwszego.
Eldegirda - Matka, "jej ród od Pradawnych"
Mohamir - Syn Prawy, patron wojowników
Odemir - Syn Lewy, opiekun strażników
Lud bystry
Gerl, zwany także Największym z Rozumnych, jest dzieckiem Igramira i jednej z Potomnych. Patronuje całemu Bystremu Ludowi niemal od początku. To główny opiekun, a także rozejmca. Uczy sprytu, mądrości, logiki w myśleniu. Ma córkę Seinę - opiekunkę Mocy, strażniczkę sekretów i syna - Eldrona, bożka technologii, a także rzemiosła. Rodzeństwo to powstało ze związku Gerla i dwóch różnych kobiet spośród krwi Potomnych. Są poczęci drogą jakby niefizyczną - Gerl, w formie Zwiastuna, zapłodnił je sztucznie, nie przez kopulację.
Gerl - bóg główny, Największy z rozumnych
Seina - bogini sekretów i Mocy
Eldron - bóg technologii, sprytu i rzemiosła
Lud piękny
Najmłodszy Lud czci trójcę swych boskich patronów, choć wśród wszystkich są także pomniejsze bóstewka. Degan, bóg druidów, to syn Isseira i jednej z Potomnych. Patronuje tradycjom oraz filozofii. Król Pięknego Ludu ma córkę Shadeiss - wcielenie muzyki, inspirację bardów i syna Olgira - boga pisma, wiedzy, strażnika filidów. Spłodził ich oboje z boginką Imraee - pomniejszą patronką źródeł i strumyków.
Degan - bóg wspólny oraz bóg druidów
Shadeiss - muzyka, inspiracja bardów
Olgir - bóg pisma, opiekun filidów
Wojenni
Panteon wojennych jest dość uproszczony. Istnieje największe bóstwo - Ug-Atonem zwane. Jego imię oznacza "ten, który przeraża". Niektórzy dopatrują się w nim syna pierwotnej Ciemności - czegoś, co również czczą jako patrona. Lecz Ug-Aton jest bardziej jakby "namacalny". Przywódca ten pojawia się jako postać w zbroi, z wielkim mieczem. Ciemność jest natomiast niesłychanie skryta - przez co Wojenni sami niezbyt wiedzą, co to jest za siła. Nawet Ug-Aton jakby drży przed Mrokiem, a przecież on jest jego pierwszym tchnieniem. Jakkolwiek, Ug-Aton działa jako Zwiastun, a Ciemność uderza bez ostrzeżeń, w mroku. Bywa, że zabija ni stąd, ani zowąd. Mówi się, że może zniszczyć bogów Wojny, więc drży przed nią każdy, nawet inne bóstwa. A jest ich wiele, oprócz tych największych: małżonki Ug-Atona, Ogiany, która wydała na świat Okromyra, "strażnika okopów". Kobiety Wojennych czczą Ogianę, a mężczyźni Ug-Atona i Okromyra. Wojowie pierwszego, a reszta drugiego. Wszystkim natomiast patronuje Ciemność.
Ug-Aton - Przywódca, "ten, który przeraża"
Ogiana - Małżonka, "wykuta ze stali"
Okromyr - Syn Wodza, "strzegący okopów"
Posłowie:
Będzie kontynuacja. Tzn. w głowie mam mnóstwo innych konceptów, ale za nim przeleję to na papier czy ekran, umieszczam szkielet świata. Czyli sól ziemi...