Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
Estel
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 437
Rejestracja: sob lis 29, 2003 10:29 pm

Pułapki

sob sty 24, 2004 8:26 pm

Ma ktoś jakieś fajne pomysły na pułapki? Zarówno magiczne jak zwyczajne.
Wpisujcie je tutaj, może się komuś (mnie :razz: ) przyda.
 
Awatar użytkownika
Faust
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 695
Rejestracja: czw gru 25, 2003 3:08 pm

sob sty 24, 2004 8:59 pm

Jezeli szukasz pomyslow na fajne zwyczjne pulapki, to obejrzyj sobie Indiane Jonesa'a :P Najlepsza jest oczywiscie olbrzymia kula :mrgreen:
 
Awatar użytkownika
Estel
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 437
Rejestracja: sob lis 29, 2003 10:29 pm

sob sty 24, 2004 9:12 pm

Eee...szukam czegos bardziej wyszukanego.
 
Awatar użytkownika
Dagenoth
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 47
Rejestracja: śr wrz 24, 2003 5:07 pm

ndz sty 25, 2004 10:09 am

Hmm to racezj niepulapka... To jest dobre jak jakis gracz robi cos zle psujac sesje. Jak cie wkurzy to spada myu na glowe cegla z napisame : Pierwsze ostrzezenie Mistrza gry. A za drugim razem: drugie ostrzezenie mistrza, a za trzecim razem spada na niego cały dom. :)

A co do pulapki , to moze byc cos takiego ze w lochach jest pomieszczenie z zelaznymi drzwiami i obok dzwignia. Drzwi sa otwarte lecz jest prawie pewne ze przed sprawdzeniem drzwi gracze pociagna za dzwignie myslac ze nia otworza drzwi. I tu po pociagnieciu dzwigni sufit zawala sie w miejsciu w kolo dzwigni. :razz:
 
Awatar użytkownika
Wizard
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 25
Rejestracja: pn sty 19, 2004 7:34 pm

ndz sty 25, 2004 10:30 am

Ja osobiście gram ale kiedyś stworzyłem sesję i wymyśliłem pułapkę z toporami które leciały na gracza z sufitu. Musiał gracz rzucić RO na Refleks...nieudało mu się i zginął :cry: . Obrażenia zadawane przez topór to
4k6 + 8.
 
Awatar użytkownika
Estel
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 437
Rejestracja: sob lis 29, 2003 10:29 pm

ndz sty 25, 2004 10:57 am

Dagenoth pisze:
Hmm to racezj niepulapka... To jest dobre jak jakis gracz robi cos zle psujac sesje. Jak cie wkurzy to spada myu na glowe cegla z napisame : Pierwsze ostrzezenie Mistrza gry. A za drugim razem: drugie ostrzezenie mistrza, a za trzecim razem spada na niego cały dom. :)

U nas to jest tekst: widzisz na niebie pędzacy meteoryt :mrgreen:

A co do toporków to zamieniłbym je na jakieś szpikulce, włócznie itp...
 
Awatar użytkownika
Marael
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1489
Rejestracja: sob lis 22, 2003 8:31 pm

ndz sty 25, 2004 11:22 am

Estel, tylko nie włócznie, nasza drużyna jeszcze po poprzednich nie doszła do siebie :P

Co do pułapek - klasyka faktycznie nie jest zła. Przesuwające się ściany które zgniotą bohaterów, zalewana komnata, przeróżne sidła w lasach... jest w czym wybierać. I prawdę mówiąc chyba wolę taką pułapkę niż: "ze ściany wyleciała błyskawica".
Poszukaj trochę po darmowych przygodach WotC może tam coś znajdziesz.

Albo książkach: W Świątyni Złych Żywiołów była opisana np. taka:
Stał sobie w lochach bazyliszek. Ot sztandarowy baaardzo niebezpieczny potworek. Ale... to tak na prawdę była tylko iluzja (co nie zmienia faktu że zamieniała w "kamień" - bohater po prostu wierzył że patrzy na bazyliszka i że ten go w kamień zamienił :P)

Pokombinuj ewentualnie z ciekawymi czarami. Połącz je tak, by dawały coś sensownego... np. rób komnaty teleportacji, identyczne, tak żeby drużyna nawet nie wiedziała, że została przeteleportowana.

Ostatnia rada: Wiesz, że mam księgę wyzwań? :P

A tak w ogóle mam dziwne wrażenie, że tego tematu nie powinienem czytać :wink: ...
Marael.
 
Awatar użytkownika
Zygfryd
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 32
Rejestracja: śr kwie 02, 2003 9:53 am

ndz sty 25, 2004 11:40 am

ma mam taka:jak jest taka stara sztuczka z postawieniem wiadra z woda na drzwi zeby jak ktos wejdzie to zeby to na niego spadlo i zeby byl mokry to tak zamiast wiadra z woda to postawic na metalowe drzwi kowadlo :P(tak wiem do kitu ;])
 
Awatar użytkownika
Kejmur
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1684
Rejestracja: wt cze 15, 2004 4:35 pm

ndz sty 25, 2004 11:47 am

Może grad shurikenów wylatujących z sufitów :P
 
Awatar użytkownika
Marael
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1489
Rejestracja: sob lis 22, 2003 8:31 pm

ndz sty 25, 2004 2:02 pm

K3jmur pisze:
Może grad shurikenów wylatujących z sufitów :P


Lepiej :P
Grad shurikenów pokrytych śmiertelną trucizną :D. /Właśnie opracowana została metoda zabicia mojej postaci :D :P /
 
Awatar użytkownika
Kejmur
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1684
Rejestracja: wt cze 15, 2004 4:35 pm

ndz sty 25, 2004 4:06 pm

No i Marael uzupełnił mój pomysł :razz: . I tak najlepiej to zrobić nieświadomy guzik w podłodze i ze ściany wychodzi Czerwony Smok Wielki Jaszczur :razz:
 
Awatar użytkownika
Estel
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 437
Rejestracja: sob lis 29, 2003 10:29 pm

ndz sty 25, 2004 5:46 pm

Marael pisze:
K3jmur pisze:
Może grad shurikenów wylatujących z sufitów :P


Lepiej :P
Grad shurikenów pokrytych śmiertelną trucizną :D. /Właśnie opracowana została metoda zabicia mojej postaci :D :P /

Zatrute shurikeny już stosowałem i siały niezły pogrom :mrgreen:

A guzik jest dobry...ale postarajcie się o coś co gracze wywołają swoją głupotą :razz:
 
Awatar użytkownika
Ra-V
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1490
Rejestracja: ndz mar 16, 2003 8:08 pm

ndz sty 25, 2004 6:32 pm

Hmm magiczny czujnik wykrywajacy iq gracza? :wink:
A tak bardziej na serio to moze cos takiego przekornego, np przycisk w podlodze a na nim napisane "nie naciskac" itp :wink:
 
Awatar użytkownika
Dagenoth
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 47
Rejestracja: śr wrz 24, 2003 5:07 pm

ndz sty 25, 2004 11:39 pm

Heh te nienaciskac jeszcze bardziej zacheci graczy do sprobowania...i oto chodzi!!!! A wiecie kiedys u nas na sesji kuznigniewu byly sobie drzwi i polelf druzynowy krzyczy TU MOGA BYC PULAPKI!!!!!!!!! HAHA PULAPKI!!!!!!!! (czy jakios tak)...poczym wpadl na te drzwi i rzeczywisice po otwarciu ich zaczal sie palic :) Ledwo przezyl.........
 
Awatar użytkownika
Kejmur
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1684
Rejestracja: wt cze 15, 2004 4:35 pm

pn sty 26, 2004 12:01 am

Mg naszemu łotrzykowi zrobił tak , że do pułapki była zainstalowana kolejna pułapka ( najpierw kilka ładnych błysków ze ścian :razz: , a potem zapadnia w podłodze. Wcześniejszą pułapke rozbroił ).
 
Awatar użytkownika
Zygfryd
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 32
Rejestracja: śr kwie 02, 2003 9:53 am

wt lut 03, 2004 9:27 pm

moze zsuwajace sie sciany i jeszcze z sufity spadajace male 3 kg kowadla? :D
 
Awatar użytkownika
Kejmur
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1684
Rejestracja: wt cze 15, 2004 4:35 pm

sob lut 07, 2004 11:53 pm

Pułapka tzw. test na Wytrzymałość. Mam na myśli takie coś - niechcący wciskam jakiś guzik w podłodze czy gdzie indziej i wyskakują z niego różne istoty od koguta po Tarrasque. Dlatego test wytrzymałości bo potworów może być minimum 20 :D :P
 
Awatar użytkownika
NooZ
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 7
Rejestracja: wt sty 13, 2004 7:21 pm

ndz lut 08, 2004 12:10 pm

Czyli gracz sobie myśli gdzie może teraz być legendarny Tarrasque, który jest jeden na cały wrzechświat, a ten mu nagle z jakiejś dziury w podłodze wyskakuje przed nos? Mało prawdobodobne :razz: . Chyba, że opierasz się na cytacie z MM "Nikt nie jest w stanie przewidzieć, gdzie i kiedy się pojawi...". :D
 
Awatar użytkownika
Kejmur
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1684
Rejestracja: wt cze 15, 2004 4:35 pm

ndz lut 08, 2004 1:36 pm

W świecie DnD wszystko jest możliwe :razz: :razz: . Najpierw kogut , pózniej kot , itd. Tarrasque jako ostatni na deser hehehehehe.
 
Awatar użytkownika
Gilbert
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 44
Rejestracja: śr lis 26, 2003 5:09 pm

ndz lut 08, 2004 5:37 pm

Moim skromnym zdaniem to jest głupia pułapka... Kto i poco (no po co to może nie ale jak?) miałby robić pułapkę z której wyskakuje ci taka masa potworóe :P Kto był by wstanie przywołać biednego Tarasque (no może Elminister ale wątpie...) ?
 
Awatar użytkownika
NooZ
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 7
Rejestracja: wt sty 13, 2004 7:21 pm

ndz lut 08, 2004 6:08 pm

Hmm... może jakaś banda smoków mogłaby go do tego namówić :razz: :razz: :razz:
 
Awatar użytkownika
Gilbert
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 44
Rejestracja: śr lis 26, 2003 5:09 pm

ndz lut 08, 2004 6:25 pm

A jakieś sensowniejszych przykładów pułapek nie znaci?
Np. rzut na wytrzymałość, jeżeli nie udany to wypala mózg... :hahaha: (ukłon w stronę Kejmura... oczywiście się nabijam... ale nie bierzcie tego do siebie...).
Może ktoś ma jakieś dobre pomysły? Lepsze...
 
Awatar użytkownika
NooZ
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 7
Rejestracja: wt sty 13, 2004 7:21 pm

ndz lut 08, 2004 6:33 pm

Najlepszymi pułapkami są oczywiście zasadzki, w których udział bierze kilka niziołków- łotrzyków. Przywalą ci z takiego ukradkowego ataku i już po tobie :).
 
Awatar użytkownika
Gilbert
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 44
Rejestracja: śr lis 26, 2003 5:09 pm

ndz lut 08, 2004 6:44 pm

Oczywiście tak.
Ale mi odzi o innego rodzaju pułapki: chodzi mi o mechanizmy, np. stąpasz na jakiś kamień co uruchami klepsydre, a po przsypaniu się piasku wystrzeliwuje w ciebie bełt z kuszy zamontowaniej w dziurze w sufice (tak na poczekaniu wymyśkliłem więc nic dobrego...)... Rozumiesz? Teraz możesz podać przykłąd :P
 
Awatar użytkownika
Troskliwy Miś
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 146
Rejestracja: czw lut 05, 2004 9:27 am

pn lut 09, 2004 11:10 am

Heh jakoś mi się przypomniało odnośnie "pułapek"...
Na posadzce leży stosik skarbów.
Czarodziej: To ja sprawdzam czy jest coś magicznego.
MP: Wykrywasz mag aurę.
Paladyn: Ok, to wyciągam sobie miecz.
MP: Rzuć na Wytrwałość ST XX
Pal: Udało się.
MP: Nic się nie stało, ale też za cholerę nie możesz podnieść tego miecza...
Pal: Próbuję jeszcze raz.
MP: Rzucaj na Wytr
Pal: Udało się.
MP: I nic!
Tak jeszcze ze dwa razy Pal próbował, w końcu rozeźlony czarodziej mówi że wyciąga ten miecz dla Pal.
MP: Rzucaj na Wytrwałość.
Cz: Nie udało się.
MP: DEZINTEGRACJA!
Pal: GULP!
:lol:
 
Awatar użytkownika
Kejmur
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1684
Rejestracja: wt cze 15, 2004 4:35 pm

pn lut 09, 2004 12:42 pm

Heheheheeheh dobre z tą dezintegracją. Oczywiście Gilbert ( wole gadaćdo niego Królik ) nie podszedł do tematu półżartobliwie , ale cóż bywa. Z tym tarrasque to troche zdeka przesada :razz: :razz: .
 
Awatar użytkownika
Sknerus
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 100
Rejestracja: czw sty 29, 2004 10:40 pm

pn lut 09, 2004 7:15 pm

Własciwie to nie jest pułapka tylko zagadka. Pomieszczenie i dwoje dzrwi, obok każdych stoi posąg, na podłodze/ścianie/suficie (niepotrzebne skreslic) inskrypcja informujaca, ze tylko jedne drzwi prowadzą dalej a posagi to magiczne istoty, jedna z nich ZAWSZE mowi prawde a druga ZAWSZE kłamie, można im zadac tylko jedno pytanie (i tylko jednemu z nich!) nie wiadomo ktora kłamie, a ktora mowi prawde. I teraz jezeli juz ktos zna ta zagadke to punkt dla niego a jezeli nie... no coź albo coś wykombinuje albo wybierze drzwi na chybił-trafił (za złymi powinna byc jakaś niespodzianka, np Dezintegracja albo portal do bezdennej czeluści).
Odpowiedzi nie napisze na forum gdyz ktos moze zechciec wykorzystac ten motyw, jak ktos chce odpowiedz to: [email protected]
 
Awatar użytkownika
Aodnight Overcloud
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 12
Rejestracja: czw sty 08, 2004 4:57 pm

pn lut 09, 2004 7:37 pm

Pułapka na łotrzyka:
- Skomplikowany mechanizm zamka z dużą dziurą;
- Łotrzyk wkłada rękę i jak nie zda, to go wciąga jak odkurzacz do czeluści albo mieli mu rękę

Pułapka na każdą inną istotę:
- Klasycznie dziura (tyle, że zatuszowana ofcoz);
- Nie wykryją to mechanizm, złożony z pił o okrągłum kształcie zmieni drużynę w coś nieciekawego

Mało skomplikowane ale efektowne i w podziemiach tworzy realia prawdziwego lochu...Dopuki nie umrą...
 
Awatar użytkownika
imasing
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 25
Rejestracja: sob lut 14, 2004 10:04 am

wt lut 17, 2004 1:01 pm

Zmniejszająca się komnata. Na ścianach są kolce gdy nie rozbroi się pułapki to już po gościu nie ma szans :hahaha:
 
Awatar użytkownika
Szczur
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3991
Rejestracja: ndz mar 16, 2003 8:48 pm

wt lut 17, 2004 1:30 pm

imasing pisze:
Zmniejszająca się komnata. Na ścianach są kolce gdy nie rozbroi się pułapki to już po gościu nie ma szans :hahaha:


Po co kolce? Wystarczą klasyczne zjeżdzające się ściany - kolce tylko psują sprawę, bo trzeba je dobrze umieszczać by na siebie nie nachodziły a dodatkowo są widoczne/łatwiejsze do zauważenia ;)

Ja bym polecał klasyczne - zapadnie, spadające kule/bloki skalne, itd.
Śmieszna może być drobna wariacja - pułapka dwuczęściowa. Drużyna najpierw przechodzi nad dobrze zamaskowaną zapadnią (ale taką trudną do wykrycia póki jest zabezpieczona - dobrym pomysłem może być dla przykładu zwykły kawałek podłogi, taki sam jak wszystkie, którego nie wykryjesz klasycznie (czyli badając nacisk) bo się dobrze trzyma, dopiero po odblokowaniu dla przykładu zwalniane są podwieszone pod nim ciężary, które odpowiednio 'wyważają' pułapkę) a z przodu klasyczna kulka (albo iluzja kulki ;) ). Spadek kulki aktywuje również zapadnie - gracze uciekają w tył, wpadają do zapadni (a przynajmniej pierwszy :D - bo szanse że wykryje pułapkę szybko biegnąć i nie uważając ("Przecież już tędy szedłem") są marne, reszta będzie mogła skakać ;) ) a kulka potem na nich :mrgreen:
Wersja trochę sadystyczna ;) i niestety jednorazowa :? można ją nawet aktywować głupotą graczy dając dźwignię z napisem "Nie przełączysz tego" czy czymś podobnie głupim :razz:

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość