pt lis 26, 2004 8:01 pm
Mono R Ponza
4 hearth kami
4 slith firewalker
3 zo-zu, the punisher
4 arc-slogger
4 electrostatic bolt
4 magma jet
3 shrapnel blast
4 stone rain
4 molten rain
3 demolish
4 chrome mox
4 blinkmoth nexus
4 great furnace
1 shinka, the bloodsoaked keep
10 mountain
testowalem te wersje dosc duzo. moim zdaniem jest to optymalny build na t&n, ugc, bg cloud, ww, ironworks i affinity meta.
hearth kami - za 2 mana cialo 2/1 sprawia ze jest doskonalym naporowcem na tootha/ugc/bg clouda. przeciwko affinity dziala jako chump blocker. zwykle dochodzi do wymiany 1 za 2. kami zjada jakiegos stwora i niszczy land/platinga/viala/innego stwora.
slith firewalker - w 1 turze z moxem jest ciezki do zatrzymania i wrecz miazdzy bg clouda, ugc i t&n (zdazy urosnac zanim napotka na skutecznego blokera). na affinity tez sie nawet przydaje i jest problematyczny dla przeciwnika.
zo-zu, the punisher - na affinity slaby. z t&n i ugc praktycznie wygrywa gre. jak bg cloud nie dosyci szybkiego removalu to tez zada te swoje 6-10 dmga.
arc-slogger - zrezygnowalem z gry kumanem gdyz 4 sloggery spokojnie mi wystarczaja jako winning condition. pozatym ma 5 w plecach i strzela szybciej (czesto ratujac nas przed affinity).
electrostatic bolt - oczyszcza droge z blokerow dla slitha/kumano. niszczy tez zagrozenie jakim jest myr enforcer a czasem nawet pozbywa sie arcbound ravagera. jesli tooth and nail zresolvuje po platyne+abunasa to kota ubijamy blastem a aniola boltem.
magma jet - za 2 mana 2 dmg i manipulacja 2 kartami z topu biblioteki. sprawia ze ratujemy sie przed mana screw/floodem.
shrapnel blast - sam w sobie potrafi wygrac gre. pozatym sluzy jako removal na naprawde duze przeszkody typu meloku/smoki/abunas/wrogi slogger/enforcer/ravager czasem.
stone rain - za 3 mana niszczy land. nic dodac nic ujac. esencja ponzy.
molten rain - robi to samo co stone rain tylko ze nim staramy sie niszczyc non-basic landy.
demolish - dopelnienie do zestawu ld. moze zniszczyc jakis uciazliwy artefakt.
chrome mox - bardzo wazna karta w tej talii. daje nam tempo by zagrac 1t slith 2t zo-zu 3t jeden z 11 ld (to jest tak zwane porno). oprocz tego paliwo dla blasta.
blinkmoth nexus - jesli nie mamy co robic z mana to zmieniamy landy w stwory i jedziemy. szybszy od stalking stones i lata. pozatym po przemianie jest paliwem dla blasta.
great furnace - paliwo dla blasta. daje wazna czerwona mane.
mountain - gory to symbol chaosu i brutalnej sily. z nich pochodza zlosliwe krzykliwe male gobliny i wielkie cyklopy.
co do sb to mysle ze kartami ktorymi mozna grac to:
blood moon //t&n
grab the reins //t&n
psychogenic probe //t&n, ugc
imi statue //affinity
echoing ruin //affinity, ironworks
detonate //affinity, ironworks
culling scales //affinity, ironworks, ww
pyroclasm //affinity, ww
flamebreak //affinity, ww
matchupy ogolnie nie sa zle ale tez nie sa boskie. za malo gralem by dokladnie je okreslic procentowo. przezentuja sie mniej wiecej tak:
t&n - raczej dobrze jest. wazne jest szybkie zo-zu/slith z ktorymi opponent sobie nie radzi.
ugc - tu konieczne jest przeforsowanie zo-zu ktore konczy dosc szybko gre. podobnie jak z toothem szybki slith jest genialny.
bg cloud - trzeba sie spieszyc by zdazyc przed chmura. pozatym blast zagrany w odpowiedzi na chmure potrafi szybko zakonczyc gre gdyz chmura zabiera punkty witalnosci.
affinity - przed sbingiem slabo. po juz lepiej.
ironworks - przed sbingiem bardzo slabo. po lepiej lecz wciaz slabo.
ww - trzeba dozyc do szybkiego sloggera i gra jest nasza.