Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
Reprover
Moderator
Moderator
Posty: 1297
Rejestracja: śr mar 12, 2003 10:03 pm

sob lip 24, 2004 11:07 pm

Jeżeli chodzi o samo niszczenie Chilli to Waga jest skuteczniejsza. Jednak z drugiej strony kamyk jest bardziej wszechstronny i pomaga nie tylko na chille.
 
cooker
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 0
Rejestracja: wt maja 11, 2004 6:50 pm

czw wrz 23, 2004 9:47 am

Ja mam dwa pytania:Dlaczego tak zmalała popularność tego decku??,i kto grał ponzą na maratonie??
 
KubusPuchatek
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 192
Rejestracja: sob maja 29, 2004 3:37 pm

czw wrz 23, 2004 10:35 am

moge Ci odpowiedzieć tylko na pierwsze pytanie,Ponza nie jest już tak często spotykana z powodu rozmnożenia się decków takich jak RDW i wedlug mnie UBr Scepter Tog.
RDW- spokojnie sobie ciebie spowalnia druty cie stopują totalnie i w tym czsie zajezdza cie walsnie malymi stworkami lub wiekszym (czyt. firecat)
a juz jak w stolku ma slitha podpompowanego, pupke i jakiegos lava,ancera a ty z przerazeniem stwierdzasz ze twoje zycie jakos dziwnie zmalało wtedy twoj LD nie jest juz skuteczny.
UBr Scepter Tog-(wedlug mnie) poprostu bolą cię kontry a szczegolnie na kijaszku, lub czant na palce owszem mozesz w jakis sposob spowodować mu jakies male screw na jakis kolor ale wątpie zeby Tog dal sobie zaskodzic LD skoro ma tyle kontr a jak juz dojdzie do kije z contron/czntem wedlug mnie gra jest juz przegrana.
 
Awatar użytkownika
Lisu
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 169
Rejestracja: ndz lis 09, 2003 12:52 pm

czw wrz 23, 2004 4:37 pm

nie wiem czy było napisane ale żeby ulepszyć deck możecie wcisnąć prospectorów w celu takim samym jak w goblinach min. jest... czyli land prosp land ponza...
 
KubusPuchatek
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 192
Rejestracja: sob maja 29, 2004 3:37 pm

sob wrz 25, 2004 1:52 pm

w sumie prospecto ne jest zly ale za co go wsadzić? za LD ? raczej nie przeciez jaest potrzebny a zawsze ta tura szybciej rzucisz moltena albo stone raina i moze to spowolnic skutcznie toga, chociaz od toga zawsze tez mozesz oberwac kątrą hmm na co by sie jeszcze ten prospecotr przydał? moze ten stona rain szybciej zniszylby natarczywao porta u RDW i byc mial czas przed drutem zeby jeszcze jeden land zniszczyc i by bylo lepiej taki LD w 2 turrze zagrac hmm niezly pomysl ten prospetor
 
cooker
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 0
Rejestracja: wt maja 11, 2004 6:50 pm

ndz paź 10, 2004 5:54 pm

Już było mówione że Skirk Prospector to nie jest dobry pomysł.Po pierwsze jest dobry tylko w pierwszej turze,pózniej staje się martwą kartą chyba ze masz ganga na stole ale to i tak nic nie zmienia.Po drugie tracisz aż dwie karty zeby zniszczyć land co jest w tym decku zbyt dużym card disadvantage.Kubusiu mówisz ze spowolni toga .Ciekawe jakbyś się czuł gdybyś stracił dwie karty(ld,prospector),dostając Force Spika.Po trzecie jak się wkłada prospectorów to za dwa landy i jakies spalenia ,to oznacza ze prospector był by jednorazowym landem za którego trzeba płacić manę,a w ponzie potrzeba dużo many także prospector absolutnie na nie.
Moim zdaniem deck am jeszcze słabo z UGie .Bardzo bolą nas dazy,jak jest to wersja z moxem to juz mamy w ogóle słabo.Mamy problemy ze zdejmowaniem psa,wonder nas też karci.Jak dojdzie do takiej sytuacji ze wpuszczamy roara to juz jest naprawde po grze.Po sajdzie przeciwnik ma Chille ,a po naszej stronie wchodzą kamyki o ile wejdą na stół .Kamyk też nie zawsze załtwia sprawe-moze zostać wrócony,zestiflowany.Ciężko to wygrać naprawdę trzeba się napocić.Macie moze jakies pomysły co do tego matchupu?
 
Awatar użytkownika
ReCo
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1318
Rejestracja: sob paź 25, 2003 4:57 pm

ndz paź 10, 2004 5:58 pm

culling scales - może zamiast kamyka?
 
Awatar użytkownika
don_Metek
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 257
Rejestracja: wt wrz 23, 2003 8:44 am

pn paź 11, 2004 3:20 pm

Dosyć ciekawe może być Boseiju, Who Shelters All na Toga. Trochę tylko słabo, że tak ostro hituje co ogranicza nas do ok. 5 użyć (aby sytuacja nie zrobiła się niebezpieczna) choć te 5-9 może wystarczyć na Toga, żrby go wykończyć bezapelacyjnie.
 
Awatar użytkownika
dragonian
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 803
Rejestracja: wt wrz 24, 2002 9:46 pm

pn paź 11, 2004 10:11 pm

Ostatnio znajomy zrobil niewielka przerobke... Dodal bialy, city of brass i painlandy WR. I dodal do talii Limited Resources... To zabija toga i powoduje ze w pozniejszej fazie gry ponza nie staje sie bezuzyeczna.
 
Awatar użytkownika
Piotrek____
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 599
Rejestracja: śr lis 12, 2003 6:43 pm

wt paź 12, 2004 4:54 pm

Ja dużo testowałem matchup Ponza-UG i z moich(a właściwie moich i mojego kumpla) przemyśleń wynika, że Culling Scales bardzo przeciwnika boli - ściąga bez problemu moxy i rurki, w następnej kolejności zwykle idą psy(bo rootwalla i bouncer to nie problem dla naszych spaleń)
A co do prospectora - raczej nie, chociaż jeśli wszystko ładnie podejdzie i wyjdzie(czytaj nie złapiemy się na kontrę) to mamy już raczej z górki...
 
Awatar użytkownika
kikut
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 554
Rejestracja: pn wrz 06, 2004 9:53 pm

śr paź 13, 2004 8:56 pm

wiecie sorry ale wy se chyba jaja robicie z prospektorem. ja tam gralbym moxem (1 turowy port) bo to troche lepsze. poza tym prospektora latwo zabic czego o moxie nie mozna powiedziec (no przynajmniej nie w pierwszych turach bo opp raczej bedzie probowal chronoc lady lub napierac). sadze ze z prawie wszystkim prosiek nie daje rady i sorry
ale UG ma dazy a to troche boli. poza tym wiesz jak pies w 1 turze z moxa wejdzie poparty arrogantem i jaszczura to i tak nie dasz rady :shock:
 
Awatar użytkownika
MortiS_
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 51
Rejestracja: ndz sty 11, 2004 11:59 am

czw paź 14, 2004 9:12 am

IMO moxy to też nienajlepszy pomysł... powodują zbyt duży disadvantage, którego nie ma jak zrekompensować drawem. Poza tym w late game jest martwą kartą. Można też kombinować z Sandstone Needle, ale przydaje się właściwie tylko jako pierwszoturowy land drop. Z drugiej strony nie zapycha slotów, będąc częścią mana base.
 
Awatar użytkownika
Shade-89
Moderator
Moderator
Posty: 1901
Rejestracja: ndz lip 27, 2003 7:30 pm

sob paź 23, 2004 3:49 pm

Na 2 stronie jest spis mojej ponzy, tu są moje spostrzeżenia :razz: :

-prospector- bardzo fajny, jeśli mamy go od pierwszej tury, potem przeszkadza, może zamianić go na 4 firebolty lub 2browbeaty i 2 chrome moxy?
-W late game landy przeszkadzają- może jakieś odsysacze, ew właśnie browbeat?
-2 Oblivion Stone w side- dość rzadko ich używam, może zamiast nich dodatkowe pazurki, lub coś, co poprawia mutchup z reanimatorem i innymi kombo deckami? A może waga?
 
Awatar użytkownika
kikut
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 554
Rejestracja: pn wrz 06, 2004 9:53 pm

sob paź 23, 2004 6:18 pm

a co sadzicie o tectonic breakach. ze 2 moglyby siasc??
 
RagingGarth

sob paź 23, 2004 10:15 pm

Shade-89 pisze:
-prospector- bardzo fajny, jeśli mamy go od pierwszej tury, potem przeszkadza, może zamianić go na 4 firebolty lub 2browbeaty i 2 chrome moxy


Wyrzucić na pewno ale ja już prędzej wolałbym te firebolty.

Shade-89 pisze:
W late game landy przeszkadzają- może jakieś odsysacze, ew właśnie browbeat?


Nie graj Browbeat'em, odsysanie jest o tyle ryzykowne że możesz się za szybko odciąć od czerwonej mana.

Shade-89 pisze:
2 Oblivion Stone w side- dość rzadko ich używam, może zamiast nich dodatkowe pazurki, lub coś, co poprawia mutchup z reanimatorem i innymi kombo deckami? A może waga?


Czyżby nikt w twoim otoczeniu nie grał Chill'ami? Jak masz dużo reanimków w otoczeniu to nie graj Ponzą, chyba że chcesz się bawić w takie wynalazki jak splash czarnego koloru=]

kikut pisze:
a co sadzicie o tectonic breakach. ze 2 moglyby siasc??


Że dwa mogłyby ssać, Tectonic Break to nie jest dobra karta, brakuje Ci destroy land'u jeszcze?
 
Awatar użytkownika
kikut
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 554
Rejestracja: pn wrz 06, 2004 9:53 pm

ndz paź 24, 2004 9:36 am

Chodzi mi o to, żeby zniszczyc 2 landy naraz i odciac oppa na dobre od many. Faktycznie moze odcinają cieteż troche od many, ale pomyśl co może poczuć wtedy przeciwnik. Co do prospektorów to moim zdaniem nie są kluczowe, a ja grałbbym Fireboltem (ale może sie nie znam na ponzie).
 
Awatar użytkownika
Shade-89
Moderator
Moderator
Posty: 1901
Rejestracja: ndz lip 27, 2003 7:30 pm

ndz paź 31, 2004 10:00 pm

Co wg was poprawi mutchup z WoW Enchantress?
Ostatnio przez nią nie byłem w top4 :razz:

Side jest taki:
4x pyrostatic pillar
2x damping matrix
4x pyroclasm
2x Culling Scales
3x Scrabbling claws
 
RagingGarth

pn lis 01, 2004 1:43 pm

Shade-89 pisze:
Co wg was poprawi mutchup z WoW Enchantress?
Ostatnio przez nią nie byłem w top4

Side jest taki:
4x pyrostatic pillar
2x damping matrix
4x pyroclasm
2x Culling Scales
3x Scrabbling claws


Hmmm jak masz po komplecie pillar'ów i pyroclasm'ów to już dziwne że przegrywasz, twój przeciwnik musiał mieć jakieś chore drawy=]
Zresztą pokonał Cię wykręcając kombo czy Masticorą? A side'owałeś te Matrix'y na niego? Ostatecznie wyłączają Laquatusa. Serio nie wiem co jeszcze można zrobić, musisz mieć pecha poprostu.
 
Awatar użytkownika
Shade-89
Moderator
Moderator
Posty: 1901
Rejestracja: ndz lip 27, 2003 7:30 pm

pn lis 01, 2004 1:55 pm

Widocznie na serio miałem pecha...
Zresztą nie dawałem matrixów, bo nie wiedziałem, czy laquatusem będzie grał.
IMO mój side jest dość optymalny...
Wg ciebie?
 
Ith
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 21
Rejestracja: pn sie 02, 2004 5:52 pm

śr lis 03, 2004 3:43 pm

Może miałem super farta, ale jak gram moją ponzą to mialem z enchantreską 80% dla mnie. Ten deck odcięty od mana duzo nei zdziala a nasze rainy sciagaja landy z enchantami co jeszcze bardziej boli tereske.
Ja bym gral jednak bez matrixow na side, 2 to troche malo a ja wole miec odpowiedz na mniej rzeczy ale bardziej pewną.

Side:
4x Pyroclasm
3x Culling Scales
4x Pyrostatic Pillar
4x Scrabbling Claws
ewentualnie out:
4x pillar
in
4x defense grid albo 3x matrix 1x kavu (takie anty madnesowe;p)

I pytanie: na ilue bowlach byscie grali przy 26 landach 2 czy 3 ??
 
Awatar użytkownika
Shade-89
Moderator
Moderator
Posty: 1901
Rejestracja: ndz lip 27, 2003 7:30 pm

śr lis 03, 2004 3:51 pm

Ja osobiście gram na 2, więcej nie trzeba...
 
Awatar użytkownika
Evil Twin
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 138
Rejestracja: ndz lis 02, 2003 9:03 pm

śr lis 03, 2004 8:09 pm

Nie powiedziałbym, ze miałeś jakiegoś mega farta. Z tego co zauważyłem kilka już miechów temu jak testowaliśmy z kumplem WoW'a, że z Ponzą jest niemal auto loss po sajdzie, bo on ma Pillar'y, Pyroclasmy i kamyki, co nie jest zbyt dla Enchantresski miłe.
 
Awatar użytkownika
out
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 56
Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:45 pm

ndz lis 14, 2004 5:45 pm

Co myślicie o Boseiju, Who Shelters All imho jest przegiety.Boil na Boseju w middle-late i atog ug leżą ... testuje main na 2ch i jest wybornie nie boimy sie juz zadnych kontr ... co do strachu przed niektórymi enczantami wydaje mi sie że G splash taki jak u wielu mono R gobbsach jest bardzo na miejscu 3 Kapusty i 3 woodety +1 forest SB ... zabawa kamykiem odpada, scales tez nie sa za fajne bo w pierwszej kolejnosci spadna nasze/jego mox czy tokeny ... na miejscu jest też Shatterstorm w SB pilary można odpuścic jak sie gra na Pyrocasmach (aluren można przytapować a enczantreska poleci od spalen i pyrocasmów) Btw ocencie moja ponze :
4x chrome mox
4x port
2x dust bowl
2x boseiju
14mountain /3kapusty 3 woodety 8 montain

4x ft kavu
2x slotter/commander (ja gram sloterami które lepiej blokuja)
4x stone rain
4x molten rain
4x pillage
2x sowing salt (wyborne na treetopy painy boseiju i inne)
4x electrostatic bolt (ach ta affka)
3x firebolt (nie jest w instancie wiec nie pomoze na gobasy)
3x pyrocasm
3x starstorm
1x ?? (ja mam Darksteel Gargoyle)

SB
3 Shatterstorm
3 Claws
3 Mogg Salvage / 3 boil
4 scales/ naturalize
2 matrix / pyrocasm + forest

Może troche głupio wyglada ta Gargoyla ale miałem kilka gier kiedy skonczyły mi sie stwory i nie miałem czym zabic (:)) mnie pasuje bardzo czesto ratuje tyłek jak przeciwnik ma jakiegos byczka np. mongera albo rurke czy goona
Zrezygnowałem z 2 bowlów bo miałem screw z Boseju i portami pozatym nonbasici lepiej niszczyc slatem ( usuwany od razu 4)
Meczapy są słabe z goblinami i rdw bo maja po 8 feczy i nasza ponza nie moze nic zrobic wkurza tez elder rocka i moxy gobasów czy ugów (je tez ciezko zdjac... (:))
Ostatnio zmieniony śr lis 17, 2004 9:31 pm przez out, łącznie zmieniany 1 raz.
 
Awatar użytkownika
Evil Twin
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 138
Rejestracja: ndz lis 02, 2003 9:03 pm

ndz lis 14, 2004 9:35 pm

Nie wiem jak Ty grałeś, ale z tego co kojarze Gobliony zawsze miały autoloss z ponzą(no może nie do końca autoloss, ale matchup zawsze był bardzo słaby), bo ponza ma sporo spaleń, a Ty masz jeszcze dodatkowo Pyroclasm'y mainowe. Co z tego, że on ma fecze, skoro Tobie się wcale nie spieszy, a jeśli Gobliny nie odpalą feczy to nie zrobią poprostu nic. Bidding Wystarczy odciąć od B many, a Mono R karcisz Pyrolcasmem w jego Ganga i po zabawie.
 
Awatar użytkownika
out
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 56
Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:45 pm

pn lis 15, 2004 2:52 pm

Z biddingiem to może tak ale z mono R to naperno nie jest autowin !! Czym ma odpowiedzieć ponza na 1-3 turowego Goona ?? W 4-5 tej turze zostaje "kombo" ftk + spalenie albo 3 spalenia ale najpierw trzeba to mieć ... przecież wiekszosc mono R gra na songach które można odpalić za 3 many dając 5 !! Fecz + Mox + land i koniec leci Goon + Cienias i mamy miętko - 3 ataki i bye nawet bez songów wystawienie goona nie jest problemem z moxami czy traitorsami ... co do feczy to jak sie nazbieraja 2-3 odpalone w jednej turze to juz nie nadażymy z niszczeniem a spalanie sie wkoncu skonczy pozatym 2-3 gobliny to juz problem bo w każdej chwili moze wejsc kierowca ... ponza-gobliny to jest jakies 70% dla ponzy a to wcale nie jest autowin jak facet ma obcykany metchup to już wogle jest koło 60% po sidze jest troche lepiej ale wciaż niezbyt kolorowo do tego dolicz takie zdarzenia jak flood czy screw
Ostatnio zmieniony sob gru 18, 2004 11:39 am przez out, łącznie zmieniany 1 raz.
 
Awatar użytkownika
Evil Twin
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 138
Rejestracja: ndz lis 02, 2003 9:03 pm

pn lis 15, 2004 4:24 pm

Osobiscie zaminiłbym Boseiju (bo jedyne decki jakie grają kontrami to UW i Atog, a UW i tak moze zapodać Scepter z Chantem i nie poradzi nawet Boseiju, a Atog chyba nie jest jakimś nightmare matchupem) na czerwone wioski (tylko niech mi nikt nie mówi, że to są Encampment'y, a nie wioski), bo są one swego rodzaju obroną przed Goon'em (znaczy wyłączają go czasem). Za nic nie grałbym Moxami, bo już Skirk Prospector robi niemal to samo, a disadvantage jest mniejszy (i nie zrobią Ci ponzy Deed'em, a poza tym na Gobliny moze być chump blokerem). Starstorm i Pyroclasm imo się wykluczają, bo albo grasz jednym, albo drugim. Skoro tak bardzo Ci przeszkadzaja Gobliny, to może Seal of Fire?? Może nie jest instantem, ale odpala sie byle kiedy, a w pierwszej turze zazwyczaj możesz go zagrać. Zamiast Sowing Salt grałbnym na Avalanche'ach, gdyż na Gobliny też są chump blokerem, a robią niemal to samo (jedynie na rocco sa słabsze, bo tam są wioski). Domyślam się, że te Pillary podane w spisie to Pillage, wiec czy aby napewno jest aż tak źle z Affinity, by grać Bolt'ami?? Co do Pillara, to imo jest bardzo dobry na Atoga, więc mógłby zając miejsce w SB, co pozwoliłoby na wywalenie Boseiju z maina. Może zamiast tych Starstorm'ów Powder Keg'i??
 
Awatar użytkownika
Shade-89
Moderator
Moderator
Posty: 1901
Rejestracja: ndz lip 27, 2003 7:30 pm

wt lis 16, 2004 3:18 pm

BTW: ma ktoś ochotę na mirrora?
I czy mógłby mi ktoś opisać mutchup z Sneak Attack lub piratami?
 
Awatar użytkownika
out
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 56
Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:45 pm

śr lis 17, 2004 9:48 pm

Z Boseiju to masz racje (Atog i UG to dobre metchupy na UW mogg salvage starczy) moxy są lepsze od prospektora bo nie zawsze przeciez bedziemy mieli trzeci land (no a bez 3 turowgo dropa moze byc krucho) oraz fakt ze nie zajmujemy miejsca dla spelli (moxy weszły za 4 montainy można sie kłucic że jak podejda 2 na rozdaniu to jest nieciekawie ale ryzyko popłaca niezawsze bedziemy mieli 2 turowy port myslałem nawet żeby włożyć 2 sharpnel blasty żeby strzelać pustymi moxami -> mox za zero i imprint przykryty blastem) ridersów zmieniłem na salt bo sa słabi co prawda salt nie zawsze chodzi bo trzeba poczekac na nonbasica) za to możemy 1 saltem odrazu odsycic 4 (treetopy brassy painy traitorsy art landy glimmervoid porty bowle animate landy troche tego jest prawie kazda talia ma jakies nonbasic) pyrocasmy i starstormy sa pod napory wersja którą podlaliscie na samych kegach jest beznadziejna nie daje odpowiedzi na stwory takie jak asceta balon arrogant goon myry (lepiej niszczy tokeny i rava) starstorm mozna czasem przecyklowac ... co do punktowego spalania to electrostatic (zamiast shocka albo seala) jest na afke i gobasy (gobasy żeby zatrzymać stwory z hastem) 1 firebolt został zdjety kosztem tej jednej karty potestuj ta wersje chodzi o niebo lepiej ...

przepraszam za literówke z pillarem już poprawiłem bawie sie tez Magma jetem boli troche koszt 2 ale scry też fajnie chodzi ... cos za cos (:))
 
Awatar użytkownika
RadeON
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 7
Rejestracja: czw gru 30, 2004 10:01 am

pt gru 31, 2004 9:55 am

Co myślicie o mojej wersji :?

4 Stone Rain
4 Pillage
4 Molten Rain
4 Avalanche Raiders
3 Flametongue Kavu
3 Siege-Gang Commander
4 Seal of Fire
4 Firebolt
3 Powder Keg
4 Ghitu Encampment
4 Rishadan Port
4 Dust Bowl
16 Mountain

SIDE
4 Oblivion Stone
4 Phyrostatic Philar
3 Overload
4 Pyroclasm
 
Awatar użytkownika
kicpri
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 929
Rejestracja: sob lis 01, 2003 10:35 pm

śr sty 12, 2005 7:16 pm

dajta jakis aktualny spis, jesli laska [bez skojarzen]

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości