Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
Shrek
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2557
Rejestracja: sob lis 29, 2003 3:34 pm

Nowa Ponza w T2

ndz wrz 19, 2004 10:54 am

Jak myśłicie czy Ponza ma szansę utrzymać się w T2. W końcu wyszedł Stone Rain doszedł także jeszcze zielony niszczyciel landów ( chociaz jest dosyć słabawy) ale zobaczymy. A zostł jeszcze Stone Rain więc jak widzicie czy Ponza dalej może rządzic w T2 ??
 
Awatar użytkownika
fryc
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 127
Rejestracja: czw sty 24, 2002 10:06 am

pn wrz 20, 2004 8:52 am

Stone Rain jest w 8 edycji wiec przedrukowanie go w CoK nie robi wiekszej róznicy. Z Ponzy wypada wiele kart granych w roznych jej buildach. Slith Firewalker, Avarax, Starstorm i Lay Waste to te bardziej znaczace. Co dostajemy? Hearth Kami (średni jako side na affinity), Ryusei, the Falling Star (w akcie desperacji jesli ktos gral w ponzie jednym Rorix'em) i tyle...
Łączenie ponzy z zielonym jest słabym pomysłem. Wypadają fetchlandy a granie na City of Brass kiedy w matchupie z affinity liczy sie kazdy punkt zycia powyzej 5 (Shrapnel Blast) to strata czasu i nerwów.

Najwiekszym wzmocnieniem ponzy dla mnie to nowe, ładnie wygladajace Mountainy Avon'a. :)
 
Awatar użytkownika
dragonian
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 803
Rejestracja: wt wrz 24, 2002 9:46 pm

pn wrz 20, 2004 8:58 am

Fryc: Od kiedy wypadają slith firewalkery? Bo o ile sie orientuje to one sa z mirrodina. A alay wasty byly tak zadko spotykane ze o nich nie ma nawet co wspominac. Imho laczenie ponzy z zielonym to wcale nie jest taki zly pomysl spokojnie mozna sobie poradzic grajac na bopach, basicach i ewentualnie city.
 
Toady
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 223
Rejestracja: czw kwie 17, 2003 10:27 am

pn wrz 20, 2004 11:36 am

moze ponza z czarnym? dostajemy removal, distress, ta nowa plage na wszystko, befoula ktory jest fajny, i moze tu cos by pokabinowac?
 
Awatar użytkownika
fryc
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 127
Rejestracja: czw sty 24, 2002 10:06 am

pn wrz 20, 2004 12:09 pm

Mea Culpa. Slithy zostają :) Drobna pomylka, chodzilo oczywiscie o Dwarven Blastminer ;)
O Lay Waste'ach warto wspomniec poniewaz pojawily sie w deckach chociazby Nassifa (2 miejsce w mistrzostwach Francji) i Remie'go (mistrz Holandii).
Moze rzeczywiscie czerwono-czrna/zielona ponza to jakies rozwiazanie.
 
Awatar użytkownika
Shrek
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2557
Rejestracja: sob lis 29, 2003 3:34 pm

pn wrz 20, 2004 4:14 pm

Z drugiej jednak strony łączenie go z czarnym pozbawia nas w jakimś stopniu stabilności. Z zielonym jest to samo - no ale sa jeszcze BoP.

chociaż zobaczymy jak będzie sobie radził z czarnym - bo to jest dobra opcja.
 
Awatar użytkownika
MatiseK
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 221
Rejestracja: sob cze 19, 2004 6:38 pm

pn wrz 20, 2004 8:12 pm

czy nie wydaje się wam ze mozna i bylo by zrobic ponze 3 kolorową??
wiem ze troche tracimy na stabilności...
ale mozna potestowac ;)

mamy az 7land destroyer

Demolish
Stone Rain
Molten Rain
Reap and Sow
Creeping Mold
Ten nowy LD (zielony)
Befoul

Mozna potestowac te wszystkie
do czarnego mozna dac Distress (czy jakos tak ;D) jakies inne discardy ale to nam psuje mana base :/
no nie wiem
potestujemy zobaczymy ;)
 
Awatar użytkownika
Gootek
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 31
Rejestracja: ndz cze 27, 2004 11:35 am

pn wrz 20, 2004 8:17 pm

Mysle, ze 3 kolory to troche za dużo... W T2 nie mamy aż tak mocnego mana base zeby pozwolic sobie na 3 kolor. Jakby fetche zostały to może ale tak to raczej nie. Nie ma sensu dodawac 3 kolor dla 1 land destroyu. Pomysł RG ponzy bardzo mi się podoba i mysle ze moze powstac z tego mocny deck.
 
Toady
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 223
Rejestracja: czw kwie 17, 2003 10:27 am

śr wrz 22, 2004 5:22 pm

do czarnego cranial extraction:)
 
Awatar użytkownika
Emerald
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1016
Rejestracja: pt lis 22, 2002 10:28 am

czw wrz 23, 2004 2:36 pm

Ugh.. 3 kolory z tyloma kartami z podwójnym kolorem w koszcie? IMO słaby pomysł - nawet jeśliby fetche nie wypadały. Zwłaszcza, że chodzi o jak najszybsze zagranie tych czarów.
Za to dwukolorowa jak najbardziej. Tutaj skłaniałbym się w kierunku zielonego (sentyment do Plow Under), ale opcja dostępu do extrakcji jest BARDZO nęcąca.
Nie wiem, ale chyba City AŻ tak bardzo nie boli jeśli mamy Imi Statue.
 
Awatar użytkownika
MatiseK
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 221
Rejestracja: sob cze 19, 2004 6:38 pm

sob lis 06, 2004 3:27 pm

imi statue nie jest takie rewelacyje ponieważ:
są Glimmervoidy, atogi/te takie latacze 3/2, disciple
artefakty których w ogóle nie trzeba odtapowywac np. cranial czy inne...
opp zawsze moze odtapowac np. ornichoptera na którym ma craniala
(zalezy od wersji) raczej wolałbym dac pewne destroy Oxidize, Tel-Jilad Justice, Naturalize, Shatter, Granulate (max 3 w sb)
 
Szaszi
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 125
Rejestracja: śr mar 10, 2004 7:00 pm

sob lis 06, 2004 10:30 pm

Zdaje mi się że ponza w T2 to słaby pomysł, za dużo jest kart które ponzie przeszkadzają. Matchu z popularnym ostatnio UGc powinien byćnie do wygrania, sacura i condescenty nie pozwalają uzyskać wystarczającej kontroli, a affiniti ma fiolki. Jak na mój gust ponza to kiepski arhetyp na dzisiejsze T2.
 
Awatar użytkownika
dgi
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 118
Rejestracja: czw lip 15, 2004 2:42 pm

czw lis 18, 2004 3:59 pm

tooth, ugr kiki-alarm, rg kiki-jiki, affinity, ironworks, uwc, ww/r, ugc...

z ugc jest tak raczej slabo ale zo-zu tu bardzo pomaga trzeba tylko ominac kontry a to da sie zrobic.

z ww/r jest slabo ale po sb sa pyroclasmy/<to co zadaje 3 dmg po wszystkim i nie moze to byc regenerowane.. nazwa wyleciala mi z glowy>/<art za 3 mana. w upkeepie niszczy najtanszy permanent.. nazwa tez mi wyleciala :/> czasem da sie zdarzyc do sloggera. z testow z marianno italiano tak 60:40 przed sb dla ww

uwc latwy match-up

affinity po sb mamy echoing ruin+granulate+detonate

ironworks troche gorzej niz z affinity ale da sie wygrac przed sb

rg kiki-jiki mamy szybka ponze ktora spowalnia wystawienie kiki-jiki i innych spelli+removal nasz wiec raczej dobrze

ugr kiki-alarm niby slabo ale z testow z majem wychodzi ze dobrze

tooth zo-zul+ponza.
 
w0rms
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 241
Rejestracja: ndz lis 23, 2003 12:03 pm

czw lis 18, 2004 9:38 pm

to za 3 mana to chyba earthquake tak mi sie przynajmniej wydaje.

co do omijania kontr na zozu to trzeba sie tez liczyc z tym, ze skoro on tak bardzo pomaga to przeciwnik moze trzymac kontry wlasnie na niego.
 
Awatar użytkownika
Połowa siedmiu krasnoludk
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 86
Rejestracja: pn lis 15, 2004 6:54 pm

czw lis 18, 2004 9:50 pm

LOL! Oczywiscie chodzi o culling scales. Sa bardzo skuteczne, dopóki coś jets na stole. Niesty, będą to albo solemny, albo słoiki. Niemniej wrato wypóbować.
Zozu łatwo przecpchnąc przez kontry, a kontrola na 5ciu landach to kupa śmiechu z przewagą kupy.
Ponza moze byc dobra przeciwko T&N, crystal witness, kiki-jiki i wszytskiemu, co potrzebuje duzo many. Ale na ironworksy i affinity trzeba by poświęcic cały SB, bo nic im nie robimy, a te talie zabijaja szybko...
 
Awatar użytkownika
Fidel
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 35
Rejestracja: sob gru 20, 2003 5:11 pm

pt lis 19, 2004 7:53 am

Earthquake to jest za XR, za 3 jest Flamebreak. Zo-zu latwo przepchnac? No jak dostanie Hinderem to raczej za duzo nie popchasz, BG-cloud i MB-cloud nie beda mialy z nim prawie zadnego problemu, moga ci go z reki wywalic distresem, pociagnac echoing decay.
 
Awatar użytkownika
dgi
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 118
Rejestracja: czw lip 15, 2004 2:42 pm

sob lis 20, 2004 3:11 am

jak przepchnac zo-zula? opponent grajacy ug czy uw musi kontrowac ponze bo bez landow nic nie zrobi. dlatego ponze zagrywamy pierwsza, potem zo-zu, potem znow ponze. pozatym ug nie zawsze ma 3 mana wolne w poczatkowych fazach gry. wystawienie solemna/eldera to zawsze 1 land na stole wiecej. wtedy sie wytapowywuje.
co do sb to musza byc 4echoing ruin i 4inny art removal.. np detonate.
sorrowa za brak nazw w poprzednim watku ale pisalem szybko i zestresowany w caffe bo zaraz mialem anglika i nie chcialem sie spoznic i do tego w budzie dostalem palke z fizyki i niemieckiego :/ no nie wazne.
moj aktualny spis wyglada tak:

4 hearth kami
4 slith firewalker
3 zo-zu, the punisher
4 arc-slogger

4 stone rain
4 molten rain
3 demolish

4 electrostatic bolt
4 magma jet
3 shrapnel blast

4 chrome mox
4 blinkmoth nexus
4 great furnace
1 shinka
10 mountain

zo-zu jest o tyle genialny na tootha i cloudy ze zwykle zabiera te 4-8dmga. z ug tez jest bardzo dobry tylko musi zostac przepchany..
ma ktos jakies propozycje co zrobic z mainem by polepszyc matchup z affinity i ironworksami albo ug?
 
Awatar użytkownika
Mic
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 0
Rejestracja: śr cze 16, 2004 4:47 pm

sob lis 20, 2004 12:28 pm

Wczoraj wygrałem FNMa czymś takim:

18xMountain
4xBlinkmoth Nexus
4xChrome Mox

4xArc-Slogger
4xSlith Firewalker
4xHearth Kami
2xZo-Zu the Punisher

4xMolten Rain
4xStone Rain
4xDemolish
4xElectrostatic Bolt
4xMagma Jet

SB:
1xZo-Zu the Punisher
2xShunt
4xPyroclasm
4xShatter
4xChalice of the Void

Wyniki:
Affinity 2:0, March 2:1, Ironworks 2:1, Tooth&Nail 2:0, WW 2:1
 
Awatar użytkownika
dgi
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 118
Rejestracja: czw lip 15, 2004 2:42 pm

wt lis 23, 2004 3:04 pm

chalice sie sprawdzal? sideowany zapewne na ww i affinity?

nie jest za wolny?
 
Awatar użytkownika
Mic
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 0
Rejestracja: śr cze 16, 2004 4:47 pm

wt lis 23, 2004 7:24 pm

Chalice wszedł w grugiej grze z Affinity w I turze co troche zabolało przeciwnika. :mrgreen:
Na WW borduje tylko Pyroclasm (w finale wbordowałem też 2xShatter bo przeciwnik grał na Artefaktycznych landach i Moxach w obawie przed Flashfires-ami).
Wracając do Chaliców to wole je od Culling Scales i Damping Matrix. Jeśli są na ręku przy rozpoczęciu to jest naprawde dobrze (mimo że kontrują też moje moxy).
 
Awatar użytkownika
dgi
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 118
Rejestracja: czw lip 15, 2004 2:42 pm

śr lis 24, 2004 9:46 am

ale chalice za 0 kontruje tylko ornithoptera <tam jest total casting cost chyba a frogmite i myr maja 4 i 7.. chalice za 1 natomiast jest genialny na affinity tylko ze on do tego czasu wysypie discipla/viala jak podejrzewa chalicy>
 
Awatar użytkownika
Mic
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 0
Rejestracja: śr cze 16, 2004 4:47 pm

śr lis 24, 2004 10:07 am

Chalice zatrzymuje też Weldnig Jar i Chrome Moxa i na tym zależało mi najbardziej. Według mnie ważniejszą rolę w grze z Affinity odgrywa: Hearth Kami.
 
Awatar użytkownika
dgi
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 118
Rejestracja: czw lip 15, 2004 2:42 pm

śr lis 24, 2004 10:19 am

z tym sie zgodze. i electrostatic bolt. i awesome slogger :P
 
Grimfang
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 0
Rejestracja: pt lis 19, 2004 3:21 pm

śr lis 24, 2004 3:00 pm

wlasnie sie staram jakąś ponze RG złozyc mugłby ktoś mi podac jakis przykładowy deck??
 
Awatar użytkownika
Młody
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 125
Rejestracja: wt kwie 06, 2004 9:49 pm

śr lis 24, 2004 3:57 pm

ja bym chyba wyleciał z chalcem za dwa,moze to głupie ale nie wstawiłby ravagera, sharpneli,atoga,craniala...a te karty to sa imo. dosyc mocne.tylko ze zanim my wystawimy dego viala za 2 to jush nas moze nie byc a opp. dawno wysypie sie z tych kart..wiec chyba moj plan legnie w gruzach
 
Awatar użytkownika
Mic
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 0
Rejestracja: śr cze 16, 2004 4:47 pm

śr lis 24, 2004 6:53 pm

Grimfang: Tu masz spisy RG Ponzy z champsów z miejsc 1-4
http://www.starcitygames.com/deckdataba ... &Location=
 
Awatar użytkownika
MatiseK
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 221
Rejestracja: sob cze 19, 2004 6:38 pm

czw lis 25, 2004 3:39 pm

Mało LD w tych ponzach ktore byly na 1st... :P no nie wiem ale to raczej nie ponza ale lekkie spowolnienie by na dojscie Win Condition.
 
Awatar użytkownika
dgi
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 118
Rejestracja: czw lip 15, 2004 2:42 pm

pt lis 26, 2004 5:25 am

10-11 ld wystarczac powinno. na tym polega ponza. niszczyc mana base opponenta <niszczyc landy, palic stwory dajace mane, tapowac landy, wracac landy na top library> po to by podczas zagrywania winning condition opponent byl jeszcze nie rozwiniety i mial problemy z jego zatrzymaniem.
 
Awatar użytkownika
dgi
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 118
Rejestracja: czw lip 15, 2004 2:42 pm

pt lis 26, 2004 8:01 pm

Mono R Ponza


4 hearth kami
4 slith firewalker
3 zo-zu, the punisher
4 arc-slogger

4 electrostatic bolt
4 magma jet
3 shrapnel blast

4 stone rain
4 molten rain
3 demolish

4 chrome mox
4 blinkmoth nexus
4 great furnace
1 shinka, the bloodsoaked keep
10 mountain



testowalem te wersje dosc duzo. moim zdaniem jest to optymalny build na t&n, ugc, bg cloud, ww, ironworks i affinity meta.

hearth kami - za 2 mana cialo 2/1 sprawia ze jest doskonalym naporowcem na tootha/ugc/bg clouda. przeciwko affinity dziala jako chump blocker. zwykle dochodzi do wymiany 1 za 2. kami zjada jakiegos stwora i niszczy land/platinga/viala/innego stwora.

slith firewalker - w 1 turze z moxem jest ciezki do zatrzymania i wrecz miazdzy bg clouda, ugc i t&n (zdazy urosnac zanim napotka na skutecznego blokera). na affinity tez sie nawet przydaje i jest problematyczny dla przeciwnika.

zo-zu, the punisher - na affinity slaby. z t&n i ugc praktycznie wygrywa gre. jak bg cloud nie dosyci szybkiego removalu to tez zada te swoje 6-10 dmga.

arc-slogger - zrezygnowalem z gry kumanem gdyz 4 sloggery spokojnie mi wystarczaja jako winning condition. pozatym ma 5 w plecach i strzela szybciej (czesto ratujac nas przed affinity).

electrostatic bolt - oczyszcza droge z blokerow dla slitha/kumano. niszczy tez zagrozenie jakim jest myr enforcer a czasem nawet pozbywa sie arcbound ravagera. jesli tooth and nail zresolvuje po platyne+abunasa to kota ubijamy blastem a aniola boltem.

magma jet - za 2 mana 2 dmg i manipulacja 2 kartami z topu biblioteki. sprawia ze ratujemy sie przed mana screw/floodem.

shrapnel blast - sam w sobie potrafi wygrac gre. pozatym sluzy jako removal na naprawde duze przeszkody typu meloku/smoki/abunas/wrogi slogger/enforcer/ravager czasem.

stone rain - za 3 mana niszczy land. nic dodac nic ujac. esencja ponzy.

molten rain - robi to samo co stone rain tylko ze nim staramy sie niszczyc non-basic landy.

demolish - dopelnienie do zestawu ld. moze zniszczyc jakis uciazliwy artefakt.

chrome mox - bardzo wazna karta w tej talii. daje nam tempo by zagrac 1t slith 2t zo-zu 3t jeden z 11 ld (to jest tak zwane porno). oprocz tego paliwo dla blasta.

blinkmoth nexus - jesli nie mamy co robic z mana to zmieniamy landy w stwory i jedziemy. szybszy od stalking stones i lata. pozatym po przemianie jest paliwem dla blasta.

great furnace - paliwo dla blasta. daje wazna czerwona mane.

mountain - gory to symbol chaosu i brutalnej sily. z nich pochodza zlosliwe krzykliwe male gobliny i wielkie cyklopy.

co do sb to mysle ze kartami ktorymi mozna grac to:

blood moon //t&n
grab the reins //t&n
psychogenic probe //t&n, ugc
imi statue //affinity
echoing ruin //affinity, ironworks
detonate //affinity, ironworks
culling scales //affinity, ironworks, ww
pyroclasm //affinity, ww
flamebreak //affinity, ww

matchupy ogolnie nie sa zle ale tez nie sa boskie. za malo gralem by dokladnie je okreslic procentowo. przezentuja sie mniej wiecej tak:

t&n - raczej dobrze jest. wazne jest szybkie zo-zu/slith z ktorymi opponent sobie nie radzi.

ugc - tu konieczne jest przeforsowanie zo-zu ktore konczy dosc szybko gre. podobnie jak z toothem szybki slith jest genialny.

bg cloud - trzeba sie spieszyc by zdazyc przed chmura. pozatym blast zagrany w odpowiedzi na chmure potrafi szybko zakonczyc gre gdyz chmura zabiera punkty witalnosci.

affinity - przed sbingiem slabo. po juz lepiej.

ironworks - przed sbingiem bardzo slabo. po lepiej lecz wciaz slabo.

ww - trzeba dozyc do szybkiego sloggera i gra jest nasza.
 
Awatar użytkownika
pirateofthesevenseas
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 733
Rejestracja: pn lis 18, 2002 7:31 pm

pt lis 26, 2004 8:22 pm

co do ponza vs bg cloud to ja nie wiem czy ponza ma jakieś szanse na wygrywanie w tym matchupie... wygrywałem nawet gry w których siadał 1st turn slith, 2nd turn zo-zu potem 2 destroy landy... (a większego porno chyba nie ma)

bg ma za dużo przyśpieszeń i chump blockerów pozatym chmura strasznie karci ponze, poprostu ją rozszarpuje na kawałki

spotkałem ten deck pare razy na turniejach na mtgo i ZAWSZE wygrywałem 2:0 pozatym grałem z tym deckiem sporo dla funu (łącznie jakieś 40 gier)- jeżeli przegrałem to może raz albo dwa ale nie pamiętam takiej gry...

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość